بازدید 5598
استاندار قم در مراسم جشن رای اولی‌های انتخابات ۱۴۰۰:

انتخابات در نظام‌اسلامی مبنای مردم سالاری‌دینی است

استاندار قم گفت: موضوع انتخابات در نظام اسلامی از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است و مبنای مردم سالاری دینی به‌شمار می‌آید
کد خبر: ۱۰۵۷۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۲ 11 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دکتربهرام سرمست عصر پنج شنبه در مراسم جشن رای اولی‌های انتخابات ۱۴۰۰ که در تالار کرامت استانداری برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: خوشحالیم که پسران و دختران ما در سن تکلیف سیاسی قرار گرفتند و فرزندان ما به‌عنوان رای اولی‌ها می‌توانند در این انتخابات در تعیین سرنوشت خود تاثیر گذار و تعیین کننده باشند.

استاندار با بیان اینکه همان طوری که جشن تکلیف دینی داریم، جشن تکلیف سیاسی نیز داریم گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است و مبنای مردم سالاری دینی است و همه ما وظیفه داریم به عنوان قوام بخش و دوام بخش نظام اسلامی این امر مهم را به‌نوعی پیش ببریم، که تقویت بیشتر نظام را در پی داشته باشد.

سرمست خاطرنشان کرد: برگزار کنندگان انتخابات اعم از هیات‌های اجرایی، هیات‌های نظارت و بازرسی، ستاد‌های انتخابات و کاندیدا‌ها یک نقشی را دارندولی نقش اصلی از آنِ مردم است که مشارکت حداکثری خود باعث اقتدار ایران اسلامی خواهند شد

وی اضافه کرد: این موضوع در بین جوانان و رای اولی‌ها که از سرزندگی و نشاط فوق العاده‌ای برخوردار هستند و برای پیشتاز بودن و پیشگام بودن در تحول‌ات مهم سیاسی اجتماعی، محرک سایر اقشار می‌شوند، اهمیت بسزایی دارد.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره با گرامیداشت ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی بیان داشت: ما قم را به‌عنوان شهر ملی انگشتر ثبت کردیم و این رویداد فرهنگی مهمی برای این استان می‌باشد چرا که شهر‌های دیگر از نظر صنایع دستی بویژه انگشتر دارای سبقه و سابقه دیرینه‌ای بودند، ولی در قم بواسطه وجود هنرمندان زبر دست و خوش ذوقی که داشتیم این عنوان به قم تعلق گرفت.

وی افزود: این نام برای قم بسیار متناسب است، چون به علت جنبه زیارتی این استان، وجود حرم حضرت معصومه (س) قم به‌منزله نگین انگشتری برای آن می‌باشد.

سرمست یادآور شد: بنابر این این بُعد زیارتی بودن قم می‌طلبید که از نظر سوغات زائر و هویت فرهنگی تکمیل شود، وثبت ملی قم به‌عنوان شهر ملی انگشتر می‌تواند در کنار سوهان و یا فرش دستباف مکمل سوغات زائران و مسافران باشد، و جا دارد که از هنرمندانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، قدردانی کنیم.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره‌ای مجلس یازدهم و دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بیست و هشتم خردادماه برگزار خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر