بازدید 5659

دستگاه قضایی عراق احکام اعدام ۱۳ داعشی را صادر کرد

شورای قضایی عالی عراق امروز پنجشنبه حکم اعدام ۱۳ تن را به جرم وابستگی به گروه تروریستی داعش صادر کرد.
کد خبر: ۱۰۵۹۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰ 24 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، شورای قضایی عالی عراق اعلام کرد: دادگاه جنایی الکرخ بر اساس قوانین مبارزه با تروریسم احکام اعدام را صادر کرد. این تروریست‌ها همچنین اعتراف کردند که قصد انجام عملیات تروریستی در ماه رمضان سال ۲۰۱۹ را داشتند.

بیانیه دستگاه قضایی عراق تصریح می‌کند که «دادگاه از وجود نام این افراد در فهرست رایانه متعلق به تروریست‌های داعشی نیز اطلاع یافت؛ همچنین سلاح‌ها و اوراق هویت در کنار مهر‌های جعلی آن‌ها به وسیله نیرو‌های امنیتی کشف و ضبط شد.»

نیرو‌های امنیتی عراق امروز ۱۱ تروریست داعشی را در عملیات‌های مختلف در کرکوک دستگیر کردند. یکی از این تروریست‌ها زن است.

یک منبع امنیتی نیز به رسانه‌های عراقی گفت که نیرو‌های امنیتی موفق شدند فردی موسوم به امیر داعش در منطقه حاوی العظیم استان دیالی را به هلاکت برسانند. تروریست مذکور در حمله چهار روز پیش داعشی‌ها به یکی از محل‌های استقرار گروه‌های الحشد العشائری در حاوی العظیم زخمی شد و دیروز چهارشنبه جان داد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند. گفته می‌شود تعداد تروریست‌های داعشی در هسته‌های خفته آن در سراسر عراق، حدود ۶ هزار نفر است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی