بازدید 6666

پیام‌های رژه حشد شعبی در مقطع کنونی

رژه الحشدالشعبی پیامی دیگر از محور مقاومت برای تامین امنیت و ثبات سراسری برای کل منطقه و خط و نشانی برای دشمنان منطقه از گروه‌های تروریستی گرفته تا رژیم صهیونیستی و حامیانشان است که حیات آنها دوامی نخواهد داشت و محور مقاومت نابودی آنها را رقم خواهد زد.
کد خبر: ۱۰۶۰۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳ 27 June 2021

به گزارش تابناک به نقل از نورنیوز، نخستین رژه نظامی نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق به مناسبت هفتمین سالگرد تاسیس آن، با حضور نخست‌وزیر و شماری از شخصیت‌های نظامی، سیاسی و فرهنگی این کشور در پایگاه نظامی ابومنتظر المحمداوی (اردوگاه اشرف سابق) در استان دیالی برگزار شد.

برگزاری این رژه در مقطع کنونی پیام‌های ویژه‌ای را به همراه داشت که می‌تواند تاثیرات بسیاری بر آینده عراق و منطقه بگذارد.
نخست آنکه؛ این مراسم با حضور مقامات ارشد سیاسی از جمله مصطفی الکاظمی نخست وزیر و فرماندهان ارتش و نیروهای مردمی برگزار شد و سخنان الکاظمی که حشد را حامی و ناجی مردم عراق نامید، سندی بر واهی بودن ادعاهای آمریکاست که سعی دارد بسیج مردمی عراق را گروهی تروریستی معرفی کرده و ماهیت مردمی آن را پنهان سازد.

این حضور را می‌توان اتحاد سراسری عراق در حمایت از حشدالشعبی به عنوان محور مبارزه با تروریسم و یاور ارتش عراق در برقراری امنیت دانست که سیاست تفرقه افکنی آمریکا میان بسیج مردمی، ارتش و جریان‌های سیاسی عراق را با شکست همراه ساخته است.

دوم آنکه؛ بزرگی و ابعاد گسترده این رژه و حضور مقامات لشگری و سیاسی عراق در آن بیانگر این پیام است که عراق توانایی تامین امنیت خویش را داشته و بهانه‌ای برای حضور نیروهای آمریکایی و انگلیسی در این کشور وجود ندارد.

نیروهای بیگانه با ادعای ناامنی و ناتوانی عراق برای تامین امنیت به دنبال دور زدن مصوبه پارلمان عراق مبنی بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان هستند در همین حال برخی گروه‌های عراقی نیز بر این تصورند که بدون آمریکا نمی‌توان امنیت کشور را حفظ کرد.

رژه مذکور اما این پیام را برای سراسر عراق و نیروهای بیگانه داشت که عراق از ظرفیت درونی قوی و منسجم برای تامین امنیت خویش برخودار است و تحقق مصوبه پارلمان برای خروج نیروهای آمریکایی در اسرع وقت باید اجرا شود.

سوم آنکه؛ محل برگزاری رژه نکته‌ای بسیار قابل توجه است. محل رژه پایگاه نظامی ابو منتظر المحداودی (اردوگاه اشرف سابق) بود که زمانی تحت سیطره گروهک تروریستی منافقین با حمایت مستقیم آمریکایی‌ها قرار داشت، گروهکی تروریستی که قاتل هزاران عراقی و ایرانی بوده و هست.

نکته مهم آن است که ملت های ایران و عراق با پیوندی سراسری توانستند در برابر دشمنان واحدشان یعنی تروریست‌ها و حامیان آنها قرار گیرند و در نهایت پیروز میدان باشند.
مردانی همچون شهید سپهبد قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس، توانستند پیوندی عمیق میان ملت‌های ایران و عراق برای مقابله با دشمنان دو کشور ایجاد نمایند که اخراج گروهک تروریستی منافقین از پایگاه اشرف، نابودی گروه‌های تروریستی از جمله داعش و ناکام گذاشتن طرح‌های اشغالگرانه آمریکا، دستاوردهای این پیوند عمیق و مردم نهاد است.

این رژه پیام آور این نکته مهم است که نیروهای مردمی تشکیل شده از پیوند ملت‌های ایران و عراق که زمینه ساز امنیت در منطقه و نابودی تروریسم شده‌اند امروز در پایگاه تروریست‌ها که زمانی به آن دژ تسخیر ناپذیر می‌گفتند مستقر شده‌اند و رژه پیروزی برگزار می‌کنند.

استمرار این پیوند مبارک و کارآمد میان ملت‌های ایران و عراق قطعا در آینده دستاوردهای بسیاری برای امنیت و ثبات و پیشرفت‌های همه جانبه دو کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به همراه خواهد داشت که برگرفته از پیوند قلبی میان ملت‌های ایران و عراق است

چهارم آنکه؛ رژه الحشدالشعبی در حالی برگزار شد که پیش از این نیز رژه گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه، انصارالله در یمن، حزب‌الله در لبنان و... برگزار شده است. مجموع این اقدامات این پیام مهم را برای ملت‌ها و دولت‌های منطقه دارد که بسیج مردمی توان تامین امنیت منطقه را دارد و دیگر نیازی به آمریکا و شرکای بحران‌ساز آن نیست.

آمریکایی که در عمل نشان داده است که هرگز به دنبال اهداء امنیت به منطقه نبوده بلکه با ایجاد گروه‌های تروریستی، اختلاف افکنی میان کشورهای منطقه، حمایت از رژیم صهیونیستی، تحرکات نظامی مستقیم نظیر آنچه در افغانستان و عراق روی داده و... به دنبال بحران سازی و ناامن ساختن منطقه بوده است، حال آنکه کارنامه بسیج مردمی، پایان دادن به تروریسم و جنایات رژیم صهیونیستی و حامیانشان بوده است.

رژه‌ها و رزمایش‌های محور مقاومت پیام‌آور صلح و امنیت برای کل منطقه است و مهر تاییدی بر بی‌نیازی منطقه به نیروهای بیگانه برای رسیدن به امنیت و ثبات پایدار است و زمان خروج بیگانگان از منطقه فرا رسیده است.

در مجموع می‌توان گفت که رژه الحشدالشعبی پیامی دیگر از محور مقاومت مبنی بر دراز شدن دست دوستی به سمت ملت‌های منطقه برای تامین امنیت و ثبات سراسری برای کل منطقه و خط و نشانی برای دشمنان منطقه از گروه‌های تروریستی گرفته تا رژیم صهیونیستی و حامیانشان است که حیات آنها دوامی نخواهد داشت و محور مقاومت نابودی آنها را رقم خواهد زد و آمریکا و بیگانگان نیز گزینه‌ای جز خروج از منطقه نخواهند داشت و این ملت‌های منطقه هستند که در سایه مقاومت سرنوشت خویش و منطقه را رقم خواهند زد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر