بازدید 9220

گرمای بی‌سابقه در کانادا ۱۳۴ فوتی برجای گذاشت

سرویس ملی هواشناسی ایالات متحده نیز با انتشار هشدار مشابه مردم را به ماندن در ساختمان های با هوای مطبوع، اجتناب از فعالیت های شدید در فضای باز و نوشیدن آب فراوان فراخواند.
کد خبر: ۱۰۶۱۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸ 30 June 2021

به گزارش تابناک، شبکه خبری فرانس۲۴ در گزارشی با اشاره به گرمای بی سابقه در کانادا و آمریکا از کشته شدن دستکم ۱۳۴ نفر تنها در ونکوور کانادا خبر داد.

تارنمای این شبکه خبری فرانسوی، مقامات کانادا دیروز سه شنبه اعلام کردند شمار زیادی از افراد در اثر گرمای بی سابقه در ونکوور جان خود را از دست داده اند. گفته می شود در حالی که این کشور بالاترین دما را ثبت می کند گرمای بی سابقه به شمال غربی اقیانوس آرام و ایالات متحده هم گسترش یافته است.

بر اساس آمار منتشر شده توسط اداره پلیس شهر ونکوور و پلیس سواره‌نظام سلطنتی کانادا از روز جمعه دستکم ۱۳۴ نفر به طور ناگهانی در منطقه ونکوور جان خود را از دست داده اند.

اداره پلیس این شهر اعلام کرده است که از روز جمعه بیش از ۶۵ مورد مرگ ناگهانی گزارش شده است که اکثریت قریب به اتفاق آنها "مربوط به گرما" است.

این مرگ و میرها در حالی رخ می دهد که کانادا برای سومین روز متوالی رکورد جدیدی از گرما را به ثبت رسانده است. به گونه ای که دیروز سه شنبه دمای ۱۲۱ درجه فارنهایت (۴۹.۵ درجه سانتیگراد) در لیتون از شهرهای بریتیش کلمبیا در حدود ۱۵۵ مایلی (۲۵۰ کیلومتری) شرق ونکوور ثبت شد.

گزارش ها نشان می دهد علاوه بر گزارش مرگ های ناگهانی در اثر گرمای شدید به پلیس، شهرداری های محلی هم گفته اند که آنها نیز گزارش های بسیاری در خصوص مرگ ناشی از گرما داشته اند. این مقامات محلی هنوز آمار دقیقی از تعداد مرگ و میر ارائه نداده اند.

کارشناسان نیز اعلام کرده اند که تغییرات اقلیمی سبب افزایش ثبت رکوردهای تازه در خصوص گرمای بی سابقه شده است. تاکنون دهه منتهی به ۲۰۱۹ رکورد گرمترین هوا را داشته است و علاوه بر این پنج عدد از داغترین تابستان ها در پنج سال اخیر ثبت شده است.

در آمریکا هم گرمای بی سابقه ای با شروع فصل تابستان ثبت شده است. دما در شهرهای شمال غربی اقیانوس آرام ایالات متحده از جمله در پورتلند، اورگن و سیاتل در واشنگتن به اندازه ای رسیده است که از سال ۱۹۴۰ که برای نخستین بار دمای هوا ثبت شده، بی سابقه بوده است. بر اساس سرویس ملی هواشناسی دما در پورتلند ۱۱۵ (۴۶.۱) درجه فارنهایت و در سیاتل ۱۰۸ (۴۲.۲) درجه فارنهایت گزارش شده است.

ونکوور در سواحل اقیانوس آرام برای چندین روز دمای بالاتر از ۸۶ درجه فارنهایت (یا تقریبا ۲۰ درجه بالاتر از هنجارهای فصلی) را ثبت کرده است. اما دمای واقعی که احساس می شود به دلیل رطوبت بالا در این شهر ۱۱۱ درجه فارنهایت (۴۳.۸) احساس می شود.

همزمان محیط زیست کانادا هشدارهایی را برای استان های بریتیش کلمبیا، آلبرتا و مناطقی از ساسکاچوان، مانیتوبا، یوکان و سرزمین های شمال غربی صادر کرده و گفته است "گرمای طولانی مدت، خطرناک و بی سابقه تا این هفته ادامه خواهد داشت".

سرویس ملی هواشناسی ایالات متحده نیز با انتشار هشدار مشابه مردم را به ماندن در ساختمان های با هوای مطبوع، اجتناب از فعالیت های شدید در فضای باز و نوشیدن آب فراوان فراخواند.

گزارش ها نشان می دهد موج گرمای بی سابقه مدارس و مراکز واکسیناسیون کووید-۱۹ را مجبور به تعطیلی در ونکوور کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر