بازدید 25242
آخرین تحولات خاورمیانه

هشدار قطر درباره احتمال استفاده رژیم اسرائیل از سلاح هسته‌ای / درخواست چین برای لغو فوری تحریم‌های ایران/ مرگ مشکوک نظامیان آمریکا در منطقه خاورمیانه/ محکومیت نقض حقوق بشر در امارات از سوی سازمان ملل

هشدار قطر درباره احتمال استفاده رژیم اسرائیل از سلاح هسته‌ای، درخواست چین برای لغو فوری تحریم‌های ایران، مرگ مشکوک نظامیان آمریکا در منطقه خاورمیانه، محکومیت نقض حقوق بشر در امارات از سوی سازمان ملل و حمله موشکی به بیمارستانی در سوریه  با ده‌ها کشته و زخمی از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۵۷۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷ 13 June 2021

هشدار قطر درباره احتمال استفاده رژیم اسرائیل از سلاح هسته‌ای/ درخواست چین برای لغو فوری تحریم های ایران/ مرگ مشکوک نظامیان آمریکا در منطقه خاورمیانه/ محکومیت نقض حقوق بشر در امارات از سوی سازمان ملل

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: هشدار قطر درباره احتمال استفاده رژیم اسرائیل از سلاح هسته‌ای، درخواست چین برای لغو فوری تحریم‌های ایران، مرگ مشکوک نظامیان آمریکا در منطقه خاورمیانه، محکومیت نقض حقوق بشر در امارات از سوی سازمان ملل و حمله موشکی به بیمارستانی در سوریه با ده‌ها کشته و زخمی از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

هشدار قطر درباره احتمال استفاده رژیم اسرائیل از سلاح هسته‌ای

نماینده دائمی قطر در سازمان ملل با هشدار درباره احتمال استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح هسته‌ای از جامعه جهانی خواست بر اساس مسئولیت قانونی خود، رژیم صهیونیستی را به همکاری با آژانس انرژی اتمی وادارد.

قطر تاکید کرد، رژیم صهیونیستی باید با آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد برنامه هسته‌ای خود همکاری کرده و نیروگاه‌های اتمی خود را به روی بازرسان باز کند.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، «سلطان بن سالمین المنصوری» سفیر قطر در اتریش و نماینده دائمی این کشور در سازمان ملل و سازمان‌های بین المللی در وین در جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای در وین هنگام بحث در مورد موضوع برنامه هسته‌ای رژیم صهیونیستی گفت: کشور قطر با قدرت از حاکمیت قانون در روابط بین الملل به عنوان یک تضمین اساسی برای ایجاد یک فضای صلح آمیز و پایدار بین المللی که زمینه‌های توسعه پایدار را برای همه مردم فراهم می‌آورد، حمایت می‌کند.

هشدار قطر درباره احتمال استفاده رژیم اسرائیل از سلاح هسته‌ای/ درخواست چین برای لغو فوری تحریم های ایران/ مرگ مشکوک نظامیان آمریکا در منطقه خاورمیانه/ محکومیت نقض حقوق بشر در امارات از سوی سازمان ملل

وی تاکید کرد: هدف خلع سلاح هسته‌ای مطابق با توافق نامه‌های بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل، یکی از ابزارهای اعتلای حاکمیت قانون در روابط بین الملل است.

المنصوری گفت: همه کشورهای عربی از جمله قطر به پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای پیوستند و همه قطعنامه‌های بین المللی را که خواستار عاری بودن منطقه از سلاح هسته‌ای است، تصویب و با آن موافقت کردند، در حالی که اسرائیل از پیوستن به این تلاش‌ها خودداری می‌کند.

نماینده قطر در بخش دیگری از سخنانش به رفتارهای رژیم صهیونیستی و سیاست آن در قبال فلسطینیان از جمله عدم رعایت قوانین بین المللی و استفاده از انواع سلاح‌ها برای سرکوب مردم فلسطین اشاره کرد.

المنصوری گفت: تجاوز اخیر اسرائیل به غزه، استفاده بیش از حد و نامتناسب از زور علیه غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی، موجب خشم افکار عمومی جهان از جمله افکار عمومی اسرائیل گشت و پرسش‌های اساسی مطرح شد که آیا اسرائیل به عنوان یک کشور مسئول عمل و از سلاح‌های خود مطابق با قوانین بین المللی استفاده می‌کند و اینکه آیا تضمین‌هایی وجود دارد که اسرائیل در آینده از از سلاح‌های خود استفاده غیرمسئولانه نکند که از جمله آن احتمال وحشتناک استفاده از سلاح‌های هسته‌ای است.

نماینده قطر در پاسخ به ادعاهای نماینده رژیم صهیونیستی در آژانس اتمی علیه قطر از او خواست تا گفتمان تحریک آمیز و تخریب عمدی واقعیت‌ها را متوقف کند و از نشان دادن واقعیت برنامه هسته‌ای اسرائیل فرار ننماید.

او افزود: اسرائیل باید با آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد توانایی‌های هسته‌ای خود همکاری کرده و راکتورهای اتمی خود را به روی بازرسان باز کند.

المنصوری از جامعه جهانی و نهادهای مربوطه خواست تا از هدف عاری ساختن خاورمیانه از سلاح هسته‌ای حمایت کرده و بر اساس مسئولیت قانونی و اخلاقی خود، گام‌های عملی برای دستیابی به آن بردارند.

درخواست چین برای لغو فوری تحریم های ایران

«وانگ کوان» سفیر و نماینده دائم چین نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز شنبه پس از پایان جلسه نخست از ششمین دور کمیسیون مشترک برجام به خبرنگاران گفت که مسائل عمده در راستای احیای برجام، اصولی برطرف شده و برخی مسائل باید سامان داده شود.

دور تازه مذاکرات احیای برجام روز شنبه با برگزاری نشست کمیسیون مشترک در وین از سر گرفته شد. دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو برجام طی یک ماه گذشته در وین گرد هم آمده‌اند تا این توافق را که آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ از آن خارج شد، احیا کنند.

هشدار قطر درباره احتمال استفاده رژیم اسرائیل از سلاح هسته‌ای/ درخواست چین برای لغو فوری تحریم های ایران/ مرگ مشکوک نظامیان آمریکا در منطقه خاورمیانه/ محکومیت نقض حقوق بشر در امارات از سوی سازمان ملل

در جریان آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، هیات‌ها ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صورت گرفته برای احیای برجام، بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفت‌وگوها با هدف یافتن راه حل‌هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده‌اند تاکید کردند.

ایران تا یک سال بعد از خروج آمریکا از برجام به تمامی تعهداتش ذیل این توافق عمل کرد تا به کشورهای اروپایی که وعده می‌دادند آثار خروج واشنگتن از توافق را جبران می‌کنند فرصت دهد برای تحقق این وعده تلاش کنند.

پس از گذشت یک سال از خروج آمریکا از برجام، تهران اعلام کرد با توجه به اینکه کشورهای اروپایی به وعده‌های خود عمل نکرده‌اند، در چند گام تعهداتش را ذیل برجام کاهش خواهد داد. کاهش تعهدات ایران ذیل مفاد توافق هسته‌ای برجام صورت می‌گرفت.

«جو بایدن» رییس جمهوری آمریکا بدون توجه به اینکه کدام دولت در قبال برجام خلف وعده کرده و از آن خارج شده است، وعده داده که در صورت بازگشت ایران به اجرای کامل برجام، واشنگتن نیز به این توافق بازخواهد گشت.

جمهوری اسلامی ایران هم به عنوان کشوری مسئولیت پذیر اعلام کرده است که در صورت لغو تمام تحریم‌های آمریکا به نحوی که قابل راستی آزمایی باشد، به اجرای تعهداتش در برجام بازمی‌گردد.

مرگ مشکوک نظامیان آمریکا در منطقه خاورمیانه

در تداوم مرگ مشکوک نظامیان آمریکا در منطقه، دو نظامی آمریکا، یکی در کویت و دیگری در سوریه در یک بازه زمانی پنج روزه جان خود را از دست دادند.

به نوشته وبگاه «آرمی تایمز» مقام‌های نظامی کویت در بیانیه‌ای مدعی شدند که یک نظامی آمریکا، روز پنجشنبه در پایگاه نظامی «بیوری» در کویت در یک حادثه غیر نظامی جان خود را از دست داد.

این نظامی آمریکایی در عملیات داعش در منطقه مسئولیت نبرد را بر عهده داشت و نام و یگان مربوطه وی به دلایل مسائل امنیتی عنوان نشده است.

هشدار قطر درباره احتمال استفاده رژیم اسرائیل از سلاح هسته‌ای/ درخواست چین برای لغو فوری تحریم های ایران/ مرگ مشکوک نظامیان آمریکا در منطقه خاورمیانه/ محکومیت نقض حقوق بشر در امارات از سوی سازمان ملل

این در حالی است که یک نظامی دیگر آمریکا نیز به نام «کیسی هارت» 42 ساله به دلیل آنچه جراحت در سوریه عنوان شده، سه شنبه گذشته در پایگاه «التنف» در کویت جان خود را از دست داد.

چندی قبل نیز یک نظامی ارشد نیروی هوایی آمریکا به نام «جیسون کیافان» در کویت کشته شد. آمریکا در آن زمان نیز مدعی شد این نظامی ارشد حین رانندگی بیرون از «پایگاه هوایی السالم» در کویت کشته شده است.

ارتش آمریکا اخیرا تمرین‌های نظامی را در کویت انجام داد و نیروهای آمریکایی همراه با واحدهای زرهی کویت تمرین‌های مشترکی برگزار کردند.

محکومیت نقض حقوق بشر در امارات از سوی سازمان ملل

مری لالور، نماینده و گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد طی بیانیه ای ضمن اعلام نگرانی عمیق از بازداشت پنج مدافع حقوق بشر در امارات متحده عربی، خواستار آزادی فوری این افراد شد.

به گزارش تارنمای میدل ایست مونتیور؛ محمد المنصوری، حسن محمد حمد، حذیف راشد عبدالله الاویس، علی سعید الکندی، سالم حمدون الشحلی، عضو گروهی متشکل از ۹۴ حقوقدان و وکیل، مدافع حقوق بشر و استاد دانشگاه هستند که در ژوئیه ۲۰۱۳ به اتهام توطئه برای سرنگونی دولت ابوظبی به تحمل ده سال زندان، محکوم شده اند.

هشدار قطر درباره احتمال استفاده رژیم اسرائیل از سلاح هسته‌ای/ درخواست چین برای لغو فوری تحریم های ایران/ مرگ مشکوک نظامیان آمریکا در منطقه خاورمیانه/ محکومیت نقض حقوق بشر در امارات از سوی سازمان ملل

در بیانیه دفتر لالور، کمیسیونر عالی سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر گفته شده که مجازات تعیین شده برای آنها بیش از اندازه اتهامات وارده بوده و نباید به اتهام کاربرد مشروع و قانونی آزادی هایی که همه شهروندان برخوردارند، بازداشت می شدند.

لالور افزود: ادعاهای نگران کننده ای درباره نگهداری آنان به مدت های طولانی در زندان انفرادی و دیگر ادعاها شامل خاموش کردن دستگاه خنک کننده هوا در دمای بالای ۴۰ درجه سانتیگراد با پنجره های بسته و جلوگیری از استفاده زندانیان از نور آفتاب، وجود دارد که معادل شکنجه به شمار می رود.

لالور، با توصیف محاکمه بدون دسترسی به مشاور حقوقی آنان، به عنوان ناقض حقشان برای بهره مندی از محاکمه عادلانه، از ابوظبی خواستار رهایی فوری این گروه به منظور ادامه تلاش های مفید و ضروری حقوق بشری آنان شده است.

حمله موشکی به بیمارستانی در سوریه  با ده ها کشته و زخمی

منابع خبری شنبه شب گزارش دادند، در حمله موشکی به بیمارستانی در حومه حلب در شمال سوریه ۱۸ تن کشته و ۳۳ تن  زخمی شدند.

به گزارش المیادین، این حمله موشکی به بیمارستانی در شهر عفرین واقع در حومه شمالی حلب انجام گرفته است.

پیشتر خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از مقام‌های محلی در استان هاتای ترکیه گزارش داده بود، نیروهای کُرد یگان‌های مدافعین خلق (YPG) با موشک‌های گراد و خمپاره بیمارستان «شفاء» شهر عفرین را هدف قرار دادند.

مناطق تحت اشغال ترکیه و گروه‌های تروریستی وابسته به آن، شاهد وضعیتی بی‌ثبات و درگیری‌های مستمر میان تروریست‌هاست و باعث شده تا اهالی این مناطق از این وضعیت آسیب ببینند.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این طرف در دو عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرد.

ترکیه در ۲۵ مهرماه ۹۸ نیز برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه به نام «نیروهای دموکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه و الحسکه سوریه، عملیات نظامی «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوریه پنج روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۰
محکومیت نقض حقوق بشر در امارات از سوی سازمان ملل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
زمانی که ایران پایبند برجام بود و مدام تحریم ها زیاد می شد اونا چقدر ابراز نگرانی می کردن.
عربستان سعودی و امارات فراتر از حقوق بشر هستند خود اروپایی ها این را می دانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
تو حواست به کلاه خودت باشه
واقعا سازمان ملل خیلی تبعیض قایل مشه یعنی ایران جزو سازمان ملل نیست
نتیجه انتخابات ایران یک شگفتانه برای امریکا و یک امید برای منطقه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
مواظب باش واسه خودت شگفتانه نشه که بدجور حالت گرفته میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
برو خودتو مسخره کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
قاسم فقط دنبال رای نباش مهم مردم هستند که ناراضی از فساد دولتیان و مسئولین هستند تا حالا اجاره نشین بودی که بیکار هم شده باشی مس انداز هم نداشته باشی؟چکار میکردی؟کلیه ات رو هم بفروشی مشکلت حل نمیشه.
سلامت نفس قبول هر 7نفر از آب گذشته هم سالمند ولی کسی میتواند با فساد اقتصادی ومفسدین بجنگد که با ریزه کاریهای اقتصادی آشنا باشد صریحا مینویسم بجز همتی ورضائی هیچکدوم از 5 نفر باقیمانده اقتصاد کلان را نمیفهمند نمیفهمند دکتری که مرض را تشخیص ندهد چگونه دارو تجویز میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
فکرش را بکن با این تفکر شما رئیس جمهور باید در کشاوری مهارت داشته باشد تا کشاورزی خوبی داشته باشیم رئیس جمهور باید در هسته ای مهارت داشته باشد تا در هسته ای موفق باشیم رئیس جمهور باید در روانشناسی و پزشکی مهارت داشته باشد تا ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
آخه رضایی هم اقتصاد دان نیست و فقط مدرکش را دارد
شما که نفت مارو مفت میبرین چکاردارین تحریم باشیم یانه
این چه حکمت‌وبرکتی دردولت سیزدهم است که ازموقع تائیدکاندیداهای محترم ریاست جمهوری دلارهمه روزه
وبطورمستمر ترقی میکندوبرعکس ارزش پول ماسقوط وگران
بیشترنمیدانم این علامت خوبیست یانه هرچند همه کاندیداهای
محترم قول ارزانی ودرآوردن پدرگرانی راداده اند ولی تاثیری
ازباورهموطنان مشهودنیست خداازگرانی وبیکاری وقحطی همه رانجات دهد
فرض کنیم همه کاندیدا ها علامه دهر و در نه فقط در اقتصاد بلکه همه علوم دارای نوبل آن علم باشند. تا زمانی که ما با دنیا تعامل نداشته باشیم هیچ کاری از دست دولت و رییس جمهور بر نمی آید. دولت هم که در سیاست خارجی اختیار و نقشی ندارد. تمام.
سازمان ملل تو که حق عضویت از ایران گرفته ای چرا از بدیهی ترین حق ایران دفاع نمی کنی و چرا سیستم مالی جهان باید دست یک کشور باشد که ما حتی بخواهیم از بانک خودمان با بانک همسایه مبادله داشته باشیم فقط با اجازه آمریکا امکان پذیر است
رئیس سازمان ملل و شورای امنیت جواب بده ایران باید شکایت خودش را به کجا ببرد و جواب بده اگر موضوع هسته ای است که آمریکا و انگلیس و اسرائیل که خودشان بمب هسته ای دارند و آزادند
سازمان ملل تو مسئول جهان هستی یا مسئول منافع آمریکا
سازمان ملل و شورای امنیت دنیا بی صاحب نیست که آمریکا بخواهد پای خودش را بر گردن دیگر کشورها و سیاهپوستان کشور خودش قرار دهد
بترسید از روزی که باطن خبیث شما آشکار شود و ملت ها بفهمند در درون شما چه می گذرد. آنوقت نه سازمان مللی باقی خواهند ماند و نه آمریکایی که تو آن بیخیال رد شوی
ایران باید به قطر هشدار بدهد بگوید اوهوی اسرائیل غلط می کند از بومب هسته ای استفاده کند هزار تا موشک به نافش می زنیم
متاسفانه ایران در شهریور 1400 مورد حمله هسته ای اسرائیل قرار می گیره و بمب هسته ای در عراق منفجر میشه و نیمی از شهر بغداد با خاک یکسان میشه! بعد از این حمله موشکهایی از ایران به سمت اسرائیل پرتاب می شود و تلالویو و حیفا با خاک یکسان میشه! این یک پیشگویی نیست و خبری مورد تایید از آینده است.... فرج نزدیک است...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
لطفا دست از هراس افکنی از جنگ و بمب اتم و اینجور توهمات بردارید.
قطر تاکید کرد، رژیم صهیونیستی باید با آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد برنامه هسته‌ای خود همکاری کرده و نیروگاه‌های اتمی خود را به روی بازرسان باز کند
جالب است که مذاکره کننده های ما یکبار هم به آژانس نمی گویند چرا اسرائیل مورد بازرسی قرار نمیگیرد، یک بام و دو هوا که نمیشه،
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان