بازدید 4662

افزایش ۱۴ درصدی شمار بستری های کرونا در هرمزگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با هشدار نسبت به وضعیت صعودی شیوع کرونا در استان گفت: در شبانه روز گذشته ، شمار بستری های کرونا در هرمزگان نسبت به روز قبل تر، ۱۴ درصد افزایش داشته که این شرایط بسیار نگران کننده است.
کد خبر: ۱۰۶۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۳ 01 July 2021

به گزارش «تابناک»، دکتر فاطمه نوروزیان چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۵ مبتلای جدید در بیمارستان های هرمزگان بستری شدند و مجموع بستری های کرونا در استان به ۷۱۸ نفر رسید که یک رکورد جدید در شمار مبتلایان بستری است.

وی با بیان اینکه در برخی از شهرستان ها شاهد تکمیل ظرفیت بخش های کووید ۱۹ هستیم، خاطرنشان کرد: از مجموع بستری های کرونا در استان حال ۲۰ نفر بسیار وخیم گزارش شده و پزشکان امید چندانی به بهبود آنها ندارند.

این مقام مسوول تصریح کرد: یکی از مهمترین دلایل افزایش شمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان، عادی انگاری شرایط و بی توجهی مردم به رعایت پروتکلهای بهداشتی است که نسبت به سال قبل بیشتر شده است.

نوروزیان ادامه داد: تابستان سال گذشته در بدترین روزها ما شاهد بستری شدن ۵۹۰ نفر در بیمارستان های استان بودیم، اما امسال این رقم هر بار افزایش یافته و در حال حاضر به مرز ۸۰۰ نفر رسیده است.

وی بیان داشت: اگرچه در حال حاضر واکسیناسیون کرونا در هرمزگان طبق برنامه در حال انجام است، اما هنوز تا پوشش کامل همه جامعه زمان زیادی باقی مانده و تنها در حدود چهار درصد از جمعیت استان واکسن کرونا دریافت کردند و این به معنای آن است که بخش اعظم جامعه هنوز با خطر ابتلا به کرونا مواجه می باشد که هر روز شاهد جهش های جدیدی از آن با خطرات بیشتری هستیم.

نوروزیان شمار فوت شدگان کرونا در هرمزگان در شبانه روز گذشته را چهار نفر اعلام کرد و گفت: با احتساب این آمار، شمار قربانیان کرونا در استان به یک هزار و ۴۵۲ نفر رسید.

به گفته وی هم اکنون ۱۰ هزار و ۱۴۵ نفر مبتلا به کرونا در هرمزگان در قرنطینه خانگی به سر می برند و وضعیت آنها هر روز از سوی نیروهای بهداشت و درمان رصد می شود.

وی اظهار داشت: بارها و بارها نسبت به خطر اوج گیری کرونا به ویژه کرونای انگلیسی در استان هشدار داده بودیم و خواستار رعایت پروتکلهای بهداشتی و اجتناب جدی مردم از انجام سفرهای غیرضروری و دورهمی ها بودیم که متاسفانه این هشدارها از سوی برخی ها چندان مورد توجه قرار نگرفته و نمی گیرد و در نتیجه آن امروز شاهد روند صعودی کرونا در هرمزگان هستیم.

نوروزی با بیان اینکه سویه غالب کرونا در هرمزگان از نوع انگلیسی است، گفت: این نوع کرونای جهش یافته تفاوتی از نظر بالینی با نوع معمولی آن ندارد اما مساله نگران کننده در خصوص این ویروس قدرت سرایت پذیری و کشندگی بالای آن است و از همین رو نیز از مردم خواستاریم تا پروتکلهای بهداشتی را با جدیت رعایت کنند.

وی تصریح کرد: به گفته پژوهشگران خطر ابتلای کودکان به ویروس جهش یافته بالا است و به علت سرایت‌پذیری زیاد آن خطر افزایش تعداد بیماران و میزان مراجعه به مراکز درمانی به طور ناگهانی وجود دارد که ما در حال حاضر در این وضعیت قرار داریم و از همین رو مردم باید رعایت پروتکلهای بهداشتی را بسیار جدی بگیرند و در نظر داشته باشند که عادی انگاری کرونا، خسارت جبران ناپذیری برای سلامت جامعه و عزیزانمان به دنبال خواهد داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر