بازدید 9934
۲
سخنگوی ستاد ملی مقابله

وضعیت رضایت‌بخش رعایت پروتکل‌ها در انتخابات/ تداوم روند نزولی کرونا در ایران/ نگرانی برای چهار استان جنوبی و شرقی/ تکمیل دوز دوم واکسیناسیون بالای ۷۰ سال از فردا

روز پنجشنبه هم محموله جدید واکسن به دستمان رسید؛ اما خبر خوب بحث مجوز اضطراری داوطلبانه استفاده از واکسن کووایران برکت است که از این هفته میزان تولید این واکسن در کشور افزایش خواهد یافت و از تیرماه حجم انبوهی از این واکسن به دستمان خواهد رسید.
کد خبر: ۱۰۵۸۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ 19 June 2021
تابناک اجتماعیسخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جریان انتخابات ۱۴۰۰ راضی کننده بود و از مردم تشکر می‌کنم.

به گزارش «تابناک»؛ دکتر علیرضا رئیسی در حاشیه هفتاد و سومین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با تبریک دهه کرامت، گفت: از حضور باشکوه مردم پای صندوق‌های رای تشکر می‌کنم و از همه افراد؛ چه در ستاد‌های انتخاباتی و چه همکاران من که تلاش کردند محیطی فراهم کنند که عزیزان مشارکت حداکثری داشته باشند، تشکر می‌کنم. بر اساس گزارش ها، رعایت پروتکل‌ها در روز گذشته خیلی راضی کننده بود؛ البته در جا‌هایی مشکلاتی هم بود، ولی در مجموع وضعیت راضی کننده بود و از همه مردم خوب و عزیز کشورمان تشکر می‌کنم.

وی افزود: جلسه امروز با حضور رئیس جمهور برگزار و مباحث مختلفی از جمله وضعیت جهانی کرونا مثل روند بیماری در کشور برزیل بررسی شد. متاسفانه این کشور بیش از ۲۵۰۰ مرگ ثبت کرد و هندوستان با ۱۶۰۰ مرگ بالاترین مرگ و میر را داشتند و کشور‌هایی مثل آرژانتین و روسیه هم وضعیت بحرانی دارند و این زنگ هشدار است که باید بیشتر دقت کرد.

وی درباره شرایط بیماری در کشور نیز گفت: با اینکه وضعیت ایران در مجموع نزولی است، باید به ویژه در استان‌های جنوبی و شرقی مراقب باشیم. استان هرمزگان، بوشهر، کرمان و سیستان و بلوچستان از استان‌هایی هستند که مراقبت بیشتر لازم دارند.

رئیسی گفت: اکنون ۲۲ شهر قرمز، ۱۷۵ شهر نارنجی و ۲۵۱ شهر زرد داریم. شهر‌های قرمز عمدتا در استان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان هستند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره شهر‌های قرمز ادامه داد: در استان بوشهر شهر‌های تنگستان، دشتستان، کنگان، عسلویه و دشتی و در استان سیستان و بلوچستان شهر‌های ایرانشهر، چابهار، نیکشر، زاهدان و در استان کرمان و هرمزگان شهر‌های رودبار جنوب، کهنوج، منوجان، بستک، بندر لنگه، جاسک، رودان، بندر عباس، پارسیان، قشم، میناب و جزیره کیش در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی در ادامه تاکید کرد: الگوی ما در تابستان سال گذشته، طوری بود که در شهر‌های جنوبی کشور اوج بیماری را داشتیم. با توجه به گرم شدن هوا و تجمعات در جایی که کولرگازی روشن است، عاملی برای انتقال بیماری است؛ به همین دلیل رعایت پروتکل‌ها در این مناطق بسیار مهم است.

رییسی درباره آزمون‌های پایه نهم و دوازدهم نیز گفت: با توجه به پایان یافتن آزمون پایه نهم و دوازدهم، مروری بر رعایت پروتکل‌ها داشتیم و از آموزش و پرورش و مردم تشکر می‌کنیم که رعایت پروتکل‌ها در این زمینه بالاتر از ۹۵ درصد بود البته برخی نقاط اشکلاتی داشت، اما عدد ۹۵ درصد به بالا عدد قابل قبولی است.

رئیسی درباره ادامه روند واکسیناسیون کرونا در کشور نیز گفت: از فردا دوز دوم واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال و همچنین افراد بالای ۷۰ سالی که جا مانده بودند را تکمیل خواهیم کرد.

وی افزود: روز پنجشنبه هم محموله جدید واکسن به دستمان رسید؛ اما خبر خوب بحث مجوز اضطراری داوطلبانه استفاده از واکسن کووایران برکت است که از این هفته میزان تولید این واکسن در کشور افزایش خواهد یافت و از تیرماه حجم انبوهی از این واکسن به دستمان خواهد رسید.

رییسی ادامه داد: از طرفی واکسن انستیتو پاستور هم مراحل فاز سوم را پشت سر می گذارد و کمیته‌های علمی و اخلاق در پژوهش و بالینی آن را بررسی می‌کنند و اگر مجوز دهند، این واکسن هم این هفته یا هفته آینده به واکسیناسیون عمومی کشور اضافه می‌شود.

وی افزود: بار دیگر از همه مردم تشکر میکنم و ان شاءلله قدر مردم را بدانیم که با حضور خود باعث امیدآفرینی می‌شوند و لازم است برای حضور دیروز و رعایت پروتکل‌ها از آن‌ها قدردانی کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
آمار مبتلایا روزانه بسیار بالاست!
کجاش در حال کاهشه؟! و عجیبه که آمار بستریها و فوتی ها رو به پائینه
طبق مدیریت هوشمند ستاد این ویروس فقط در خودروهای شخصی و پلاک آنها است که با جریمه آنها ویروس ها از بین می روند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر