بازدید 6844
معاون ستاد کل نیرو‌های مسلح:

ایران نقش مهمی در بومی‌سازی امنیتی دارد

سردار مهدی ربانی معاون عملیات ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی گفت: امروزه ایران به عنوان یکی از قدرت‌های منطقه‌ای و تاثیرگذار در معادلات بین المللی شکل گرفته است و با خروح آمریکا و رژیم صهیونیستی از منطقه و بومی سازی امنیت، می‌توانیم نقش خودمان را در تامین ثبات و امنیت ایفا کنیم.
کد خبر: ۱۰۶۰۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۳ 26 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا سردار سرتیپ ربانی که برای حضور در نهمین کنفرانس امنیتی بین المللی مسکو به روسیه سفر کرد روز جمعه در گفتگو با رسانه‌های ایرانی مستقر در مسکو تصریح کرد: بعد از پایان جنگ سرد جهان دو قطبی به جهان چند قطبی و چند جانبه گرایی تبدیل و در این بین ایران به عنوان یک قدرت جدید منطقه‌ای تاثیرگذار در معادلات بین المللی شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: تاکید می‌کنم اگر تلاش کنیم بر اساس این روندی که نظام ما دارد گام‌های اساسی بر داریم با خروج آمریکا و رژیم صهیونیستی از منطقه و بومی سازی امنیت می‌توانیم نقش خودمان را در تامین ثبات ایفا کنیم.
سردار ربانی با بیان اینکه امروزه نگاه کلان به امنیت نسبت به گذشته تغییرات زیادی کرده است، تصریح کرد: در واقع سلاح‌های کشتار جمعی دیگر آن جایگاه قبلی که مردم از آن وحشت داشتند؛ ندارد و موضوعاتی مثل همه گیری ویروس کرونا یا بحث فضای مجازی که بیشترین تاثیرگذاری را دارد و این‌ها غالبا مرز‌های جغرافیایی را نمی‌شناسند، می‌توانند جز تهدیدات امنیتی آینده باشند.

وی افزود: به تعبیر‌ی منافع فردی برای تامین امنیت، دوران خود را به منافع جمعی در برابر تهدیداتی مثل همه گیری ویروس کرونا و فضای مجازی انتقال داده است و بر همین اساس ما معتقدیم که ایران با دیدگاهی که دارد می‌تواند روی تحولات بین المللی تاثیرگذار باشد.

ربانی اظهار داشت: در نهمین کنفرانس امنیت بین المللی مسکو در قسمت موضوع «ثبات، امنیت و پیشنهاد برای آینده»، فرصت خوبی بود که ما با تاکید بر نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و بی ثباتی در منطقه که ریشه این ناامنی‌ها هم آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند صراحتا موصع خود را بیان کنیم و در ادامه بومی سازی امنیت با خروج این کشور‌ها از منطقه را به عنوان یک راهکار پیشنهاد دادیم.

نهمین کنفرانس بین المللی امنیت با حضور روسای ستاد‌های کل و وزیران دفاع ۱۰۸ کشور جهان و شش سازمان بین المللی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه (دوم و سوم تیر) در مسکو برگزار شد.

سردار سرتیپ پاسدار مهدی ربانی معاون عملیات ستادکل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران که با همراهی کاظم جلالی سفیر کشورمان در روسیه در این نشست معتبر بین‌المللی شرکت کرده است، در سخنانی خروج نیرو‌های فرا منطقه‌ای از غرب آسیا را پیش نیاز اصلی امنیت پایدار عنوان کرد و اظهارداشت: این امنیت تنها به دست کشور‌های منطقه کسب می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر