بازدید 5880

ایران ۴۰۰ مهاجر غیرقانونی پاکستانی را بازگرداند

روزنامه «پاکستان آبزرور» گزارش داد: جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه دست کم ۴۰۰ نفر مهاجر غیرقانونی پاکستانی را که به دلیل نداشتن مدارک قانونی اقامت بازداشت شده بودند، به مسئولان مرزی در منطقه "تفتان" پاکستان تحویل داد.
کد خبر: ۱۰۵۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳ 21 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، این روزنامه انگلیسی زبان نوشت: مسوولان ایرانی در گذرگاه مشترک مرزی، اتباع بازداشت شده را به مرزبانی پاکستان تحویل دادند.

در این گزارش آمده است: تحقیقات نشان می‌دهد که این دسته از مهاجران غیرقانونی پاکستان برای رسیدن به ترکیه و اروپا و به دست آوردن شغل به طور غیرقانونی وارد ایران شده بودند و برخی‌ها نیز در شهر‌های مختلف ایران اقدام به کار روزمزد می‌کردند.

پاکستان آبزرور نوشت: تهران و اسلام‌آباد در حال تقویت همکاری‌های مشترک برای جلوگیری از قاچاق انسان و تردد غیرقانونی در مرز‌های یکدیگر هستند.

مهاجرت غیرقانونی اتباع پاکستانی به ایران، همواره مشکلاتی را برای دو کشور ایجاد کرده و گاهی مهاجرت‌های غیرقانونی از مسیر‌های خطرناک و با وسیله‌هایی غیرایمن، سبب شده است تا این افراد جان خود را از دست بدهند.

همه ساله تعداد زیادی از اتباع پاکستان که سعی می‌کنند به صورت غیرقانونی وارد ایران شوند، از سوی نیرو‌های مرزبان ایران دستگیر و اغلب به کشورشان بازگردانده می‌شوند. این رویداد تقریبا هر ماه و گاهی چند بار در طول یک ماه اتفاق می‌افتد.

بیکاری و مشکلات اقتصادی در پاکستان از مهمترین دلایل مهاجرت‌های غیرقانونی اتباع این کشور محسوب می‌شود.

بیشتر اتباع پاکستانی که در ایران بازداشت و به کشورشان بازگردانده می‌شوند، کارگرانی هستند که مدارک معتبر مربوط به مهاجرت به همراه ندارند و بسیاری از آنان نیز قصد عبور از مسیر ایران برای ورود غیرقانونی به کشور‌های اروپایی دارند.

مهاجران غیرقانونی پس از ورود به ایران، سعی می‌کنند با عبور از ترکیه و یونان خود را به اروپا برسانند، اما بیشتر آنان پیش از رسیدن به مقصد توسط مرزبانان و پلیس دستگیر می‌شوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان