بازدید 8886
با واردات هجدهمین محموله واکسن به ایران

مجموع واکسن‌های وارداتی کرونا به ۷ میلیون و ۸۴۷ هزار دوز رسید

صبح امروز و با ورود محموله یک میلیون دوزی واکسن کووید ۱۹ از مبدا چین به کشورمان، مجموع واکسن وارده از این کشور به ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار دوز رسید؛ یعنی بیش از پنج برابر واردات واکسن روسی اسپوتنیک و بالغ بر دو برابر واکسن وارداتی آسترازنکا ـ آکسفورد.
کد خبر: ۱۰۵۹۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱ 24 June 2021
تابناک اجتماعیساعاتی پیش هجدهمین محموله واکسن وارداتی به کشورمان رسید تا مجموع واکسن‌های وارد شده به هشت میلیون دوز نزدیک شود.

به گزارش «تابناک»، صبح امروز و با ورود محموله یک میلیون دوزی واکسن کووید ۱۹ از مبدا چین به کشورمان، مجموع واکسن وارده از این کشور به ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار دوز رسید؛ یعنی بیش از پنج برابر واردات واکسن روسی اسپوتنیک و بالغ بر دو برابر واکسن وارداتی آسترازنکا ـ آکسفورد که از طریق سازوکار سازمان بهداشت جهانی و سبد کوواکس به کشورمان فروخته و تحویل شده است.

این ششمین محموله وارداتی واکسن از چین است؛ محموله‌هایی که دوتای اولی هدیه دولت چین (۲۵۰ هزار دوز) و صلیب سرخ این کشور (۴۰۰ هزار دوز) بودند و مابقی، خرید‌های صورت گرفته توسط هلال احمر کشورمان که بعد از واردات به کشور در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان قرار می‌گیرند تا در شبکه بهداشت توزیع شده و به افراد اولویت دار تزریق شوند.
 
مجموع واکسن‌های وارداتی کرونا به ۷ میلیون و ۸۴۷ هزار دوز رسید

محموله‌ای که امروز به کشورمان رسید، بخش دوم خرید دو میلیون دوز واکسن از این مبدا است که یک میلیون دوز آن طی هفته گذشته به کشورمان منتقل شده و در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته بود. محموله واکسن سینوفارم که پیش از این ترجیح داده می‌شد، نامش مطرح نشود، چون بر خلاف تصور برخی، ممکن بود موجب بروز دردسر‌هایی از جمله مشمول شدن تحریم‌های آمریکا شود!

نکته‌ای کلیدی که حالا از هر زمانی آشکارتر شده است، به ویژه بعد از اینکه در روز‌های گذشته خبر رسید معافیت مبادلات تجهیزات مقابله با کرونا در آمریکا به تصویب رسیده است! معافیتی که می‌تواند برخی سد‌ها در مسیر واردات واکسن به کشورمان را بردارد؛ هرچند این موضوع با تولید واکسن در کشورمان، دیگر چندان موضوعیتی ندارد و مصداق نوشداروی بعد از مرگ سهراب است!

رفع مشکلی که بر سر واردات واکسن از چین هم سایه افکنده بود و امید می‌رود با تصمیم اخیر خزانه داری آمریکا، رفع شده و تا رسیدن تولید داخلی واکسن کووید ۱۹ به میزان مورد نیاز، سد راه واردات واکسن به کشورمان نشود. سدی که بر خلاف ادعا‌های مکرر مقامات غربی حتی در مسیر انتقال دارو و تجهیزات مقابله با کرونا وجود داشت و مصوبه اخیر، سندی محکم برای نشان دادن این حقیقت و ظلمی آشکار است که به مردم کشورمان تحمیل شده.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
چه نوشدارویی واکسن داخلی کجاست؟کی توزیع شده پس چرا تزریق نمیکنید فقط درو؛!!!
هفت ماه از آغاز واکسیناسیون جهانی می گذرد و تعداد واکسینه شده ها به مرز 3 میلیارد نفر نزدیک می شود و آقایان فقط 7 میلیون دوز برای ما مردم وارد کرده اند. به فرض اینکه 120 میلیون دوز برای 60 میلیون ایرانی مورد نیاز باشد، تعداد وارد شده 6.5 درصد نیاز کشور را برآورده می کند. بله، فقط 6.5 درصد! دست مریزاد واقعاً!
با توجه به قيمت بالاي واكسن ايراني ، بنظر ميرسد صادرات آن بهتر از مصرف آن در داخل باشد و در عوض واكسن وارد كنيم ، اينگونه هزينه كمتري براي وزارت بهداشت داشته و باعث ارز آوري هم ميگردد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
این بهترین پیشنهاد است. بخصوص با توجه به اینکه برکت بهترین واکسن جهان است، مشتری هم برایش صف کشیده. آمریکا حاضره 5 تا فایزر بده یک دوز برکت بگیره! وقتشه آمریکایی های بدبخت را از دست فایزر و مدرنا نجات بدیم.
به تمامی افراد حاضر در صندوق رای گیری از طریق فرمانداری برای زدن واکسن کرونا زنگ زدن ما که زدیم از نوع ایرانی بود
پاسخ ها
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
دروغ نگو ...
بازیهای جام یوفا رو میبینم داغ دلم تازه میشه!!! هزاران نفر کنار هم فوتبال رو تماشا میکنن!!! اونا واکسن زدن و تموم شد ما هنوز توی اما و اگر مسئولین ناتوان رنج میبریم
اینکه می گویند واکسن در دنیا کم است، دقیق نیست. درحال حاضر واکسن کم است ولی این کمبود بسرعت در حال جبران شدن است. چین تابحال بیش از یک میلیارد (!!!) واکسن زده است و با این سرعت تا کمتر از یکماه دیگر می تواند دز دوم را هم برای تمام جمعیتش (البته با احتساب اینکه تنها 70 یا 80 درصد بالای 18 ساله ها واکسینه شوند) تمام می کند. یعنی بعد از آن، تمام ظرفیت تولید انبوه تا 20 میلیون واکسن در روزش را می تواند صادر کند و تنها با تولید یکهفته اش می توان تمام ایران را واکسن بدهد.
همین داستان برای واکسنهای آمریکایی و اروپایی هم هست؛ وقتیکه واکسیناسیون خودشان تمام شد، مجبورند آنرا به بازارهای جهانی بفروشند.
درضمن هم کلی واکسنهای جدید درراهند، هم مهمتر از آن بسیاری از کارخانه های تولید مشترک با همین واکسنهای موجود، در سراسر دنیا در حال راه اندازی هستند.
بنابراین اینکه کمبود واکسن ادامه دار خواهد بود، باورکردنی نیست. البته ممکنست برخی کشورهای فقیر آفریقایی یا آمریکای جنوبی و آسیایی همچنان برای خرید و تزریق واکسنها مشکل داشته باشند؛ ولی ایران براحتی می تواند با آنهادر خرید واکسن رقابت کند. (یعنی برخلاف شرایط چند ماه گذشته که ایران نتوانست برای خرید واکسن با کشورهای قدرتمند و دارای نفوذ بین المللی مانند امارات و ترکیه و عربستان رقابت کند).

حالا دراینجا به بحث تحریم و غیره هم کار نداریم. درضمن فرض کنیم که تولید واکسنهای داخلی را هم نداریم.

بنابراین کمبود واکسن خیلی زودتر از آنچه که فکر کنید حل می شود، بشرط اینکه اراده برایش وجود داشته باشد و تا آخر کار هم شل نگیرند.
چینی و روسی کارامد نیست...تا نصف مردم نمردن..واکسن درست بیارین...برکت هم صادر بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
اتفاقا فعلا که واکسن روسی جزو کم خطرترین و کارآمدترین واکسنها بوده.
واکسن هم بیاد اینجا هنوز نمیدونن چجوری باید واکسیناسیون کرد مردم عین چی تو هم میلولن از ساعت پنج صبح میرن تو صف واکسن به امید اینکه امروز بهشون واکسن برسه تموم نشه .کشورای دیگه قبل از تولید واکسن طریقه صحیح واکسن زدن به مردم رو آموزش میدن بعد واکسن تولید کردن .کلا واکسن برای اینه که بدن ایمن بشه و کرونا نگیریم اینجا مردم سالم میرن برای واکسینه شون با مریضی بر میگردد منزل و ساعات پایانی عمرش رو با واکسن کرونا سپری میکنن بعد با خیال راحت که واکسن زدن میرن اون دنیا
شما میگوید 7 میلیون دوز واکسن وارد شده . اگر یک میلیارد دوز هم وارد شود فایده ندارد زیرا با توحه به آمار، اصلاٌ تزریقی در کارنیست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر