بازدید 10588
۲
لزوم ارائه اسناد امضاکنندگان عزل فریادشیران به نهاد نظارتی در مورد دلیل فشارهای جنجالی اخیر

دهن‌کجی عجیب هیات‌مدیره استقلال به مهر تایید سازمان بازرسی کل کشور!

اگر هیچ مدرکی در دست هیات مدیره نیست، باید به سازمان بازرسی کل کشور توضیح بدهند که دلیل اصرارشان بر عزل مدیری که چندین قهرمانی برای مجموعه باشگاه آورده،  چه بوده است؟ آیا پای منافع فردی و باندی وسط است؟
کد خبر: ۱۰۵۶۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶ 07 June 2021

ناصر فریادشیران مدیر آکادمی باشگاه استقلال بعد از کسب نتایج بی‌سابقه در رده های پایه این باشگاه در تاریخ ۶۰ساله آن، هفته گذشته با اصرار دو تن از اعضای هیات مدیره باشگاه مجبور به استعفا شد.

به گزارش تابناک ورزشی، اینکه موضوع عزل و نصب مدیران داخلی استقلال، به سوژه ای برای اختلاف در هیات مدیره باشگاه تبدیل می‌شود و حتی کار به نشست ۷ساعته با حضور وزیر ورزش می‌کشد ، خود نشانگر اهمیت موضوع است. 

جلسه ای که هیات مدیره ناکام استقلالی ها در رفع مشکلات مالی لاینحل باشگاه، به جای توضیح درباره عملکرد ضعیف خود ، مدیرعامل را مجبور به کنارگذاشتن مسوول موفق ترین بخش باشگاه کردند.

 اقدام و اصرار به عزل فریادشیران به دلایل مختلف،  عجیب و مشکوک است و رسانه ها و خبرگزاری های مختلف به این‌ نکته از زوایای مختلف پرداخته اند اما این کودتا علیه قهرمانی های پیاپی استقلال در رده های سنی مختلف، هنوز از یک زاویه دیده نشده و آن مخالفت عجیب چهره هایی همچون عبدیان و نظری با نظر و گزارش سازمان بازرسی کل کشور است.

تنها ۲۴ساعت قبل از جلسه جنجالی هیات مدیره استقلال در حضور سلطانی‌فر، طاهری جعفری بازرس کل امور ورزش و جوانان و میراث فرهنگی سازمان بازرسی کل کشور به همراه واحدی معاون بازرسی کل امور ورزش و جوانان و ميراث فرهنگي سازمان بازرسي كل كشور و آقای حسنی سربازرس امور فدراسیون‌ها و باشگاهها در مجموعه ورزشی امام رضا (ع) حضور پیدا کردند.

دهن‌کجی عجیب هیات‌مدیره استقلال به مهر تایید سازمان بازرسی کل کشور!

در بدو بازدید این افراد، احمد مددی مدیرعامل استقلال به استقبال آن‌ها رفت و ضمن خیر مقدم، گزارشی از شرایط فعلی باشگاه استقلال در همه رده ها را ارائه داد.

در ادامه طاهری جعفری ضمن مهم دانستن فعالیت‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و تاثیرگذاری آن بر دیگر باشگاه‌ها و فوتبال کشور؛ نقش آکادمی‌های فوتبال را بسیار مهم توصیف کرد. او در این بازدید اشاره کرد که حمایت از توان و استعدادهای داخلی و تکیه به ظرفیت‌ها و مهارت‌های آنان با استعداد یابی و بازیکن سازی مناسب و ساختارمند در رده های پایه منجر به داشتن تیم های باشگاهی قوی در رده بزرگسالان و نهایتا تیم ملی قدرتمند خواهد شد. علاوه بر آن منجر به ترانسفر کردن بازیکنان به تیم های خارجی و ارز آوری برای کشور و مانع ورود بازیکنان بی کیفیت خارجی و خروج ارز از کشور می‌شود. در این بین توجه به پرورش نونهالان نوجوانان و جوانان به لحاظ فرهنگی و اعتقادی در حین آموزش بسیار مهم است زیرا که باشگاه‌های ما فرهنگی ورزشی هستند و نباید مقوله کارکرد فرهنگی آن‌ها نادیده گرفته شود.

 در ادامه مسئولان سازمان بازرسی كل كشور، بازدیدی از امکانات مجموعه انجام داده و طاهري در ادامه اين بازديد، دقایقی برای نوباوگان استقلال مستقیما سخن گفت. در پایان این بازدید كه بيش از ٢ ساعت به طول انجاميد و در مورد تیم‌های دولتی بی‌سابقه بوده است، نمایندگان بازرسی کل کشور از شرایط آکادمی فوتبال استقلال ابراز رضایت نمود و تاكيد کرد: شفاف سازی و سالم سازی در فوتبال باید با قدرت ادامه پیدا کند.

در چنین شرایطی ، دو عضو خاص هیات مدیره استقلال روی برکناری مدیر چنین آکادمی موفقی که مهر تایید مسوولان سازمان بازرسی را دریافت کرده بود،  با ادله مبهم اصرار کردند تا سوالات تازه‌ای شکل گیرد.

به نظر می‌رسد هیات مدیره استقلال باید برای اصرارش روی برکناری فریادشیران اسناد و مدارک کافی و دقیق را به سازمان بازرسی کل کشور ارائه دهد که مشخص شود آن‌ها چه در دست دارند که مدیران مهمترین نهاد نظارتی کشور روی دستگاه های دولتی نداشته و از آن بی اطلاع بوده اند.

اگر چنین مدارک مستندی وجود دارد قطعا پنهان کردن آنها تخلف است و باید با ارایه آن مانع بکارگیری مجدد فریادشیران در سایر باشگاه ها و پست های مشابه شد. 

اگر هیچ مدرکی در دست هیات مدیره نیست، باید به سازمان بازرسی کل کشور توضیح بدهند که دلیل اصرارشان بر عزل مدیری که چندین قهرمانی برای مجموعه باشگاه آورده،  چه بوده است؟ آیا پای منافع شخصی و باندی در میان است؟ نیت و قصد عزل کنندگان و امضاکنندگان صورتجلسه برکناری فریادشیران در اینصورت زیر علامت سوال است.

همچنین اقدام در خلاف جهت نظر بازرسان کشوری، ابهاماتی را در قبال هدف عبدیان، آصفی و نظری از طرح این هجمه ایجاد می‌کند که قطعا نمی تواند بدون پاسخ رها شود. در غیر اینصورت تفاوت کار پاک و آبرومندانه با مدیریت ناپاک و اداره ناسالم ورزش کشور از هم تشخیص داده نخواهد شد و ارزش کار اصولی با هیاهو و جنجال از بین خواهد رفت. موضوعی کار جزو وظایف ذاتی سازمان بازرسی کل کشور در جهت صیانت از محیط سالم کار در دستگاه های زیرمجموعه دولت به حساب می‌آید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
تصمیم مدیریتی باشگاه (درست یا غلط) چه ارتباطی به سازمان بازرسی (قوه قضاییه) دارد؟
سازمان بازرسی اگر خطایی در عملکرد دید باید تذکر دهد و تعیین مدیریان اجرایی با حوزه اجراست نه با قوه قضا!
دخالت سازمان بازرسی بیشتر از نظر هیات مدیره، رنگ و بوی حمایت جناحی و شخصی دارد!
مجلس انقلابی و کارآمد کجاست؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر