بازدید 22710
پیمانه اقتصادی

پیشنهاد بنزین ۵ هزار تومانی برای جبران کسری بودجه دولت/ بانک‌هایی که دیگر دلار آمریکا را قبول نمی‌کنند/ پشت پرده عقب نشینی دلار در بازار/ خبر‌های خوب برای مستاجران/ گرانی شیر به بعد از انتخابات موکول شد؟!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس قرمز شروع شد، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ دلار در بازار جهانی عقب رفت، معامله ۱۰۳ میلیون دلار در سامانه نیما، قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟ ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی و گسترش مقابله با ماینر‌های بیت کوین در چین را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۵۷۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸ 13 June 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس قرمز شروع شد، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ دلار در بازار جهانی عقب رفت، معامله ۱۰۳ میلیون دلار در سامانه نیما، قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟ ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی و گسترش مقابله با ماینر‌های بیت کوین در چین را در بر دارد.

بورس قرمز شروع شد

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۶ هزار و ۹۷۳ واحدی معادل ۰.۶۱ درصد به یک میلیون و ۱۴۴ هزار و ۸۷۳ واحد رسیده بود، امروز و در دقایق آغازین شروع فعالیت بازار، نماگر کل بورس با افت ۴۷۱ واحدی مواجه شده است. /جزئیات بیشتر از روند بازار امروز

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۷ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۴۵۳ تومان رسید که نسبت به دیروز ۰.۶ درصد معادل ۴۷ هزار و ۹۰۷ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۷۱ تومان رسیده است.

آخرین صورتحساب سهام عدالت ۲۲ خردادماه ۱۴۰۰ | امروز دلیل افت ارزش سبد چه بود؟

دلار در بازار جهانی عقب رفت

دلار نتوانست به روند صعودی خود ادامه دهد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۵۰۵ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۱۳ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

پشت پرده عقب نشینی دلار در بازار ارز

دنیای اقتصاد نوشت: در نخستین روز هفته، دلار در مسیر کاهشی قرار گرفت و زیر مرز ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان نوسان کرد. روز شنبه دلار ۳۰۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و در محدوده ۲۳ هزار و ۶۵۰ تومان ایستاد. به گفته فعالان، اخبار جدید از احتمال رسیدن به توافق هسته‌ای یکی از عوامل مهمی بود که فعالیت فروشندگان را در بازار ارز افزایش داد. اخیرا آمریکا بخشی از تحریم‌ها علیه ایران را لغو کرده و این مساله انتظارات معامله‌گران را تحت تاثیر قرار دادهاست.
 
روزنامه وال استریت ژورنال عنوان کرده است، لغو تحریم‌ها علیه مقامات پیشین ایران، تعهدی برای کاهش فشار بر تهران است. اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، در ششمین دور مذاکرات وین که از شنبه آغاز می‌شود، طرف‌های گفت‌وگو‌ها درباره بازگشت احتمالی ایالات متحده به برجام و چگونگی تضمین اجرای کامل و موثر برجام را ادامه خواهند داد. چنین خبر‌هایی موجب می‌شد که معامله‌گران با آسودگی بیشتری در موقعیت فروش قرار بگیرند. با این حال، برخی فعالان اعتقاد داشتند، همچنان احتمال دارد که توافقی بین ایران و طرف‌های دیگر صورت نگیرد. این موضوع موجب شده بود که عده‌ای از معامله‌گران سعی کنند میزان خرید‌های خود را در کانال ۲۳ هزار تومانی بالا ببرند و اجازه افت شدید قیمت‌ها را ندهند. یکی از عواملی که موجب شده بود، روز شنبه قیمت دلار در مسیر کاهشی حرکت کند، نزول نرخ حواله درهم بود. درهم در اولین روز هفته، تا محدوده ۶ هزار و ۵۰۰ تومان افت کرد. تحلیلگران فنی باور دارند، درهم در صورتی که به زیر خط ۶ هزار و ۵۰۰ تومانی برود، بازار دلار را دچار افت معناداری خواهد کرد.

معامله ۱۰۳ میلیون دلار در سامانه نیما

روز گذشته در سامانه نیما ۱۰۳ میلیون دلار و با میانگین موزون نرخ دلاری معاملات ۲۰۴,۶۷۰ ریال معامله شد. /بانک مرکزی

قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟

طی روزهای اخیر برخی گمانه‌ها و شایعات درباره احتمال افزایش قیمت بلیت هواپیما در پروازهای داخلی مطرح شد و این سوال را در ذهن ایجاد کرد که آیا هزینه سفرهای هوایی برای مردم افزایش پیدا خواهد کرد؟

ابوالقاسم جلالی، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری، در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: فعلا هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت هواپیما در پروازهای داخلی وجود ندارد. وی افزود: برای پیشگیری و جلوگیری از بروز تخلفات احتمالی در این زمینه، نظارت‌های لازم در این زمینه مانند گذشته انجام خواهد شد و ادامه پیدا خواهد کرد تا نرخ مصوب اعلام شده به درستی اعمال شود.

پیشنهاد بنزین ۵ هزار تومانی برای جبران کسری بودجه دولت

علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم، بعدازظهر امروز و در آخرین مناظره نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری، به نقش عبدالناصر همتی رئیس کل سابق بانک مرکزی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ماجرای بنزین و گران‌شدن آن اشاره کرد. وی دقایقی بعد، نامه همتی را در این باره در صفحه توییتر خود منتشر کرد. وی اظهار داشت: آقای همتی آبان ۹۸ گفت نرخ بنزین ۴ درصد در سال بر روی تورم تاثیر دارد و مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ بعدا گفت مخالف افزایش قیمت بنزین بودم و این را بدترین اقدام می‌دانستم! چرا دروغ می‌گویید؟! زاکانی تصریح کرد: نامه رسمی همتی موجود است که با امضای وی ۳۱ شهریور ۹۸ درخواست کرده قیمت بنزین ۵ هزار تومان و قیمت نفت گاز یک‌هزار تومان تا کسری بودجه دولت جبران شود؛ حالا چرا دروغ می‌گویید؟!

ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۵۲۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۴۴ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین دوازده سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۳۵ هزار و ۹۱۳.۶۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۴۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۴۸ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۲۴۲۱.۸۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۹۳ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۳۴۸.۴۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۰۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۴۱ درصد کاهش

۵- کاردانو

قیمت: ۱.۴۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۵۹ درصد کاهش

۶- دوج کوین

قیمت: ۰.۳۱۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۵.۶۸ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۸۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۹۰ درصد کاهش

۸ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۹- پولکا دوت

قیمت: ۲۱.۰۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۰۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۹۶ درصد کاهش

۱۰- یونی سواپ

قیمت: ۲۱.۷۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۳۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۴.۶۹ درصد کاهش

گسترش مقابله با ماینرهای بیت کوین در چین

مقابله رمزارزها به جنوب غرب چین گسترش پیدا کرده و کارزاری علیه سوء مصرف برق از سوی ماینرهای بیت کوین در استان یونان شکل گرفته است. به گزارش ایسنا، علاوه بر میزان عظیمی نیرو که برای قدرت رایانشی به منظور استخراج رمزارزها نیاز است، دولت مرکزی چین نگران سفته بازی به دنبال افزایش قیمت بیت کوین است. چین در بیش از نیمی از تولید جهانی بیت کوین سهم دارد؛ اما بعضی از استخراج کنندگان بیت کوین پس از این که هیات دولت چین ماه گذشته اعلام کرد با استخراج و تجارت بیت کوین مقابله خواهد کرد، قصد دارند به نقاط دیگری نقل مکان کنند.
 
اداره انرژی استان یونان، روز جمعه با صدور اطلاعیه ای، خواهان تحقیقات درباره مصرف غیرمجاز و نامتناسب برق از سوی استخراج کنندگان بیت کوین شد و وعده داد، متخلفان مجازات می شوند. تحقیقات در استان یونان ـ که چهارمین قطب بزرگ استخراج بیت کوین در چین است ـ به دنبال محدودیت ها در چندین منطقه دیگر این کشور صورت می گیرد. استان کینگای در شمال غربی چین و منطقه ای در همسایگی شین جیانگ دستور داده اند، پروژه های استخراج بیت کوین تعطیل شوند. مغولستان داخلی هم تدابیری برای ریشه کن کردن استخراج بیت کوین اعلام کرده، در حالی که سیچوآن در حال تحقیق از این صنعت است. بر اساس گزارش رویترز، لی تونگ، مدیر خدمات مالی شرکت بابل فاینانس اظهار کرد، شمار زیادی از استخراج کنندگان بیت کوین چینی در نظر دارند کسب و کار خود در چین را جمع کرده و به خارج از کشور نقل مکان کنند.

بانک‌هایی که دیگر دلار آمریکا را قبول نمی‌کنند

دولت کوبا از گردشگرانی که به این کشور وارد می‌شوند خواسته دلارهای خود را به این جزیره دریای کارائیب نیاورند، چون ارز آمریکا دیگر مورد قبول این کشور نیست. فرانسیسکا مایوبره لنس، معاون اول رئیس بانک مرکزی کوبا گفت: «افرادی که وارد کشور می‌شوند، باید ارزی غیر از دلار آمریکا داشته باشند». گردشگران اجازه خواهند داشت برای پرداخت از کارت‌های اعتباری استفاده کنند و در صورت لزوم، ارز سایر کشورها را نقدی برداشت کنند. دولت کوبا در اوایل همین هفته اعلام کرد بانک‌های این کشور موقتی قبول وجه نقد به دلار را متوقف می‌کنند. دلیل این اقدام کوبا تحریم‌های شدید آمریکا بوده که مانع استفاده این کشور از دلار در معاملات بین‌المللی شده است. بانک مرکزی کوبا اعلام کرد این تصمیم‌ها از بیست و یکم ژوئن اجرایی می‌شوند و مدت زمان اجرای هر یک بستگی به برداشته شدن تحریم‌های آمریکا دارد. بیش از بیست بانک از زمان گسترش تحریم‌ها علیه کوبا توسط دونالد ترامپ، نقل و انتقال‌هایی را که این کشور در آنها حضور داشته متوقف کرده‌اند.

گرانی شیر به بعد از انتخابات موکول شد؟!

سید احمد مقدسی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران با بیان اینکه تعیین نرخ جدید شیر خام به بعد از انتخابات ریاست جمهوری موکول شد، گفت: متأسفانه شرایط تولید مناسب نیست و تولیدکنندگان به شدت در حال زیان هستند. وی درباره اینکه هفته گذشته قرار بود در جلسه‌ای درباره نرخ جدید شیرخام بحث‌های کارشناسی مطرح و قیمت‌های پیشنهادی بررسی شود، افزود: مسئولان مربوطه اصلاً اجازه مطرح شدن موضوع را ندادند و بحث فعلاً منتفی شد. مقدسی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده تولید شیرخام روز به روز بالاتر می‌رود، گفت: نرخ مصوب شیرخام در حال حاضر ۴ هزار ۵۰۰ تومان در هر کیلوگرم و قیمت تمام شده تولید هم اکنون ۶ هزار و ۲۶۰ تومان است. وی با بیان اینکه با توجه به شرایط خشکسالی دامداران در تأمین علوفه‌های خشبی با مشکلات عمده مواجه هستند، افزود: قیمت ذرت علوفه‌ای، کاه، کلش و یونجه روز به روز در حال افزایش است و تولیدکنندگان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است. مقدسی درباره اینکه آیا دولت برای وقفه‌ای که در تعیین نرخ شیرخام ایجاد کرده و به منظور جلوگیری از زیان تولیدکنندگان، تسهیلاتی را طی این مدت برای آنان در نظر گرفته است، گفت: هیچ تسهیلاتی در نظر گرفته نشده است، دولت فقط جو و ذرت و سویا را تأمین می‌کند که این کار هم به سختی انجام می‌شود. /مهر

خبر‌های خوب برای مستاجران

بالاخره بعد از مدت‌ها چشم انتظاری، ستاد ملی مقابله با کرونا درباره بازار اجاره و تعیین سقف نرخ اجاره تصمیم گیری کرد و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از مصوبه جدید این ستاد در رابطه با بازار اجاره خبر داد و گفت: امسال هم همانند سال گذشته قرارداد‌های اجاره بدون آنکه متقاضیان به بنگاه‌ها مراجعه کنند، دارای اعتبار خواهد بود. او ادامه داد: میزان سقف حداکثری اجاره نه به صورت اجبار همان مصوبه سال گذشته خواهد بود و قرارداد‌ها به صورت اتوماتیک تمدید خواهد شد. وزیر راه و شهرسازی همچنین از افزایش ۲۰ میلیون تومانی وام ودیعه مسکن برای استان تهران خبر داد و گفت: وام ودیعه مسکن برای استان تهران ۷۰ میلیون تومان و برای کلانشهر‌ها ۴۰ میلیون تومان و برای سایر شهر‌ها هم ۲۵ میلیون تومان تعیین شده است.

مکان مبلغ وام ودیعه مسکن
استان تهران ۷۰ میلیون تومان
کلانشهر‌ها ۴۰ میلیون تومان
سایر شهر‌ها ۲۵ میلیون تومان

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۹
تنها اتفاق اقتصادی که همیشه برای آبنده پیش بینی می شود و واقعا پیش می آید تورم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
تصمیمات نسنجیده بازار مسکن را هم خراب میکند و میلیونها شغل از دست میرود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
جناب وزیر! شما که برای اجاره بها سقف تعیین میکنید بایستی اول قیمت خریدو فروش ملک را هم برهمین پایه تعیین کنید.
اگه واقعا اون نامه افزایش قیمت بنزین صحیح باشد واقعا متاسفم همتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
مگه غیر از اینه که دولت تو این هشت سال دست روحانی و امثال همتی بوده. اگه نقش نداشتن پس حتما مردم عادی برای گرون کردن بنزین نامه نوشتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
این که از روحانی بدتره روحانی بنزین رو 3000 تومن کرد این میخواسته 5000 تومن بکنه
اگر احمدی نژاد دروغ بگه ملت حساس میشوند یا هر اصولگرایی ولی اگر اصلاح طلبا دروغ بگن مصلحت عقلانیت این که نشد انسان باید به دروغ حساس باشد
درخصوص نامه آقای همتی که مثلا زاکانی افشا کرده است, نکته مهم آن است که زاکانی نامه را از سطور میانی در سایت گذاشته است. شاید این بخش از نامه اشاره دارد که برخی از مشاوران اینگونه نظر داده اند و این بخش از نامه به چندین طرح و برنامه اشاره می کند. زاکانی باید تمامی نامه را منتشر می کرد چراکه صدر نامه معلوم نیست و مشخص نشده است که این نامه خطاب به کیست.. آقای زاکانی دیگر دوره اینگونه تخریبها گذشته و حداقل شما نمی توانید مانند احمدی نژاد تهمت زنی کنی. مادر گیتی چون احمدی نژادی را یکبار می آفریند و دیگر مانند او که راست راست در چشم مخاطب نگاه کند و بی مهابا خلاف واقع بگوید, آفریده نخواهد شد.
پاسخ ها
امیرحسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
مهم اینه که ایشون این رو یک راهکار مناسب می دونسته ولی میگه من از اول مخالف بودم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
به این باورت که مردم نمیفهمند ادامه بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
جناب تیزبین از اینکه اهل تحقیقی و همینجوری هرچیزی رو قبول نمیکنی بهت تبریک میگم و امیدوارم همه ی ملت ایران به این درجه از عدالت و حقطلبی برسند...البته امیدوارم در همه ی موارد همینقدر تیزبین باشی نه اینکه اگر فلان شخص یا فلان رسانه هرچیزی گفت قبول کنی و برعکس
واسه اختلاس های جدید پول کم داشتند خواستند با بنزین 5 هزار تومانی جبران کنند اینجا دلشون واسه مردم نمیسوزه اما دختر پسرها اب بازی نتونن بکنن دلشون میسوزه ای بمیرم واسه دل نازکتون
"بانک‌هایی که دیگر دلار آمریکا را قبول نمی‌کنند" خخخخخخ....فقط یه کشور در پیتی مثل کوبا که به هیچ هم حساب نمی آد از سر لجبازی و نوکری روسها دلار قبول نکرده اونوقت تابی سر تیتر میزنی میگی"بانکها"؟!!!! خیلی زرنگی. اما خواننده ها چشمشون از تو باز تره :)))
پاسخ ها
نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
دقیقا منم هم برای همین تیتر صفحه رو باز کردم :))))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
آغاز پایان ممکن است از همین کوبا شروع شود.
بقیه حتی مثل ترکیه نیز دلار را محدود کرده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
اين نهضت تازه شروع شده و تداوم آن به رفتارهاي آمريكا بستگي دارد.
جايگزيني چين با آمريكا در قدرت اول اقتصادي جهان در سال 2030 بسيار جدي است و هر نوع رفتار مستكبرانه آمريكا اين موضوع را جدي تر خواهد كرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
پیش بینی جایگزین شدن چین بجای آمریکا به عنوان قدرت اقتصادی اول از ۲۰۳۰ به ۲۰۲۶ رسیده. با توجه به اتفاقات یکی دو سال اخیر و تولید وحشتناک دلار و افت ارزش اون و پیشرفت چین ممکنه زمان رسیدن چین به عنوان اولین قدرت اقتصادی جهان از این هم جلوتر بیافته
حتی اگر این متن واقعی باشد می تواند حاوی راهکارهای بسیار بهتر در قسمت هایی که زاکانی انها را حذف کرده باشد و در اخرین راهکار و اجباری ترین راهکار افزایش بنزین در ان مطرح شده باشد و نظر همتی و تاکید او بر قسمتهایی که زاکانی انها را حذف کرده باشد بله اقای زاکانی دوره تقطیع و ..... هم گذشته است چرا کل نامه را منتشر نکردی
تدبیر تا گیر میکنه برای کسری بودجه از گرونی بنزین و جمع آوری پولهای بورس گرفته تا زمین های سنددار مردم همه رو میره سراغش الا اینکه عامل اصلی این کسر بودجه رو ترمیم کنه . فقط یک نمونش پرداختهای غیرمتعارف حقوقهای فوق نجومی در وزارتخونه های بهداشت و نفت بزرگترین عامل کسری بودجه ست
الان پول مردم رو در بانکها بلوکه کردن به خودشون هم نمیدن! اگه پولتو بخوای اصلاً پول نقد نمیدن و وادارت میکنن توی بانک دیگه حساب باز کنی و فقط منتقل می کنه و بابت اون هم کارمزد می گیره! یعنی از این جیبت به اون جیبت پول بخوای بذاری باید پول بدی! و اگه بخوای به حساب دیگران پول بریزی ازت مدرک میخواد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
خودپردازها که کار می‌کنند و پول تحویل میدند. مگه اینکه برداشت نقدای از حساب با مراجعه به بانک به خاطر کرونا محدود شده باشه
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
امروز رفتم بانک ...پرینت۶ماه حسابم گرفتم بعد ۲۶هزارتومان بابت چاپ و کاغذ از من گرفتن...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
18:09!
بهتره بیشتر دقت کنی منظور از ندادن پول توسط بانکها اون چندرغازی که می تونی از خودپردازها بگیری نیست! بلکه فرض کن 100 میلیون تومان بخوای بگیری بهت نمیدن و خیلی اگه منت بذارن 15 میلیون تومان بهت نقد بدن! بهت تحمیل می کنن یا چک بگیر یا حساب باز کن و بحساب دیگه ات تو بانک دیگه بفروست و از پول بابت جک و انتقال پول میگیرن! و برای مبلغ 200 میلیون به بالا پولشوئی رو بهانه می کنن میگن مدرک بیار! خودت نمی تونی برای پولت تصمیم بگیری! بانکها تصمیم میگیرن!
"بانک‌هایی که دیگر دلار آمریکا را قبول نمی‌کنند" و ریال قبول میکنند. امریکا بیچاره شد. بدبخت شد. همین روز ها نابود میشود . از اقتصادش هیچ نمانده. از ارتشش هیچ نمانده. اینکه هلیکوپتر ریموت میفرستند مریخ خود نشانه نابودی امریکاست چون نمیتوانند در روز کره زمین خودی نشان دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
کدخدای بعدی جهان چین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
مثلا داری مسخره می‌کنی؟ بیچاره داری بی اطلاعاتی خودتو مسخره می‌کنی
به نظرم بهتره مسئولین محترم در هر مرحله ای که دیدن یک کاندیداتور در مناظره خلاف واقع می گوید در همان لحظه او را رد صلاحیت کند. چون آنکس که در حضور چند میلیون حقیقت را نمی گوید که با توجه به دیدگاه ما مسلمانان و دین مبین اسلام دروغگو دشمن خدا است پس جایگاهی در این سمت بالای مملکتی ندارد
آقای زاکانی ! نامه را تا آخر بخوان.... اینها سناریو های متفاوت را مطرح کرده اند، یعنی کاری تماماً علمی ! برای هر اقدامی باید سناریوهای مختلف را سنجید......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
مهم اینه که همتی از سناریو افزایش قیمت بنزین به ۵۰۰۰ تومان دفاع کرده
بانکهای کشورکوباوروسیه وچین وونزوئلا وازهمه بیشترکره شمالی شیفته دلارآمریکا هستند ، چرااخبارکدب وجعلی برای مقاصدخاصی انتشار میدهیدیادتان نرود یکصدسال پیش
نیست امروزه اکثراًازهرفامیل ایرانی بکی مقیم خارج است ودر
ضمن اکثرایرانیها به اینترنت دسترسی دارند این گزارش شماآنقدرمضحک است که گوئی گربه گرسنه ازگوشت لخم بدش میآید اتفاقاًکوبائی هاعاشق توریست های آمریکائی هستندکه دلاردارندتنهاکشوری که‌ ازدلاربدش میآیدکشورعزیرخودمانست بهمین خاطرکشورهائی چون چین وکره دلارهای مارانگهداشته اند و هروقت ازدلار خوشمان آمدبمامیدهند
چرا باید وزیر سقف اجاره و مبلغ و تمذیذ قرارداد بخش خصوصی را تعیین می کنه این که مردم از سهم خودشان می گذرند یک بخش است . افرادی با همین اجاره گرفتن دارن روزگار می گذرانند . مستاجری را می شناسم که کارمند و حقوق خوبی می گیرد اما برای صاحب حانه بازی در آورده .... چرا دولت هزینه درمان بیماران کرونایی را رایگان نکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
چون سودجوئی وجود داره
شاهین
| Germany |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
دوست عزیز این حرف ها که شما می زنید و از قضا درست هم هست مال خارج از کشور است الان در داخل کشور همه می خواهند آن زرنگی باشندکه از کیسه و جیب دیگران به کیسه خودشان اضافه می کنه و از دیگرادن به اصطلاح می کنه. مردم سالها از این حرف ها زدند و الان فکر می کنند که خیلی ساده لوح بودن که این حرف ها را باور کردند .اما در خارج هنوز اعتباری برای این حرف ها هست
برای خانواده های 5 نفره قیمت بنزین را همان 3 تومن نگه دارید، برای 4 نفره 3500، برای 3 نفره 4000، برای 2 نفره 4500 و برای 1 نفره 5000 تومان تا بدین شکل یک روند واقعی افزایش جمعیتی هم صورت بکیرد.
پاسخ ها
زم زم
| United States of America |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
هنوز امضا بنزین سه هزار تومانی خشک شده جنابعالی در اندیشه بنزین لیتری ۵ هزار تومانی هستید ؟
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
چه فایده ای داردافزایش جمعیت بیکارویارانه گیر وتحمیل به جامعه
تعین نرخ اجاره توسط دولت که هیچ سهمی درهزینه ساخت وسازوسایرهزینه های موجرنداردعین بیعدالتی وظلم به گروهی برای سودگروهی دیگراست ودرصورت عدم رضایت موجر اگرمستاجرمسلمان ونمازخوان‌باشدمطمئناً نمازش قبول نیست یادمان باشدخداوندازیک‌ پوست تخمه حق الناس نمیگذرد تاکنون مستاجرین وموجرین باصلح وصفاتوافق میکردندونه باچوب قانون مردم رارودرروی همدیگرقرارندهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
شالوده منظورت اینه که باید سودجوئی رو آزاد بذارن و مؤجر چقدر دوست داشت مستأجر رو بچاپه!
توجه توجه ملت شاد باشید شیر تا بعد از انتخابات گران نمی شود؟؟؟!!!! بنازم این دولت می گوید شیر گران می شود و دولت بعدی گران می کند منظورم به ان دسته است که فکر می کنند اینها با هم فرق دارند خندار است.....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر