بازدید 5088

۱۵ کشته براثر انفجار انتحاری در پایتخت سومالی

مقامات سومالی روز سه شنبه اعلام کردند که براثر وقوع یک انفجار انتحاری در میان جمعیت حاضر در خارج از یک پایگاه نظامی در پایتخت سومالی، ۱۵ نفر کشته شدند.
کد خبر: ۱۰۵۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵ 16 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از "رویترز" مقامات در بیمارستان مدینه تایید کردند که در انفجار انتحاری در خارج از پایگاه آموزشی "جنرال دگابان" در شهر موگادیشو، ۱۵ نفر کشته شدند.

پس از این انفجار گروه تروریستی الشباب در رادیوی وابسته به خود موسوم به "الاندلوس" مسولیت این انفجار را بر عهده گرفت.

این گروه به دنبال برکناری دولت سومالی است و به صورت مکرر حملات مشابه در این کشور انجام داده است.

احمد علی یکی از مجروحان این انفجار به خبرنگاران گفت: هنگام وقوع انفجار ده‌ها نفر در خارج پایگاه برای نام نویسی در ارتش در صف قرار داشتند.

این درحالی است که ارتش سومالی روز دوشنبه اعلام کرد بود که طی عملیات‌های هفته جاری، ۵۰ نفر از عناصر گروه تروریستی «الشباب» وابسته به القاعده را از پای درآورده است.

گروه تروریستی الشباب یک گروه مسلحانه وابسته به شبکه «القاعده» است و بسیاری از عملیات‌ تروریستی که منجر به جان باختن صدها نفر در آفریقا شده را پایه‌ریزی کرده است.

سومالی از زمان تأسیس گروهک الشباب در سال ۲۰۰۴ درگیر جنگ با این گروهک است که تعداد عناصر آن در سال ۲۰۱۴ میلادی بین ۷ تا ۹ هزار نفر برآورد شده‌ است.

الشباب بارها به نظامیان دولتی و نیروهای صلح‌بان اتحادیه آفریقا در «موگادیشو» پایتخت سومالی حمله کرده‌ و چند عملیات‌ خونبار را هم در سایر نقاط آفریقا اجرا کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان