بازدید 9745
۹

وضیعت آماده‌سازی واکسن برکت برای توزیع عمومی

مدیر گروه مطالعات بالینی واکسن ایرانی کرونا برکت در ارتباط با روند تولید و آماده سازی واکسن کووایران برکت برای استفاده عموم مردم توضیحانی ارائه داد.
کد خبر: ۱۰۵۶۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲ 08 June 2021

به گزارش «تابناک»، حامد حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص شرایط نگهداری یک میلیون دوز واکسن «کووایران برکت» از سوی ستاد اجرای فرمان امام گفت: مشکلی در نگهداری واکسن‌ها در سردخانه وجود ندارد و این واکسن‌ها را می‌توان در فضای استریل شده تا ماه‌ها نگهداری کرد.

وی گفت: مجوز استفاده از واکسن‌های داخل انبار را باید وزارت بهداشت صادر کند.

وی با اشاره به اینکه نتایج فاز یک و دو واکسن برکت موفقیت‌آمیز بوده است، گفت: نتایج فاز سه تا یک ماه دیگر مشخص می‌شود اما به صورت دوره‌ای اطلاعات را به وزارت بهداشت منتقل می‌کنیم تا جایی که آنها قانع شوند در حالی که نتایج تاکنون خوب بوده است.

مدیر گروه مطالعات بالینی واکسن ایرانی کرونا در پاسخ به این سوال که نتایج دوز دوم تزریق واکسن چه زمانی مشخص می‌شود، گفت: احتمالاً تا یک ماه دیگر نتایج مشخص می‌شود و انتظار ما این است که افراد دو دوز واکسن را دریافت کنند و بعد از آن ببینیم چقدر اثر پیشگیری دارد.

وی ادامه داد: البته احتیاجی نیست که منتظر نتایج تزریق واکسن بر روی تمام ۲۰ هزار نفر که در مرحله سوم واکسن را دریافت می‌کنند، باشیم. بلکه بر روی تعداد کمتری از آنها می‌توان نتیجه را به دست آورد.

حسینی در خصوص واکسیناسیون عمومی خاطرنشان کرد: مرجع واکسیناسیون عمومی، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است و ما به عنوان پژوهشگر وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهیم و باید منتظر شویم هرچه آنها دستور دادند، اجرایی کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۹
کشورهای بسیارپیشرفته در داروسازی چون آلمان زاپن سوئدفرانسه سوئیس ایتالیا نتوانسته اند واکسنی برای کرونا تولید کنند ولی بنیاد برکت تونسته. چرا چون سعیدنمکی مدیردارویی این بنیاد اکنون درمقام بالاترین مقام بهداشتی کشورقرار گرفته وازهمان روز اول وزیرشدن هم کارش بازاریابی برای داروهای کارخانجات تحت پوشش این بنیادبوده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
لطفا حرف غیر کارشناسی نزنید!
واکسن آنفلونزا 7 سال طول کشید تا تولید شود و الان شرکت های واکسن سازی دنیا یکساله واکسن تولید کرده اند و جالبه هیچ کدام نه تضمینی می دهند بابت نداشتن عوارض و نه تضمینی می دهند باید تحویل به موقع! حداقل ایجا اگر مشکلی هم برای واکسن داخلی پیش باید امکان شکایت هست ولی شما می تونید از شرکتهای خارجی که واکسن به ایران داده اند، شکایت کنید؟؟؟؟؟؟؟
این کمبود واکسن خارجی هم بهانه هست که این واکسن بی نام و نشون خودشون رو بریزن توو بازار
تا اینجا یک ماه تاخیر از قول رئیس جمهور دارد. خدا بقیه اش را به خیر کند. البته ما قبلا با اتوبان تهران - شمال و مصلی تهران آبدیده شدیم.
برای اخذ تاییدیه چراغ سبز مصرف اضطراری سازمان بهداشت جهانی چه اقداماتی انجام شده است؟
متاسفانه اشتباهی که درصنایع خودروسازی صورت گرفت وتحت نفوذمافیای خودرو مردم ایران ازخودروهای روزدنیا محروم شده ومجبورشدندصدها تریلیون پول داده 20 میلیون گاری حلبی را تحت عنوان خودرو بخرند اکنون درصنایع داروسازی هم درحال تکرار است ومافیای دارو بانفوذدرقدرت با محروم کردن مردم از داروهای بسیارپیشرفته ای که دردنیا تولید میشود وتجارت با جان مردم درپی منافع خود است.جالب است که داروهای بسیارگرانقیمت خارجی که وارداتشان رسمی ممنوع شده بوفور درناصرخسرو یافت میشود.ببینیم رییس جمهوربعدی که ادعای مبارزه با فسادرادرهرپست وموقعیتی هم باشند راهم دارد درمقابل این اژدهاهای هفتادسرچه خواهدکرد.
فقط خدارحممون کنه همیشه درحال عبور ازگردنه های خطرناکیم کی این گردنه ها تموم میشه ودشمنمون نابود دیگه نفسی برامون نمونده
آب نمک برکت
خیلی هم خوبه دستتون هم درد نکنه من از همین میزنم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان