بازدید 4895

هشدار جدی فیفا: تیم کرونایی درجا حذف می‌شود

کد خبر: ۱۰۶۰۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷ 27 June 2021

فیفا قرار است اولین دوره مسابقات جام جهانی اعراب را به میزبانی قطر یک سال پیش از جام جهانی 2022 به میزبانی این کشور، برگزار کند. در این مسابقات 16 تیم شرکت دارند که حضور 9 تیم با توجه به شرایط رنکینگی در این مسابقات قطعی بود و با برگزاری 14 دیدار حذفی به میزبانی قطر، 7 تیم دیگر نیز مشخص شدند.

براساس گزارش کانال فوتبال در قطر، چهارده تیم ملی جهان عرب در هفت بازی تک حذفی انتخابی روزهای 19 تا 25 ژوئن (29 خرداد تا 4 تیر ماه) در دو استادیوم بین المللی خلیفه و جاسم بن‌حمد دوحه قطر به مصاف یکدیگر رفتند و‌ نتایج زیر به ثبت رسید.

لیبی صفر - سودان یک
عمان 2 - سومالی یک
اردن 3 - سودان جنوبی صفر (*)
موریتانی 2 - یمن صفر
لبنان یک - جیبوتی صفر
فلسطین 5 - جزایر کوموروس یک
بحرین 2 - کویت صفر

(*) سودان جنوبی به دلیل مثبت اعلام شدن تست کرونای 7 بازیکن و در نتیجه قرنطینه شدن 19 بازیکن این تیم در بدو‌ ورود به قطر، از مسابقات مقدماتی «جام عرب فیفا - قطر 2021» کنار گذاشته شد.
 
مرحله نهایی این مسابقات در چهار گروه چهار تیمی طی روزهای 30 نوامبر الی 18 دسامبر 2021 ( 9 تا 27 آذر 1400) در شش استادیوم‌ جام‌ جهانی 2022 قطر برگزار خواهد شد.

گروه یک: قطر، عراق، عمان و‌ بحرین
گروه دو: تونس، امارات متحده عربی، سوریه و‌ موریتانی
گروه سه: مراکش، عربستان سعودی، اردن و فلسطین
گروه چهار: الجزایر، مصر، لبنان و سودان

آنچه بر اساس این گزارش مشخص است، فیفا بدون اغماض در خصوص کرونا تصمیم می‌گیرد و در این زمینه جدیت دارد. حذف تیم سودان جنوبی به دلیل ابتلای 7 بازیکن این تیم و قرنطینه سایر نفرات به دلیل مجاورت با بازیکنان کرونایی می‌تواند هشداری جدی برای فوتبال ایران باشد که مسابقات مهمی را در یک سال آینده پیش‌رو دارد.

تیم ملی فوتبال از شهریورماه باید در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 حاضر و برای برگزاری بازی‌های باید راهی کشورهای دیگر شود. از آنجایی که فرصتی هم برای برگزاری دیدارهای انتخابی جام جهانی باقی نمانده هیچ شانسی برای تعویق بازی‌ها در صورت ابتلای بازیکنان تیم‌ها به کرونا وجود ندارد و می‌تواند منجر به 3 بر صفر شدن بازی‌ها شود. یعنی در صورتی که بازیکنان تیم ملی با وجود تزریق واکسن به کرونا مبتلا شوند و این بیماری داخل تیم همه‌گیر شود، می‌تواند بازی‌های پیش‌روی تیم ملی در آن فیفادی را به سود حریفان رقم بزند.

تیم ملی در پنج فیفادی سپتامبر، اکتبر، نوامبر، ژانویه-فوریه و مارس (شهریور، مهر، آبان، آذر، بهمن و فروردین) باید 10 مسابقه انجام دهد که عدم نتیجه‌گیری در هر کدام از بازی‌ها می‌تواند منجر به عدم راهیابی تیم ملی به جام جهانی 2022 شود.

در کنار تیم ملی سه تیم باشگاهی استقلال، پرسپولیس و تراکتور هم در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2021 حضور دارند و باید دیدارهای خود را خارج از ایران انجام دهند. در صورتی که بازیکنان این تیم‌ها نیز به کرونا مبتلا شوند، می‌تواند شرایط را برای آنها سخت کند و منجر به حذف این تیم‌ها شود.

حذف سودان جنوبی از سوی فیفا می‌تواند یک هشدار جدی برای تیم ملی و تیم‌های باشگاهی ایرانی باشد که در این زمینه مراقبت بیشتری داشته باشند. البته که تاکنون تیم‌های ایرانی (ملی و باشگاهی) در زمینه کرونا دچار مشکلات جدی نشده‌اند، اما باید در این زمینه همه مسائل را جدی‌تر دنبال کنند تا شرایط خارج از زمین دشوار نشود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار