بازدید 7114

بزرگترین کاهش ماهانه طلا از سال ۲۰۱۶

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی در پایین‌ترین رکورد دو ماه اخیر قرار گرفت و در مسیر ثبت بزرگترین کاهش ماهانه از نوامبر سال ۲۰۱۶ گام برداشت.
کد خبر: ۱۰۶۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱ 30 June 2021

به گزارش تابناک، هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۶۳ دلار و ۶۳ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته به ۱۷۴۹ دلار و ۲۰ سنت سقوط کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۷۶۳ دلار و ۵۰ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۱۷ دلار و ۱۰ سنت معادل یک درصد کاهش، در ۱۷۵۰ دلار و ۲۰ سنت بسته شده بود.

قیمت اونس طلا در ژوئن تحت تاثیر تغییر موضع بانک مرکزی آمریکا و سیگنالش درباره احتمال افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره ۷.۵ درصد کاهش داشته اما برای سه ماهه دوم ۳.۳ درصد رشد نشان می دهد.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس در این باره گفت: طلا از زمان تغییر استراتژی بانک مرکزی آمریکا در خصوص سیاست پولی در نزدیک کف قیمت اخیرش تحکیم شده و اکنون منتظر آمار اقتصادی بیشتر آمریکا برای تعیین مسیرش است. آمار ماهانه اشتغال غیرکشاورزی که روز جمعه منتشر می شود، عامل تاثیرگذار اصلی بر بازار در کوتاه مدت خواهد بود و اگر تورم دستمزد بالاتر و رشد قوی اشتغال را نشان دهد، شاهد کف قیمت جدیدی برای طلا خواهیم بود.

بزرگترین کاهش ماهانه طلا از سال ۲۰۱۶

تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند آمار اشتغال غیرکشاورزی نشان دهد اقتصاد آمریکا در ژوئن ۶۹۰ هزار شغل جدید در مقایسه با ۵۵۹ هزار شغل در ماه مه ایجاد کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: در بخش فنی، ناکامی طلا برای عبور از میانگین قیمت ۱۰۰ روزه علاقه سیگنال منفی است و ممکن است باعث شود سرمایه گذاران صندوقهای ETF طلا که تاکنون صبوری کرده بودند به موج فروش بیپوندند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۵ دلار و ۸۲ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۲۶۸۹ دلار و ۷۳ سنت رسید و در مسیر ثبت چهارمین رشد سه ماهه متوالی قرار گرفت. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۰۷۰ دلار و ۳۸ سنت رسید اما در مسیر ثبت بزرگترین کاهش ماهانه و سه ماهه از مارس سال ۲۰۲۰ قرار دارد.

منبع: ایسنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر