بازدید 398504

پیام سیدمحمد خاتمی درباره انتخابات ۱۴۰۰

رئیس دولت اصلاحات به مناسبت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۱۰۵۹۳۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹ 21 June 2021

به گزارش تابناک، جماران نوشت: حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی با صدور پیامی به مناسبت برگزاری انتخابات، ضمن تشکر از تمامی مردمی که علی‌رغم انتقادها و تنگناها در انتخابات شرکت کردند و آنان که به واسطه اهانتی که به شعور و حقوقشان شد یا به واسطه نومیدی از بهبود امور رأی ندادند، به برگزیدگان ملت تبریک گفت و با قدردانی از تمامی افرادی که به حکم وظیفه ملی و علی‌رغم نگاه تنگ و استصوابی شورای نگهبان در عرصه حاضر شدند تا خطر تبدیل جمهوری اسلامی به حکومت اسلامی را دفع کنند، نکاتی را با منتخبین مردم و اصلاح‌طلبان طرح نمود.

متن کامل این پیام بدین شرح است

بسم الله الرحمن الرحیم

انتخاباتی دیگر برگزار شد و ملّت بزرگوار ما که نزدیک به دو قرن است حرکت تاریخ‌ساز خود را به سوی آینده‌ای بهتر از گذشته آغاز کرده است تجربه دیگری را از سر گذراند. ملتی که آزادی، عدالت و مردم‌سالاری را توأم با اخلاق و معنویت خواسته است.

امکان انتخاب، هدیه‌ای است که ملّت ایران با تلاش و جهاد به دست آورده است، هرچند پس از مشروطیت و بازتولید استبداد دیرپا آن را از ملّت ستاندند، ولی ملّت از پا نایستاد تا این که در پرتو انقلاب بزرگش در سال ۱۳۵۷ آن را باز ستاند. با تشکیل جمهوری اسلامی و به اعتبار قانون اساسی آن انتخابات آزاد و مؤثر حق مردم است و هر تلاشی برای سلب این امکان از شهروندان یا تحریف انتخابات، خلاف آرمان‌های انقلاب بوده و بدون تردید موجب تضعیف جمهوریت نظام است.

در برابر همه آنان که در انتخابات اخیر با وجود انتقادها و تنگناها و موانع شرکت کردند و نیز آنان که با احساس اهانتی که به شعور و حقوق آنها شد یا به خاطر نومیدی از بهبود امور از رأی دادن خودداری کردند سر تعظیم فرود می‌آوریم و حساب اکثریت قاطع را از آنان که به پندار ناروای خود به‌منظور براندازی انتخابات را تحریم کردند جدا می‌کنیم.

از همه نامزدهای محترم و جریان‌های سیاسی که به حکم وظیفه ملی در عرصه حاضر شدند، ولی با اعمال نظرِ تنگ و استصوابی شورای محترم نگهبان از رقابت بازماندند و نیز آنان که به هر صورت امکان حضور یافتند، به ویژه از آنان که برای رفع خطر تبدیل جمهوریت اسلامی به آنچه ادعا می‌شود حکومت اسلامی است تلاش کردند، از جمله اصلاح طلبان، باید تشکر کرد.

باری! اینک رئیس جمهوری محترم انتخاب شده‌اند. به ایشان تبریک می‌گوییم و برای موفقیتشان دعا می کنیم و از این پس در عین مطالبه‌گری، نظارت و نقد، نباید در یاری رساندن به رئیس جمهوری منتخب در انجام مسؤولیت‌های خطیر کوتاهی کرد.

اکنون رئیس جمهوری منتخب، رئیس ”جمهور“ است، چه آنان که به ایشان رأی دادند، چه آنان که ندادند؛ چه آنان که در انتخابات شرکت کردند، چه آنان که نکردند. به نظر ما تعهد مهم ایشان پاسداری از جمهوریت نظام و رعایت حق و حرمت همه مردم و رفع مشکلات بنیادی اقتصادی، بهبود بخشیدن به معیشت مردم به ویژه محرومان و حل مسائل خارجی و تأمین مصالح ملی و نمایندگی از صلح طلبی، خشونت پرهیزی و تنش‌زدایی در عین استقلال خواهی و عزت جویی ملت ایران و بالاخره عملی کردن وعده‌هایی است که در خلال انتخابات داده‌اند. امیدوارم در این باب کامروا باشند.

در این انتخابات اما شاهد رویدادی بودیم که در خور تأمل جدی است و حاکمیت به طور خاص و جریان‌های سیاسی و مدنی به طور عام نمی‌توانند نسبت به آن بی‌تفاوت باشند.

عدم شرکت (بی سابقه) بالای پنجاه درصد از مردم و وجود بالاترین درصد رأی‌های باطله اگر نشانه دلسردی و نومیدی مردم و فاصله آنان با حکومت نیست، نشان چیست؟ امری که خطر آن بارها تذکر داده شده، ولی مورد توجه قرار نگرفته است. عدم استقبال بخش چشم‌گیری از جامعه به دعوت به حضور و کم‌اعتنایی به نظر خیرخواهان و کسانی که مدت‌ها مرجعیت اجتماعی داشته‌اند آیا نشان نمی‌دهد که مردم از اصلاح امور نومیدند و آیا این یأس مورد سوء‌استفاده جریانهایی که به براندازی به هر قیمت می‌اندیشند نمی‌انجامد؟

این زنگ خطر باید همه را به خود بیاورد و در اصلاح ساختارها، رویکردها و مدیریت به‌گونه‌ای اقدام شود که اولاً جلوی پیشرفت این خطر بزرگ را بگیرد و ثانیاً ساز و کارهایی به کار گرفته شود که موجب دلگرمی و رضایت مردم و بهبود زندگیشان و امیدشان به آینده و در یک کلام استقرار جمهوریت با تمام معنای کلمه و با رعایت همه لوازم آن گردد.

به هر حال انتخابات در فضای متفاوتی از مشارکت و رقابت به انجام رسید و اکنون زمان آن است که با توجه به رویکردها و سازوکارها و نتایج آن به نقد و بازاندیشی در گذشته و امروز خویش و چشم‌اندازهای آینده بپردازیم.

به نظر ما اصلاح طلبی به معنی واقعی کلمه راه نجات کشور و حرکت به سوی تأمین آرمانهایی است که ملّت ما از جمله در انقلاب بزرگش داشته است. تجربه ملی و نیز تحلیل درست، نشان می‌دهد که آنچه در عمق وجدان جامعه جایگاه مهمی دارد اصلاح طلبی به مفهوم واقعی آن است و به همین اعتبار دیدیم که در جریان انتخابات اخیر شعارهای همه نامزدها بیشتر رنگ و بوی اصلاح طلبی به خود گرفته است.

با وجود این، اصلاح طلبان باید در کار خود بازنگری کنند و ضعف‌هایی را که بخصوص در دو انتخابات اخیر آشکار شد بشناسند و مرتفع کنند. امروز در جامعه ما تحولات پر دامنه‌ای پدید آمده و مسائل و موقعیت‌های تازه‌ای رخ نموده است آنچه امروز ایران و ایرانیان با آن مواجه‌اند نمی‌توان با مشابهت سازی و ساده سازی از جنس مسائل اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی مقاطع گذشته دانست شرایط جدید ایجاب می‌کند در رویکردها و روش‌ها بخصوص با توجه به حضور نسل‌های تازه که مطالبات و توقعاتشان با گذشته متفاوت است تجدید نظر شود. آنچه در این انتخابات و انتخابات پیش حاصل شد آیا نشان نمی‌دهد که اعتبار اصلاح‌طلبان (نه اصلاح‌طلبی) در جامعه کاهش یافته است؟ امروز اگر شاهد فاصله میان ملت و حکومت هستیم، فاصله میان اصلاح‌طلبان و مردم و حتی بخش مهمی از علاقمندان آنان نیز قابل انکار نیست. این بنده کوچک خدا که همواره از اصلاح‌طلبی دفاع کرده و خواهم کرد خود را بیشتر در کنار رویش‌های جدید و اصلاحات خواهی و مطالبات امروز آنان می بیند. باری آسیب‌شناسی و بازآفرینی ظرفیت اصلاح طلبی اصلاح‌طلبان که کم‌هزینه‌ترین و پرفایده‌ترین راه بهبود وضع جامعه و تأمین خواست‌های تاریخی است امری لازم است.

آنچه در این انتخابات حاصل شد، فراتر از ابعاد و نتایج سیاسی آن نیاز به گفت و گوهای مسأله شناسانه و راه گشایانه اصلاحی را برای امروز و آینده کشور برجسته کرد. با شرایط پیچیده و دشوار نمی توان با رویکردهای ساده و تکراری روبرو شد. همه آنان که به عبور کم هزینه ایران از تنگناهای امروز و آینده ایران می اندیشند باید با رعایت نهایت شکیبایی، رواداری و مدارا و امید و گفت و گو، تنوع و تفاوت نظرها را به رسمیت بشناسند، تجربه‌ها و نقدها را به کار گیرند و برپایه موازین و مبانی اصلاح طلبانه خود افق‌های نو بگشایند.

ضمن احترام به اختلاف نظرها و التزام به موازین اخلاقی باید با تکیه بر نقاط مشترک و یافتن نقاط مشترک با نسل جوان اصلاح طلبی و شرکت دادن آنان در فرایند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، کوشید تا اختلافات را مدبرانه حل یا به جانبی هدایت کرد که حاصل آن گشایش افق‌های جدید برای توسعه و پیشرفت ایران، استقرار و استمرار آزادی و عدالت و مردم سالاری در جامعه و رضایت و امنیت مردم باشد. ما برای عبور از تنگناهاو بن‌بست‌ها نیازمند اندیشه نو و تلاش نو و البته نهادمند و همگانی هستیم.

سیدمحمد خاتمی

۳۱ خردادماه ۱۴۰۰

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۴
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۳۲۹
متشکر از تابناک که عکس جناب خاتمی رو مزین بیانیه کردند
مطالب خوبی عنوان شد امیدوارم اوضاع رو به بهبودی و پیشرفت ایران و ایرانی باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
افتضاحی که دولت اصلاح طلب روحانی به بار آورد عامل اصلی عدم مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری بود
در شورای شهر هم بد خراب کردید
برای همین کسی حاضر به تکرار کردن نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
فکر کنم عکس سید رو تا 4 سال دیگه توی سایتها نبینیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
سهم شما از اقبال مردم همان اندازه رایی بود که همتی گرفت سعی کنید خودتان را فریب ندهید و خودتان را بیشتر از این رسوا نکنید
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
خودتان را تبرعه نکنید و فرار رو به جلو نداشته باشید... وضعیت کنونی ما،منبعث از کم خردی و خودفروختگی یاران شمااست. این مائیم که باید مطالبه کنیم حق مان را از شما
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
عکسش بخوره توی سرش تفکر خاتمی و رفسنجانی 40 سال کشور را اداره کرده و کمر مردم را شکسته هنوز اینقدر اعتماد به نفسش بالاست که فکر میکنه عدم حضور مردم به خاطر به خاطر تائید چند کاندیداست که خودشان مسبب وضع فعلی جامعه بودند. نه آقای خاتمی عدم حضور مردم به خازر نابسامانی که شما ایجاد کرد با تکرار روحانی
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
دلسردی مردم به خاطر بی کفایتی دولت روحانی که به پشتوانه حمایت شما روی کار آمد هست اوضاع بد اقتصاد مردم را ناامید کرده ولی نه از انقلاب از مسئولین ناکار آمد
احمد حیدریان یزدلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
آخه باعث و بانی دلسردی مردم به نظام خود این حضرات بقول معروف بوده اند و حالا راه حل میدهند اگه راه حلی داشتید چرا قبلاً در دولت روحانی انجام ندادید حالا راه حل میدهید !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
بعد از گذشت سه روز از انتخابات هنوز یک نفر پیدا نشده که جرات کنه اساس حرف ما رای ندهنده ها یعنی بیش از 51 درصد واجدین شرایط و 12 درصد آرای باطله رو بیان کنه
ما هم که توی کشور خودمون رسانه نداریم که بخوایم بیانیه صادر کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
خجالت بکش ناسید شما دلسوز مردم شدی !؟ مردم که .. نیستند شما از روحانی حمایت کردی و با افتخار 4 سال پیش از روحانی حمایت کردی حالا شما هم در این ناکارامدی و اوضاع درب و داعون کشور سهیم هستی دست پیش گرفتی که ......
ناشناس
| - |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
سلام
آنان که به رای دهندگان و حامیان روحانی می تازند بیاد بیاورند که این شورای نگهبان بود که آقای هاشمی رفسنجانی را رد صلاحیت کرد و مردم بخاطر هاشمی به روحانی رای دادند
تقصیر را سر مردم نیاندازید
همیشه حق با مردم است
من رای دادم ولی آن اکثریتی که بخاطر رد صلاحیت کاندیدا شان رای ندادند هم حق دارند
این جمهوری اسلامی است نه حکومت اسلامی
امام گفت نه یک کلمه کم نه یک کلمه اضافه
ناشناس
| - |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
سلام
یک عده اقلیت می خواهند جمهوری اسلامی را که امام پایه گذاری کرد، تبدیل کنند به حکومت اسلامی! معلوم نیست حکم این حکومت را از کی گرفته اند! حتی پیامبر و بقیه ائمه با بیعت امت خلافت را قبول می کردند! بیایید دست بدست هم بدهیم و مانند ترکیه که از زمان اتاتورک دست نظامیان بود، احزاب مردمی انقدر مقاومت کردند و دست از فعایت بر نداشتند تا نظامی ها قدرتشان را از دست دادند! مردم باید در صحنه باشند حتی اگر شورای نگهبان کاندیداهای مردمی را حذف کند! نگذاریم آنچه را آنها دیکته می کنند بپذیریم! بیایید از روش مقاومت منفی گاندی استفاده کنیم!؟
تابناک بالا خره بهت اجازه دادن عکسش رو بگذاری ؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
آقای خاتمی!
از دولت و شورای شهر اصلاح طلبان حمایت کردید
کاش کمی هم هدایت می کردید.
مردم را نا امید کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
ممنوع التصویری بزرگترین لطف ب ایشون بوده تا از پاسخگویی در امان باشد .اینستاگرام ک داری آقای خاتمی بیا با مردم حرف بزن.50درصد در انتخابات شرکت کردند 20درصد هم بخاطر کرونا حاضر نشدن بیان پس زنگ خطر واسه دارودسته جنابعالیست آقای خاتمی ک کاندیدای شما رقیب آرای باطله بود.مرگ باندی ب نام اصلاحات رو تسلیت میگم
احمد حیدریان یزدلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
ایکاش بجای حمایت‌های تان از آقای روحانی و شورای شهر مواضع سیاسی علت تان در امور یه کمی او را کمک و راهنمایی می‌کردید تا آقای روحانی بتواند حمایت مردم از نظام را از دست ندهد
کو گوش شنوا؟؟؟؟؟؟
شما مهمترین تو دهنی را ازملت خوردی
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
هنوز هم ایشون محبوبترین رئیس جمهور پیش چشم اکثریت مردم هستند و خواهند بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
کمترین میزان مشارکت و بالاترین رای باطله در ۴۲ سال اخیر ، می دانی یعنی چی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
خیلی با اعداد و ارقام آشنایی نداری اول ریاضی ات رو تقویت کن نظر دادن الان برات زوده !!!! یا از یک نفر متخصص بپرس برات نتایج رو تحلیل کنه بعد نظر بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
اولا از کدام ملت حرف می زنی ،بیش از 50 درصدی که رای ندادند عاشق چشم وابروی شما نبودند.رفتار شورای نگهبان و عملکرد بد دولت فعلی در اقتصاد و سرکوب معترضان گرانی ها سبب دلسردی مردم از انتخابات شد و این تو دهنی ....
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
آقای خاتمی فوق العاده است
مردی متین وباوقار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
قطعا در شرایط کرونایی مشارکت 50درصدی و کاهش 10الی 20درصدی کاملاعادیه.اینکه کل رای اصلاحات با وجود آقای محبوبترین(خاتمی)3میلیون هست تو دهنیه.آها اسم مستعار ایشون محبوبترین هست
آقای خاتمی خجالت بکش ...این آشی بود که دولت مورد حمایت شما پخت وپز کرده...علت این کاهش رای ناکارآمدی دولت مورد حمایت جنابعالی ویاران اضلاح طلب شماست...حالا طلب کار نظام هم شده اید .... درحالیکه باید پاسخگو باشید ژست اشخاص بی گناه را گرفته اید؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
این نظر شماست!بنده به شخصه در این انتخابات شرکت نکردم(البته ۳ دوره پیاپی است که شرکت نمی کنم)،و دلیلش عملکرد بد دولتها در دوره های متمادی است!نه یک دوره و دو دوره که باعث یاس و نومیدی شده است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
اگر بخواهیم این نظر شما را بپذیریم یعنی باید قبول کنیم دولت دوم رفسنجانی یکی از کارآمدترین دولتهای بعد از انقلاب بوده چون مشارکت مردم در دوم خرداد 96 به رقم بیسابقۀ حدود 80درصد رسید. در صورتیکه تورم به مرز 50درصد رسیده بود و مشکلات اقتصادی بسیار زیاد بود. پس باید قبول کنیم که موضوع یأس و ناامیدی مردم الزاماً مرتبط با کارآمدی و ناکارآمدی دولتها مرتبط نیست بلکه به کلیت حاکمیت مربوط است. کما اینکه دولت اول روحانی هم همین سیاستها را داشت اما حضور مردم در انتخابات سال 1396، بیش از 73درصد بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
با14:22هم نظرم
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
شماها فقط بلدید بی ادبی و توهین کنید همون کاری که کاندیداهای پوششی شماها کرد جناب خاتمی خیلی بزرگتر از اونی هست که تو بخوای در موردش صحبت کنی. برید از شورای نگهبان تشکر کنید تاریخ خیلی چیزا رو ثابت خواهر کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
ایشون هنوزمحبوب هستندلطفاادب رارعایت بفرمایید
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
شانس آوردن که انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر ها با هم بودن وگرنه همین سی در صد هم رای نمی‌آوردن. در کل عمدا این دو انتخابات رو با هم برگزار میکنند این چند سال ....
سایتتون هک شده ؟!!!!!
بنام خدا
حالا وقتی مشاهده شده که استقبال مردم زیاد بود تبریک می گویند
اگر راست میکنند چرا قبل از انتخابات مرم را دعوت نمی کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
استقبال زیاد بوده؟ خواب تشریف داری؟ بیش از 30 میلیون نفر رای ندادن 4 میلیون هم ارای باطله. کمترین مشارکت در تاریخ بعد از انقلاب بود اخوی. اول چیزی که میخوای بگی راجبش فکر کن.
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
محض اطلاع باید بگم ایشون مردم رو دعوت به شرکت کردند و اونی که از نظر شما محبوب بود و تقلبی اومده بود گفت خیانته هرکسی از طرفدارای من رأی بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
کمترین میزان مشارکت در ۴۲ سال اخیر و بیشترین آرای باطله!البته اگر به همین آمارهای رسمی بشود اعتماد کرد !به نظر شما استقبال زیاد است؟!
سید کوچک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
چهل هشت درصد کل مشارکت با رقابت با آرای باطله میشه استقبال زیاد بود!!؟ اونوقت کمش چی میشه!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
استقبال مردم زیاد بود!!!گویا مانند کبک سرتان را زیر برف کرده اید/آمار نشان می دهد که کم رونق ترین انتخابات پس از انقلاب بوده
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
اگه خواب هستی خواهشن بیدار شو
مشارکت زیر ۵۰درصد هست کجا استقبال کردن خواب دیدی خیر باشه
آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت. آقای خاتمی برای این حرفها خیلی دیر شده.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
امیدوارم ... دوستان و هم پیمانان با ایشان، بدانند که به زودی همه مین های هائی که بر سر راه پیشرفت ملت کاشته اید، با لطف الهی و غیرت جهادی، از مسیر ملت ، خنثی و بر خواهیم داشت
راستی سید احوال اولادت چطوره؟ انشالله که تو آمریکا بهشون خوش میگذره
پاسخ ها
جواد
| Canada |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
آقای نیلوفر چرا طعنه میزنی؟ مگه نصف اولادسایرحضراتم امریکا تشریف ندارند؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
نه اینکه دختر زاکانی و هم طیفانش تهرون درس خوندن.
مردم جوابتو دادند
:)
اولا که مردم گله مند هستند ولی نا امید نیستند حتی آن هایی که رای ندادند. دوما اگر نا امیدی هم وجود داشته باشد به سبب عملکرد به شدت نا مطلوبی است که که با "تکرار" شما و همفکرانتان پا گرفت. وگرنه از همان اول هم کاملا واضح بود که روحانی در تراز رئیس "جمهور" نیست و نخواهد بود و حمایت های شما باعث رئیس "جمهور" شدن ایشان شد و این وسط شما باید پاسخگو باشید و طنز تلخ ماجرا اینجاست که شما در مقام مطالبه گر ظاهر شدید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
شب دراز است و قلندر بیدار!ببینیم که این یکی چه گلی به سر ما می زند!تا حالا که در این ۴۲ سال هر روز بدتر از دیروز بوده است!
محبوب قلبها .
خاتمی خاتمی خاتمی هر چی الان میکشیم باعث و بانیش خودتی. دولتت پاکدست ترین و متخصص ترین دولت بعد انقلاب بود درست. رشد اقتصادی ایران با نفت بشکه ای 10 دلار در بالاترین حد قرار داشت درست. مبدع و مبتکر طرح گفتگوی تممدنها بودی و بواسطه همین شعار مقبولیت ایران را در جهان ارتقا دادی و باعث تنش زدایی شدی درست . ولی مرد مومن در شرایطی که کل امار رای دهندگان 35 میلیون بود بیش از 21 میلیون نفر به شما رای دادند و پشت شما و دولت شما بودند چرا شرایط را بگونه ای پیش بردی که جریان اصلاحات دست مخالفین بیفتد؟ چرا جاهایی که در مقام رییس جمهور باید از مردم در مقابل حاکمیت دفاع می کردی نکردی تا مردم دلسرد شوند؟ چرا در کنار مردم نایستادی؟ شما که حمایت مردم را داشتی؟ بپذیر بخشی از این الام و دردهایی که الان مردم میکشند شما مقصرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
حمایت بدون هدایت دولت روحانی عامل مهم ریز رای اصلاح طلبان است
در 790 سال گذشته دولتی به بدی روحانی نبوده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
آغاز خاتمی : دوم خرداد 1376
پایان خاتمی : 28 خرداد 1400
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
خیلی تلاش کردی که نشان بدی از آلبانی نیستی !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
از نظر شما الان بیش از 35 میلیون نفر که رای ندادن آلبانی نشین هستند؟؟؟ متاسفم برای نگرشی که نداری|۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
عدم شرکت بی سابقه ی مردم به علت ناامیدی از اصلاح امور است و این ناامیدی را عملکرد فوق العاده ضعیف دولت فعلی رقم زده است.
با سوء مدیریت و بی تدبیری دولت یازدهم و دوازدهم چنان خون مردم را در شیشه کردند و مردم چنان فشار اقتصادی و تبعیض دیدند و چنان رانت های عظیم و فسادهای فوق عظیم را باعث شدید که این مشارکت پایین را موجب شد.
خودتان باعث این بی اعتمادی شدید و خودتان مرثیه می خوانید.
همین میزان مشارکت را هم به لطف رهبری عزیز داریم.
من طرفدار رئیسی بودم اما به خاطر کرونا شرکت نکردم عدم شرکت به معنای نارضایتی مردم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
چرا دروغ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
این بازی با کلمات دیگر قدیمی شده است برادر!
کیان ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
طبق نظر کارشناسان انتخاباتی چه داخل و چه در خارج کشور که قبل از انتخابات هم گفته میشد 20 الی25 درصد ریزش آرا
پیش بینی میشد که این سوای تمام گمانه زنیهای سیاسی میباشد.زیرا آمار افراد مسن جامعه ما 10 میلیون نفر بوده که طبیعتا ترس از حضور در اماکن شلوغ رای گیری کاملا منطقی است
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
بله
ما هم باور کردیم
خاتمي عزيز دوستت دارم . من به خاطر دعوت شما با وجود ناراحتي از رد صلاحيت ها در انتخابات امسال شركت كردم. دوران طلائي رياست جمهوري شما را فراموش نمي كنم و از شما سپاسگزارم .
مطمئن هستم اگر مردم ناسپاسي نمي كردند و گول احمدي نژاد و سپاهيان طرفداراش رو نميخوردند . الان ايران يك كشور قوي ، عزتمند در عرصه جهاني بود . جوانان عزم مهاجرت نمي كردند و مشكلات تحريم رو نداشتيم و..
یاد باد آن روزگاران یاد باد
دولت موفقی در همه زمینه ها که هنوز حاسدان تحمل او را ندارند
پاسخ ها
مستاجر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
دولت موفق . به شما توصیه میکنم فیلم انتخاباتی هاشمی رو برای سال ۸۴ دوباره ببینی و برای خودت نگهش داری تا هر وقت فراموش کردی دوباره ببینی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
با ثبات ترین دوره اقتصاد ایران - دوره ای که ارز تک نرخی شد - دوره ای که سرمایه وارد این مملکت شد. بازهم بگم مستاجر جان - یادم اومد دوره ای که ذخیره ارزی بالایی داشت و توسط دولت محمود جان به فنا رفت
تو یکی از بانیان وضع موجود هستی . دوران محبوبیتت تمام شد. حمایت های جنابعالی باعث شد این دولت ناکار آمد روی کار بیاد و مردم به این وضع دربیاره .
پاسخ ها
ممدو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
یادش بخیر دولت خاتمی. .شهرام جزایری. .کرباسچی شهردار فاسد دوران اصلاحات. ..گفتگوی تمدن ها. ....تو سری خوردن و عقب نشینی. ....یادش بخیر....و.....و......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
19:45
یادش بخیر خاوری-بابک زنجانی-باج دادن به سایر کشورها--یادش بخیر مرتضوی-یادش بخیر های دیگر که امکان چاپش وجود نداره
اولا بالای ۵۰ درصد عدم مشارکت نداشتند. چدن هیچ وقت ۱۰۰ درصد نردم در رای گیری حضور ندارند. در زمان خود ایشون آیا ۱۰۰ درصد مردم مشارکت داشتند؟!
بعد عدم مشارکت نسبی بجز کارشکنی ها و تبلیغات سویی که انجام شد، دلیل عنده اش بی لیاقتی ۸ سال دولت روحانی و کوچک شدن سفره مردم در این مدت دلت اصلاحات بوده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
یه چیزی میگید آدم خنده اش میگیره
نصف مردم که بخاطر ترسشون میرن رای میدن
بعدشم الان مشارکت از پنجاه درصد پایین تر اومده برو ببین دوره خودشون از شصت درصد بالاتره
اون کسی که سفره مردم رو کوچیک کرد احمدی نژاد بود نه روحانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
دوست عزیز انگار شما با ریاضی هم مشکل داری اگه اون ۱۴ درصد رای باطله راهم که فقط بخاطر شرایط شغلی یا هر دلیل دیگه تو صندوق انداختن کسر کنیم مشارکت ۳۴ درصد میشود
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
شما که حق انتخاب داشتید به اون دولت های اصولی تون رای میدادین
اگر هم رای دادید پس حرف نباشه و از قول کسانی که رای ندادند صحبت نکنید
مطالبه گری و نظارت و نقد کار مجلس است ، نه شخص آقای خاتمی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
چقدر مجلس کار می‌کنه
کی دیدیم مجلس یه کاری رو پیش ببره؟
هیچ کاری نمیکنن فقط پول مردم رو برمیدارند میبرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
مطالبه گری حق تمامی ایرانیان است
اقای خاتمی با ان نظریه های ضد و نقیضت .
تّکرار شما مملکت و مردم را له کرد درحالیکه تو این ۸ سال یکبار تذکر ندادی و خطای دولت رو به گردن نگرفتی . خودت می دانی که اتفاقا مشارکت بالا بود و دولت بی کفایت تکرار نتوانست امانت داری کند را سر و سامان بدهد . تو در حصری و صندوق رای سر ساعت به دستت رسید ولی سوء مدیریت وزارت کشور بی تدبیر باعث شده خیلی از بیماران بیمارستان نتوانستند رای بدهند . حالا تبریک گفتی و مطالبه گر شدی ؟این ۸ سال پس چرا مطالبه نکردی برای ان ۲۴ رای دهنده که سر خورده شدند و غیر رای به روحانی گند بزن
واقعا با این رای دادنت برات متاسفم سید.
تو خودت یک زمانی فقط نقش سوپاپ اطمینان رو بازی کردی حالا دم از جمهوریت میزنی!
اون حرفی که آقای زاکانی توی مناظره گفت، یکی از مصادیقش همین خاتمیه
اونجا که گقت : ... پر رویی ، اوه اوه اوه
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
از مناظره کننده ها نگو که حالم به هم میخوره،،به خصوص زاکانی پلیس خوب
بزرگترین خائن به مردم ومملکت خودتو هستی وقت خود شیرینی یاد کسانی می افتادی که به خاطر تفکرات تو به خاک وخون کشیده شدند منزوی شدند زندگیشون را باختند حال چطور شد ویا پشت پرده چه خبره شاید هم بوی سازش می اید ، خدا تو وبرادرت واون ابطحی آدم فروش رو نبخشد ، پناه می برم از دست تو وامسال تو واونهایی که چه راست واصلاح طلب واصولگرا براین ملت مردم خیانت کردند
البته مهمترین عامل عدم حضور عده ای از مردم بواسطه عملکرد دولت مورد تایید جنابعالی می باشد که 8 سال مملکت رو به تباهی کشاندند
جمع کن برو.حنات دیگه پیش مردم رنگی نداره
آش آونقدر شور شده که سوپاپهاهم احساس خطر کردن
نیازی به صدور بیام از طرف شما نداشتیم ،خیانت اصلاح طلبان فراموش نمی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
خیانتکار همه اونهایی هستن که مملکت رو به گند کشوندن ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
اي كاش فقط خيانت بود
جنايت كردند
شما و تمام کسانی که ۳۲ سال بر مسند ریاست جمهوری بودید، بایستی پاسخ دهید، روحانی در دوره دوم افتضاح کار کرد، چرا ازش باز و خواست نکردید؟
اینکه موقع انتخابات بیایید و حرفی بزنید و بروید، جز مسخره کردن مردم هدفی دیگر ندارید، چرا اگر فکر می کنید محبوبیت داربد، از اصلاح طلبان درخواست کمک مالی برای فقرا نمی کنید، خیریه بزنید و از کسانیکه سالها مدیر بودند بخواهید کمک کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
آفرین موافقم بازخواست روحانی حداقل کمی از اجرایی که کشیدیم کم میکرد
این دلسردی ویاس را جنابعالی در دل مردم کاشتی جناب خاتمی.شمایی که خدا را شاهد گرفتی که بهترین انتخاب مردم ایران انتخاب حسن روحانی است.شما دولت بی تدبیر ناامید را بر گرده ی مردم سوار کردی حالا می فرمایید دیگران پیامها را بشنوند و....
علت عقب ماندگی این کشور ، امثال همین خاتمی ه، این آقا داره توی کاخ زندگی می‌کنه ، پسرش توی آمریکا ست و خودش در حالی از همه امکانات این مملکت استفاده می کنه ، خودش رو منتقد میدانه که مشکلات و کمی و کاستی ها رو بهش نسبت ندن
به نظر من ایشان منفورترین فرد زنده ایران هست ، کاشکی روزی مردم فریب این ها و میرحسین موسوی ها و ... نخورند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
هزازان درود بر شما
فداي نفست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
حالا ایشان و امثال ایشان در کاخ زندگی می کنند و فرزندانشان در خارج هستند به کنار!حداقل جانماز آب نمی کشند!بدتر کسانی هستند که با کله رفته اند در سفره انقلاب و کاخ نشینند و فرزندانشان آن طرف هستند و مردم را به ساده زیستی و غرب ستیزی تشویق می کنند و خود را سالک و عابد و... نشان می دهند!
رهگذر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
قربون دهنت،واقعا رو که نیست سنگ پای قزوینه وشاید سیاه تر
نه اقا، مشکل عدم پاسخگویی مدیران و مسِولین است! حس همیشه مطالبه گری شماهاست که بذر نومیدی در جامعه می افشاند!! شما مگر دولت حاضر را حمایت نکردید؟ یکبار در مقام مطالبه و نظارت و پرسش اقدامی کردید!!! نه اقا حنای شما دیگر برای مردمی که ماه را با قرض و شرمندگی خانواده سپری میکنند رنگی ندارد...شما در فشار اقتصادی و سختی معیشت این مردم نجب مسِولید و در محضر خدا باید پاسخگو باشید ، البته باید گفت فرقی ندارد راست یا چپ، اصولگرا یا اصلاح طلب باید حساب پس دهند درسته مرگ شماها در استخر و تفریح است و مردن مردم هم زیر بار گرای و فقر اما باید جواب پس داد...
خاتمی بهترین رییس جمهور ایران بود که در مقابل افراطی ها و کسانی که خودشان را از رای مردم بالاتر می دانستند ایستادگی کرد .درود بر شرافتش .الان سر نوشت مردم معلوم نیست چه خواهد شد .شاید جنگی بزرگ پیش روی ما باشد .امید وارم افراطی ها کمی دلشان برای انده و حال این مملکت بسوزد و گرفتار فریب چین و روسیه نشود و خود را کاسه داغتر از آش نکند
آقایان زود قضاوت نکن صبر کنید 2 سال بعد نظر بدهید مانند نمایند هرمزگان امروز در مجلس خواستار مجاکمه آقای روحانی بود دوسالی صبر کنید که همین امسال اگر نان قرصی نشد و سهمیه بندی کو گندم جهاد کشاورزی به قدری گندم کم است که امسال اعلام نکرده است
بیشترین خیانت رو تو همفکرانت به انقلاب و ملت کردن.حالا اومدی طلبکار شدی.ببند دهنتو خائن
کاش به جای بیانیه سیاسی دادن کمی هم مسولیت پذیر باشید آقای خاتمی. این آش بی تدبیری که همه را نا امید کرد حاصل تکرار شما بود.
درود بر ادب و شعورتون آقای خاتمی
اگر 700 ملیارد دلار زمان اقای احمدی نژاد پول نفت حالا بود ما یک قدرت اقتصادی منطقه بودیم یکی سوالی نکرد چطور شد من ایرانی باید بدانم
فقط خاتمی
آقای خاتمی من همان دانشجو دهه 70 و 80 هستم که جوانیم را برای شما و اصلاح طلبان گذاشتم
ولی باند شما اصلاح طلبان رای مردم را چک سفید امضا دانست و انقلا را سفره ای فرض نمود که آقا زادگانش باید از این سفره برداشت نمایند و مردم گرسنه بمانند
مدیران اصلاح طلب طرفدار جنابعالی در حوزه اقتصادی به جز دلالی و رانت بازی و نابود کردن معیشت مردم با فریز دستمزد کارگران و عدم ساخت مسکن و بی توجهی به اقشار متوسط و ضعیف کاری نکردند و فقط در پی رانت برای آقازادگان بودند آیا لیست اقازادگان خارج نشین را دارید؟ آیا مسخره کردن مردم توسط همین آقازادگان را دیدید.
در 4 سال گذشته اصلاح طلبان و تیم شما مردم را به بوس دعوت و سرمایه آنها را نابود کردند
در 4 سال گذشته با دلار جهانگیری برای اقایان و آقازادگان رانت ایجاد شد
دهها تن طلا بین آقایان پخش شد
مسکن ده برابر شد و ....
شما وقتی اعتراضات 98 را دیدی چه موضعی گرفتی یادمان هست؟!!!
خنده های جنابعالی و سایر مدیران شما که وقتی در مورد قیمت بنزین سئوال شد گفتند تا جایی که مردم تحمل کنند!!!!!!!!
نامه آقای همتی هم برای بنزین 5 هزار تومانی را مردم دیدند
آقا خاتمی شما و همفکران و مدیران و آقازادگان عامل بخش بزرگی از علل ناکارایی و ناکارامدی فعلی هستید و پس بی خود فرافکنی ننماییو اعتراف کنید که رای مردم را برای قدرت و پول و ثروت آقایاان و اقازادگان می خواهید.

به عنوان یک جوان و طرفدار قدیمی اصلاحات از آقای رئیسی می خواهم که اصلاحات واقعی را با محاکمه جنابعالی و سایر مدیران فاسد پیگیری و کلیه پولهایی که از مردم توسط مدیران و آقازادگان شما غارت شد به مردم برگردانده شود. اینگونه مردم به جریان واقعی اصلاح طلبی می پیوندند
با عرض معذرت بسیاری از مردم شما را استمرار طلب و فرصت طلب می دانند و دیگر تاثیری بر مردم ندارید ولی از محاکمه کلیه مدیران فاسد بسیار خوشحال خواهم شد
اصلاح کردن امور راه نجات کشور هست ولی اصلاح طلبی(حزب جناب خاتمی) به هیچ عنوان راه خروج کشور از مشکلات نیست، و شما ها دنبال رفع مشکلات نیست و دنبال قدرت هستید
یادش بخیر. اون زمانها تابناک هم تابناک بود و همه با امید به آینده و شور و امید به بهبود اوضاع نظراتشان را منتشر می کردند و امید داشتند مسیر جامعه به سمت پیشرفت باشد.
الان تابناک هم شده محل عقده گشایی و کینه توزی و نفرت پراکنی نسبت به همدیگر.
دوستانی که به اقای خاتمی توهین می کنند همین دوستانی هستند که بعد از چند سال به اقای رئیسی هم توهین خواهند کرد.
همان دوستانی که سال 84 سر احمدی نژاد قسم می خوردند حالا ایشان را کافر می دانند.
همانها که اقای هاشمی را سردار سازندگی می خواندند بعدا علیهشان شعار دادند.
راستی از خودمان بپرسیم که چرا ملتی هستیم که روز به روز اوضاعمان بدتر می شود؟؟
چرا جایی برای شنیدن افکار مخالف در ذهنمان نگذاشتیم. این مشکل فرهنگی چه زمان از جامعه رخت برخواهد بست؟
چرا انگاره‌های ناصحیح را در ذهنمان پرورش می دهیم. مثلا می گویند فلانی خارج زندگی کرده یا فلان فامیلش خارج زندگی می کند. چون میدونم حزب اللهی هستی بهت می گم امثال شهید چمران خارج نشین بودند و بعد وقت لزوم به مملکتشان برگشتند و خدمت کردند. بعضیا هم دنبال عیش و نوش رفتند خارج ولی اساسا خارج نشین بودن به خودی خود نه مثبت است نه منفی. اتفاقا کلید حل بسیاری از مشکلات استفاده گرفتن از نخبگانی هست که به دلایل مختلف مقیم خارج هستند و سرمایه و علم و همه چیز برای پیشرفت این مملکت دارند و باید از آنها یاری طلبید.
زیاد فکر تودهنی زدن به هم نباشیم که دودش آخر تو چشم خودمان میره.
من به جناب رئیسی رای ندادم ولی امیدوارم برای سربلندی ایران بتواند موفق باشد.
دست خدا با جماعت است - این سخن خدا و پیامبر اوست . اگر در خانه کس است یک حرف بس است . باید دانست شاید این اتمام حجت خداوند به افرادی باشد که به نام دین به اعتقادات خدایی مردم ضربه زده اند.... توبه نشود خداوند توبه اتان خواهد داد. باور ندارید بنشینید و آینده را بنگرید
سيد بزرگوار، كاش اين بيانيه را در انتخابات 12 سال قبل مي داديد تا كشور اينقدر دچار خسران نشود، تا 2 دستگي در كشور رواج نيابد، تا زبان دشمنان بر عليه ما دراز نشود، تا مشكل هسته اي عزتمندانه حل شود و ... هزاران تاي ديگر
آقای خاتمی بزرگوار دوران طلایی دولتت رو هیچوقت فراموش نمیکنم
ممنونم ازت چون اگر نبودی نه خونه داشتم نه ماشین
با سلام خدمت مردم ایران وتبریک به سید محرومان
مطالب قابل تاملی را متذکر شدن سید خاتمی
به شخصه اصولگرا هستم واحترام زیادی هم به سید قائل هستم در هر دو دوره هم به ایشان رای دادم هرچند اصولگرا بودم
ولی در کل اقای روحانی تمام ساختار اصلاح طلبی را به هم ریخت وشخصا روحانی مردم را مایوس ونامید کرد واز اصلاح طلبان دیگر اعتباری باقی نمانده هرچند سید خاتمی دست وپا بزند
نتیجه انتخابات امثال هم شخص روحانی مقصر است والا خاتمی از هرکس حمایت میکرد قطعا رای میاورد
با سپاس
امید برای سربلندی وطنم
به نظر من اقتصاد مهمتر از گفتگوی تمدنها بود
انتصاب حضرت آیت الله دکتر رییسی را تبریک می گویم
احسنت
درود بر خاتمی درود بر موسوی
این دورانی که میاد دیدن دارن. همه حسرت دوران قبل رو خواهند خورد.
سوپاپ زودپز به سوت زدن افتاده!
اصلاح طلب اصولگرا دیگه تموم ماجرا
تنها دولت سالم در کل دوره ها، دولت خاتمی است. اونها که اینجا ارتشی عمل می کنند، گول رای وانتخابات یطرفه را خورده اند.
سلام این طور نیست که 50 درصد مردم شرکت نکرده اند در بترین حالات 60 تا 70 درصد شرکت میکنند در این دوره این 20 درصد رو بایدبه حساب عملکرد بد دولت روحانی وکرونا بزاریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
اگر ۱۴ درصد ارا باطله را هم کسر کنیم ۳۴ درصد مشارکت داشتیم .من قبول دارم شرایط اقتصادی تاثیر گذار بوده ولی کسی ندیدم که بگوید بخاطر کرونا شرکت نکرم
سید محرمان آب وبرق تولید خواهد کرد از انرژی هسته ای حتما:))) مردم به همه شما خندیدند چپی و راستی.
اون دو میلیون طرفدار اصلاحات تاثیر مهمی در انتخابات ندارند جناب خاتمی
اصلاح طلب واقعی امام حسین بر او سلام و درود که فرمودند من برای اصلاح امور جدم و زنده کردن ارزشها و نیکی ها و جلوگیری از زشتی ها وپلیدی ها به پا خواستم یعنی حکومت اسلامی واقعی
اونوقت شما از برپایی همان حکومت که برپایه عدالت و برابری است نگران و آشفته اید
اولا ..مرسی که در سیاست نیستی. دوماً یادت باشد که چه ها کردی .....دست دست نامردان و سوژه دشمن شاد کن
ما طبقه ی ضعیف که هر چی خوردیم از اصلاحات بود
همه نظام وشورای نگهبان را مورد خطاب وطلبکاری قرار می‌دهند که مشارکت پایین اما نا کارآمدی دولت تدبیر وامید سیاست زدگی کارگزاران وجبهه اصلاحات وعیش نوش واطرافیان وابسته هااین دو جریان را فراموش کردند چه ظلمی به طبقه مظلوم روا داشتن فراموش کردن مردم به جریان اصول گرا واصلاح طلب در ۲۸ خرداد نه گفتن
آقای خاتمی بهتر است به جای این حرفها به نقشی که شما واصلاح طلبان در به وجود آمدن وضعیت نابهنجار کنونی داشته و دارید بیندیشید،
حداقل خود را در دادگاه وجدانتان محاکمه کنید.
با حرفهای به ظاهر روشن فکرانه فقط خود را فریب می دهید،
مردم هرگز شما را نخواهند بخشید.
اصلاحات توی این ۸ سال و توی سال های قبل که قدرت دستش بود چه کاری کرد برای مردم ؟ چه تاثیری داشت؟ فقط فقط فقط فقط شعار و کلمات زیبا گفتم ... دریغ از عمل به یکی از وعده هایشان ....
خاتمی دوست داشتنی اسطوره ریاست جمهوری اسلامی ایران
ما نمیدونیم این با چه رویی میاد بیانیه میده. آخه مردم شما اصلاح طلبان فریبکار را بارها در سطل زباله تاریخ ریختند ولی بازم صحبت از مردم می کنید. بدترین سرنوشت تاریخی در انتظار خاتمی و امثال اصلاح طلبان فریبکار است که سالها مردم را با فریب از سرنوشت واقعی خود دور کردن.
باسلام .
شما همش دم از ایران میزنید ، در کلامتان کمتر از اسلام اهداف اسلام و کشور اسلامی که هدفش نزدیکتر کردن انسان به خدا باشد خبری نیست ، خبری از اینکه ما هم مثل زمان پیامبر میخواهیم جامعه ای مانند جامعه رسول خدا که معنویت محور باشد نه صرفاً دنیا محور ،
شما فقط از اسلام دنیا محوری آن را یاد گرفته اید .
خداوند همه مریضای اسلام را شفا عنایت بفرماید ، انشاالله .
آقای خاتمی، دانشجو بودم و دور اول به شما رای دادم چون از رویه ثروت گرایی کارگزاران در دوره هاشمی متنفر بودم ولی شما همان رویه را پیش گرفتیدو شکاف طبقاتی بین طبقه اشراف و طبقه تهیدست از دوره شما شتاب مضاعفی بخود گرفت و بسیاری ازافراد جامعه شاید خبر ندارندکه جدای از دولت روحانی که رکورددار تمام آیتم های فقر و بدبختی است ،بالاترین رشد نرخ ارز متعلق به دولت شما بود ولی خب چه گویم که شما خوشگل سخن میراندید و شعارهای عوامفریب زیاد داشتید.....گفتگوی تمدنها که شما گفتید نشان از عدم درک صحیح حضرتعالی از عمق واقعیتهای سیاسی و فرهنگی و اجتماعی ملل جهان بود و بیشتر جایشان در کتاب داستانهای هزارو یکشب و شهرزاد قصه گو بود.....بگذریم دیگر حوصله رونمایی افکار آبکی و به ظاهر مدرن شما را ندارم ،خسته ایم و دل پر در ی داریم ازین همه تظاهر و بازی با کلمات شما که خوراک فکری ساده لوحان جامعه میباشد.....
مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود فتنه های اصلاحات در تاریخ ثبت شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
هر چی می کشیم از جهالت شماست.
محو فاسدان اداری رمز موفقیت دنیوی و اخروی است
درودخدابه شماباداقای خاتمی بهترین ریس جمهوری وخواهدماندفقط زمان شمامردم سفره رنگی داشتن یادش بخیر کاش ب همان زمان برگردیم
فقط یک سوال چرا نرفتی دماوند رای بدی؟
جناب خاتمی عزیز، خداوند به شما سلامتی بده انشااله. واقعاً دیدگاهها و نظریات ارزشمندی برای برپایی یک نظام جمهوری اسلامی دارید.
ایکاش فضای نقد و بررسی در کشور برای هر نوع سلیقه‌ای باز بود همانند اوایل انقلاب، تا قدرت تفکر شما که همانند قدرت تفکر شهید مطهری است برای اهل علم روشن‌تر می‌شد.
امیدوارم مسئولان و تصمیم گیران نظام جمهوری اسلامی به ایده‌ها و تفکرات شما توجه کنند تا انشااله مدینه‌ فاضله‌ای از جنس حکومتی بسازیم که باب دل رسوال اله باشد.
با آرزوی جمهوری اسلامی توانمند در همه عرصه‌ها چه در علوم انسانی و حقوق بشری، چه در عرضه تکنولوژی و چه در عرصه اقتصادی و اجتماعی و سیاسی.
اینها بدست نمی‌آید مگر با حضور افراد شایسته علمی و متفکر در راس موضوعات فوق.
لازمه این حضور هم میدان دادن به نخبگان واقعی و خوش فکر در امور مجلس، مدیریتهای کلان. این هم با تنگ نظری و خذف نخبکان به دلایل فکری محقق نخواهد شد و این زنگ خطری است که آینده جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند.
عاقبت بخیری کشور عزیزمان و ملت مظلوم ایران آرزوی ماست. خداوند خودش یاریگرمان باشد. آمین
مهره سوخته
این هشت سال اخیر ک دولت اصلاحات روی کار بود و کمر مردمو شکوند شما کجا بودی اقای خاتمی... خداروشکر دوستان خودتون و در راس اونا خود روحانی کاری کرد ک اصلاحات ب زباله دان تاریخ بپیونده... خودتون خودتونو نابود کردید
اگر همتی رای میاورد اونموقع بیانیه خاتمی دیدن داشت احتمالا ۱۸۰ درجه فرق میکرد
خدالعنت کنه تمام منافقینی که به اسلام وانقلاب ورهبری واین مردم واین کشور خیانتهاکردن،وهمیشه هم مظلوم نمایی میکنن
عجب تو دهنی سنگینی خوردید
جناب آقای خاتمی کبیر ورود شما را به عصر ورشکستگی سیاسی خودتان تبریک می گوییم. پیشاپیش اوقات لذت بخشی را برای شما در این بخش از عمرتان آرزو می کنیم. با احترام جمعی از طرفداران سابق شما
تکرا می کنیم ای کاش هشت سال دولت را نقد می کردید نیامدن مردم بخاطر نارضایتی ووضع بد معیشتی بود که دولت بوجود آورد وجنابعالی دریغ از یک انتقاد امروز داعیه مطالبه گری دارید
آقای خاتمی شما حتی جرات عذرخواهی هم بواسطه حمایت از روحانی رو نداشتی این پیامتم سیاست بازیه دیگه برا مردم فیلم بازی نکنید نکنه توقع داشتی شورای نگهبان دوستان شما رو تایید کنه بازم ما رو بیچاره کنید این دوستانم که میگن ایشون بهترین دولتو داشته برن قرار داد کرسنت رو ببینند چیه شما وقتی گاز مفت بدی به اروپایی ها معلومه که تحریمت نمیکنند
سلام امیدوارم که حالت خوب باشد دوم جناب خاتمی دگه تو این حکومت رییس جمهوری مانند شما نخواهد آمد ونخواهد هم ببینم درود بر تو زنده باشید
هرچه تا حالا رای دادیم فلاکت بود معیشت سخت تر شد کرانی و تورم
قوت از زانوهایمان گرفته سفره هایمان خالی شده فرزندان بیکار روی
دستمان مانده در حسرت یک زندگی داریممیمیریم، کی اهمیت میده
اگر رای تاثیر داشت اگر وجدان بود الان فقر وجود نداشت کار بود درامدبود
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
٪صد
جنابان اصلاح طلب طلبکار لطفا نظریه برای این دولت انقلابی ندهید شما۸سال با وعده ووعید وتدبیریوامیدمردم راله کردید وحالا شعار میدهید آقای خاتمی شما دردوره ریاست جمهوریتان استارت نابودی اصفهان رازدید که انشاالله جوابش را می گیری بس است توصیه ومنافق بازی آقای رئیسی عزیز با چیدمان دولتی دلسوز داد این مردم را ازاربابان اصلاح طلب طلبکار می گیرد ابراهیم بن شکن دوباره ظهور کرد مراقب باشید محاکمه نزدیک است
آقای خاتمی دست شما درد نکنه زحمت کشیدید
آقای خاتمی من از بیگانگان هر گز ننالم که بر من هر چه کرد آن آشنا کرد جناب آقای خاتمی شما مرد شریف و آبرومندی هستی ولی در تایید و حمایت از آقای روحانی اعتماد مردم نسبت بخودتان را فدای ایشان نمودید ودر ایشان شجاعت و جسارت نبود که بگوید این مسئولیت از عهده من خارج است بزارید یه نفر دیگه که از من شایسته تر و کارساز تر و شجاعتر هست بیاید و مسئولیت را بپذیرد حالا اینشااله با آمدن این سید بزرگوار به امید خدا فرج و گشایشی در جذب و اشتغال جوانان و تورم اقتصادی بوجود آید و این دیوار بی اعتمادی که بین ملت و دولت در این ۱۶ سال بوجود آمد برداشته گردد و ایران ما به بهشت دنیا تبدیل گردد
باعث وضع موجود کشور و مشارکت کم شما اصطلاح طلبان هستید دنبال چیز دیگری نباشید و زیاد به خودتون و مغزتون فشار نیارید مردم بیگناه به حال خودشون بذارین
انشالله همه عاقبت به خیر باشن مزدم خوب وساره دلی داریم
خدا رو شکر که مردم دیگه فهمیدن اینا فقط میخوان از مردم سواری بگیرن برنده که شدن دیگه مردم رو فراموش میکنند این ۸سال دولت مورد حمایتشان پدر مردم رو درآورد مطالبه نکردن حتی یه عذرخواهی ساده از مردم نکردن حالا این دولت کارش رو شروع نکرده آقایان دارن مطالبه میکنن و بیانیه میدن امثال آقای مطهری و خاتمی
برو کشک ات بحساب..دیگر حنایتان رنگ ندارد...تمام شد ماجرا.....دنبال موضوع دیگر باشید.ختم کلام
خاتمی عزیز و روشن فکر ما تو را دوست داریم امید داریم که دولتی مثل دولت شما تشکیل ودو باره گفتگو تمدن ها آغاز گردد تا دشمنی ها نسبت به ایران عزیز کاسته شود و دشمنان داخلی ونون به نرخ روز خوران دستشان از بیت المال کوتاه گردد برای سلامتی شما دعا می کنیم واز خداوند می خواهیم که زیر سایه امام زمان باشید
سلام
بنظرشماآیادلخوری وعدم حضوربخشی از مردم در انتخابات دلخوری ازبرخوردشورای نگهبانه یااوضاع بداقتصادی اجتماعی و سیاسی ای که دولت روحانی به ارمغان آورده؟ شورای نگهبان خارج ازقانون و اختیار کاری نکرده بیخودذهن مردم رومنحرف نکنین.اینها همه اون دنیانیازبه پاسخ داره.اگه به آخرت ایمان ندارین لااقل وجدان خودتونو لگدمال نکنین.
اصلاحات یعنی خانه های صدهاملیاردی انانی که ارمحرومترین شهرهای کویری امدندواکنون درخوش اب وهواترین نقاط تهران ساکنندمصادره وبه جیب ملت بازگردد
فرافکنی نکن دادملت ازدست تووامثال توست
توی این چهل سال دوتا دولت موفق داشتید یکیش دولت میرحسین بود یکیش دولت خاتمی ، من تاحالا رای ندادم به هیچکس ، اما واقعیته، درضمن شما انقلابیا خیلی به خاتمی بدهکارید واقعا با ریاست جمهور شدنش اون بار اعتراض سنگینا از دوش حکومت برداشت ... مردم شاید گشنگیا تحمل کنند اما مطمئن باشید زورگوی اجتماعی اصلا از طرف هیچکس قابل تحمل نیست ،... برید دعاش کنید ، عمر دوباره دمیده در رگ انقلابدون، .... تاریخ تکرار شدنیست در اینده احساس نیاز به ازادی بیشتر خواهید کرد و متوسل خواهید شد به همین دارودسته مارو هم فیلم نکنید دیگه زیر دست شما خودمون شدیم کارگردان
تا غرب حامی ایران است خطری ایران را تهدید نمیکند
سوپاپ سوخته
پررویی نجومی، اوه اوه اوه
به گفته امام، میزان، حال افراد هست، دلسردی مردم به خاطر باند نفوذی هایی مثل اصلاح گرانی ست که شما رهبرشون هستین جناب خاتمی، کاش اجازه می دادین همون جور شریف باقی می موندین، هر چند سیاست جهانی اون موقع با الان کلی فرق داشت، و کار شما در دوره ریاست جمهوریتون خیلی راحت بود، اما شما در صف باطل قرار گرفتین، نه در صف حق، جواب خدا رو چی می خوای بدی، همه چیز برای شما اصلحیت داره جز مردم، مردم که
روحانی نمی شناختن شما اومدین پشتش، نتیجه رو هم که دارین می بینین، مردم از دین و ایمان و وطن پرستی هم زده شدن، از خدا پیچیده شدن طومار شما و اصلاح طلبان رو می خوام ، فقط همین، آمین
من اصلاح طلب نیستم و نه اصولگرا اما یادم نمیاد آقای خاتمی به مردم بد کرده باشن. هشت سال بدون تورم، دزدی و ... دوران خوبیبو، اینکه براصلاح طلبان نامردند دلیل بر بدی ایشان نیس. در ضمن روحانی اول که اومد گفت من حزب اعتدال ام نه اینوری نه اونوری.
مشارکت پایین بوده و رای باطله نزدیک ۱۴ درصد. ایشون ریاضی شون خوبه شما باید تقویت کنی. دلیل مشارکت کم هم کرونا نبوده.
به هرحال آقای رئیسی بین نامزدین بهترین بود. و افراد رد صلاحیت شده هم قبلاً امتحان خودشون پس دادن مثل جهانگیری.
سید فکر قیامت هم باش... اگه واقعا قیامتی در کار باشه
زنده باد سید خوش بیان ما
زنده باد تفکر خاتمی
ننگ بر چاپلوسان
ننگ بر ابلهان
ننگ بر نادانان
#پرویی_نجومی
آقای به اصطلاح اصلاح طلب، 30 سال بعد انقلاب دولت در اختیار شما اصلاح طلبان بوده و آنچه موجب رنج و درد مردم شریف ایران شده نتیجه عملکرد شما و دوستان شما است و جای تعجب دارد به جای اینکه پاسخگو باشید مدعی هستید!!!
زمانی با کلید واژه آزادی و امروز نگران جمهوریت نظام هستید و فردا ... این مردم دیگر فریب شما را نخواهند خورد ... تلویحا خط خود را از برندازان جدا میکنید ! ولی شما چیزی جز چهره روتوش شده براندازان نیستید ... بازی با کلمات را تمام کنید به شعور ملت توهین نکنید... این تخم حسد و قدرت طلبی است که در شما میجوشد نه صلاح ملت و کشور
آقای خاتمی شما باعث نابودی اصفهان و زاینده رود شدی خدا سزات را بده .....
جناب اقای خاتمی درستان را خوب یاد گرفتید که رئیس جمهور رئیس جمهور همه است این از سخنان بایدن می باشد. رای اقای رئیسی همان تعداد رای دوره گذشته است با کمی تفاوت و این تفاوت هم مشخصه از راستی و درستکاریش بود و این 30 میلیون رای نداده شده 24 میلیونش مربوط به شما ها و .........بود که رای ندادن و حالا مشخص شد با این انتخابات که شما ها خواهان همان رانت خواریها و فساد و پولشویی و آقازاده تراشی و ............... هستید. نه جمهوری اسلامی برایتان مهمه و نه حکومت اسلامی . شما با یک ایرانی که با قومیت های مختلف نتونستید راه بیایید انوقت ادعای تعامل و گفتگوی تمدن ها با دنیا را داشتید. جمع کنید بساطتان وگرنه خدا اینچنین می کنید بساط و ابروی ادم را
چقد شما اصلاح پرروووووو هستید.....سی سال کل ایران و منابعش دست شما بود مردمو به گدایی انداختید....چقدرو دارید آخه....مثل زالو همه چی رو مکیدبد....از جلو چشم ملت یه مدت دور باشید شاید وضع مردم رو بیاد با قلب رئوفشون از سر تقصیرات شما بگذرن....این یه کارو بکنید...شما الان در مقابل مطالبه گر ظهور پیدا کردید انگار مملکت مال باباتونه.....بگردید اگه تو دولت جدید فسادی پیدا کردید تو بوق و کرنا کنید....منتظریم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
دوست عزیز، اصلاحات تمام نشده. حتی خود رفیقتون هم که بهش رای دادید میخواد اصلاحات اقتصادی بکنه. البته عمرا بتونه، ولی امیدواریم و دلمون را به شعارهای انتخاباتی اش خوش میکنیم
مردم میدانند چکار کنن شما برو استراحت کن .... خودش خودش را کسی مید اند چهار سال دیگر ابادی را میبینید انشااله تبریک رییسی
واقعا چطوری روتون میشه بازم می یاد پند و اندرز میدید ایران و انقلاب از وقتی منحرف شد که شما لیبرلها پیوند اصلاح طلبی به درخت بارده مثمر ثمر انقلاب زری و انقلاب را از راه امام منحرف کردید لطفا برای ما ادای هدایتگر در نیارید!!!!!!
چه خوب شورای نگهبان فهیمی داشتیم.....چه خوب که زاکانی و رئیسی و قالیبافو داریم که دست شما رو از این نظام کوتاه کردن .....و چه دیر کاش هشت سال پیش این اتفاق میفتاد....
کسی که مدعی رهبری اصلاحات الفبای جمهوریت رو نمیدونه!! انتخاب اقلیت نمیتونه حاکم اکثریت باشه استاد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
فعلا که اینطوریه
جالبه نه جمهور را درک می کنید نه حکومت اسلامی فقط آن چیز که با فکر ومنافع شما سازگار باشد را قبول دارید وهیچ انتقاد ومخالفتی رابر نمی تابید وفقط فکر امیال نفسانی خود هستید والا آدمیت کجا شما کجا
بی تدبیری اصلاح‌طلبان زندگی مردم را تباه کرد تو این ۴سال دوره ی روحانی بدترین دوران بعداز انقلاب بود خدا ازشون نگذره ،هرچی از رونق اقتصادی گفت دروغ بود
عدم شرکت بالای مردم به خاطروضع نابسامانی هست که شمادرست کردید.ولی بااین وجودمردم گول حرفهای مفت شمانخوردند
حوصله خوندن حرفاتو نداشتم چون به درد بخور نبود
گندی که شما اصلاح طلبا زدین جمع شدنی نیست
....اعمال نظرِ تنگ و استصوابی شورای محترم نگهبان....

مثل اینکه طرف الف دهن طرف ب رو سرویس کنه بعد طرف ب برگرده به طرف الف بگه: "طرف محترم الف لطفا چرا دهن بنده رو اینجوری با بی نزاکتی تمام سرویس مبذول فرمودید"

رابعا!
سید گرامی چرا یه لحظه فکر نمی کنی ممکنه اتفاقا همین دفعه این آمار اعلان شده عمدا مغلوط بوده باشه و اتفاقا برای اغفال حریف کمتر اعلان شده باشه؟!
از بنده حقیر فقیر سراپا تقصیر به جنابعالی و دوستانتان نصیحت که تا یک شیوه قابل اتکا و مستقل و عاری از نویز و نفوذ را برای نظر سنجی نداشته باشید٬ به صرف داده های ارائه شده از طرف مقابلتان ٬ برنامه ریزی مبارزاتی نکنید.
اون از 88 این هم از این!
آخه آدم خردمند از یک سوراخ چند بار گزیده بشه میتونیم بهش ناخردمند بگیم؟
خاتمی فتنه دوباره پیداش شد .
۸سال عقب افتادگی دولت روحانی که منتخب تو بود گنگ بودی که برای بدبختی مردم پیام بدی . حالا دهن باز کردی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
آقای دم دمی فقط اون ۸ سال مردم بدبخت بودند؟ ۸ سال قبلش خیلی خوشبخت بودند؟
بله آقای خاتمی وقتی رئیس جمهور شدند رئیس جمهور قبلی مثل حالا آنقدر گند نزده بود مردم امید وار رای دادند که ایشون وزیر ارشاد وطن فروش را برود به وزارت رسونده .....
تمام بدبختیهای کشور ودو دستگی از اصلاح طلبان است از دولت اول اصلاحات گرفته تا دولت روحانی ،بخاطر مساور نمایانی بود که گریبان گیر این دو دولت را گرفت وتا کنون نیز ادامه دارد فقط مرد حرفند و عملی برای اصلاح جامعه از آنان دید نشد و فقط هر چند هرزگاهی با سخنرانی و غیر وضعیت جامعه را به هم ریختند تا از آن آب گل آلود ماهی بگیرند کار به آنجا رسید که دیگر اصلاحاتی ،دیگر هم طیف خود را قبول ندارند ودرونشان تفرقه بوجود آمد .ای کاش این حرفها را در دولت خودت می گفتی
خودش که رییس جمهور بود چه کاری برای مردم ایران کرد همشون یک سر کرباسند
هر بلای فرهنگی و اقتصادی که بر سر کشور امد از خاتمی وطن فروش(ممدسروس) امد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
من رای ندادم و خاتمی هم دیگه ارزشی برای من نداره اون خودش رو فدای منافعش کرد
ولی تو چرا برای کوبوندنش به دورغی که لو رفته استناد می کنی؟!
مردم عزیزم ما باید به فکر جیب خودمون باشیم....کسانی که نمیخوان نظام جمهوری باشه وهمه هم میدونیم.مطمئن باشید بارخودشونو بستن و پشت این دوبهم زنیشون برپا کردن نظام سرمایه داریست....بنظر من اصلاح طلبا تو این سی سال ثابت کردند که نظام سرمایداری رو دنبال کردند بخصوص توی این هست سال آخر و این دوسال آخر که چپاول تا جیب و سفره مردم هم رفت....ایران هنوز منابع داره و این ها هنوز دست بردار نیستند گولشونو نخورید و اگر کسی رو دیدید که به ساده زیستی و قناعت و مطالبه گر حق مردمه و با فساد اقتصادی درمیوفته حتما قابل حمایت می باشد....امیدوارم این دوره انتخاب مردم این را به اثبات برساند....البته ما مردم هم اون دسته که سرمایه دارن از کسانی حمایت میکنند که دنبال سرمایه باشند نه درد مردم....تا خود مردم یکدل و یکسو نشوند این نزاع و دعواها هست.بهوش باشید...دولت های سرمایه دار همیشه یه عده رو همراه خود میکنند و بهشون نفع میرسونن که همون وهاردرصد جامعه هستند نه همه مردم...
پرویی. اوه.اوه.او.اوه.اوه.
درود بیکران بر محبوب قلب ها جناب آقای دکتر خاتمی عزیز .
خداروشکر که مردم بصیرت پیداکردند و خیانت اصلاحات را متوجه شدند.خدا ببامرزدتان.
فلاکت و بیکاری ، فارغ التحصیلان بیکار و بی سامان یادگاری از زمان دولت شماست. چه برنامه ای شما اصلاح طلبان برای کشور جوان داشتید همان جمعین جوانی که الان در میانسالی هستند ولی هم چنان بیکار و بی سروسامان
خبرها کاملا گزینشی است برای تخریب جبهه انقلاب ومردم دست خاتمی وایل وتبارش برای ما رو شده نظر ندن سنگینتره.
خاتمی.. میخواستم بنویسم اقای خاتمی دلم نیامد
فکر میکنید مردم شما را قبول دارند چندین سال مملکت در دست اصلاحات بود پدر مردم را دراورید حال باچه روئی جلو مردم ظاهر میشوید خدا لعنت کند شما وکابنه شما را اگر به اخرت ایمان دارید شما مردم بخصوص جوانان را از دین بری کزدید وعده به قیامت
خلايق هر چه لايق.............!!!!
خوب روت میشه بازم میای حرف میزنی‌‌پررویی نجومی رو خوب اومد دکتر زاکانی...لعنت خدا بر خاتمی و دارو دستش..درود بر ابراهیم بت شکن
اولا دوستان بیسواد طرفدار اقای خاتمی حتما برن قرارداد ننگین کرسنت رو مطالعه کنن!! بقول یکی از دوستان گاز مفتی دادیم که تحریم نشیم!! این خودش عین تحریمه!! دوما ایشون و تفکرات شون حاکم بر دولت روحانی بود و این افتضاح اقتصادی و حتی سیاسی ارمغان ایشون و دوستانشون هست!! رفسنجانی که خصوصی سازی رو بنا کرد و بدنبال اون خاتمی قانون کار رو تحمیل کرد و الان هم تئوریسن اصلاح طلبان کرباسچی گفته بود تهران مال پولداراست!! اینقدر گرانی اوردن که مردم فرار کردن به حاشیه تهران!!وقتی ارزاق و .... در مرکز گرون بشه در تمام نقاط ایران هم تاثیرش رو دیدیم
ننگ بر رفسنجانی و خاتمی و روحانی
بیست وشش درصد مردم چهارسال گذشته رای دادن،ولی امسال رای ندادن،آیا این نشاندهنده،بی کفایتی رئیس جمهور فعلی نیست؟؟وعده های دروغ،تکرار غرضمند شما برای اشخاض بی عرضه باعث نا امیدی مردم شده،کسانی که رای ندادن دور قبل به شیخ تکراری شما رای دادن
اقاخاتمی همه شما چه اصلاح طلب چه اصولگرا دروغگو هستید از شما گرفته تا بقیه دولتهایی که در راس کار بودند شماها دارید با این ندانم کاریهایتان تیسه به ریشه جمهوری اسلامی ایران میزنید و خون شهیدان را پایمال میکنید از شما گرفته تا روحانی و احمدی نژاد و......
آقای خاتمی بسه
فقط بگو قبل از انقلاب چی داشتی الان چی داری و از کجا اوردی اگه راست گفتی مردم بهت ایمان میارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
جهت اطلاعتون خانواده خاتمی از خانواده های متمول در یزد بودند و هستند و قبل از انقلاب هم همین بوده
حکومت ۱۸ میلیون رأی داشت، شما اصلاح طلبان دو میلیون و نیم. حالا مردم از شما بیشتر فاصله گرفتن یا از حکومت؟
باید خیلی چیز باشی که اعلام کنید مردم از حکومت فاصله گرفتند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
پس تایید می کنید آقای رئیسی منتصب حکومت بودن درسته؟
اقای خاتمی با خیانتی که در فتنه ۸۸ کردید و در پستوها هم اعتراف میکردید که تقلبی نبوده ولی شهامت عذر خواهی ازملت وفتنه گران رو نداشتید (چون خودتون هم از اونها بودید)ضربهای که به کشور زدید قابل جبران نیست
سایت تابناک شما هم خائنید که دارید تصویر وپیام یک فتنه گر رو برجسته می کنید از سردار سلیمانی ویاران شهیدش حیا کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
اگه به نظرت خاتمی فتنه گری است که ادعای دروغ تقلب کرده پس چرا ۲۴ میلیون نفر ازش حمایت کردن و دروغش رو تایید کردن؟
فکر نمیکنی شاید اون دروغ راست بوده و اون باوری که به تو خوروندن دروغ بوده باشه؟
آره درست فکر کن بدون تعصب فکر کن
آقای خاتمی شما از جون مردم چی میخوای شما عهد بوق یه بار رئیس جمهور شدی تمام شد چیه هی می پری وسط بازی انگار دولت اصلاحات گل کاشته برای مردم خیر آقای اصلاحات شما باعث فقر بیکاری دزدی طلاق در جامعه شدین
آقای خاتمی لطفا ساکت شید... شما که خودتون از حامیان فتنه 88 در براندازی نظام بودی نمیخواد دلت بسوزه برای مشارکت مردم... مشارکت مردم نتیجه دولتی بود که شما ازش حمایت میکردی
سلام بر سیدنجیب وبزرگوار احمدی نژادشون انتخابات را تحریم کرد ولی این سیدبزرگوار تشویق انتخابات نمود
تورو خدا جمع کن آقای خاتمی بد جوری مردم رو اذیت کردین کس هم که به فکر مردم است واز شما نیست اونقدر نکوبید. رای بالای شما فقط بخاطر حرفهای مفت بود حجاب . دخترا .پسرا . حجاب اختیاری . و رای آوردن . به نظر من این انتخابات با این همه آزار اذیت دوستان شما بالاترین مسارکت را داشت و مطابق ۸۰ درصد ارز ش دارد. جمع گن آنقر آب تو آسیب دشمن نریز
فاجعه اقتصادی ایران زمانی اتفاق افتاد که با اینکه ارز یا دلار ثابت بود و تغییری نکرده بود یک شبه زمینها در زمان ریاست خاتمی بع پانزده برابر رسید یهنی اگر یک خیابان در تهران املاک خود را بفروشند و به دلار تبدیل کنند در اوج ثرتمندی ایران قادر به تامین ارز نخواهیم شد
اتفاقا ما ۵ رای داشتیم و نامزد مورد نظرمان هم آقای رئیسی بود ولی بخاطر کرونا ترسیدیم نرفتیم بنده خیلی ها رو سراغ دارم بخاطر کرونا شرکت نکردن
جناب خاتمی حافظه ضعیفی داری سال ۸۸ جمهوری نبود کافه را بهم زدید
اقای خاتمی نارصایتی مردم محصول دولت روحانی که حامی اصلیش شما و هاشمی بودید،یادتان رفته در فتنه ۸۸کشور را تا مرحله سقوط بردید ،بیایید توبه کنید و از رهبر ومردم عذرخواهی
اکثریت نظراتی که خوندم گزینشی بودن همونها هم ک خوندم متوجه شدم که واقعا بیش از یک سوم ایران وهابی تربیت شدن نه ادب دارن ن میفهمن ادب چیه راحت فهاشی میکنن راحت توهین راحت حرف مفت میزنن اینها بیشتر متمایلن ب یک جناح خاص که متاسفانه زمام کشور هم دستشه؟.!
بسمالله الرحمن الرحیم
شما در چه جایگاهی هستید که اظهار نظر کنید
ملت ظلمی و جنایتی که چه در دوره ۸ سال و چه در اغتشاشات انجام دادید فراموش نمیکنند
الان هم بوی فتنه شما میاد ولی انشالله به امید محاکمه روحانی و امثال شما توسط دولت جدید
واقعاکه چه ر ویی دارنداینهااصلاح طلباکشوررابه لجن کشاندیدبازهم مدعیی هستید
سلام!درمکتوبه یابهتربگم؛ تبرئه نامه خاتمی، که ازبزرگترین شرکای ر وحانی ودردودوره منحوس ریاست جمهوری خودش؛ ازمتهمان وضع فعلی کشوراست وعامل اصلی تشدید وتقویت روحانی بوده؛ درنوشته طلبکارانه اش کمترین اشاره ای به نظام اسلامی وارزش های دینی وتضییع حقوق ملت نکرده وهمچنان خباثت ذاتی خودرا به عریانی نمایش میدهد!کویا مسبب همه مشکلات کشوروپایین امدن رای مردم ؛حامیان ومدافعان مظلوم وفداکارانقلاب ونظام بوده اند واین جرثومه های فساد وذلت ومشکلات کشورومردم درکنارمردم نظام بوده اند!؟بدترآنکه ۵۳و۵۷ دودوره روحانی را۱۰۰درصدتلقی ورای مومنانه مردمان انقلابی وولایی راکه بالاترازدودوره روحانی است، نادیده گرفته ومشارکت ۵۰ وچنددرصدی مجموع ارای چنددوره گذشته راصد در صد دانسته واین دوره راریزش ۵۰درصدی وانگشت اتهام ناجوانمردانه خودرابه سمت انقلابیون ونظام نشانه رفنه است!؟زهی بی شرمی ووقاحت وچیزای دیگه!!!!؟؟؟؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
آقا محب از تک تک کلماتت نفرت می باره
کاملا مشخصه این همه دلخوری به خاطر اینه که اونی که خاتمی ازش حمایت کرده بوده ۲۴ میلیون رای آورده بود و کاندیدای شما با ضرب و زور دیگه تونست ۱۸ میلیون بشه
درکت می کنم
اقاتکرار،فرق بین آن سه صندوقی که رای انداختی با آن صندوق که رای نیانداخت درنهایت چه شد

با آن همه «همتی»که کدخدا پرستان نموده اند
اما عجب !؟غائله «تکرار »غربگدایان میسر نشد!
مشکل شورای نگهبان نیست مشکل وجود امثال شما وجریان شماست خاتمی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
مشکل عدم بلوغ فکری بخش عمده ای از مردم است
شما که دلتان از دیدن عکس خاتمی دشمن شاد کن خوشحال است از خداوند متعال می خواهیم شما را با محشور فرماید انشالله
قابل توجه کسانی که مشارکت پنجاه درصدراکم میدانند،امروزدررای گیری ریاست جمهوری فرانسه هجده درصددرانتخابات شرکت کردند.درجایی که خودشان رامهددموکراسی می دانند!
این عدم استقبال ناشی از عملکرد افتضاح روحانی بود .
ریشخند روحانی به مردم که صبح جمعه فهمید بنزین گران شد
مدیریت پشت میزنشین نمی تواند و نمی خواهد مشکلات را حل کند.هر حرفی رهبری بیان کردند روحانی خلاف آن را گفت.افرادی که رای دادند همان هایی بودند که بار 8سال جنگ را به دوش کشیدند و برای تغییر وضع موجود به میدان آمدند.
آقای خاتمی بهتر است برای هدایت و عاقبت بخیری اصلاح طلبان بیانیه صادر بفرمایند.این انقلاب و کشور با مجاهدت و خون مستضعفان و محرومان به اینجا رسیده
کسانی که در شمال تهران مشغول شنا هستند درد این مردم را نمی فهمند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
اگه رای ندادن به خاطر عملکرد روحانی و اصلاح طلب ها بوده کاندیداهای اصولگرا که توی انتخابات بودند، شما به نامزد اصولگرا رای میدادید
ولی به نظر میاد شما هم رای خودتو دادی و هم به جای کسانی که رای ندادن اظهار نظر می کنی
نه داداش این جورش نمیشه
باسلام خدمت مردم عزیز،،،اگه به قول شما آقای خاتمی،،،،50مردم شرکت نکردند بخاطر افتضاحی است که اصلاح طلبان ببار آوردند و مردم رابیچاره کردند.یکی دیگر از علل شرکت نکردن مردم ،،،اصلاح طلبانی بودند که آشکارا مردم را از حضور در انتخابات منع میکردندونمیگذاشتند مردم با خیال راحت رای بدهند...شما که رئیس اصلاح طلب بودید چه گلی به سر کشور زدید که حالا اینطور نطق می‌کنی...چاهایی که دولت بی تدبیر اصلاح طلب در کشور ایجاد کرده ،,,به این زودی ها پر شدنی نیست.....خداوند لعنت کنه هرکسی که بد ملت رامیخواد.
آیا ایران صاحب ندارد که هرکس میخیزد بیانیه میدهد وهرکس مبخواهد له اشخاص اول و دوم و.. نامه سرگشاده یا سربسته مینویسد؟ کی این خودسریها خاتمه خواهد یافت اگر دیگران کاری بمنند زود برچسب خودسر میزنند ولی خودشان خودسر مینویسند
دیگه اصلاح طلب امتحانش رو پس داده! باید بره به زباله دان تاریخ!!!
همه ی اینها مقصرش خودت هستی همشهری تورو بخدا دیگه دست از سر این مردم بردار مردم جوابتون رو دادن اگر بفهمین
ساختارها. و ابداعات اشتباه و سواستفاده از اصل 44 در دولت جنابعالی مملکت را به این وضعیت گرفتار کرد
برو بابا تو کسی نیستی که بخوای از ملن تشگر کنی .تو خودت هم اگه بودی کسی رای بهت نمیداد حالا داری تشکر میکنی
لابد از خودت
آقای خاتمی وحماسه دوم خرداد هدیه پروردگار متعال به انقلاب و مردم بود حیف که کژ اندیشان فرصت را از بین بردند به امید روزی که دوباره عشق و محبت دربین ایرانیان بیشتر شود
واقعا متأسفم نماینده چه چند در صدی که رای اوردندهمه باپول مردم گرسنه خریدن هنوز انتخاب نشده دروغ وکلآه سر مردم گذاشتن شروع کردن خدا به داد برسه
خاتمی دیگه پیش مردم تو ودار ودستت آبرو ندارید همتون انشاالله به همین زودی ها میرید به جایی که لیاقتشو دارید (زباله دان تاریخ ) البته خودت که خیلی وقته رفتی
همیشه تعداد زیادی از کامنتها در این رسانه بقدری شبیه همند که انگار یک نفر با نام و انشاهای مختلف مینویسه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
دقیقا همین طوره
حالا شاید یک نفر نه ولی دو سه نفر بیشتر نیستد همین طور پشت سر هم نوشتند
تابناک هم وظیفه انتشار تک تکشون رو داره
:)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
می گن هر فکری که به نظر یک نفر می رسه همزمان برای 11 نفر دیگر هم به ذهن میاد. چرا فکر می کنید از بین 60 میلیون نفر نبیاد حداقل 1000 نفر تشابه فکری داشته باشند؟ خود من بارها شده کامنتی گذاشتم که بعد دیدم مشابه آن رو افراد دیگری هم نوشتن. می گم که هنوز به بلوغ فکری نرسیدیم
دوره ریاست جمهوری شما بهترین دوره بعد از انقلاب بود ولی بعد از اون شما از بد کسایی حمایت کردید و الان دیگه به شما هم امیدی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
موافقم
سلام بر سید خاتمی عزیز،
محبوب دل مردم ایران اسلامی
اولا این جماعت عادت کردندکه هرگندی زدندپای دیگران بزارند
ایشان یکی ازسرمنشاهای گرفتاری این مردم است اول باید به خاطردروعی که تحت عنوان تقلب درسال ۸۸گفتندبایداقرارنموده توبه کند بعد بخاطر حمایت از روحانی از ملت معذرت خواهی نموده ازعالم سیاست کنار گیری نمایدودیگربیش ازاین نمک به زخم این مردم شریف نزند توبه اش باید واقعی باشد
خدا را هزاربارشکر که مردم ماهیت واقعی اصلاح طلبان را دیدند. همیشه مایه بدبختی و فقر بودند.
خاتمی عشق است. عزیز دل ملت است. کسانی که به خاتمی توهین کنند. جد ایشان و رییسی کمرشان را خواهد شکست.. هنوز هم اگه تایید و کاندید شود بالاترین رای و مشارکت را خواهیم داشت. ولی افسوس که.....
علت مشارکت کم مردم وجود دولتی بود که ۸ سال شما تمام قد ازش دفاع کردی که بلایی سر مردم آورد که دیگه کم مونده بود برای خرید تخم مرغ صف بکشن ...
هنوز آثار سو چیزی بنام شورا که به مردم تحمیل کردی پاک نشده ودر کارنامه ننگینت برجا مانده است
اقایونی که دم از قیامت می زنند ایا قیامت رو قبل دارند که این قدر تهمت میزنند یادتون رفته زمان خاتمی به هر کشوری که مردوم می رفتن روی چشم وسر خودش جا می دادند هزاری با عکس امام راحل می بوسیدن وروی دیده قرار می دادند این قدر برای ایرانی ارزش قاغل بودند کی باعث این همه بی حرمتی شد اونهای که دم از دین ودینداری میزدند ما چوب اقای دیندار وبا ایمانو دلسوز می خوریم خودتون خوب می دونی خودتون به کوچه علی چپ نزنی .... خودتون رو مسلمون وباایمان می دونی واین طور تهمت می زنی اون دنیا شماها چطور بر جواب سید اولاد پیغمبرو بدید
خاتمی بزرگ ماشمارادوست داریم ولی از شما گلمندیم چون مردم رادراین سالها تنها گذاشتی
عجب رویی داری شما خاتمی
البته وقتی بسته باشی و فقط از عده ای معدود تغذیه اخباری بشی نتیجه اش میشه خودشیفتگی و از خودمچکری
بنده خدا شما که راجع به آقاي خاتمیاینطور صحبت می‌کنید یک مقدار انصاف داشته باشید دردوران اصلاحات درکل مردم راحت‌تر زندگی می کردن حال اگر همین بدشانسی ها رو اگر آقای رئیسی هم دردوران خود بیاره باید بگیم رئیس جمهور نالایق هستش مطلب دوم هیچ کسی به خاطر کرونا رای نداده مردم و از جمله خود بنده واقعا از این وضعیت خسته شدیم بنده 23سال خودم بازرس صندوق انتخابات بودم ولی این دفعه انصراف دادم و رای هم ندادم با اینکه به آقاي روحانی در دوره‌ای قبل رای داده بودم اگر بالادستی ها راست میگن برن از مردمی که رای ندادن بپرسید چرا رای دادید متاسفانه داخل کشور ما همیشه به کسی که رای داده میشه توجه می کنند حالا که انتخابات این دوره با این وضعیت انجام شده تازه معلوم نیست چه قدر درست باشه چرا حاکمیت پای دردل مردم نمی نشینه همین بی توجهی ها در طول 40سال نتیجه اش میشه انتخابات 1400 مطمئن باشید انتخابات بعدی از این هم بدتر خواهد بود مگر در کشور معجزه بشه چون الان مجلس و دولت دست کسانی هست که هرکاری میتونن بکنن که مردم دوباره با انتخابات آشتی کنن وگرنه از همین الان وبا توجه به نشستی که آقای رئیسی امروز داشت نشون داد که هنوز نیامده سرجنگ با کشورها شروع شده خدا به هممون رحم کنه
۴۲. میلیون به رئیسی رای ندادند
آقای خاتمی انسان با کلاسی هستن وبس
چقدر حرف زده.کسی به حرف شما دیگر گوش نمیدهد
این رای ندادن بخاطر ۳۲ سال ریاست شما عزیزان دل انگیزه به ظاهر اصلاح طلبه.البته اون اصول گراها هم دست کمی از شما ندارن.از بس همه جا گل افشانی کردید عطرش مست کرده همه رو.اون دنیا تو جهنم یه جایی هست برای شما روسای محترم که به اندازه تک‌تک انسانها و گیاهان و جانواران این کشور باید جواب پس بدید بخاطر افکار و تصمیمات قشنگتون. مراقب مهربونیاتون باشید .
اگر مردم به رفسنجانی رای. دادند فکر می کرد ند.روابط با امریکا ایران راگل وبلبل می کنه روابط دختروپسر ازاد میشه ، حاتمی اجازه داد جوانان سرگرم هم بشن ، اصلاح طلبان ایران را غارت کنند اقا زاده ها راحتر. خارج برن، تحصیل کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
خانم راضیه کلا سیستم مشکل داره. دولت دکتر محمود هم دیدیم. هر چند رای ندادم (بنا به دلایلی) ولی امیدوارم همونطور که تصور می کنید در این حداقل چهار سال آینده ببینیم چه وضعی درست می شه
آقای خاتمی اگه دلسوزمردم بودی هست سال به اسم گفتگوی تمدنها سفرهای خارجی اون را انجام نمی‌دادید بودجه بیت المال راصرف عیاشی خوش گذرانی خودتون نمی‌کردید که الان بهای دلسوزی کنیدشماناراحتیدچراهمتی که شمافرستادیدجلووازپشت بهش خنجر زدید رای نیاوردوبایک بازی اون راازرباست بانک مرکزی عزل کردید
درود بر مردان روشن فکر به امید ایرانی آباد و آزاد برای هر ایرانی با همت مسئولین دلسوز
هشت سال وحشتناک که رفیق شفیق ت بلا بر سر مردم نازلاند کجا بودی؟؟ الان دوباره سر و کله ت پیدا شد؟؟ جواب اون هشت سال رو اول بده بعدا نطق کن شیخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
رفیق شفیق ایشون از یک زمانی به بعد کلا عوض شد و یک ور دیگری غش کرد
یارو جوری حرف می زنه که انگار نه انگار مسبب هشت سال بدبختی ملت و کشور اینان بودن !!!!
تنها کسی که ناامیدهست شیطانه.ماازدولت اصلاح طلب خیری ندیدیم امیدوارم ازامروزتمام خستگی های دولت آقای روحانی آران هشتادملیون جمعیت بیرون بره(زنده بادرهبرزنده بادرئیسی)
آقای خاتمی با تَکرار روحانی مردم و کشور رو نابود کردید بسه دیگه عذرخواهی بلد نیستید حرف نزدن که بلدید ان شاءالله پررو های نجومی !
آقای خاتمی اگه نخواهیم تصویر،صدا و پیغام شما رو نبینیم ،به کی بگیم.حال جوانهای ایران زمین از تو و امثال تو بهم می خوره .برو نبینمت
خاتمی؟؟این خائن هنوزایرانه؟؟
من فوق لیسانس امورمالی ازدانشگاه دولتی هستم
8بارتاپای مصاحبه تواین 8سال رفتم اما!دست خالی برگشم
میدونیدچرا؟
چون کسانیکه ازمن مصاحبه میگرفتندهمین اصلاح طلبان دیکتاتوربودند که دیپلم ناقص بودندوتوسوالات کم می آوردند.جالب اینجاست،آخرین مصاحبه یه همکلاسی داشتم که باباش ازپاچه خورهای همینابوددیپلمش روبزورگرفت والان همین دیپلم ناقص شده مسئول امورمالی،......فکرشوبکن تاتهش روبرو......
اینقدرشعرگفتی خاتمی ولی قافیه ومصرعش درپیته......
واقعا پر رویی هم حدی دارد . جناب خاتمی این عدم مشارکت و دلسردی را که بیان فرمودین مسبب اصلیش دولتی هست که شما برای رای آوردنش قسم خوردین و ...
خدایا شر کسانی را که خود را با پررویی مالک کشور می دانند از سر مردم کم نما.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
ای داد بیداد ... یعنی از ته قلب میخوای خدا شر کسانی را که خود را با پررویی مالک کشور می دانند از سر مردم کم کنه؟ مطمئنی؟ نمیخوای یه کم بیشتر فکر کنی؟
آقای خاتمی کاش چشاتون رو باز کنید و یادتون بیاد که ۳۲ سال سلطنت اصلاح طلبان با ملت چه کرد
خجالتم خوب چیزیه
انشالله با مدیریت اقای رییسی سو تدبیر دولت روحانی برطرف میشه
کلا فرار رو به جلو شگرد شما و دارو دستته
شما نگران ریاست و آقایی کردت بر مردم هستین شما که عرضه نوکری مردم رو ندارین یه مرفه بی درد که عقده های دوران کودکی و کمبود های خودتون رو به هر قیمتی هست میخواین جبران کنین بعد منت سر مردم میذارین ....
اصلاح طلبی از اون مدلی که شما پشت آقای روحانی ظاهر شدی و هشت سال تمام همون جا مخفی شدی به زباله دان تاریخ پیوسته ، میگی نه منتظر باش و ببین.
باسلام به هموطنان
از این که به این وآن حمله کنید به کارنامه اقتصادی و سیاسی و ضعف ها و قوت ها اشاره کنید یقینا هر دولتی که بر سر کار آید دارای قوت و ضعف خواهد بود تقسیم جامعه به خودی و غیر خودی و نخودی و نفوذی کار افرادی است که با شعار و فریاد نمی توان به حل مشکلات جامعه رفت به قول سعدی دلایل قوی باید و معنوی ، نه رگهای گردن قوی
دوستانی که به دولت های موسوی وهاشمی و خاتمی و احمدی نژاد و ... حمله می کنند سیاهنمایانی هستند که هستند که به جای نقد علمی دچار روان پریشی هستند که می خواهند از اب گل الود ماهی خود را صید می کنند دوستان را به داوری منصفانه و عادلانه دعوت می کنم اگر می خواهید راه گشای دولت های بعدی باشید
بزرگترین دلیل کاهش مشارکت، تکرار جنابعالی است... دولت مورد حمایت شما، کارد به استخوان مردم رسانده بود... چرا از حکومت مایه می‌گذارید؟؟
بنظرجناب آقای خاتمی که همگان رابه تکراردولت دوم روحانی تشویق نمودودراین چندسال ملت راوجوانان عزیزرا ومطالبه گری راوهمه شعارهایش رادرعمل فراموش کرده بودالان بعدازمدت هادست به قلم شده ودولت جدیدراتوصیه میفرماید نه ایشان بهتربود ازظلم تشویق مردم به انتخاب مجدد روحانی به درگاه ملت ستم دیده عذرتقصیر میآورد وبه خودش مراجعه مینمود
ملت شماراپاسخ دادند
نه جناب خاتمی اتفاقا شورای نگهبان کار خیلی خوبی کرد که چپی ها را رد صلاحیت کرد تعجب من این است که شورای نگهبان چرا این دو تا کله پوک را تایید کرد زنده باد شورای نگهبان الان متوجه شدم که شورای نگهبان واقعا ایران ا نجات داد اگه اینها چهار سال دیگه حکومت میکردند ایران میشد اتیوپی
بدترین ظلمی که کردین توسط اقای نوبخت بهد از ۸ سال تازه اقای نوبخت در دقیقه نود برنامه ششم برای بازنشسته دستور فرمودن خابشان برده بود جای تآسف است این دست بخت روحانی با این تورم حقوق ۱۰ میلیون شده ۱ میلیون خیلی شرم اوره یک میلیون بشه ۱۰۰ هزار تومان
واقعا جای تأسف داره برای این همه بی انصافی برخی افراد که اینجا اظهار نظر میکنم در حالی که دولت آقای خاتمی موفق ترین دولت بعد انقلاب بوده.
آخه چرا خودتون رو به کری و کوری زدید. اگه شورای نگهبان بدون دلیل رد صلاحیت نمی‌کرد بجای آقای روحانی آقای خاتمی رییس جمهور بود. وقتی همه آدمای مفید رد صلاحیت میشن نتیجه س میشه روحانی یا احمدی نژاد. بعد شما از آقای خاتمی طلبکارید...
واقعا که یا بی انصافید یا نادان...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
دولت خاتمی رو خوب یادمه دولت موفقی بود و اصلا خبری از این تورم های نجومی نبود و چیزای دیگه که سخن رو به درازا میکشونه
درود برمسیح زمان سیدمحمدخاتمی حفظه االله تعالی
پر رویی نجومی
حناتون دیگه رنگ نداره....گفته بودیم دیگه رای نمیدیم ولی فک کردین بازهم فریبتون میخوریم.....تاریخ مصرفتون تموم شد.....فقط ده درصدرای اوردید که اونم بخاطر شوراهابود .....
باز که دارید خط میدید
سلام سید بزرگوار متشکرم که محبت فرمودید وبه بخشی از غم دل غمگین وداغدیده من بعنوان همراه دوشهید مظلوم اشاره کردید انشاالله فرج حضرت نزدیک باشه وممنون اقای روحانی که با همه کارشکنیها تا جایی که توان داشتید تلاش کردید عاقبتتون بخیر
آقای خاتمی شما انصافا برای این کشور زحمت کشیدی قبول داریم ولی با حمایت از روحانی و انتخاب افراد نا لایق و بی کفایت و مزدور به شدت خراب کردید و این خرابکاری ها تا یک قرن دیگه به هیچ وجه قابل جبران نیست و شما و دار و دسته تان از مسیر انقلاب خارج شدید دقیقا مثل گروهک مجاهدین خلق. بابا شما خیر سرتون ایرانی هستید چرا باید کمر به نابودی خاک و هموطن و ناموس خودتون ببندید. کلام آخر: شما و هیئت همراهتان دیگه جایی توی دولت و نظام و سیاست ایران باغیرت ندارید. وسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
رهبری هم از آقای احمدی نژاد طرفداری کردن - بهر حال جناح سیاسی باید از فرد خودش حمایت کنه ولی متاسفانه دست های پشت پرده نگذاشت برجام به سرانجام برسه و خودتون هم خوب می دونید
تاسف می خورم به حال آدمی که خودش را این چنین ارزان فروخت. بودن در حاکمیت انقدر ارزش داشت که این تحقیر را بپذیری؟
سرجدت دیگه سفارش نکن ۸سال دولت دست دشمابود نتیجه اش ۸۰سال پسرفت کشور شد
فکرکنم اخرین عکس باشه
سلام. عرض ادب واحترام
دوره شمامردم نشناختندوبخاطراینکه گفتندسیدواولادپیغمبری رای دادن.خوب جواب مردم رادران8سال وسال88دادی*اعتمادبنفست عجیبه**ملت هوشیارو آگاه به امورات کشورهستند.. پات لب گوروقبرستونه، بروفکران دنیات باش اگه اعتقادی داری؟اگه بودی(به کوری چشم دشمنان اسلام وملت ایران وسیدابراهیم بزرگواروامام خامنه ای عزیز)4سال آینده امید، نشاط وسربلندی ملت ایران وخاری وذلت دشمنان ومنافقان راخواهی دید،، آن شاءالله....
دوستان عزیز هم وطن هیچ کشوری در دنیا قادر نیست که به تنهایی و با در های بسته بر همه مشکلات و تنگناهای اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و... غلبه نماید. و هیچ دولتی در دنیا نمی تواند با وجود دولت سایه و نهادهای موازی بر همه مشکلات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و... فایق آید.
امیدوارم که دولت این سید بزرگوار از این دست مشکلات و موانع نداشته باشد تا بتواند گرهی از کارهای بسته مردم باز نماید و اوضاع پریشان کشور را سرو سامان بخشد.
باسلام به این اقا یکی نیست که بگه هر مشکل ومصیبت بهمون نازل شده از طرف تووامثال تو و هم حزبی های شماست تورا به جدت اگر اعتقاد داری به عدالت مرتضی علی (ع) بگذارید مردم تنفس بکشند...
باید به نظرات دیگران با دقت نظر نگریست و با همین گری آن ها را تخطئه نکرد .
خلایق هر چه لایق
آقای خاتمی شخصیت کم نظیری است
خداحفظش کند و ما را لیاقت تبعیت چنین سیاستمداران پاکی را عطا فرماید. بعضی ها چقدرفراموشکارند که در دوره ایشان از نظراقتصادی و سیاسی چقدر پیشرفت کردیم. چقدرایراندوست اند و باانصاف!
آقای خاتمی خواهشا حرفهای خوب رو با زشت قاطی نکن ،مردم شعور دارن ،جنابعالی در عین حالی که بزرگترین ظلم رو در حق ملت ایران کردی ،اما با تمام این احوال کمک به رشد و بالاتر رفتن شناخت مردم شدید و دیگه نمیتونید با هر ترفندی به این راحتی مردم رو فریب بدید ،دیگه اینقدر رنگ عوض نکنید ماهیت شما برا مردم رو شده
من این سوال رو از شما دلسوز وطن میکنم!
آیا میتوانی حتی تصور اینو بکنی که دختر ویا همسرت از سطلهای زباله،آشغال باز یافت کند ومخارج زندگییش را تا مین کند؟!!!
مایه تاسف است که شما بار دیگر صدایتان به گوش این مردم که به عشق و رهبر و شهیدانی چون سردار سلیمانی عزیز صبر پیشه کرده اند میخورد!سید بزرگوار با اعصاب مردم بازی نکنید.
قرآن کریم : ان هی الا فتنتک ام الفته خود شما هستی که با دروغ های این دولت همراهی کردی. و. حالا طلبکار هم هستی. کاش مردم باز گول شما را نخورند. ان شاءالله
راستییییی . چرا در کشور ما ( خائنین و وطن فروشان ) اعدام نمی شونددددد؟؟؟؟
آقای خاتمی شماها فتنه گرید،دلتون میخواد جمهوری اسلامی نباشه.
چرا بخاطر فتنه ۸۸ وپشتیبانی از کارهای روحانی عذرخواهی نمی‌کنید
من دوره ریاست شما رو بیاد دارم، فساد علنی از همون موقع شروع شد
در اینکه این بیاد یه حرف غیر منافقانه بزنه محاله اما
دیگه در خواب ببینید این کشور بیوفته دست شما بی عرضه های بی غیرت
سلام خدمت خوانندگان عزیز
آقای خاتمی شما ام الفتنه هستی خواهشمندم
بشین یه گوشه ای نظر نده.
با سلام
غلط املایی و تکرار بی معنی کلمات باعث میشه آدم فکر کنه مطلب ارزش خوندن نداره چون نویسنده اش ادم بی نظم و بی دقتی هست پس دست نوشته هم ارزش وقت گذاشتن ندارد.
شما دیگه حرف نزن برو تو خونه بشین ساکت باش
بی بند و باری همان سال 76با شعار آزادی به جای شکوفای اقتصاد وکاربرا جوانان آوردی بسمونه برو آقا برو کی اجازه داده اظهار نظر کنی برو
خاتمی آدم یکرنگ نیست فکر نمیکنم حرفهایی که زده با عقایدش بخوره
کاش یکم شهامت اقای احمدی نژادو داشتین
توهین به شعور را خوب گفت من اگر رقابتی بود شرکت میکردم و چه بسا به رییسی رای میدادم اما این طورکه کردند فهمیدم بزرگان (مثلا) نطام طرز فکرشون چیه
حسب فرمایش جناب آقای زاکانی:
حقوق نجومی، اوه اوه اوه اوه اوه، پر روئی نجومی!!!؟؟؟
خدا لعنت کند مسببین عدم شرکت در انتخابات را، همانهایی که 8 سال تمام مردم را به ستوه آورده و بدترین مشکلات اقتصادی و اجتماعی و همچنین نا برابری عدالت اجتماعی را برای این ملت عزیز رقم زدند. و حالا ژست طلبکارانه گرفته و با سخنهای فریبنده برای نظام خط و نشان می کشند. خدایا ما به عنوان یکی از میلیونها ایرانی، مسببین، مروجین و هواداران و هواخواهان این وضع را نمی بخشیم تو هم نبخش، به حق اولیاءالله و معصومین (ع)
اولین کسی که باید درس بگیره شخص شما هستی جناب خاتمی ، تا امیدی مردم در سال 1400نتیجه حمایت شما از دولت تدبیر و امید و توقع بیجا و اضافی که توانایی انجامش رو نداشتید و به مردم دادید وگرنه مردم هیچ وقت وعده 100 روزه و اون چنان رونق اقتصادی نخواستند اینها رو رئیس جمهور مورد حمایت شما گفت و توانایی انجامش رو نداشت.
البته اگر در آینده ادعای تکراری و مسخره و نخ نمای «نگذاشتن کار کنیم» رو بیان نکنید.
کمی گذشته رو مرور کنید قبل از اینکه دیر بشه قصورات و کوتاهی هاتون رو مردونه گردن بگیرید.
واقعیت اینه همینطور پیش بریم ۴ سال دیگه رای بی رآی
تمام گرفتاریها و تورم وگرانی و..... اینها همه از دولت شما شروع شد انقدر قیافه حق به جانب نگیرید شما هم یکی مثل روحانی هستید فقط بلدید حرافی کنید کلمه اصلاحات را خراب نکنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
دوست عزیز شما احتمالا دوران خاتمی رو ندیدین.البته حساب روحانی خائن با خاتمی جداست.
اینهمه توهین و فحش به خاتمی رو منتشر میکنید ولی هیچکدوم از نظراتم رو که هیچ توهینی توش نبود ه منتشر نکردین. سایتتون خیلی بی انصافه و سانسورهاش اعصاب خردکنه!
تو یکی ساکت شو تنها دو سه نفر در این دوره نشان دادند روی حرف خودشان ایستادند و قطعا برای مردم محترمند و امثال و تو و کروبی هنوز دنبال دنبه می گردید باز هم درود بر شرف احمدی نزاد و موسوی و فائزه هاشمی
لعنت به اصلاحات که مردم رو از نظام و انقلاب دل سرد کردن.باید جوابگوی خون شهیدان باشید
خاتمی برو .لطفا ساکت
مگر خاتمی ممنوع التصور نیست؟ چرا عکس آن در خبرگزاری منتشر شده است؟ کاش هم میشد. آرای باطله بیش از طرفدارانش بود
فکر میکنه خاطرخواه دارد
منم به اقای خاتمی تسلیت میگم که چون قطعا ایشون ناراحت هستند از شکست اقای همتی و هرناامیدی هست نتیجه یاران شماست
اقای خاتمی
جناب خاتمی
یه چند وقت اگر ساکت باشی و سخنان سراسر نفرت انگیزنزنی نمیگند لالی
اصلاح طلبان هنگامی که آقای روحانی برنده انتخابات شد..همه چی را برای ملت ایران بر وفق مراد دیدند و هیچ مطالبه گری و نقد و نظارتی نبود..الان که آیت الله رییسی ان شاالله روی کار می آید..نظارت ونقد و...دارند..وعده های آقای روحانی چه شد؟؟چرا به دنبال تحقق آنان نگشتید .الان پیگیر وعده آقای رییسی هستید....؟ما مردم احمق نیستیم
کاش یه کم جربزه داشتی کاش یه کم از موسوی یاد می گرفتی
چرا سعی میکنید بگید رأی باطله به نصاب تعداد رأی دهندگان زیاد است، خوبمیتونستند اونایی که رأی باطله انداخته اند اصلا پای صندوق نیایند، مطمئنا تعداد باطله کمتر است، جواب را باید جایی دیگر جستجو کرد.
ما ک رفتیم رای دادیم و ب جای اونایی ک رای ندادن رییس جمهور انتخاب کردیم..امیدواریم خوشتون بیاد حالا هی از اعداد و ارقام حرف بزنید
آنچه مردم برای آن انقلاب کردن اسلام بود که فقط در زمان رهبری امام صورت گرفت آنچنان ایجادر روحیه اسلام در روحیه جوانان قوت گرفت که جهان حیرت زده شد،اما پس جنگ دولت سازندگی واصلاحات در مقابل جنگ واسلام قرار گرفت وضع امروز را بوجوداورد،سؤال این مگراسلام به اصلاح نیازدارد اسلام بعمل نیازمند وهمه گلایه مردم این است اسلامتان اینست؟ ما نخواستیم اگربفکراصلاح برنمی آمدید،امروز گرفتاراین مشکلات نبودیم
همه نظرها محترم نیستند .مغرضان سالوسان کسانی که توهین میکنند.وبالاخره کسانی که خود را صاحب انقلاب میدانند دوره جناب اقای خاتمی شروع یک رنسانس فرهنگی ، سیاسی،و اجتماعی بود که تا هم اکنون ادامه دارد و حس مطالبه گری نسل جدید ریشه در زاویه دید ایشان که همانا زنده باد مخالف من است دارد واما اقای روحانی در اقداماتی خوب دور اول را خوب پیشبردند اما در دور دوم با مواجه دنیا با ترامپ ومجلس بی کفایت و دخالتهای اشکار و پنهان زیادی کار به اینجا کشید البته هر کس در راس قدرت اشتباهاتی دارد که ایشان نیز دارند
آقای خاتمی یادتان رفته شما با حمایت و روی کار آوردن آقای روحانی مردم را به ناامیدی رساندید و الان برای نظام و مردم دلسوز شده اید . کاش شهامت داشتید و بخاطر بی اعتماد کردن مردم به نظام عذرخواهی می کردید. .
این خاتمی گوش به حرف اون شیخ ساده لوح نداد و مملکتو به این روز انداخت
همچین میگه اصلاح طلبی انگار تا الان هیچ کدومشون پست نداشتند .اصلاحات بدونه شما بله..
آقای خاتمی تو که از اصحاب فتنه ای!
من کاری به حزب چنین و چنان ندارم و از این مسخره بازیا خوشم نمیاد ولی دولت خاتمی رو یادمه.تا الان ایران دولتی مثل دولت خاتمی به خودش ندیده .با هفت دلار مملکت رو طوری چرخوند که آب از آب تکون نخورد.اینو فقط کسانی که دولت خاتمی رو دیدن میدونن.والسلام.
خطر تبدیل جمهوری اسلامی به حکومت اسلامی، یعنی اینقدر فاجعه است حکومت اسلامی؟البته بنظر می رسد جمهوری اسلامی هم چیزی شبیه بانکداری اسلامی باشد.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی