بازدید 42182
دو هزار و پانصد و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

واکنش کلانتری به بازتاب رسانه‌ای رفتار عجیبش؛ همیشه همین‌ طوری می‌نشینم! / ذوالنوری: نیکزاد با نمایندگان تماس گرفته بود که به من رای ندهند / بهزاد فراهانی: برای حل مشکل گلشیفته با خاتمی و موسوی تماس گرفتم

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند صادقی: حاکمیت کاهش آرا را جدی بگیرد / بیژن نوباوه سه ویژگی وزرای کابینه رئیسی را برشمرد /ناصر ایمانی: سرنوشت اصلاحات، تلخ‌تر از نهضت آزادی می‌شود. و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۶۰۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲ 27 June 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک» جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

حدادعادل: دولتی روی کار آمده که سخن رهبری را می فهمد، می پذیرد و اجرا می کند

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه الان امیدوار به هم افزایی مساعی مجلس و دولت هستیم و این کار سختی هم نیست، گفت:‌ با این فشارهای بین المللی بیش از هرچیز به این هماهنگی قوا نیازمندیم و امروز روزی‌ است که باید خدا را شکر کنیم که دولتی روی کار آمده که سخن رهبری را می فهمد و می پذیرد و برای اجرایش همت می کند. من در این ۴ دولت ۸ ساله چنین حسی نداشتم ولی الان روز تازه ای پدید آمده و مجلس و دولت باید باهم همکاری کنند و مهم نیست در مجلس یا شورای شهر باشیم و باید به وظیفه‌مان عمل کنیم. حدادعادل تاکید کرد: اینطور نباشد که روزی که دچار ضعف هستیم متحد باشیم و روزی که بر مخالفانمان غلبه کردیم دچار تفرقه باشیم و این خطری هست که ما را تهدید می کند و امت‌های پیشین را هم تهدید کرده است که در قرآن نیز به آن اشاره شده است.

وحید جلیلی: «قلاده های طلا» را به یک فیلمساز مشهور در شیلی نشان دادم، مبهوت شد و کلاه از سرش افتاد

وحید جلیلی: در برابر این فیلمسازان که اشاره کردید ده‌ها فیلمساز دیگر هست که باید پرسید؛ چرا آنان برجسته نمی‌شوند؟ چرا سیف‌الله داد برجسته نمی‌شود؟ واقعاً بازمانده فیلم ضعیفی است؟ این فیلم کاری در سطح جهانی است، چرا هیچ جای دنیا اسم ابراهیم حاتمی‌کیا را نشنیدند؟ از نظر سینمایی فیلم‌های او کجاست و فیلم‌های جعفر پناهی کجاست من فیلم‌های چ، یتیم‌خانه ایران و قلاده‌های طلا را برای فیلمسازان مشهور دنیا مانند «میگل لیتین» نشان دادم. او فیلمساز شیلیایی است که «گابریل گارسیا مارکز» در وصف او کتاب نوشته است. وقتی این فیلم‌ها را دید مبهوت شد و کلاه از سرش افتاد و گفت "چرا از سینمای ایران فقط عباس کیارستمی‌ را می‌شناسیم؟ چرا حاتمی‌کیا و ابوالقاسم طالبی را دنیا نمی‌شناسد؟"، او که نه انقلابی و نه حزب‌اللهی است و دفعه اولش هم بود که ایران می‌آمد دقیقاً مشکل ما ماجرای "پادشاه لخته" است. به‌نظرم فیلم فروشنده فرهادی از سطح متوسط سینمای ایران هم پایین‌تر است، فیلمنامه ای ضعیف که در اسکار به آن جایزه می‌دهند، واقعاً خود روشنفکران قضاوت کنند؛ فروشنده کجا، بازمانده یا آژانس شیشه‌ای کجا؟

بادامچیان: غرب از سر کار آمدن دولت انقلابی عزا گرفته

بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: هرچند آمریکا مخالف آزادی بیان است، شبکه عظیم جریان مقاومت با وجود این محدودیت‌ها به وظیفه اطلاع رسانی خود ادامه می‌دهد. وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری و واکنش غرب به نتایج این انتخابات خاطرنشان کرد: امروز در غرب عزا گرفته‌اند، چون قرار است یک دولت انقلابی و جهادی روی کار بیاید. بادامچیان یادآور شد: انتقال آرام قدرت در ایران با نتایج انتخابات اخیر نشان داد، در ایران مردمسالاری دینی حاکم است. وی تصریح کرد: غرب متوجه شد که یک ضلع رقابت در ایران، سرمایه اجتماعی خود را از دست داده، ولی مردم همچنان در صحنه حضور دارند و دولت خود را در چالش‌های پیش‌رو حمایت خواهند کرد.

حدادعادل: دولتی روی کار آمده که سخن رهبری را می‌فهمد، می‌پذیرد و اجرا می‌کند

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب با بیان اینکه در این انتخابات خدا و مردم حجت را بر ما تمام کردند، گفت: انتخابات ۲۸ خرداد واقعیت‌های چندلایه و متنوعی دارد که هر یک باید در جای خود تجزیه و تحلیل شود و از همه مهمتر حضور مردمی است که ۸ سال شرایط سخت را تحمل کردند و حال باید پای صندوق‌های رای می‌آمدند. مردمی که رسانه‌های بیگانه ذهن آن‌ها را پر کرده بودند تا بین آن‌ها و نظام فاصله بیندازند و بیش از ده سال است در زیر فلج کننده‌ترین تحریم‌های تاریخ قرار دارند. تحریمی که در پی آن است تا مردم را عاصی و یاغی کند و در برابر نظام قرار دهد و این آخرین راه استکبار جهانی بود که این ملت دست از انقلاب بردارد.

وی افزود: زاکانی در یک وقت بسیار خطیر وارد عرصه شد و دفاع از حق کرد و بر عاملان وضع موجود تاخت و در یک وقت درست هم اعلام انصراف کرد و از این نترسید که عناوین پوششی و نمایشی به او نسبت داده شود و همچنین باید از آقایان جلیلی که با فداکاری به نفع کاندیدای مقبول جبهه انقلاب کنار کشیدند و هم‌چنین آقایان رضایی و قاضی زاده هاشمی که حضورشان مفید بود تشکر کنم.

حدادعادل با تاکید بر اینکه گام دوم ما در انتخابات در شورای ائتلاف ۲۸ خردادماه بود و دعا می‌کردیم در این مرحله هم موفق شویم، گفت: آنچه اتفاق افتاد بیش از انتظار ما بود. موفقیت ۸۰ درصدی فهرست‌های شورای ائتلاف در انتخابات شورا‌های شهر و راهیابی همه ۲۱ نامزد شورای شهر تهران از فهرست این شورا موفقیت بزرگی است که حاصل تلاش‌های اعضای شورای ائتلاف در سراسر کشور است.

رئیس شورای ائتلاف ادامه داد: میزان رای اعضای فهرست ائتلاف در تهران را با باقی فهرست‌ها مقایسه کنید. در حالی که در فهرست ما آخرین نفر یعنی کمترین رای بیش از ۲۵۰ هزار رای دارد، در برخی فهرست‌های دیگر که مدعی رقابت بودند کمتر از ۳ هزار رای را شاهد هستیم. وی افزود: این خیلی افتخارآمیز است و جای شکر و تشکر دارد که مردم تهران به نام شورای ائتلاف اعتماد کردند. شورای ائتلاف نامی است که می‌شناسند و به آن اعتماد دارند و باید این را قدر بدانیم.

بهزاد فراهانی: برای حل مشکل گلشیفته با خاتمی و موسوی تماس گرفتم

بهزاد فراهانی: یک آدم نادرستی که دو سال هم شاگرد من بود و خیلی هم به او کمک کرده بودم، این بلا را سر گلشیفته آورد و زندگی‌اش را برهم زد و او را هرگز نمی‌بخشم ولی بالاخره یک روزی یک کشیده میهمانش می‌کنم. او مرد شریفی نیست. وقتی گلشیفته آن فیلم را در اواخر دهه ۸۰ بازی کرد، من به آقای خاتمی که البته دیگر رئیس‌جمهور نبود، زنگ زدم زیرا دوستی خوبی با او دارم. گفتم آقای خاتمی چه کار باید بکنیم؟ او گفت مشکلی نیست و نگران نباش. به من قولی داد که پای قولش نایستاد. یک تلفن هم به آقای میرحسین موسوی زدم که آن زمان رئیس فرهنگستان هنر بود. بیش از سه تا چهار ماه من و گلشیفته و همسرش بی‌دلیل و به علت عدم درک صحیح از مدیریت هنری به نوعی بازجویی می‌شدیم و رسما ‌ به گلشیفته گفته شد بهتر است شما از کشور بروید که گلشیفته رفت و خوشبختانه در راه خوبی هم رفت و خوب یاد گرفت.

تا کنون نشنیده‌ام که رئیسی مخالف برجام باشد

رئوفیان یادآور شد: مردم انتظار دارند رییس جمهوری منتخب نیز برابر سهم خواهی‌ها و فشارهای احتمالی تسلیم نشود و جز در عمل به فرموده قرآن کریم، «ان الله یامرکم ان توءدالا مانات الی اهلها» در واگذاری مسئولیت ها جز به اهلش فکر نکند. این فعال اصولگرا درباره رویکرد دولت رییسی درباره برجام، گفت: تاکنون نشنیده‌ام که رییسی بخواهد با برجام یا با ادامه مذاکرات مخالفت کند. درعمل هم به نظر می آید او برای ادامه روند مذاکرات تا به حصول نتیجه مطلوب برنامه دارد. سید عباس عراقچی در صحبت‌های اخیر به رییس جمهوری مستقر و منتخب گزارش‌هایی را ارائه و توصیه‌هایی را دریافت کرد تا در دور بعدی مذاکرات آنها را مورد توجه قرار دهد.

وزارت علوم را منحل کنید؛ مدارس کشور را هم به بخش خصوصی بدهید

کیومرث اشتریان، استادعلوم سیاسی دانشگاه تهران در روزنامه شرق نوشت:جناب آقای رئیسی آغاز مسئولیت شما در مسند جدید است و همگان وظیفه دارند با رویکردی خوش‌بینانه و از باب اتمام حجت، دستاوردهای کارشناسی لازم را عرضه بدارند. دولت نمی‌تواند آموزش‌وپرورش را اداره کند. شاید یک گزینه این باشد که از ظرفیت مدنی موجود در مدارس و آموزشگاه‌های غیردولتی استفاده شود. حداقل پنج و حداکثر ده شرکت بزرگ برای اداره مدارس راه‌اندازی کنید تا به‌ تدریج، تأکید می‌کنم به‌تدریج مدارس را به آنها واگذار کنیم. این مؤسسه‌ها را بورسی کنید و سهام آن را به معلمان بدهید. آموزش‌وپرورش به اعمال استاندارد و نظارت بپردازد.نمی‌توان هم وزارت علوم داشت و هم معاونت علمی ریاست‌جمهوری. وزارت علوم را منحل کنید و وظایفش را به دانشگاه‌ها بسپارید.

توصیه روحانی اصولگرا به ابراهیم رئیسی

حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی رهبر، عضو جامعه روحانیت مبارز:اولین کار تشکیل کابینه ای قوی با وزرای کارآمد است، می توانند از وزرای قبلی و افراد کارآمد پیشین استفاده کنند؛ حتما لازم نیست نیروهای جدید و بی تجربه بر سر کار باشند. در نامه حضرت علی به مالک اشتر آمده است که از نیروهای اهل تجربه استفاده کن. کسانی که صفر کیلومتر نباشند. باید نیروهایی باشند که تجربه کرده اند و نقطه سیاهی بر پرونده آنها نیست؛ بنابراین می‌توان از هر جناحی استفاده کرد. /برنا

سیگنال سعید جلیلی به رئیسی: از دولت سایه استقبال کن

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:اگر من هم منتخب مردم بودم حتما از ایده دولت سایه استقبال می‌کردم تا در شناخت مسائل، راه‌حل‌ها و ارائه پیشنهادهای اجرایی به دولت کمک کنند. خود دوستان بر ایده دولت سایه تاکید و از این موضوع استقبال کردند که چنین حرکتی به کمک دولت منتخب بیاید. برنامه‌هایی که برای این انتخابات آماده شد کار من به تنهایی نبود. مجموعه‌ای از افراد دغدغه‌مند، کارشناس، استادان دانشگاه، مدیران موفق و… همین ایده دولت سایه را پیگیری و این برنامه‌ها را آماده کردند. آنچه در گفتمان دولت سایه پیگیری می‌شود، بر مبنای وظیفه دینی و تعلق و وابستگی به انقلاب اسلامی بوده و افراد در آن اصالت ندارند. مساله ما ایجاد تشکیلات و حزب نبوده و نیست، هدف این بوده است که مباحث حول مسائل اصلی کشور به صورت گفتمان مطرح شوند و برای پیگیری تحقق آن، جبهه‌ای از افراد دغدغه‌مند و کارشناس شکل بگیرد./ایرنا

نیکزاد با نمایندگان تماس گرفته بود که به من رای ندهند

ذالنور در پاسخ به این که شما در این دوره از انتخابات هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی نتوانستید رای لازم را برای ریاست کمیسیون کسب کنید؛ آیا صحبت های شما در مورد سعید جلیلی منجر شد تا نتوانید در این دوره هم رییس کمیسیون بمانید، گفت: خیر، سر سوزنی چنین بحثی در رای نیاوردن من برای جایگاه رئیس کمیسیون تاثیر نداشته است.نماینده مردم قم در پاسخ به این که پس دلیل رای نیاوردن شما در این دوره از انتخابات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی چه بود، بیان کرد: طبع مجلس همین طور است، امسال به دوستان گفتم که مطلقا هیچ تلاش و صحبتی با نمایندگان برای آنکه به من رای بدهند نخواهم کرد. استدلال من این بود که یک سال در کمیسیون کنار هم نشسته ایم و هر نماینده شناخت لازم را در مورد من پیدا کرده و نیازی به لابی، رایزنی و خواهش نیست؛ لذا مطلقا به هیچ کس نگفتم به من رای بدهد، فقط بیان کردم که براساس وظیفه اعلام کاندیداتوری کرده ام.او ادامه داد: طرف مقابل من آقای جلال زاده که رای آورد، چند ماه است بجد برای کسب ریاست کمیسیون کار می کند و نفر به نفر رایزنی کرده و به صورت چند نفری برای کسب ریاست کار کردند. آقای نیکزاد نایب رئیس مجلس شخصا با اعضای کمیسیون امنیت ملی تماس گرفته است و از آنها درخواست کرده تا به آقای جلال زاده رای بدهند و چون ایشان ممکن است معاون اول رئیس جمهور جدید بشود، حرف هایش برای برخی آقایان اهمیت پیدا کرده و جایگاه نیکزاد در نظر و رای نمایندگان، تاثیر گذاشته است.

واکنش کلانتری به بازتاب رسانه ای رفتار عجیبش؛ همیشه همین‌طوری می‌نشینم

کلانتری در ادامه در پاسخ به واکنش‌ها، نسبت به نحوه نشستن خود در مواجهه با خبرنگاران و خانواده‌های آن‌ها، بیان داشت: شما با خبرنگاران صحبت کنید، شیطنت کردند. بنده، ساعت یک ربع مانده به یک صبح، وقتی این‌ها خسته و کوفته در لابی هتل نشسته و ناهار و شام هم نخورده بودند، من آن وقت شب از بیمارستان آمدم. من خودم می‌خواستم به منطقه بروم و وقتی شنیدم تصادف شده، نرفتم.خبرنگار امتداد به کلانتری متذکر شد که از یک دولتمرد انتظار می‌رود ادب و احترام را در نحوه مواجهه با مردم رعایت کند و انتظار داریم او عذرخواهی کند. اما کلانتری گفت: با استاندار، رئیس بهداشت و درمان استان، آقای کولیوند (اورژانس) هماهنگ کردیم که بیمارستان آماده باشد. ساعت ۱۲ و نیم، بستری شدن همه بیماران که تمام شد، من به هتل رفتم که سری به این‌ها بزنم. دیدم نه ناهار خوردند، نه شام. گفتم که غذا بخورید، بعدا صحبت می‌کنیم. این حرف‌های مزخرف را بعضی همکاران شما درمی‌آورند. نحوه نشستن من مثلا چطور بود؟ نحوه نشستن همیشگی من، همینطور است. چه عذرخواهی؟ برای چه؟ چه اتفاقی افتاده که عذرخواهی کنیم؟

انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از علم الهدی

روزنامه جمهوری اسلامی از خطبه های این هفته امام جمعه مشهد انتقاد کرد.

مهمترین بخش های یادداشت روزنامه جمهوری اسلامی:

*حجت‌الاسلام سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تحلیل نتایج انتخابات گفت: «رئیس‌جمهور منتخب سر سفره امام زمان بزرگ شده است و با انگیزه خدمت به ساحت مقدس ولی‌عصر آمده است.»

*به نظر می‌رسد با استقرار دولت جدید، شاهد مقدس‌سازی مسئولین و بیان این گونه سخنان خواهیم بود.

* این گونه سخنان را در دوره هشت ساله دولت‌های نهم و دهم نیز شاهد بودیم از هاله نور تا یارانه را پول امام زمان دانستن.

*قطعاً گره زدن اقدامات دولت آینده با ساحت مقدس امام زمان علیه‌السلام به نفع دین نخواهد بود.

*دولت آینده هم قطعاً دچار اشتباهاتی خواهد شد و لذا به امام جمعه مشهد توصیه می‌شود همچنان که شدیدترین انتقادات را در طول هشت سال گذشته به دولت روحانی داشتند، از انتقاد کردن به دولت جدید هم دریغ نفرمایند.

حرف های جالب منتجب نیا در مورد روحانی و رئیسی

منتجب نیا در مصاحبه ای با آرمان ملی ضمن برشمردن خوبی و معایب دولت روحانی توصیه هایی هم به رئیسی رئیس جمهور منتخب داشت.

مهمترین بخش های مصاحبه منتجب نیا با آرمان ملی:

*روحانی در دوره اول وارث ویرانی‌های مختلف در همه زمینه‌ها بود.

*دولت قبل از آقای روحانی انصافا هیچ چیز را سالم نگذاشته بودند.

*آقای روحانی در دور اول نمره مثبت بیشتری کسب کرد و موفقیت بیشتری نسبت به دولت دوره قبل داشت.

*دوره دوم انتظار تحول بیشتر می‌رفت.

*من احساس می‌کردم که نوعی ناهماهنگی و عدم انسجام بین اجزای دولت (دوره دوم روحانی) به وجود آمد.

* وزیر نیرو جزو وزیران موفق بوده که همیشه وظایف خود را به نحو احسن به انجام رسانده.

*وزیر امور خارجه از جمله وزیران موفق و پاکدامن بوده و هست.

*برخی وزرا کارهای خود را به خوبی انجام نمی‌دادند و توپ را به میدان وزیر و وزارتخانه دیگر می‌انداختند.

*کارهای مثبت و بزرگ دولت آقای روحانی کارهایی غیرقابل انکار است.

*امیدواریم دولت آقای رئیسی بتواند نقاط قوت دولت‌های گذشته را شناسایی، ادامه و تکمیل کند و نقاط ضعف را بدون برخوردهای جناحی و سیاسی، خیلی علمی و کارشناسانه برطرف کند.

*دولت رئیسی دستش باز و پشت‌اش محکم است،

ناصر ایمانی: سرنوشت اصلاحات تلخ‌تر از نهضت آزادی می‌‌شود

ناصر ایمانی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی درباره شرایط کنونی جبهه اصلاحات در پرتوی سیاسی ایران به «فردا» گفت: «وضعیت در جبهه اصلاحات اصلا خوب نیست و اصلاح‌طلبان به جای آنکه عاقلانه بنشینند و در تشکیلات خود و البته در راهبردهای فکری و اندیشه‌ای خود بازنگری کنند، به سمت انکار واقعیت می‌روند که نتیجه چنین رویکردی جز رادیکالیسم نخواهد بود. شاهد بودیم که در انتخابات اخیر اصلاح‌طلبان چندپاره شدند؛ بخشی از آنها انتخابات را تحریم کردند، بخشی گفتند شرکت می‌کنیم اما نامزدی ارائه نمی‌کنیم و بخشی هم از آقای همتی حمایت کردند. جالب است که آنها یقین داشتند آقای همتی در انتخابات رأی نمی‌آورد و با این حال از او حمایت کردند». او ادامه داد: «روز گذشته هم که جبهه اصلاحات ایران در بیانیه‌ای، به طور مدام فرافکنی کرد و همه تقصیر را بر گردن همه انداخت به جر اصلاح‌طلبان، در بیانیه آمده بود که مهندسی انتخابات شده است، آزادی‌های مردم سلب می‌شود، انتخابات آزاد وجود ندارد و... در این بین هیچ اشاره‌ای به مسئولیت اصلاح‌طلبان در قبال هشت‌ سالی که گذشت، نشد». این فعال سیاسی درباره وضعیت بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان بیان کرد: «اگر اصلاح‌طلبان خود را تشکلی توسعه‌یافته می‌دانستند، باید به صورت مترقی پاسخگوی عملکرد هشت‌ساله‌ خود می‌بودند و می‌پذیرفتند که سرمایه اجتماعی خود را به صورت کامل از دست داده‌اند». او درباره تشتت آرا در میان اصلاحات در درون جریان اصلاحات اظهار کرد: «در میان اصلاح‌طلبان هر تفکری وجود دارد؛ از سکولارترین نیروها تا نیروهایی دینی و از طیف مشارکت تا کارگزاران. طبیعی است وقتی هیچ وحدت فکری در میان آنها وجود ندارد، تصمیم‌گیری مبتنی بر واقعیت هم از مجموعه‌شان بیرون نمی‌آید. اصلاح‌طلبان اگر به خط عقلانیت بازنگردند، هر روز رادیکال‌تر در درون متلاشی می‌شوند. به نظر می‌رسید با وضعیت فعلی فروپاشی کامل آنها قریب‌الوقوع است.»

احتمالات پروانه سلحشوری از کابینه دولت رئیسی

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: آقای رئیسی می توانند وزیر زن داشته باشند، اگر خودشان و یا مشاورانشان معتقد به این امر باشند و احتمالا نسبت به آقای روحانی مواجهه کمتری در رابطه با مخالفت نسبت به این موضوع خواهند داشت.

بیژن نوباوه سه ویژگی وزرای کابینه رئیسی را برشمرد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی معیار نمایندگان برای انتخاب وزرای آینده دولت را پاکدستی، تجربه بالا و انقلابی‌گری دانست و افزود: کوچکترین اغماضی برای سهم‌خواهی از رییس‌جمهور منتخب از سوی نمایندگان مجلس مطرود است.«بیژن نوباوه وطن» روز یکشنبه در نشست علنی مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور خود گفت: ملت قهرمان ایران در آخرین امتحان که انتخابات مهم ریاست جمهوری بود، به رغم مشکلات عدیده معیشتی و دشمنان قسم خورده داخلی و خارجی به سلامت برای ایجاد فردای بهتر از این آزمون عبور کردند. نماینده مردم تهران گفت: امروز با نگاه به تجربیات گذشته ادامه بازی اصولگرا و اصلاح طلب برای مردم واژه‌ای غیرکاربردی و اضافه است. امروز مردم کارآمدی، پاکدستی و تعهد را مهمترین معیار مسئولان برای خدمت می‌دانند و مهمترین معیار برای انتخاب هیات اجرایی کشور نیز باید پاک دستی آنها در نظر گرفته شود.عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی به دنبال رسیدن به اهداف ناپاک خود با نفوذ به بدنه دولت هستند، خطاب به سیزدهمین رییس جمهوری منتخب ایران گفت: شما باید خود را متعهد به منافع ملی و مردم قهرمان ایران بدانید و در این راه مجلس انقلابی برای آبادانی و کارآمدی از همه توانایی خود در تصویب طرح ها و لوایح با توجه به نیاز مردم فروگذار نخواهد بود و این را در یک سال گذشته به اثبات رسانده است.وی ادامه داد:‌ رانت خواران، فرصت‌طلبان، سلطه جویان و غیر انقلابیون که تلاش می‌کنند با طرحی از چهره خود در دولت و مسوولیت‌های اجرایی نفوذ کنند، بدانند مجلس شورای اسلامی در انتخاب به تجربه بالا، پاکدستی و روحیه انقلابی نگاه خواهند کرد.نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: کوچکترین اغماضی برای سهم‌خواهی از رییس‌جمهور منتخب برای وزارت، استانداری‌ها و معاونت ها حتی اگه از سوی نماینده مجلس باشد از سوی قاطبه نمایندگان مطرود و ناپذیرفتنی است.نوباوه سهم جبهه انقلاب از انتخابات ریاست جمهوری را پیروزی نظام دانست و خاطرنشان کرد: رفع مشکلات مردم و امیدواری آنان به آینده روشن، سهم جبهه انقلاب است که با روی کار آمدن جوانان مستعد، سهم جبهه انقلاب نوکری مردم و گوش به فرمان رهبر بودن محقق خواهد شد.

علت کند شدن تکمیل نیروگاه‌های ۲ و ۳ بوشهر از زبان صالحی

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تامین منابع مالی عامل کند شدن روند ساخت و تکمیل نیروگاه‌های دو و سه بوشهر شده است.علی‌اکبر صالحی با بیان اینکه اکنون هزار مگاوات برق هسته‌ای تولید می‌شود و با تکمیل نیروگاه های ۲ و ۳ بوشهر این میزان به ۳ هزار مگاوات خواهد رسید، گفت: هر کدام از نیروگاه‌ها هزار مگاوات برق تولید خواهند کرد، البته اکنون سه سال از زمان آغاز ساخت این دو نیروگاه می‌گذرد و برای تکمیل به پنج سال دیگر زمان نیاز است.وی ادامه داد: تکمیل هر کدام از نیروگاه‌ها ۸ سال به طول خواهد انجامید تا بتوانند وارد مدار شوند. اکنون تا حدودی در پرداخت اقساط خود به روس ها به دلیل مسائل اقتصادی و تحریم ها دچار مشکل شده‌ایم و نتوانسته‌ایم بموقع مبالغ را پرداخت کنیم و این موضوع موجب کند شدن روند تکمیل و ساخت نیروگاه‌ها شده است.صالحی تاکید کرد: امکان دارد، نیروگاه‌های ۲ و ۳ بوشهر طی ۸ سال وعده داده شده، تکمیل نشود اما در صورت وجود گشایش اقتصادی، امکان افزایش سرعت ساخت و تکمیل نیروگاه‌ها وجود دارد تا بتوان مقداری عقب ماندگی ها را جبران کرد.رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: برای رفع مشکل مالی و تامین هزینه‌های ساخت نیروگاه‌های ۲ و ۳ بوشهر قرار است، پیشنهادهایی را به کمیسیون اقتصادی دولت ارائه کنیم و در صورت تایید آنها، این پیشنهاد به هیئت وزیران ارسال خواهد شد

صادقی: حاکمیت کاهش آراء را جدی بگیرد

محمود صادقی، دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها، به جماران گفت: ناگفته پیداست کشوری که نظام جمهوری دارد طبیعتا از کاهش آرای جمهور دچار خسران می شود و این هشدار بزرگی است که حاکمیت باید آن را جدی بگیرد. این میزان پایین مشارکت و تعداد بالای آرای باطله، نشانگر گسترش نارضایتی در سطح وسیعی از کشور هست که اگر جدی گرفته نشود می تواند در ادوار بعدی مشکلات زیادتری را به بار بیاورد. در واقع شاهد بی اعتمادی گسترده بین مردم هستیم.

اظهارات عجیب کرباسچی درباره تاجزاده و جبهه اصلاح طلبان

دبیرکل حزب کارگزاران در اظهارنظری قابل تامل گفت: جهانگیری یا پزشکیان یا شریعتمداری اگر مستقل وارد انتخابات می‌شدند بعید می‌دانم رد صلاحیت می‌شدند اما وقتی تاجزاده کنار این افراد می‌آید صحنه تغییر می‌کند، خوب یا بد کسی که قانون اساسی را قبول ندارد ردصلاحیت می‌شود.غلامحسین کرباسچی درباره انتخابات اخیر با هفته‌نامه صدا به گفت وگو نشسته است که مهمترین قسمت های آن به شرح زیر است؛
- در نقد حضور تاجزاده ما نمی‌توانیم هم زمان هم در انتخابات شرکت کنیم و هم بگوییم می‌خواهیم قانون اساسی را زیر و رو کنیم.
-گاهی کسی قبول ندارد اما کسی که در انتخابات می‌آید می‌خواهد در ساختار فعلی کار کند.
- حکایت این دوستان حکایت فردی است که برنو در دست گرفته بود و می‌خواست شمس‌العماره را فتح کند.
- در همین انتخابات دیدید که در جریان اصلاح‌طلب بزرگان تا آخرین لحظه در تردید هستند در حالی که شخص سیاسی باید تصمیم بگیرد و جریان شکل بدهد نه اینکه تحت تاثیر قرار بگیرد.
- این مجموعه رفتارها باعث شد تا آخرین لحظه خط و ربط‌ها مشخص نشود. دفعات قبل هم این اختلافات بود این بار هم شدیدتر بود و باعث تردید و نامشخص بودن تصمیم نهایی شد.
- خاتمی به تردید نجیبانه رسید و ما به عمل ایشان نقد داریم.
- تاج‌زاده چه راهکاری دارد؟ هر شب دارد صحبت می‌کند. چه راهکاری دارد؟ آن را بگوید، خب مردم نیامدند، پلن B شما چیست؟ فقط حرف بزند؟ توقع مردم اکت سیاسی است.
- جوان اصلاح‌طلب می‌خواهد زندگی‌شان به سمتی باشد که بعد از فعالیت سیاسی یک سامان داشته باشد نه اینکه نگران معیشت خود باشد، نمی‌شود که همیشه در حال جدال با حاکمیت مستقر باشد.
- جهانگیری یا پزشکیان یا شریعتمداری اگر مستقل وارد انتخابات می‌شدند بعید می‌دانم رد صلاحیت می‌شدند اما وقتی تاجزاده کنار این افراد می‌آید صحنه تغییر می‌کند، خوب یا بد کسی که قانون اساسی را قبول ندارد ردصلاحیت می‌شود.
- آدمی مثل تاجزاده به این نتیجه که قانون اساسی، صداوسیما و رهبری را قبول ندارد، می‌رسد بعد همه جبهه اصلاح‌طلبان به این آقا یکپارچه رای می‌دهند، طبیعی است که شورای نگهبان همه را می‌بیند... صد نفر هم باشند رد می‌کند.
- نمی‌شود که اگر رفیق شما تایید شد در انتخابات حاضر باشید و اگر رد شد شرکت نکنید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۶۷
باریکلا حالا ببینیم با این دولتتون چه گلی سرمون میزنید
هنوز دولتی تشکیل نشده و کراماتی دیده نشده بعضی ها مثل زمان 1384 غیب گویی می کنند بهتر است چند صباحی بگذرد بر اساس واقعیتها نظر بدهید نشود مثل آن موقع که همه تان شرمزده خود را میرا می کردید
وحید جلیلی! شما پرسیدی کلاه طرف برای چی افتاد؟
آقای غلامعلی حداد عادل این تعاریف شما ازرئیس جمهور منتخب برآمده از رأی اقلیت مردم( طبق آمار رسمی کشور) منو یاد دولت هاله ی نوردیده ی معجزه ی هزاره ی سوم هدیه و انتخاب امام زمان،میندازه
بادومچیان :امروز در غرب عزا گرفته‌اند چون قرار است یک دولت انقلابی و جهادی روی کار بیاید. ) دقیقا از کجا متوجه عزاداریشون شدی ؟!
استاد علوم سیاسی دانشگاه :وزارت علوم را منحل کنید؛ مدارس کشور را هم به بخش خصوصی بدهید) چه جوری استاد شدی ؟!!!
حاجی ذوالنور! تو این یک مورد آقای نیکزاد دمت گررررررم! چون امثال شماها هر چه از کمیسیون امنیت دورتر باشید به خیر و صلاح کشور و مردم است.
وحید جلیلی : وقتی این فیلم‌ها قلاده طلا را دید مبهوت شد و کلاه از سرش افتاد و گفت "چرا از سینمای ایران فقط عباس کیارستمی‌ را می‌شناسیم؟ چرا حاتمی‌کیا و ابوالقاسم طالبی را دنیا نمی‌شناسد؟) سرکاری بوده بنده خدا !!! والا ما هم مخمون از اینهمه حرف و ...در فیلم قلاده طلا سوت کشید
جناب آهنگر: دولتی روی کار بود سخن رهبری را نمی فهمید؟
ما زنده شما هم زنده ببینیم دولت جدید چطور مملکت اداره میکنه تو این ۴سال اینده اگه وضع خوبشد ک باید دست رهبر و رئیسی بوسید اگه هم نه بدتر شد دیگه گردن بقیه دولت های قبل نندازین چون به بن بست رسیده
کرباسچی :- جهانگیری یا پزشکیان یا شریعتمداری اگر مستقل وارد انتخابات می‌شدند بعید می‌دانم رد صلاحیت می‌شدند اما وقتی تاجزاده کنار این افراد می‌آید صحنه تغییر می‌کند،) ) بنده خدا یعنی داری کار شورای نگهبان را در رد صلاحیت جهانگیری و پزشکیان و .... توجیه میکنی و ان را گردن تاجزاده میاندازی ؟!! پس بیا یک توجیهی هم برای رد صلاحیت لاریجانی به هم بباف
قابل پیشبینی بود که این کرباسچیه بیاید و طلبکار شود
امثل ایشون اصلاحات را نابود کرد
به نظر من این کارگزاران امدند که اصلاحات را نابود کنند و موفق هم شدند
اقای ایمانی! بهتر است به فکر چند پاره شدن اصولگرایان باشید. اصلاح طلب ها را رها کن!
این کلانتری قطعا یکی از همان نفراتی هستش که دکتر جهانپور دنبالشون بوده
اول اینکه مقام رهبری فرمودند دولت جوان و انقلابی و نفرمودند دولت پیران انقلابی مث اینکه دوباره آقایون هوس خدمت زده به سرشون
دوم امیدوارم این عزای غرب به عزای مردم پیوست نخورد
سوم آقای حداد رهبری خیلی حرفها رو زدن که همین نیروهای انقلابی متاسفانه اصلا توجهی نکردند ...
و در آخر آقای کرباسچی شما و هم تیمی هایتان نصف یک صدم اقبال مردم به امثال تاجزاده رو ندارید کلا روی امثال شما کسی حساب نمیکنه که هر روز یه چهره دارید
آقای کلانتری /ادب مردبه ز دولت اوست.
جناب کلانتری ادب و نزاکت در رفتار خوب چیزیه
و خیلی بده که شما ادب نشستن نداشته اید
بهتره یاد بگیرید که پاهای خود را جمع کنید و در حضور دیگران گشاد ننشینید چون به اطرافیان این حس را القا می کند که ارزش زیادی برای حضورشان قائل نیستید و شما را مغرور و بی نزاکت نشان می دهد
توضیحات کافی بود ؟
دیگر گشاد ننشینید لطفا !
گلشیفته و شادمهر را تنگ نظری ها فراری داد
واقعا حیف این استعدادها
آفرین بادامچیان آفرین ، خیلی هم عالی خیلی هم خوب
موفق باشید کلا
توی این سن نشستن روی صندلی بطور محترمانه یاد نگرفته تازه خوشخال و سرافراز هم هست !
اندر احوالات جناب حداد عادل:از کرامات شیخ ما چه عجب پنجه را باز کرد و گفت وجب
اقای فراهانی دخترتان یکراست به جهنم رفت که برای ایشان جای خوبی است
هموطنان ودوستان عزیز را به مطالعه کتاب در مورد علت العلل بدبختی اکثریت ایرانیان دعوت می کنم‌ .
عجب!
اقای حداد! کم‌لطفی می فرمایید. دکتر احمدی نژاد مورد تایید اقایان مصباح و جنتی بودند
سلام. یکی می فرماید: "دولتی روی کار آمده"، دیگری می گوید: "قرار است یک دولت انقلابی و جهادی روی کار بیاید".
سومی می فرماید: "افراد دغدغه‌مند و کارشناس که اصالت ندارند" چهار دیگر: : "از جوانان مستعد" قبل از او:"از نیروهای اهل تجربه استفاده کن. کسانی که صفر کیلومتر نباشند. باید نیروهایی باشند که تجربه کرده اند"
واقعا اگه نیکزاد چنین کاری کرده که ذالنور رای نیاره درود به شرفش
درود به شرف نیکزاد
او بهترین گزینه برای معاون اولی هست
وقتی نظر من و نظرشما هیچ اهمیتی ندارد.چرا بیخود به خود زحمت دهیم و نظر دهیم؟
درست خیانتی که سید محمد خاتمی در ماههای اخر ریاست جمهوری خودش انجام داد یعنی حقوق اساتید دانشگاه رو دو برابر گرد دقیقا روحانی تکرار کرد تا بار دیگه اساتید کم سواد حقوقشون دو برابر بشه ؟؟ حقوق کارگر ۴میلیون مالیات پرداختی ۱۰ درصد استاد دانشگاه حداقل ۳۰ میلیون مالیات ۱۰ درصد ؟ خدا از همه کسانیکه بساط بی عدالتی رو تو کشور گسترش میدن نگذره
آقای روحانی رو چه حسابی حقوق دانشگاهیان رو ۱۲۰ درصد اضافه کردی ، فکر اینو کردی که فشار تورمی رو ملت باید تحمل کنند و تو صف مرغ و روغن سر و کله هم رو خورد کنند ؟؟ چطور برای همه پول هست به کارگر ‌و معلم که میرسه خزانه خالیه ؟؟؟؟ببینم جناب رییسی به قولش که رفع تبعیض بود چقدر عمل میکنه
بهترین هدیه به دشمنان ایران انتخابات ۸۸ و ۱۴۰۰ بود
بهزاد فراهانی:خوشبختانه در راه خوبی هم رفت و خوب یاد گرفت
البته لخت شدن تو دید کل دنیا رو منظورشون هس
درصد مشاركت بيش از حد پايين بوده و اينها نماينده واقعي مردم نيستند
درصد مشاركت بيش از حد پايين بوده و اينها نماينده واقعي مردم نيستند
من خودم صبح شنبه فهمیدم رأی گیری بوده.. به خاطر همین جا موندم
درصد مشاركت بيش از حد پايين بوده و اينها نماينده واقعي مردم نيستند
درصد مشاركت بيش از حد پايين بوده و اينها نماينده واقعي مردم نيستند
قلاده های طلا! مردم از خنده شوخی می‌کنی جناب ؟!
حداد عادل برود دنبال شعر و شاعری خودش
لطفا سیاست را کنار بگذارد

بااین افتضاحی که در شورای ائتلاف و وحدت درست کرده اند
جناب بادامچیان ، عزا گرفتن دولتهای غربی از آمدن جناب رئیسی را نمی دانم

ولی اکثریت حدود ۷۰ درصدی از مردم که در انتخابات شرکت نکردند و یا به ایشان رای ندادند

قطعا بشدت نگران و دلواپس هستند

ایکاش جناب رئیسی با عملکردش ، باعث گردد تا آنها، را که صاحبان کشور و ولی نعمتان ، حاکمان هستند

را با کار خودشان ، خوشحال و راضی و از اینکه به ایشان اعتماد نکردند را شرمنده و پشیمان کنند
آقاي كلانتري ، هميشه همينطوري بشينين ، البته تو خونه تون نه تو جمع افراد فرهيخته و مورد احترام جامعه ، حداقل به افراد متوفي و بازماندگان مصدوم و دل خون احترام بذارين اگه كاري براشون نمي كنيد .
خیلی جالبه این پدر فراهانی!!! میگه اون کسی که باعث شد دخترم به خارج رفت را هرگز نمی بخشم. بعد آخرش میگه. خوشبختانه در راه خوبی هم رفت و موفق هم شد.
خوب پس جناب آقای فراهانی شما به اون شخص باید جایزه بدی که در راه موفقیت آمیز!!!!! اونو فرستاد نه آه و نفرین کنی!!!!!.
جناب کرباسچی ، شما و دوستانتان هم ، وزن سیاسی و اراء بسیار کم خودتان از کل جمعیت مردم را شاهد بودید !!!

لطفا قبول بفرمائید که اشتباه کردید


و شتر سواری دولا دولا دولا نمی شود .
طرف میگه همینجوری می نشیند . خوب اشتباه می نشستی تا الان . پدر و مادر خدابیامرزت چطور نشسن را بهت غلط یاد دادند . در فرهنگ ایرانی آداب حوب نشستن در سرلوحه تمامی نسلهاست . یادت هست که می گویند جلوی بزرگتر پاهایت را دراز نکن ! یادت هست که وقتی بزرگتری به اتاق یا جلسه ایی وارد می شود به احترامش بلند می شونند . آقای سیاست مدار تو وارد اتاقی شدی که دخترکان شهید این مملکت ارامیده اند یادت ندادند شهید هم ازبزرگان دین و فرهنگ و انسانیت ماست . آقای همه چیزدان نمی دانی که احترام به شهید از واجبات است . معصومان و فرشتگان در راه قلم شهید شدند . بله شهید هستند برو احترام بگذار ای که نیاموختی ادب و احترام را
کلانتری باید رییس هیات برجام باشه همینجوری بشینه غربیها حساب دستشان میاد
آقای کرباسچی عزیز حرف تاج زاده درست اگر حاکمیت نقش بزرگ خانواده را دارد باید خودش را با خواسته های اکثریت تطبیق دهد به نظر حرف تاج زاده از تغییرات در قانون این است.
آقای فراهانی تماس گرفته ای که گند زده ای را وارد کشور کنی؟
جناب کلانتری ، وقتی تا نزدیک ۷۰ سالگی کسی به شما یاد نداده
و یا خودتان نخواستید که یاد بگیرید ، که در حضور جمع که چند خانم هم حضور دارند
نباید این مدلی ( غیر مودبانه و زشت با پا های باز از هم ) بنشینید

دیگر داشتن انتظار از شما ، که نسبت به اشتباهات خودتان در حیطه شغلی خود ،
اعتراف به اشتباهات و عذر خواهی کردن

کاملا بی فایده و نشدنی است .

همینطور ادامه بدهید !!!!!
کیومرث اشتریان، می‌گوید باید فاتحه همین اموزش و پرورش نیم بند را هم بخوانند و خصوصی کنند!!
چهل سال است که انرژی اتمی نامناسب پدر مردم را درآورده حالا که ازش برق میخواهیم ....
آقای کلانتری باید سازمان های بازرسی و نظارتی گوشتان را گرفته و از کار برکنار کنند تا یاد بگیرید جلوی مردم چه جوری بشینید ممکنه پس فردا بخواهید جلوی مردم کار دیگری هم بکنید
باز هم به این جملات که درکی از شرائط موجود در آن بود.
از عوارض قحط الرجال بودن و روابط رانتي زياد تو اين مملكته كه مثال كلانتري انجور .. و بي ادب و... شده اند
یاد ژاپن اسلامی جناب حداد عادل افتادم. هر موقع این جناب عادل ابراز شادمانی می کنه دلشوره می گیرم.
خوب درست بشین پاهاتو جلو دختر مردم بازدکردی
پس پ واجب شد که یک نفر درست نشستن رو به این یاد بده
وقتی طرف از بدو تولد مسئول و رئیس هست معلومه که هیچ خدایی رو بنده نیست چه برسه به عذر خواهی از خبرنگار و مردم.
اتفاقاً اظهارات کرباسچی عجیب نیست. حرف حساب زده.
جناب حداد بهتر است اندکی حوصله کنی بزودی این دولت همراه با واقعییت مواجه خواهد شد
بیاد آر که از احمدی نژاد هم خیلی حمایت کردی
وقتی فله ای و یلخی شخصی را که اصلا بویی از جایگاه و مقام خودش و نمونه بودن رفتار موءدبانه در برابر مردم کشور خودش نبرده، و اصولا هیچ کلاس توجیهیی در رابطه ی با جایگاه وزرا، نمونه ی لباس پوشیدنها، نشستن ها و غیره نداشته است، توقعی نباید داشت که در مصاحبه ی بعدی با پیژامه ننشیند!!!
آقای بهزاد فراهانی در فرهنگ مردم ایران، اعم از مسلمان و غیر مسلمان، اگر دخترشان به هر نام و عنوانی در انظار عمومی لخت شود یا بی حیایی نشان دهد، او را از خود طرد کرده و مایه ننگ خود می دانند.
در اینکه تو هنوز روی صحبت از چنین دختری را داری در عجبم. البته شاید در مکتب کمونیسم که جنابعالی مدتی در آن فعالیت کرده اید، این موضوع قباحتی ندارد...
آقای بادامچیان غرب از اول انقلاب عزادار بود ولی ملت چی؟ اینها هم باید عزا دار باشند یا خوشحال
باز این حداد حرف زد
آقای کلانتری بهتر است به دکتر مراجعه کند و اگر بیماری نداشت به کمیسیون تخلفات کارکنان اداری یا سازمان بازرسی جهت توجیه رفتار مناسب با ارباب رجوع
تعریف مسیول در جمهوری اسلامی
به کسی که بگه تو تابستون کولر روشن نکنید ، تو زمستون بخاری رو خاموش کنید ، اگه مرغ گرون شد نخورید ، اگه گوشت گرون شد نخورید ، میوه و سبزیجات نخورید چون گرونند ، من از همه خوشگل ترم ، دوست دارم جلو هشتاد میلیون نفر اینجوری بشینم و بالای چشمم هم ابرو نیست و کلا همه چیز رو هم تکذیب کنه
یک مسیول درجه یک نه مریض می شه ، نه عوض می شه و نه از رو می ره
آقای وحید جلیلی ، حیف که کسی قدر شما رو نمیدونه.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر