بازدید 4533

دیدار وزرای خارجه آمریکا و کره‌جنوبی با محور کره شمالی

وزرای خارجه آمریکا و کره جنوبی در حاشیه اجلاس گروه هفت، ضمن تاکید بر تعهد دوجانبه برای خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره، همکاری‌های دوجانبه را برای حل چالش‌های شرق آسیا لازم دانستند.
کد خبر: ۱۰۵۷۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴ 13 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده روز شنبه در حاشیه نشست «گروه هفت» در شهر کورنوال (انگلیس) با «چانگ اوی- یونگ» همتای کره جنوبی خود دیدار کرد.

در بیانیه ای که وزارت خارجه ایالات متحده در خصوص این دیدار منتشر کرده، آمده است: «دو طرف در این دیدار بر اتحاد ایالات متحده و کره جنوبی به عنوان محور صلح، امنیت و رونق و شکوفایی در شمال شرقی آسیا و منطقه هند و اقیانوس آرام و ماورای آن و همچنین اهمیت همکاری دو کشور برای پیشبرد ارزشهای مشترک و رفع چالشهای کنونی و آینده تأکید کردند».

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: «(وزرای خارجه) بلینکن و چانگ همچنین اهمیت همکاری چندجانبه در جهت حل مسائل مهم و کلیدی برای ثبات منطقه ای از جمله بازگشت به مسیر دموکراسی برای تمام مردم میانمار را مورد توجه قرار دادند».

این بیانیه در پایان می افزاید: «دو طرف در این دیدار پایبندی خود به همکاری نزدیک میان ایالات متحده، جمهوری کره (کره جنوبی) و ژاپن را در طیف گسترده ای از موضوعات از جمله همکاری در مسیر خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره را بار دیگر اعلام کردند».

دیدار وزرای خارجه ایالات متحده و کره جنوبی در حالی انجام می گیرد که یکهفته پیش، «لی این یونگ» وزیر اتحاد کره جنوبی خواستار حداکثر انعطاف پذیری حین تصمیم گیری درباره رزمایش های مشترک سئول-واشنگتن شد که برای ماه میلادی آگوست تدارک دیده شده است.

وی یادآوری کرد که چنین رزمایش هایی هرگز نباید به قیمت تشدید تنش ها در شبه جزیره کره تمام شود. لی همچنین ابراز امیدواری کرد که کره شمالی نیز از خود انعطاف پذیری نشان دهد.

شایان ذکر است که کره شمالی همواره از لغو رزمایش سئول-واشنگتن به عنوان یکی از پیش شرط های مذاکره با آمریکا یاد کرده است. در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ و در جریان دو دیدار رسمی که او با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی داشت؛ تا حدی از ابعاد این رزمایش ها کاسته شد.

لی همچنین خواستار انعطاف پذیری در اعمال تحریم ها علیه کره شمالی شد تا به این ترتیب، پیونگ یانگ برای بازگشت به میز مذاکره ترغیب شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار