بازدید 5915
۱

تامین ۲ و نیم میلیون واکسن مدرنا برای پاکستان

آمریکا قرار است برای کمک به پاکستان در مبارزه با شیوع ویروس کووید-۱۹، دو و نیم میلیون دوز واکسن مدرنا به این کشور ارسال کند.
کد خبر: ۱۰۶۰۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰ 29 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، رسانه‌های پاکستانی روز سه‌شنبه گفتند که سخنگوی کاخ سفید تامین ۲.۵ میلیون دوز واکسن مدرنا برای پاکستان را تایید کرد.

محموله‌های واکسن مدرنا قرار است هفته جاری به پاکستان ارسال شود.

شرکت مدرنا برنامه ای را برای گسترش شبکه تولید واکسنش اعلام کرد تا ظرفیت تولیدش را در سال ۲۰۲۲ به ۳ میلیارد دوز برساند.

«گروه مشورتی راهبردی کارشناسان ایمن‌سازی» (SAGE) قبلا در ماه ژانویه (بهمن ۱۳۹۹) واکسن مدرنا را که از فناری mRNA استفاده می‌کند، برای همه گروه‌ های سنی ۱۸ سال و بالاتر توصیه کرده بود.

منابع رسمی پاکستان پیش تر اعلام کردند که دولت این کشور واکسیناسیون ۷۰ میلیون نفر از مردم را تا پایان دسامبر ۲۰۲۱ هدف گذاری کرده و اطمینان دارد که تسریع این طرح کمک فراوانی به غلبه بر شیوع ویروس کرونا می‌کند.

تاکنون بیش از ۱۰ میلیون نفر در پاکستان در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

واکسن‌های چینی سینو فارم و سینو واک بیشترین نوع واکسنی است که طی ماه‌های اخیر دولت پاکستان آن را در برنامه واکسیناسیون همگانی قرار داده است.

آسترازنکا و فایزر نیز به صورت محدود در پاکستان (دریافت از طریق برنامه کواکس) برای واکسیناسیون مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد. طرح واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در پاکستان از اواسط بهمن ماه ۹۹ با ورود اولین محموله واکسن کرونا از چین آغاز شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
شایع اشده که بعضی ازساده لوحان هموطن جهت تزریق واکسن باتورهای تبلیغاتی کشورارمنستان به آنجامیروندوپول هتل وهزینه های دیگربه گردنشان میافتد وچندوقت بعدهم مجددابرای تزریق دوز یادآوری بایدمراجعه مجدد کنندلطفاً اطلاع رسانی کنید که واکسن مصرفی ارمنستان ازانواع روسی است که درکشورماهم استفاده میشودوطرفدارچندانی ندارد مطمئن باشندکه واکسن ساخت خودمان ازواکسن روسی اگربهترنباشدازآن ضعیف ترنیست علاوه براین واکسن روسی تائیدیه بین المللی نداردگول تبلیغات فرصت طلبان رانخوریدهنورعلم پزشکی ما ازاکثرکشورهای همسایه بالا تراست چه رسدبه ارمنستان وامثالهم این تورهای واکسن دامیست برای پول بیزبان شماوفریب زود باوران ناآگاه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان