بازدید 27557
پیمانه اقتصادی

پیش بینی؛ ادامه ریزش قیمت طلا در هفته جاری/ سبزپوشی بورس پس از انتخابات/ بودجه وام ودیعه مسکن تعیین شد/ خبر مهم یک مقام مسئول برای بازنشستگان/ سمت و سوی نرخ دلار پس از انتخابات

این پیمانه تیتر‌هایی همچون کامیون‌ها در صدر جدول افزایش تولید، چین به راه اندازی اولین ارز دیجیتال دولتی جهان نزدیکتر شد، ابلاغ آیین نامه اجرایی طرح ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی، بیش از ۹۰۰ بنگاه صنعتی راه‌اندازی شد و ریزش گسترده ارز‌های دیجیتالی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۵۸۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳ 19 June 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون کامیون‌ها در صدر جدول افزایش تولید، چین به راه اندازی اولین ارز دیجیتال دولتی جهان نزدیکتر شد، ابلاغ آیین نامه اجرایی طرح ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی، بیش از ۹۰۰ بنگاه صنعتی راه‌اندازی شد و ریزش گسترده ارز‌های دیجیتالی را در بر دارد.

سبزپوشی بورس پس از انتخابات

در حالی که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته‌ای که گذشت (چهارشنبه، ۲۶ خرداد ‌ماه) با چهار ‌هزار واحد کاهش به عدد یک‌میلیون و ۱۴۷ هزار واحد رسید و کمتر از یک درصد افت داشت، امروز و در دقایق نخست شروع فعالیت بازار، نماگر کل با رشد بیش از هفت هزار واحدی همراه شده است. /جزئیات بیشتر از بازار امروز

پیش بینی؛ ادامه ریزش قیمت طلا در هفته جاری

بانک مرکزی آمریکا وحشت شدیدی را در بازار فلزات ارزشمند به راه انداخت و هرچند همچنان خوش بینی وجود دارد، بعضی از تحلیلگران می گویند، مدتی زمان خواهد بود تا طلا از فشار فروش رهایی پیدا کند.

جدیدترین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکونیوز نشان داد، با سقوط ۱۰۰ دلاری طلا در هفته گذشته، فضا در بازار فلزات ارزشمند تغییر چشمگیری پیدا کرده است. این فلز ارزشمند با بدترین عملکرد هفتگی خود از ۱۳ مارس سال ۲۰۲۰ که بازارهای مالی به دلیل شیوع همه گیری کووید ۱۹ دچار فروپاشی شده بودند، روبه رو شد. خوش بینی در میان سرمایه گذاران غیرحرفه ای به پایینترین حد از اوایل آوریل رسید که قیمت طلا تازه روند صعودی دو ماهه خود را آغاز کرده بود. کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت سرمایه اس آی ای اظهار کرد: هرچند این حرکت نزولی قابل توجه است، تعجب آور نیست. از نظر تکنیکی، قیمت طلا در آستانه نشست بانک مرکزی آمریکا وضعیت بیش خرید پیدا کرده بود. همچنین دلار آمریکا بیش از حد کاهش پیدا کرده بود. حرکت قیمت اخیر یک اصلاح قیمت بزرگ برای همه بازارهای مالی است.

وی در ادامه افزود: کل بازار به دنبال بهانه ای برای متوازن شدن دوباره بود و این بهانه را در بانک مرکزی آمریکا پیدا کرد. تصور می کنم طلا همچنان فضا برای کاهش بیشتر قیمت دارد اما عقب نشینی به ۱۷۰۰ دلار، خریداران زیادی را جلب خواهد کرد. در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت ۱۸ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۱۰ نفر معادل ۵۶ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و چهار نفر معادل ۲۲ درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند و به همین میزان نظری نداشتند.

کامیون‌ها در صدر جدول افزایش تولید

گزارش عملکرد تولید انواع خودروها براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) طی فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری نشان می‌دهد به ترتیب کامیون‌ها (کامیون، کامیونت و کشنده)، وانت، انواع سواری و کمباین (ماشین‌های برداشت محصولات دانه‌دار کشاورزی) رشد ۶.۹ درصد تا ۴۵.۵ درصد داشته‌اند. در بخش خودروهای مسافری اتوبوس، مینی‌بوس و ون ۲.۳ درصد و تراکتور ۲۳.۳ درصد افت تولید نسبت به دوماهه سال ۱۳۹۹ داشته‌اند.

از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه امسال ۱۲۷ هزار و ۷۰۰ دستگاه از انواع خودرو سواری تولید شده که نسبت به تعداد دستگاه سواری تولید شده در دوماهه ابتدایی سال گذشته ( ۱۱۷ هزار و ۳۰۰ دستگاه)، رشد ۸.۸ درصدی را تجربه کرده است. میزان تولید وانت‌ نیز در مدت مذکور سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲.۹ درصد افزایش یافته و از ۸۳۹۲ دستگاه به ۹۴۷۷ دستگاه رسیده است. طی دو ماه نخست سال ۱۴۰۰ بیشترین میزان افزایش تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته مختص کامیون‌، کامیونت و کشنده است که از ۶۵۷ دستگاه با افزایش ۴۵.۵ درصدی به ۹۵۶ دستگاه رسیده است. بر خلاف همیشه که کمباین‌ها در صدر افزایش تولید هستند، این بار کمترین میزان افزایش تولید انواع خودروها متعلق به کمباین‌هاست که رشد ۶.۹ درصدی نسبت به آمار تولید این خودروها در دوماه نخست سال گذشته رقم زده و ۶۲ دستگاه تولید شده است. در مجموع دو ماه ابتدایی سال گذشته ۵۸ دستگاه از این مدل خودروها تولید شده بود.

چین به راه اندازی اولین ارز دیجیتال دولتی جهان نزدیکتر شد

دولت چین یک برنامه آزمایشی را آغاز کرده است که به مصرف کنندگان امکان می دهد ارز "یوان دیجیتال" را در چندین فروشگاه در شهر پکن خرج کنند. بانک ارتباطات چین روز چهارشنبه طی مراسمی از برنامه آزمایش ارز رنمینبی renminbi (RMB) خود در شهر پکن رونمایی کرد. اعضای کارکنان این بانک برخی از اطلاعات را به بازدیدکنندگان ارائه و سپس به آنها توصیه کردند که برنامه RMB دیجیتال را بارگیری کنند، کیف پول RMB دیجیتال را باز کنند و اولین خریدهای خود با ارز دیجیتال را در یک شهر بازی انجام دهند. 

ماه گذشته، در اولین نمایشگاه بین المللی "محصولات مصرفی" چین که در استان هاینان برگزار شد، بسیاری از بانک ها آزمایشی محل هایی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دادند که استفاده از رمز دیجیتال RMB را تجربه کنند. دولت چین پیش از این چندین آزمایش یوان الکترونیکی را به عنوان بخشی از آزمایش ارز دیجیتال خود انجام داده است و قصد دارد این برنامه آزمایشی را در آینده گسترش دهد. سال گذشته، بانک مرکزی چین (PBOC) برنامه هایی را برای آماده سازی ارز دیجیتال دولتی خود به موقع برای بازی های المپیک زمستانی 2022 اعلام کرد. بانک مرکزی چین همچنین اعلام کرد این ارز جدید که هنوز نام رسمی ندارد اما با نام اختصاری خود یعنی DCEP شناخته می شود، دارای برخی ویژگی های مشترک با ارزهای رمزپایه است. پیش بینی شده است که یوان الکترونیکی جایگزین پول نقد در گردش مالی این کشور شود.

ریزش گسترده ارزهای دیجیتالی

ارزش بیشتر ارزهای دیجیتالی به میزان زیادی کاهش یافت. به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در ادامه مخالفت های بانک مرکزی انگلیس با بیتکوین، این بار مدیر بخش فناوری های مالی این بانک با ناکارآمد دانستن بیتکوین گفته فناوری ارزهای دیجیتالی بانک های مرکزی ده ها هزار برابر کارآمدتر از انجام تراکنش ها با استفاده از بیتکوین خواهد بود. تام ماتن گفته است تا زمانی که مردم دوست دارند از وجه نقد استفاده کنند، باید از در دسترس بودن آن اطمینان حاصل کنیم.  

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۵۱۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۵.۴۶ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۳۶ هزار و ۶۹۴.۵۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۴۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۱۱ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۲۲۴۴.۴۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۹۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۸۵ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۳۳۸.۵۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۰۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۳۹ درصد کاهش

۵- کاردانو

قیمت: ۱.۴۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۲۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۳۷ درصد کاهش

۶- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۹۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۶۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۲۳ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۸۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۴۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۴۳ درصد کاهش

۸ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۹- پولکا دوت

قیمت: ۲۱.۲۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۶۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۸۲ درصد کاهش

۱۰- یونی سواپ

قیمت: ۲۰.۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۵۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۶۱ درصد کاهش

ابلاغ آیین نامه اجرایی طرح ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی

اسحاق جهانگیری تصویب‌نامه هیات دولت در خصوص آئین نامه اجرایی طرح اقدام ملی مسکن را به وزرای راه و شهرسازی، تعاون، اقتصاد، نیرو، نفت و صنعت و همچنین رؤسای سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی ابلاغ کرد. بر اساس این آئین نامه، تسهیلات ساخت مسکن ذیل طرح اقدام ملی برای ۶۰۰ هزار واحد مسکونی، ۱۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. دوره مشارکت مدنی این تسهیلات (مدت زمانی ارائه تسهیلات به سازنده تا زمان تحویل واحد به متقاضی) ۳ سال و مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات از سوی دارنده واحد مسکونی، ۱۲ سال در نظر گرفته شده است. نرخ سود این تسهیلات برای متقاضیان عادی، نرخ سود شورای پول و اعتبار (۱۸ درصد) و برای متقاضیان عضو گروه‌های کم درآمد ۵ درصد در نظر گرفته شده است؛ مابه التفاوت این دو نرخ سود از محل تبصره ۱۴ بودجه سنواتی به بانک‌ها پرداخت می‌شود. کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف به تهیه زیرساخت‌های لازم برای این طرح اعم از انشعابات آب، برق، گاز و فاضلاب شده اند. هزینه خدمات جانبی اجرای این طرح از محل منابع داخلی شرکت‌ها و دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی تا سقف ۵۰ میلیارد تومان تعیین شده است.

بودجه وام ودیعه مسکن تعیین شد

بر اساس آنچه ستاد ملی مقابله با کرونا به بانک مرکزی ابلاغ کرده، بانک ها تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن به مستأجران پرداخت می کنند.

خبر مهم یک مقام مسئول برای بازنشستگان

بر اساس بخشنامه سازمان برنامه و بودجه، امکان استفاده بازنشستگان از امکانات نقدی و غیر نقدی دستگاه ها فراهم شد.
 
محمد باقر نوبخت در بخشنامه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد، در اجرای تبصره ۲ ماده هفت و ماده ۱۸ ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور موضوع تصویب نامه ۴ /۲/ ۱۴۰۰ هیات وزیران، دستگاه‌های اجرایی موظفند در حدود تکالیف قانونی به ارائه امکانات اعم از نقدی و غیر نقدی به بازنشستگان، موظفین و مستمری بگیران خود در سقف اعتبارات ابلاغی مربوطه اقدام کنند.
 
اخبار بازنشستگان ,

بیش از ۹۰۰ بنگاه صنعتی راه‌اندازی شد

جدیدترین آمار منتشره از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد در دو ماهه امسال برای ۹۱۹ بنگاه پروانه بهره‌برداری صادر و زمینه اشتغال بیش از ۱۷ هزار و ۱۰۳ نفر فراهم شده است.

بر اساس این آمار در دو ماهه امسال برای ۶۴۸۹ بنگاه جواز تاسیس و برای ۹۱۹ بنگاه پروانه بهره برداری ایجادی و توسعه‌ای صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۲۷ درصد و ۲۰.۸ درصد افزایش داشته است. سرمایه پیش بینی شده در این مدت برای جوازهای تاسیس معادل ۱۳۱ هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۹۹.۶ درصد افزایش داشته است.  میزان سرمایه پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در دو ماهه امسال نیز ۱۱ هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱.۶ درصد افزایش داشته است. همچنین بر اساس این آمار پیش بینی شده با اجرای پروژه‌هایی که جواز تاسیس آن‌ها در دو ماه اول امسال صادر شده برای ۱۷۶ هزار نفر شغل ایجاد شود که نسبت به این رقم در مدت مشابه پارسال با افزایش ۵۰.۲ درصدی مواجه بوده است. پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در این مدت نیز زمینه اشتغال ۱۷ هزار و ۱۰۳ نفر را فراهم کرده که نسبت به دو ماهه پارسال حدود ۱۵.۱ درصد افزایش داشته است.

سمت و سوی نرخ دلار پس از انتخابات

دنیای اقتصاد نوشت: تحلیلگران فنی باور دارند، در صورت تثبیت دلار بالای محدوده ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان، خریداران جدیدتری در ابتدای هفته جاری وارد بازار خواهند شد. با این حال، انتظارات متفاوتی درباره جریان دلار پس از انتخابات ریاست‌جمهوری وجود دارد. دسته‌ای باور دارند، نگرانی‌های سیاسی و ابهام در مورد آینده موجب خواهد شد که معامله‌گران بیشتری برای خرید ارز به بازار مراجعه کنند. عده‌ای نیز عنوان می‌کنند، بازارساز پس از انتخابات عرضه آرام‌تری را صورت خواهد داد و این عامل زمینه‌ساز افزایش قیمت دلار خواهد شد. از نگاه آنها، پیش از انتخابات، بازارساز انگیزه زیادی داشت که قیمت دلار رشد معناداری را تجربه کند و این انگیزه پس از انتخابات کاهش خواهد یافت. در این میان، بسیاری از فعالان باور دارند، بازار پس از انتخابات، نوسانات معناداری را تجربه نخواهد کرد و در ثبات نسبی به سر خواهد برد. از نگاه آن‌ها در دو دوره پیشین نیز دلار نوسانات قابل توجهی را پس از انتخابات تجربه نکرد. سال ۹۲ دلار پس از انتخابات با افت نسبی مواجه شد و در سال ۹۶ نیز افزایش دلار پس از انتخابات قابل توجه نبود. البته عده‌ای اعتقاد دارند، وضعیت بازار در سال ۱۴۰۰ با دوره‌های گذشته متفاوت است. از نگاه آن‌ها اندازه کسری بودجه دولت، افزایش سرعت نقدینگی، محدود بودن فروش نفت و ابهام در مورد سرنوشت برجام از جمله عواملی هستند که می‌توانند، محرک رشد قیمت دلار در سال جاری باشند.

در مقابل این گروه، دسته‌ای معتقدند، برجام به زودی احیا و با افزایش درآمد‌های نفتی، سمت عرضه ارز به اندازه‌ای قوی خواهد شد که فرصت رشد معنادار برای دلار به وجود نیاید. در کنار این گفته می‌شود که احیای برجام و لغو تحریم‌ها، انتظارات تورمی را نیز پایین خواهد آورد و فعالیت سفته‌بازان را محدود نگه خواهد داشت. با این حال، چنان‌که گفته شد، بخشی از معامله‌گران باور دارند، دلار بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری، رشد قیمت را تجربه خواهد کرد. چنین دیدگاهی موجب شده است که در هفته گذشته، سطح خرید‌ها در بازار ارز تا حدی رشد کند و قیمت بالای مرز ۲۴هزار تومانی نوسانات خود را به ثبت برساند. اسکناس آمریکایی در هفته‌ای که گذشت، با ۲ درصد رشد در صدر جدول بازدهی قرار گرفت. وضعیت در بازار سکه و طلا چندان برای سرمایه‌گذاران مطلوب نبود و سکه‌های کوچک‌تر حتی شاهد افت قیمت بودند. دلیل اصلی نزول بازار سکه، کاهش بهای اونس طلا در بازار‌های جهانی بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
به زودی دلار 1000 تومان می شود و همه قیمت ها به سرعت کاهش می یابند بسیاری از مالیات ها کاهش می یابند و یا حذف می شوند بورس جهش می کند و ................ خوشبختی و شادی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
بیدار شو وقت خابه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
حالا این که گفتی جوک بود یا چیز دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
بیداری برادر
بیدار شو لنگ ظهره آهایییییییییییییی
اره اره همه چیز درست میشه صبر کن 4 سال بعد باز همین حرف ها باز همین شعار ها ولی باز مردم نا اگاه میرن رای میدن و باز هم همین اش و همین کاسه ....
بنده هم تایید میکنم مملکت گل وبلبل میشود حالا میبینید.تحریم ها برداشته میشه سیل وزلزله نمیاد خشکسالی تبدیل به ترسالی میشه کرونا رخت می بنده بالاخره دلار واجناس ارزان میشه وهمه جوانان شاغل میشوند ومی توانند براحتی وبدون دغدغه ازدواج وزندگی کنند.به همین راحتی خوشبخت شدیم مبارکه
همه نگران جهش شدیدارزش دلاروسقوط پی درپی ارزش ریال وبیکاری وگرانی شدیدهستیم چون رونق کسب وکاروبالارفتن ارزش پول ملی بدون تعامل باجهان خارج غیرممکن است نمونه پبش روکره شمالی که مردمش درفقروتنگدستی زندگی میکنند
بااینکه رهبران آن کشورمرتب تمرین دست دوستی دادن باکشورهای پیشرفته رامیکنندولی بعلت لج ولجبازی باتمدن روزدرهمانجائی که هستنددرجامیزنندالبته مثال کره شمالی بسیارازمادوروبعیداست ولی بعنوان نمونه کشوری که باجهان قهرکرده آورده شدبهترین راه تعامل سازنده بااحترام متقابل
است
سلام بنده یک سال است بازنشسته شدم ولی هنوز یک ریال از سنوات آخر خدمت که به غلط پاداش می خوانند نگرفته ام دانشگاه علوم پزشکی فسا .در صورتی که شاغلین غیر رسمی در پایان ن هر سال سنوات خود را در یافت می کنند .
هیچ اتفاق مثبتی نمی افتد. دولت جدید امسال باید قانون بودجه را اجرا کند و با این بودجه چشم انداز مثبتی وجود ندارد. شاید از سال اینده و در صورت اصلاح نظام بودجه ریزی و هزینه کشور کاهش نرخ تورم و تقویت پول ملی اغاز شود. البته برجام و رفتار امریکا از یک طرف و عملکرد دولت جدید در این ارتباط در نرخ ارز خیلی موثر است. ملت ایران هزینه برجام را داده است و دولت اینده باید با ادامه مذاکرات زمینه بهره مندی ملت ایران از مزایای اندک ان فراهم کند. کشور دیگر تحمل تداوم تحریمها را ندارد. برای توسعه کشور باید رشد اقتصادی صورت گِیرد و این نیاز به سرمایه گذاری و واردات مواد اولیه و صادرات دارد و با وجود تحریمها این امور با هزییه اضافی انجام می شود که عملا سبب می شود رشد اقتصادی کشور مثبت نشود. امید است دولت اینده با تدبیر بیشتر و با نگاه مثبت اجرای برجام را پیگیری کند و گرفتار شعار زدگی نشود.
دستگاه‌های اجرایی موظفند در حدود تکالیف قانونی به ارائه امکانات اعم از نقدی و غیر نقدی به بازنشستگان، موظفین و مستمری بگیران خود در سقف اعتبارات ابلاغی مربوطه اقدام کنند. ...؟؟؟؟؟!!! یعنی چه این خبر را برایم معنی کنید
انبار کنندگان دلار و سکه از امشب آسپرین مصرف کنند که امروز و فردا است سکته را بزنند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر