بازدید 32258
مرور روزنامه‌های سه شنبه ۲۵ خردادماه

اعتراف مصلحی یا «مصلحی گیت» /مردم پاسدار جمهوریت شوند/فرصت طلایی اقتدار همه‌جانبه ایران

اعتراف مصلحی و مطالبه لاریجانی، اقدامات انجام شده در پرونده بدهکاران عمده بانکی، اختلال شخصیت ضد اجتماعی و قتل‌های سریالی، چرا مناظره سوم برای مردم جذاب نبود؟ نخستین واکسن ایرانی وارد شبکه واکسیناسیون کشور شد، شناسایی یک میلیون خانه خالی با شش سال تأخیر! جانشین نتانیاهو تندروتر، ضعیف‌تر، آخرین نظرسنجی ریاست جمهوری سیزدهم! و شیوه رفتاری و سیاسی رهبر انقلاب درباره فعالان عرصه انتخابات، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۰۵۸۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۱ 15 June 2021

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز سه شنبه ۲۵ خردادماه در حالی چاپ و منتشر شد که ورود واکسن ایرانی به چرخه تزریق عمومی واکسیناسیون کرونا در ایران، تیتر‌های دعوت به مشارکت در انتخابات و عناوین تبلیغاتی حمایت از کاندیدا‌ها در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

پایان نتانیاهو و تحلیل‌هایی درباره نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی و حواشی اظهارات جدید حیدر مصلحی درباره حواشی رد صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۹۲ از دیگر مواردی هستند که در روزنامه‌های امروز مورد توجه قرار گرفته است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

فرصت طلایی اقتدار همه‌جانبه ایران

هادی محمدی طی یادداشتی در شماره امروز جوان در یادداشتی با عنوان فرصت طلایی اقتدار همه‌جانبه ایران نوشت: تصویر کلی از موازنه و مؤلفه‌های قدرت و رقابت در عرصه جهانی و منطقه‌ای اینگونه است که امریکا و به تبع آن اروپا و غرب در شرایط غلبه و سیطره جهانی خارج و قدرت رقابت با چین، روسیه و دیگر قدرت‌های در حال صعود را ندارند و ماهیت رویکرد‌های اساسی آنان بر مهار و مقابله استوار شده است. متحدان امریکا و غرب، تماماً در شرایط فرسایش و افول و بسیاری از متغیر‌های بحران و ناتوانی به‌سر برده و همگرایی آنان نیز در چتر امریکا و غرب با چالش‌های جدی مواجه است. اروپا که اسیر شبکه نفوذ و سلطه ناشی از طرح مارشال امریکایی از دهه‌های گذشته است، حتی اگر تمایل به رفتار مستقل داشته باشد، قادر به خروج از تکرار مطالبات و کلیدواژه‌های سیاسی و امنیتی و اقتصادی امریکا در قبال تحولات جهانی قدرت، یا پرونده‌های غرب آسیا و ایران نیست و همانگونه که رژیم‌هایی مثل سعودی، گاو شیردهی برای پرکردن پازل ناتوانی‌های مالی یا امنیتی و سیاسی امریکا هستند، اروپا نیز که به ناچار، سرنوشت خود را به امریکا گره زده، نمی‌تواند از هزینه‌های تبعیت از سیاست‌های امریکایی فرار کند تا مرحله سقوط آن را همراهی می‌کند. ناتوانی رژیم صهیونیستی در ابعاد اقتصادی و حفظ انگیره‌های موجودیتی و توانمندی‌های حیاتی که تا به حال توسط امریکا و غرب تأمین می‌شد، از طریق گره زدن به امارات و کشور‌های عربی در ذیل معامله قرن دنبال می‌شود که حاصل راهبردی و میان‌مدت آن، سقوط دسته‌جمعی است. پروژه‌های استعماری غرب در غرب آسیا همگی در چالش‌های راهبردی گرفتارند، از فلسطین تا سوریه و عراق و یمن و معادلات ژئوپلیتیکی و سرنوشت‌ساز این منطقه یا ناتوانی‌های همه‌جانبه برای باقی ماندن در حوزه شبه قاره، که در مجموع یک بازنگری و بازتعریف از راهبرد‌های حضور کمی و کیفی در غرب آسیا را در دستور کار امریکا و غرب قرار داده است. محور مقاومت در منطقه به پدیده‌ای غیرقابل اغماض در سیاست‌های کلان و تاکتیکی امریکا و غرب و متحدان آن تبدیل شده و منحنی افزایش اقتدار و سیطره و قابلیت تحمیل اراده خود را بر دشمن ثبت کرده است. در یمن با همه فراز و نشیب‌ها و جنایاتی که در شش سال گذشته به اجرا گذاشتند، در پایان آن و تا چند روز گذشته ناچار به امتیازاتی برای تفکیک مسائل انسانی از روند جنگ و مذاکرات سیاسی را پذیرفته و احتمال برداشته شدن محاصره غیرانسانی از بندر حدیده و فرودگاه صنعا به شدت جدی است.


در عراق پس از جنایت تروریستی به شهادت رساندن سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس و کارسازی حکومت مصطفی کاظمی و همه تلاش‌هایی که برای دولت‌سازی امریکایی به عمل آوردند، پازل ساخته شده حزبی و سیاسی و امنیتی و حتی حکومت کاظمی در حال فروپاشی است و سخن نهایی در انتخابات مهرماه عراق شنیده خواهد شد. کاظمی و بازمانده‌های یک شبکه دل‌باخته و همکار با امریکا، از هم‌اکنون دلهره سرنوشت و آینده خود را دارند. همانگونه که در سوریه، نتایج انتخابات، پازل تکمیلی پیروزی غزه شد و به موازات سقوط نتانیاهو و یک حکومت قدکوتاه و شکننده در تل‌آویو، زمینه‌های یک جهش امنیتی، سیاسی و اقتصادی در سوریه را شکل داد، انتخابات در ایران فقط به‌عنوان ر‌هایی از شبکه فاسد لیبرال‌ها و پایان دادن به رنج مردم ایران نیست، بلکه با استحکام و اقتدار سریع در محیط داخلی ایران و پاک کردن عرصه‌های فلج شده توسط لیبرال‌ها، یک جهش در کارکرد‌های منطقه‌ای و جهانی، پیش روی ایران و منطقه است و به همین دلیل است که حاکمان اماراتی- سعودی و صهیونیستی و امریکا و انگلیس و پس‌مانده‌های تبلیغاتی فراریان از ایران، همگی از نتایج انتخابات به وحشت افتاده‌اند. این فرصت طلایی اقتدار همه‌جانبه در عرصه داخلی و خارجی برای ایران را که حلقه تکمیلی مؤلفه‌های پیروزی در منطقه است، باید با احساس مسئولیت و جدیت، دنبال و آن را ثبت کنیم.

 

مردم پاسدار جمهوریت شوند

محمدرضا تابش نماینده ادوار مجلس طی یادداشتی با عنوان مردم پاسدار جمهوریت شوند در شماره امروز ایران نوشت: این پرسش که چرا در آستانه انتخابات مهم ریــاســت جمهـــوری، تردید برای مشارکت در انتخابات در بین برخی هموطنان وجود دارد، سؤالی بسیار سنگین و قابل تأمل است. نظامی که بر پایه اراده مردمی و برای تحقق بخشیدن خواست جمهور مردم تأسیس شد چرا اکنون باید در مقابل چنین سؤالی قرار بگیرد؟ وجه جمهوریت نظام در کشور ما دارای دو متصدی مهم است؛ حاکمیت و مردم. اساساً در همه نظام‌های دموکراتیک جهان همین وضعیت تصدی‌گری در قبال مفهوم جمهوریت وجود دارد. هم اکنون در کشور ما انتقادات بسیار جدی به تصدی‌گری برخی نهاد‌ها در وجه جمهوریت مطرح است. تا جایی که اخیراً نیرو‌های جریان اصولگرا که عموماً مسأله جمهوریت را در اولویت سیاست‌ورزی خود قرار نمی‌دادند یا اینکه نگاهی متفاوت از استاندارد‌های واقعی به آن داشتند هم معترض برخی رفتار‌ها شدند. همچنین می‌بینیم که جریاناتی مانند آنچه در جریان بررسی صلاحیت نامزد‌های ریاست جمهوری در همین روز‌ها رخ داد یا روایت آقای مصلحی وزیر پیشین اطلاعات از رد صلاحیت مرحوم هاشمی رفسنجانی در سال ٩٢ باعث ایجاد سؤالاتی مهم درباره اداره و بهتر بگوییم حراست از جمهوریت در سطح برخی از دستگاه‌های حاکم شده است. به این موضوع هم باید تلاش برای به حاشیه راندن و کم اثر کردن نهاد‌های انتخابی زیر سایه دستگاه‌های دیگر را اضافه کرد که نوعی رخوت را در بین بخشی از جامعه نسبت به صندوق رأی ایجاد کرده. در اثر همین رخوت هم هست که امروز می‌بینیم دعوت از مردم برای مشارکت در انتخابات به شکل جدی نسبت به ادوار قبل سخت‌تر شده است. اما واقعیت این است که جز حاکمیت، وجه جمهوریت نظام متصدی دیگری هم دارد و آن مردم هستند. شاید این تصدی‌گری قدرت تأثیر صد درصدی نداشته باشد، اما قطعاً اعمال آن بدون اثر هم نخواهد بود. به عبارتی عمده تنگ‌نظری‌های شکل گرفته در قبال انتخابات تنها در یک صورت امکان موفقیت دارند و آن هم اینکه جامعه از نقش تصدی‌گری خود برای جمهوریت کشور عقب‌نشینی کند و به قول معروف دروازه خالی را برای رقیب باقی بگذارد.


بخش مهمی از جامعه امروز احساس می‌کند رأی او تأثیری ندارد. اما نگاه دقیق‌تر به تحولات دو دهه اخیر نشان از واقعیتی دیگر می‌دهد؛ دولت اصلاحات وقتی آمد با نهادینه کردن مفاهیمی، چون جامعه مدنی، دموکراسی، حقوق شهروندی و امثال این‌ها باعث شد تا این مفاهیم حتی در کلام رقبایش از حالت یک ناسزای سیاسی به یک ارزش تبدیل شوند و آن‌ها حداقل در کلام امکان نفی آن را نداشته باشند. کما اینکه امروز هم مخالفان دولت در همین انتخابات برخلاف تمام مواضع قبلی خود امکان نفی برجام، فضای مجازی و امثال آن را به خود ندادند. این بخش مهمی از تأثیر مشارکت مردم است که دارای اهمیت فوق‌العاده زیادی است، اما براحتی به چشم نمی‌آید. به این اعتبار جامعه باید متوجه باشد که علی‌رغم تمام موانع تنها مشارکت اوست که می‌تواند زمینه‌ساز شرایط جدیدی باشد. هر چند شاید سیر تحولات به اندازه توقع جامعه نیست، اما این نکته هم مهم است که بدون این کار نیز همه دستاورد‌های مثبتی که جامعه ایران طی دهه‌های اخیر داشته به باد خواهند رفت. بنابر این شایسته آن است که خود مردم با حضور در انتخابات نسبت به پاسداری از جمهوریت نظام اهتمام بیشتری داشته باشد. حتماً این حضور و بهره بردن از روزنه‌های موجود می‌تواند تأثیرگذار باشد.


رسوایی «مصلحی‌- گیت»

حجت‌اله عباسی پژوهشگر رسانه و مدرس دانشگاه طی یادداشتی با عنوان رسوایی «مصلحی‌- گیت» در آرمان ملی نوشت: افشاگری‌های حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دولت احمدی‌نژاد، درباره مصلحت‌سنجی امنیتی دایر بر ردصلاحیت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۲ مهمترین افشاگری درباره ابر‌ردصلاحیت تاریخ جمهوری اسلامی است. اظهارات وزیر اطلاعات دولت دهم در مدت کمی در رسانه‌های اجتماعی وایرال و با سرعت باز‌انتشار زیاد در سراسر کشور فراگیر شد و می‌توان به آن «رسوایی مصلحی‌گیت» اطلاق کرد. حیدر مصلحی در کلیپی بیان داشته بر اساس بررسی دقیق میدانی وزارت اطلاعات، هاشمی‌رفسنجانی برنده قطعی انتخابات سال ۱۳۹۲ بود. از این رو با هدف مهندسی انتخابات در جلسه شورای نگهبان حضور یافته و با ارائه گزارشی درخواست ردصلاحیت ایشان را مستند به مصلحت‌سنجی نظام ارائه داده و بر اساس این گزارش، مهمترین نامزد مورد اقبال مردم به استناد مراکز نظر‌سنجی معتبر را فاقد‌صلاحیت نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری قلمداد کردند. این اظهارات مهر تاییدی بر دخالت نیرو‌های امنیتی بوده و موجب حذف چهره‌های تاثیرگذار بدون‌اطلاع ملت شده است؛ اقدامی که خدشه‌ای بزرگ به سازوکار جمهوریت و خواست شهروندان و دستکاری در افکارعمومی وارد کرده است.


هاشمی رفسنجانی در سال ۹۲ بعد از رد‌صلاحیتش، در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی بر حضور مصلحی و چهار معاون وزرات در جلسه بررسی صلاحیت او در شورای نگهبان تاکید و علت رد‌صلاحیت خود را کسب رای بالای ۷۰ درصدی در نظر‌سنجی‌های معتبر عنوان کرده است که این سخنان نیز با اظهارات اخیر مصلحی کاملا همخوانی دارد. بعد از انتشار کلیپ مصلحی، کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان بدون‌ارائه هیچ دلیل و مدرکی تنها با نوشتن توئیتی این اظهارات را حاشا کرد. از این جهت نیز باید به ایشان تندیس سرعت عمل در تکذیب واقعیات انکار‌ناپذیر اهدا کرد. سیطره نهاد‌های خاص بر فرآیند انتخابات‌های ایران سالیان مدیدی است در کانون بحث‌ها کنشگران مدنی و سیاسی به‌طور جدی مطرح است. بسیاری از قربانیان ردصلاحیت شده و کنشگران مدنی بار‌ها به کاربست چنین شیوه‌هایی اعتراض داشته‌اند، ولی هیچ‌گاه این اعتراض‌ها توسط مراجع ذی‌ربط پیگیری و مورد بررسی قرار نگرفته و این نیز از عجایب روزگار ماست. رسوایی مصلحی‌گیت اثر عمیقی بر جامعه بر جای خواهد گذاشت و نشان می‌دهد برخی مصلحت‌سنجی‌ها چگونه حقوق اساسی ملت را تحت‌الشعاع قرار داده و بنیان جمهوریت را سست و لرزان و بی‌محتوا می‌کند. رسوایی مصلحی‌گیت آنقدر مهم است که مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه و دیگر مراجع فصل‌الخطاب می‌توانند مانند پدیده واتر گیت آن را به‌طور جدی واکاوی کرده و نتیجه را به افکار عمومی گزارش دهند. در هر حال می‌توانند با انتشار گزارش صوتی و تصویری جلسه بررسی صلاحیت هاشمی‌رفسنجانی نسبت به شفاف‌سازی این موضوع و دفاع از اعتبار و حیثیت خود اقدام کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۲
در انتظار بررسی: ۵۱
انتشار یافته: ۵۹
اظهارات مصلحی دلیل محکم دیگری است بر اینکه:
رای بی رای!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
وضعیت ما در ایران مثل بازی مارپله شده با یک تاس از نردبان می روی بالا و به هدف نزدیک می شود یکدفعه مار نیش می زنه و چند پله از وضعیت قبلی عقب تر می روی برای اکثر مردم همین است . مطلب واضحش درس خواندن و ممنوعیت درج مدرک تحصیلی ایت که مدرک کارشناسی گرفتی حالا می کویند اجازه نداشتی بیشتر از فوق دیپلم بخوانی و برمی گردی عقب با اینکه بعد از فوق دیپلم حداقل دویال دوباره درس خواندی زحمت کشیدی و هزینه کردی
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
خدائی ..خوب تحلیل کرده بود
امانتیجه ش مثل گل به خودی بود
ناشناس
| Pakistan |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
این مصلحی می خواد خودش رو مطرح کنه...والا این خبرا نیست که فردی در این قد و قواره برا شورای نگهبان خط مشی و تصمیم سازی کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
شما تو انتخابات فرانسه رای نده. ما اینجا رای می دیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
تابناک جون هرکس دوست داری به بعضی از خوانندگان بگو،پرچم کشوری که کنار نظر هست به این دلیله که شخص از فیلترشکن استفاده میکنه،نه اینکه شخص داره از اون کشورنظر میده،بابا به خدا مضحکه ی عام وخاص شدن. بعضیا
منتظر نفاق بودیم که رسید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
صداقت یا عدم صداقت شاخص تشخیص نفاقه، نه برعکس
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
این دفعه راشما بامردم همراهی کن مگه شما خدای نکرده کوررنگی؟
این اقدام مصلحی ، به نوعی خودزنی با هدف نا امید تر کردن مردم از وارد صحنه انتخابات و حمایت از همتی میباشد
همانگونه که در نظر سنجی ها ، و حمایت های اصلاح طلبان از همتی بالا گرفت
تند روها و جبهه پایداری به شدت نگران شدند
و مردم حواستان را جمع کنید
خیلی از بی عدالتی ها هست که چون طرف مظلوم، معروف نیست هرچه داد بزند، صداش به جایی نمی رسد.
این دادها بیشتر ضربه زننده است. چون خدا پشتیبان مستضعفان است و ما ادعا داریم شیعه هستیم و با این عنوان حضرت علی (ع) رییس دادگاه است.
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
این را خوب امدی کارمندان دولت چون معروف و از ژن های خوب نبودند از ادامه تحصیل و درس خواندن توسط دولت خود خواه محروم شدند و موفق به درج مدرک تحصیلی نشدند b
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
پس هنوز اصل ماجرا رو نگرفتی؟
من رای نمیدهم پس هستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
دقت کردید که تا یه هموطن صاحب عقل و شعور میگه رأی نمیدم،یه عده چطور به جیلیز و ویلیز میوفتن که بیا و ببین،آقا مسئله خیلی ساده است،حق انتخاب.
نتایج مهندسی انتخابات :
88 مشکلات دور دوم احمدی نژاد
92 نابودی کشور با انتخاب روحانی
1400 ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
سال 92 رو اشتباه کردی اگه مهندسی انتخابات بودجلیلی رای میاورد
احمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
در 88 مهندسی در کار نبود همه رقبای سرسخت احمدی رسماًو شخ نژاد در انتخابات حضور فعال و چشمگیر داشتند و همه جریان ها
و شخصیت های کارگزار و اصلاح طلب از رقیب احمدی نژاد حمایت کردند ولی مردم رای به ریس جمهور وقت دادند
این واقعیتی بود که پیر وجوان در این مملکت میدانستند خیلی افشاگری بزرگی نیست یکجور اعتراف است به چیزی که همه میدانستند
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
درسته..چیزی که همه می دانستند و با اعتراف مصلحی مطمئن شدند...رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی و پس از مدتی درگذشت
ناشناس
| Pakistan |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
برای کشورم رای می دهم...از همه هم وطنان عزیزم هم می خواهم برای عزت ،افتخار و امنیت ملی ایران اسلامی در انتخابات از حق رای خودشان استفاده کنن
فقط می توانم بگویم حیف از خون شهدا که چنین وارثانی حاصل زحمات آنان را قبضه کرده اند !!!
رئیس جمهور شدن جناب آقای رئیسی به مصلحت نیست. موضوع اصلی این نیست که هنوز می خواهند اقتصادان به خط کنند و یا یک بن بست کامل در مناسبات ایران با عربستان و دیگر کشورها ایحاد می شود؛ موضوع اصلی اینجاست که بخش بزرگ و موثری از نخبگان دانشگاهی حاضر به همکاری با جناب آقای رئیسی نیستند ایده هایی که گره از مشکلات کشور باز می کنند هرگز بیان نخواهند شد بهرحال آنها هم اصولی دارند.
اما رئیس جمهور نشدن رضایی حتی بدتر از رئیس جمهور شدن جناب آقای رئیسی است.
عموحیدر چرا دیر گفتی
رای بی رای
خب اظهارات مصلحی چیش عجیبه؟ مگه بقیه رو به خاطر صغر سن رد کردن؟. وظیفه شورا همینه که اگر ببینه رییس جمهور شدن کسی در آون مقطع زمانی برای بقای حکومت خطر افرینه پیشگیری کنه.گذشته از صحت و سقم اظهرات و قضاوت راجع به شخصیت هاشمی و محبوب و منفور بودنش ، فرض کنید مثلا اقای الف کاندیده و به هر دلیل احتمال رای اوریش هم بالاست ولی از طریق نهادهای اطلاعاتی که وزیر اطلاعات هم میتونه جز سلسله مراتبشون تعریف بشه به شورا گزارش میشه که این شخص مهره خارجیه ویا از طریق اطرافیانش تحت نفوذ دستگاههای اطلاعاتی کشورهای متخاصم یا رقیبه و ریاست جمهور شدنش میتونه برای منافع ملی خطرافرین باشه حالا شورا باید فقط نگاه کنه چون طرف رای داره ؟! اتفاقا وظیفه شورا دقیقا همینجا معنی پیدا میکنه...
آیا جا نداره که مجلس وارد شه و کمیته حقیقت یاب تشکیل بده؟؟؟؟؟
پاسخ ها
صالح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
مجلسیان فعلا پی منافع خود هستند برای این کارها بی نون و آب وقتی ندارند
ناشناس
| Luxembourg |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
کدوم مجلس؟؟!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
کدوم حقیقت ؟؟!!!!!!!!
دفاع از چی؟اعتبار و حیثیت؟؟؟
مصلحی کسی است که وزیر اطلاعات بوده و مصلحی کسی است که علیرغم اینکه رییس جمهور وقت برکنارش کرد با فشارهای فراقانونی او را در دولت دوباره نشاندند پس وقتی حرف زده است الکی حرف نزده است v

رای بی رای
اگه روحانی تو این هشت سال به اندازه انگشتای یک دست کار مفید انجام داده بود مجبور نبودیم برای موفقیت اصلاحات و آقای خاتمی به هر ریسمانی چنگ بزنیم.
در کامنت قبلی ام اشاره کردم هر یک کاندیدها نکات مثبتی دارند که ایکاش هر کدام منتخب میشوند بقیه آن نکات مثبت سایرین تجمیع کنند.
مثلا نکات مثبت برنامه های آقای قاضی زاده زیاد است، طرح یارانه وان (سبد یارانه انرژی) و سبد کالا درست است، باید این چند ده میلیارد دلار که آقای رضایی هم اذعان کرده، به صورت کالابرگ و کوپن یا شبیهش به همه داده شود، من مخالف تبعیض در یارانه هستم، یارانه از ثروت عمومی حق همگانی است، از طرفی تاکنون هیچ سیستم تبعیضی نتواسته کاملا اقشار فردست شناسایی کند، نمونه اش انحراف چند میلیون نفری سهام عدالت و همچنین ان سه دهک که دائما میگویند در حقیقت عملا همان دهکهای شناخته شده مثل بهزیستی و کمیته امداد و کارگران هستند، در حالیکه لااقل چهار دهک دیگر هستند که متاسفانه بسیاری قابل شناسایی نستند، حتی یک نفر فرودست از لیست جا بیفتد یک احجاف بزرگ است! بیش ده سال از سهام عدالت گذشت و میلیون نفر جا ماندند و برخی در فقر فوت شدند!
-----------------------------------
نکته ای مهمی آقای قاضی زاده درباره مهارت آموزی گفت و اینکه عمر جوانان در مدارس و دانشگاهها هدر میرود، نکته مهمی گفت که با تحصیلات هنرستانی باید فرد آماده جذب بازار شود، اما متاسفانه شاهد هستیمپدیده شوم مدرکگرایی و مدرکفروشی بیداد میکند در مدارس و مراکز مهارتی بخش خصوصی! نمونه اخیر مدرکفروشی حقیقتا وقیحانه در وزارت ارشاد که در کامنتهای متعدد من و دیگران متذکر شدند و باز هم با بی توجهی مسئولان و مردم روبرو شد و هزارن مدرک مهارت فروخته شد به کسانی مثلا حتی کارهای ساده کامپیوتر نمیتوانند انجام دهند و اما گواهی مهارت برنامه نویسی وب و یا گرافیک گرفتند تا با این مدارک ارتقای شغلی و سنواتی بدهند یا استخدام بشوند! این فاجعه با بی تفاوتی مردم عین خیانت به منافع ملی و ضد علم و ضد فرهنگ و ضد هنر است. این خیانت بزرگ در دولت حسن روحانی و در وزارت ارشاد دارد صورت مگیرد!
مگه مقام رهبری نگفتند ، رای مردم حق الناس است؟؟ این اقایون شورای نگهبان و آقای مصلحی ( به عنوان وزیر وقت اطلاعات ، که از شرایطش اجتهاد است) چطور چنین بی عدالتی و پایمال کردن حق الناس رو اعتراف می کنند و هنوز بر مسند قدرتند؟؟؟
فساد ، ظلم ، دوروئی، نفاق و ...... . برازنده تشیع نبود ... رای بی رای
آقای مصلحی گویا احساس حقارت مینمایند که نامشان در مطبوعات کم برده شده در هشت سال گذشته، با بیان چنین خاطراتی که حتی شورای نگهبان کذب بودنش را تایید کرده سعی در مطرح نگه داشتن نام خود دارند. ایشان عامدا مطالب جنجالی و کذبی بیان میکنند که بازتاب در رسانه ها داشته باشه و سایرین به پاسخگویی وادار بشن تا ایشان در افکار عمومی مطرح بمانند. صحت و عدم صحت این مطالب اصلا مهم نیست فلسفه بیان این مطالب را باید دریافت
مصلحی نباید ااین افشاگری را میکرد چون برای جمهوری اسلامی ضرر دارد ودشمن شاد کن هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
اصلا نباید کاری میکرد که دین و شرع و اخلاق رو ببره زیر سوال! باز شما داری میگی اون کارا رو بکنه و بعدش مخفی کاری کنه ؟!!
رای بی رای
مردم یاری کنند تا اصلاحطلبان اخراج نشوند
اتفاقا به نظرم تصمیم شوارای نگهبان درست بود. برای اینکه هاشمی بعد از مدتی عمرش رو داد به شما
پاسخ ها
یک ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
کاش داده بود به شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
!عمرش رو داداند به شما
سال 92 خبرنگاران از فائزه رفسنجانی پرسیدند: چه کسی برنده انتخابات ریاست جمهوری است؟ گفت همان کسی که ما به او رای دادیم ( حسن روحانی )
حاشا کردن کد خدایی چه فایده دارد
رأى بى راى
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
با منطق شما رجایی هم نباید رئیس جمهور میشد؟
کدخدایی کی واقعیات جامعه را فبول کرده است که این دومی اش باشه؟
اینا همه یک طرف فکرکنید ببینید مصلحی از ایجاد این معرکه چه سودی می بره ؟اصلا" چرا بعد ازچند سال این حرف هارو می زنه ؟
من به اشخاصی چون مصلحی. می گویم تا اینجا خوب آمدید از اینجا به بعد بس است
من اگه جای آقای کدخدایی بودم سریع استعفا میدادم .......
تلویزیون میگه رای بدین برای آینده مملکتتون موندم رای بدم یا نه ؟؟؟ چی گار کنم
واقعا متاسفم.خیلی هم متاسفم.حیف به جهان آراها و باکریها و...
حالا ببینید کیهان و سیمای میلی و همه ی همفکران آقای مصلحی چجوری مثل آبخوردن از کنار این خبر عبور میکنند.
اقای وزیر اطلاعات سابق(در صورت صحت حرفش) می فهمد که نباید موضوع را در ایام تبلیغات انتخابات مطرح کند لذا بیان مطلب نشان می دهد که ایشان نقشی را در این انتخابات بعهده گرفته است.
وای وای چه حق هایی که پایمال نمیشود پس حق الناس چی میشه
نظری ندارم. به نظرم بهترین کار دخالت نکردن است
رای بی رای اگر اصرا کنید رای ما...............
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان