بازدید 24482
با درخشش تیم جوان‌شده کشورمان در خوان هفتم لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ رقم خورد؛

برتری کوبنده والیبال ایران بر آمریکا با تاکتیک روسی

تیم ایران با نسلی جدید و تفکرات مربی روس خود ولادیمیر آلکنو، پنجمین پیروزی پیاپی در لیگ ملت‌های والیبال مقابل آمریکا را به دست آورد اما نکته مهم درخشش و پختگی بازیکنان جوان همچون صابر کاظمی بود
کد خبر: ۱۰۵۷۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶ 09 June 2021

تیم ملی والیبال ایران در بازی هفتم خود در لیگ ملت‌های 2021 از ساعت 20:30 امروز چهارشنبه 19 خرداد به مصاف آمریکا رفت و موفق شد در دیداری برتر، مقابل آمریکا به پیروزی 3 بر صفر برسد.

به گزارش تابناک ورزشی، دو تیم پیش از این 18 بار در میادین مهم بین‌المللی با هم روبرو شده بودند که سهم ایران 5 پیروزی و سهم آمریکا 13 پیروزی بوده است. آمریکا در 7 بازی از 8 بازی اخیر خود با ایران، برنده شده است. تیم ایران آخرین بار در جام بزرگ قهرمانان سال 2017 با نتیجه 3 بر 2 آمریکا را شکست داده بود.

برتری کوبنده والیبال ایران بر آمریکا با تاکتیک روسی

تیم ایران، بازی را با ترکیب سعید معروف، صابر کاظمی، مسعود غلامی، محمد موسوی، میثم صالحی، میلاد عبادی‌پور و آرمان صالحی (لیبرو) آغاز کرد.

سرویس‌های فوق‌العاده و بدون بازگشت کاظمی، شروع خوبی را برای تیم ایران رقم زد. حملات بهتر، دفاع عالی و برتری در امتیازات، لبخند ولادیمیر آلکنو، سرمربی روس تیم ملی ایران را در پی داشت. وقت‌های استراحت، جان اسپراو، سرمربی آمریکا، تاثیری در روند بازی نداشت و ست نخست با نتیجه 25 بر 19 به سود ایران به پایان رسید.

تیم ایران در پایان ست نخست 15 امتیاز از حمله، 4 امتیاز از دفاع روز تور، 2 پوئن سرویس و 4 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. بازیکنان آمریکا نیز 9 امتیاز از اسپک، یک امتیاز از دفاع روی تور و 9 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

آمریکا در آغاز ست دوم، تیمی ناهماهنگ و پراشتباه نشان داد که مهاجمان آن، شناخت کافی از حرکات پاسور نداشتند. بازیکنان ایران اما در دفاع روی تور، عملکرد خوبی داشتند اما چند اشتباه متوالی، نتیجه را در امتیاز 8 مساوی کرد. کیفیت اسپک‌های تیم ملی آمریکا در ادامه بازی بهتر شد اما سرویس‌های خوب بازیکنان ایران، اجازه استفاده از اسپکرهای سرعتی را به پاسور حریف نمی‌داد. آمریکایی‌ها در عمل از مهار اسپک‌های منطقه 4 میثم صالحی ناتوان بودند. صحنه جالب این ست، اسپک سعید معروف بود که با وجود 3 مدافع به امتیاز تبدیل شد. ایران با اشتباهات کمتر و حملات موثرتر در ست دوم با نتیجه نزدیک 25 بر 23 برنده شد.

تیم ایران در پایان ست دوم و طبق آمار سایت فدراسیون جهانی، 32 امتیاز از حمله، 6 امتیاز از دفاع روز تور، 5 پوئن سرویس و 6 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. بازیکنان آمریکا نیز 21 امتیاز از اسپک، 3 امتیاز از دفاع روی تور، 2 پوئن مستقیم سرویس و 10 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

آمریکا در ست سوم، هر چه داشت رو کرد و موفق شد شانه به شانه ایران امتیاز بگیرد و از اشتباهات شاگردان آلکنو استفاده کند. افت انگیزه بازیکنان ایران هم در این ست، عامل مهمی بود تا نتیجه در امتیاز 23 مساوی شود. دفاع موسوی، امتیاز 24 را به ایران داد. سرویس بدون بازگشت صابر کاظمی، نتیحه را 25 بر 23 و در مجموع 3 بر صفر به سود ایران رقم زد.

 

صابر کاظمی در این دیدار 18 پوئن و میثم صالحی 14 امتیاز برای ایران و گرت موگوتوتیا 12 امتیاز برای آمریکا کسب کردند.

در دیگر بازی‌های امروز، اسلوونی 3 بر صفر کانادا را شکست داد و آرژانتین در 3 ست متوالی مغلوب میزبان مسابقات، ایتالیا شد.

ایران در بازی بعدی خود از ساعت 12:30 فردا پنج‌شنبه 20 خرداد به مصاف صربستان می‌رود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
به داد اساتيد دانشگاه آزاد برسيد
روی آمریکا کم شد دم بچه‌های والیبال ایران گرم عالی بود
برد ایران با تاکتیک روسی را خوب اومدی
وقتی والیبالیست های کشورمان خودشان بر تیم امریکا غلبه کردند چرا سر تیتر خبر از تاکتیک روسی استفاده شده واقعیت اینه این جوانان با تلاش پشتکار و همت ایرانی بازی را بردند و هیچ ربطی به روسیه نداره
راستی تیم های عربی بازی ندارن با ایران؟ که واسشون تیتر ملخک بزنین؟
پاسخ ها
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
تیتر بهتر بود جزیره خوکها میخورد
ماشالله به جوانان غیور آذربایجان علی الخصوص والیبالیستهای قهرمان اورمیه قلب آذربایجان.
عالی بودید بچه ها
بچه متشکریم
باز جو گیر شدی تابناک

با تیتر پیروزی بر آمریکا با تاکتیک روسی!!

عزیزم چیزی به اسم تاکتیک روسی نداریم
ایران رو دور برده همه رو میبره روی دور باخت باشه اون وقت اگه تاکتیک روسی جواب نده چی تیتر میزنی؟
تبریک برای این پیروزی با ارزش به تمام والیبالی ها از بازیکن و مربی و نیمکت نشین و همه و همه
تبریک می گم . اما تو باد این پیروزی نباید خوابید . امریکا مت اندرسون و ساندرز و کریستین سن و اسمیت رو تو زمین نداشت و در اصل ترکیب اصلیش تو زمین نبود عیار تیم هایی مثل آمریکا و ایتالیا تو المپیک معلوم می شه
یاشاسین ایران
ایوالله نداره دمشون گرم گل کاشتن بربچ خوب تیم ملی والیبال ایران
مرگ بر روسیه ، لعنت به آمریکا
یعنی چی تاکتیک روسی؟؟
زندگیمون شده همش چینی و روسی!!
خود بچه ها مقتدرانه عمل کردن
میشه ابنقدر تیتر های شر و ور نزنید، حالمون از این تیترهای سیاسی به هم میخوره.
دروود بر شیر مردان ایرانی
آقا ننویسید این چه نیازی است که می زنید تاکتیک روسی دیگه چه صیغه ای است. ما در والیبال تاکتیک روسی اصلا نداریم. روس‌ها همش بر قدرت بدنی تکیه می‌کنند نه تاکتیک و شیوه حمله. بهترین تئوریسین های والیبال از غرب و آمریکای مرکزی می آیند البته تا حدودی هم آلمان شرقی و لهستان!!!! متاسفانه وقتی نابلدها برای شما بنویسند همین میشود. مربی ما در بردهای تیم ملی حدودا ۲۰ درصد تاثیر دارد. این را از مربیان دیگر بپرسید
مرگ بر آمریکا و روسیه و چین و انگلیس و...
پس اون شعار نه شرقی نه غربی چی شد؟!
وشکست مفتضحانه شان در مقابل صربستان!!!
برد کوبنده صربستان برابر ایران با تاکتیک آمریکایی
تقابل آمریکا و روس
خیلی کارت درسته با این تیتر زدنت تابی جون
درهم کوبیدن تاکتیک روسی تیم ایران توسط آلمان ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر