بازدید 9862

بزرگترین رزمایش جنگنده‌های اف-۳۵ در ایتالیا

بزرگترین رزمایش جنگنده‌های اف-۳۵ با حضور آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در ایتالیا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۶۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰ 07 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، نیروی هوایی این رژیم در رزمایش بین‌المللی "تاج پنجم" در ایتالیا شرکت می‌کند.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای افزود: در این رزمایش نیروی هوایی ایتالیا، آمریکا، انگلیس مشارکت دارند به طوریکه جنگنده‌های "آدیر" از نوع اف-۳۵ برای آموزش یک هفته‌ای وارد ایتالیا شدند.

این ارتش تاکید کرد: رزمایش با هدف تقویت توانمندی‌های نیروی هوایی برای مقابله با تمامی تهدیدات و تعمیق همکاری مشترک بین شاخه‌های هوایی کشور‌های مشارکت کننده و شناخت توانمندی‌های جنگنده بسیار پیشرفته اف-۳۵ و میزان تاثیرگذاری آن در محیط جدید انجام می‌شود که سناریو‌های عدیده‌ای از جمله آموزش ویژه در محیط ناشناخته را شبیه سازی می‌کند.

براساس این بیانیه، نیرو‌ها همچنین با سناریو‌های نبرد‌های هوایی، دریایی و زمینی و نحوه مقابله با چالش‌ها در چارچوب تهدید موشک‌های پیشرفته زمین به هوا و سازوکار‌ها برای ارائه پشتیبانی و حمایت از نیرو‌های زمینی و مقابله در خاک دشمن روبه‌رو می‌شوند.

ارتش رژیم صهیونیستی تصریح کرد: در جریان این تمرین در وهله اول نیرو‌های ما در روز دو پرواز خواهند داشت و با جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا همکاری خواهند کرد و در وهله دوم نیرو‌های ما به عنوان بخشی از مانور مشترک با نیروی هوایی انگلیس و ایتالیا به واسطه جنگنده‌های اف-۳۵ همکاری خواهند کرد.

منابع خبری در اراضی اشغالی نیز از فرود آمدن شش جنگنده رادارگریز اف -۳۵ اسرائیلی در ایتالیا خبر دادند و افزودند که قرار است این جنگنده‌ها در یک تمرین نظامی با مشارکت نیرو‌های هوایی کشور میزبان، ایالات متحده، و انگلیس شرکت کنند. بهبود قابلیت‌های کلی این جنگنده‌ها هدف از برگزاری این تمرین نظامی عنوان شده است.

تایمز اسرائیل می‌نویسد این تمرین نظامی بزرگ‌ترین مانوری است که جنگنده‌های اف -۳۵ در آن مشارکت دارند.

جنگنده اف ۳۵ در وهلهٔ اول برای مأموریت‌های هجومی هوا به سطح طراحی شده، اما توانایی انجام مأموریت‌های شناسایی و دفاع هوایی را نیز دارد. اف -۳۵ سه مدل اصلی یعنی اف -۳۵ اِی با توان نشست و برخاست متعارف، اف -۳۵ بی با توان برخاست کوتاه و نشست عمودی و اف -۳۵ سی با توان ناونشینی دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر