بازدید 32437

واژگونی مرگبار اتوبوس خبرنگاران در نقده/ کوچ ابدی دو خبرنگار و مصدومیت شدید برخی دیگر/ انتقال مصدومان با بالگرد و اتوبوس آمبولانس به ارومیه

در حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس در حومه شهر نقده (آذربایجان غربی) ۲۱ نفر مصدوم شدند و ۲ تن جان باختند؛ دو تن از خبرنگارانی که برای پوشش خبری پروژه های انجام شده و در حال انجام برای احیای دریاچه ارومیه عازم آن منطقه شده بودند.
کد خبر: ۱۰۵۹۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵ 23 June 2021
تابناک اجتماعیمرکز اطلاع رسانی سازمان اورژانس کشور از فوت دو نفر در پی واژگونی اتوبوسی در نقده خبر داد.

به گزارش «تابناک»؛ مرکز اطلاع رسانی سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: در حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس در حومه شهر نقده (آذربایجان غربی) ۲۱ تن مصدوم شدند و ۲ تن جان باختند؛ دو تن از خبرنگارانی که برای پوشش خبری پروژه‌های انجام شده و در حال انجام برای احیای دریاچه ارومیه عازم آن منطقه شده بودند.
 
واژگونی مرگبار اتوبوس خبرنگاران در نقده
 
در پی این حادثه ده دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شده و مصدومان را به بیمارستان نقده منتقل کردند. همچنین بیمارستان امام خمینی ارومیه در حالت آماده باش قرار گرفته است.
 
آیدین دانشگر، رئیس بیمارستان نقده در این باره به مهر گفت: اتوبوسی که حامل خبرنگاران پایتخت بود، هنگام بازگشت، در جاده روستای دشت قوره واژگون می‌شود و دو تن از سرنشینان به خاطر ماندن زیر اتوبوس فوت شدند.
 
تعداد بازدید : 2762

وی افزود: در این حادثه ۱۳ تن از خبرنگاران به دلیل مصدومیت در بیمارستان بستری هستند و حال یک نفر هم وخیم است.

گفتنی است، بر اساس اطلاعات اولیه در این حادثه نمایندگان خبرگزاری ایرنا و ایسنا جان به جان آفرین تسلیم کرده‌اند.
 
مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی خبرنگاران ایسنا و ایرنا که در حادثه واژگونی اتوبوس جان خود را از دست دادند.
مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی خبرنگاران ایسنا و ایرنا که در حادثه واژگونی اتوبوس جان خود را از دست دادند.
 
«تابناک» این مصیبت را به خانواده، دوستان و آشنایان ایشان و همچنین خانواده رسانه تسلیت عرض می‌کند.
 

علت واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در نقده


سرهنگ شیرانی، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در گفتگو با ایسنا، علت واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در نقده را عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه اعلام کرد.

گفتنی است؛ ساعت ۱۸ امروز اتوبوس حامل خبرنگاران حوزه محیط زیست در محور نقده - ارومیه دچار واژگونی شد. بنابر اعلام اورژانس کشور این حادثه ۲۱ مصدوم و دو فوتی بر جا گذاشت.
 
 

انتقال مصدومان حادثه به بیمارستانی در ارومیه

 
دکتر جواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: تمامی مصدومان حادثه سقوط اتوبوس از بیمارستان نقده برای ادامه درمان به بیمارستان امام خمینی ارومیه منتقل شدند.

وی درباره شیوه اعزام مصدومان به بیمارستان ارومیه بیان کرد: تعداد ۴ نفر از مصدومان آقایان محمدمهدی گوهری، ابراهیم نژاد رفیعی، مرتضی محمدصادقی و حسن ظهوری با بالگرد به بیمارستان امام خمینی ارومیه اعزام شدند. حال عمومی سایر مصدومان خوب است، اما برای اطمینان خاطر بیشتر و ادامه درمان به وسیله اتوبوس آمبولانس به بیمارستان امام خمینی ارومیه اعزام می‌شوند.
 

مقصر بودن راننده در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران


فرهاد صالحیان، مدیرکل آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران حوزه محیط زیست، گفت: وی درباره جزئیات حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران اظهار کرد: راننده «م. ش» دارای کارت هوشمند فعال و معاینه فنی معتبر از تاریخ ۱۹ اردیبهشت تا ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ بوده است، اما بدون صورت وضعیت (بدون هماهنگی از طریق شرکت حمل و نقل) و خارج از برنامه شرکت حمل و نقل اقدام به مسافرگیری کرده است و احتمالا مسئول این تور، شخصا با راننده تماس گرفته است.

وی با بیان اینکه "آخرین تردد این راننده با اتوبوس مذکور، از طریق یک شرکت حمل و نقل در تاریخ دوم اردیبهشت امسال صورت گرفته بود"، افزود: هنگامی که این اتوبوس در منطقه دشت غوره واقع در ۱۸ کیلومتری شهر نقده در حال حرکت بوده است، به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، دچار سانحه می‌شود.
 
صالحیان در ادامه گفت: گرچه اتوبوس مذکور دارای معاینه فنی معتبر بوده است، اما تخلف و قصور راننده محرز بوده چراکه نه‌تن‌ها بدون صورت وضعیت اقدام به جابجایی مسافر کرده بلکه با وجود آشنایی از مسیر کوهستانی مذکور، سرعت غیرمجاز داشته است و همین مساله سبب شده تا نتواند وسیله نقلیه خود را کنترل کند. مسلما با راننده متخلف برخورد خواهد شد.
 
اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
خدا به خانواده شون صبر بده
نشد یک روز بدون خبر بد بگذرونیم.
چه غم انگیز.
عرض تسلیت به ملت بخصوص خانواده داغدارشان
خدا رحمتشان کنه روحشان شاد و قرین رحمت الهی
روانشان شاد
فاجعه اي ديگر براي دوستداران محيط زيست
بعد ازسقوط هواپيماي حامل دوستداران محيط زيست
طلب مغفرت از درگاه الهی و
عرض تسلیت به بازماندگان و همکاران رسانه ای.
اللهم اغفر المؤمنین و المؤمنین و المؤمنات
و المسلمین و المسلمات
الاحیاء منهم و الاموات
خدا بیامرزدشون

ان شاء الله بقیه هم شفا پیدا کنند
ستاد احیای دریاچه ارومیه چه کوفتیه ، چند سال باران اومد احیا شد امسال بارش کم بود دوباره سطح آب اومد پایین ، جمع کنید این ستادهای مسخره و بی خاصیت رو ، وظیفه ستاد نداره
خدا رحمتشان کند بسیار درد اور بود.
رانندگان اتوبوس متاسفانه اهمیتی به جان مسافران خود نمیدهند. بسیار خطرناک و با بی مسئولیتی رانندگی میکنند. بارها شاهد این موضوع بودم
مملکتی که به امان خدا رها شده و جان هایی که برای مسئولین ارزشی ندارد.
همزمان چند حادثه ترافیکی دیگر در کشور رخ داده
با تاسف این واژکونی وهمدری بامصدومان وارزوی رحمت اهی برای تلف شده گان لطفا به انها هم بپردازید
راننده اتوبوس سربازان وطن را هم دستگیر کنید
برای دیگرانی که هر روز در این مرز وبومبعلت اینگونه حوادث تلف می شوند ودارای بوق نیستند هم مقامات مسئول پیام دهند
راستی اون راننده مظلوم هیچ کار خلاف قانونی انجام نداده ؛آزادش کنید
واژگونی مرگبار اتوبوس خبرنگاران در نقده/ کوچ ابدی دو خبرنگار و مصدومیت شدید برخی دیگر/ انتقال مصدومان با بالگرد و اتوبوس آمبولانس به ارومی:
وقتی هیچ شخص، گروه و اتحادیه و صنفی به قانون پای بند نیستند و هیچ مسئولی پاسخگو نیست، از اتفاقاتی از دست اتفاده و خواهد افتاد
واژگونی مرگبار اتوبوس خبرنگاران در نقده/ کوچ ابدی دو خبرنگار و مصدومیت شدید برخی دیگر/ انتقال مصدومان با بالگرد و اتوبوس آمبولانس به ارومیه:
اگر بارن گیها نبود ایا دریاجه ارومیه احیا میشد؟ بدبختی های این دولت هم هنوز مردم را رها نمیکند. حتی برای نمایش و بخودستاییها یک اتوبوس مناسب را انتخاب نکردند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر