بازدید 5836
۱

قاضی‌زاده هاشمی: پرداخت یارانه را هوشمند می‌کنم

«سیّد امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» نامزد انتخابات ریاست جمهوری امشب (یکشنبه شب) در برنامه گفت‌وگوی ویژه شبکه دو پاسخگوی سؤالاتی در مورد برنامه‌های انتخاباتی خود بود، گفت: پرداخت یارانه را هوشمند می‌کنم.
کد خبر: ۱۰۵۶۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 07 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، این نامزد انتخابات ۲۸ خرداد در پاسخ به سؤال مجری در مورد ساماندهی یارانه‌ها گفت: یارانه وقتی مورد نیاز است که شکاف طبقاتی ایجاد شده و اکنون نسبت درآمد بالاترین درآمد به پائین‌ترین درآمد ۱۵.۵ برابر باشد. نحوه توزیع یارانه بر مبنای تعدیل قیمت‌ها و خلق گرانی و بالا بردن هزینه‌های عمومی ایجاد درآمد کرده و بین مردم توزیع می‌کند.

وی افزود: ما نظام جامعی طراحی کرده‌ایم به عنوان سامانه جامع بیمه، مالیات و درآمد که بر مبنای آن مردم به سه گروه بر اساس نسبت درآمد‌ها به هزینه‌هایشان تقسیم شده و تا سال ۱۴۰۳ یارانه به صورت هوشمند به مردم پرداخت می‌شود.

هاشمی پرداخت هوشمند یارانه‌ها را «نقطه زنی» خواند که لازمه آن ایجاد نظام جامع اطلاعاتی است.

سیّد امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ۲۵ فروردین ۱۳۵۰ در شهر فریمان به دنیا آمد. او نماینده مشهد در دوره‌های هشتم، نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی و تا خرداد ۱۴۰۰ نایب‌رئیس اول در دوره جاری بود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و دومین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس پنجم خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

وی در مورد اصلاح نظام مالیاتی گفت: باید مالیات اشخاص حقوقی را کاهش داده و اخذ مالیات از اشخاص حقیقی را افزایش دهیم. این نامزد انتخابات افزود که با تشکیل نظام جامع مالیاتی مردم یکبار و به صورت تجمیع شده مالیات‌ها را پرداخت می‌کنند.
قاضی زاده هاشمی در مورد ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: سیاست ما ارز تک نرخی و واقعی برای جلوگیری از قاچاق کالا در کنار سامان دادن به شبکه توزیع کشور است و تمامی کالا‌ها باید در بورس کالا عرضه شوند. از سوی دیگر در صورت تغییر قیمت‌ها دارایی‌های دولت نیز افزایش می‌یابد که باید از آن در جهت حمایت از مصرف کنندگان نهایی بهره برداری کند.

این نامزد انتخابات در پاسخ به سوالی در مورد برنامه هایش برای بیکاران فارغ التحصیل گفت: چهار میلیون شغل جدید ایجاد خواهیم کرد و نرخ بیکاری را از ۱۳-۱۲ درصد به ۶ درصد - به خصوص در حوزه‌های فن آورانه - می‌رسانیم. باید پایه توسعه اقتصادی را بر مبنای شرکت‌های دانش بنیان، نوپا و قرار دهیم. مزیت‌های شغلی ۴۸۵ شهرستان را مشخص کرده ایم و جویندگان کار را در سه ماه آموزش داده و تولیدات آن‌ها را خریداری می‌کنیم. بر مبنای مدل شهر – کشوری ما، هر شهرستانی پایتخت خواهد شد و توسعه اشتغال منطقه‌ای بر اساس مزیت‌های منطقه‌ای شکل گرفته و در نتیجه جوانان آن منطقه دیگر مجبور به مهاجرت به تهران نخواهند بود.

قاضی زاده در مورد ساماندهی بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه ما کوچک و دولتی است که رانت اطلاعاتی در آن وجود داشت و تحمل این حجم پول را نداشت. ما ۲۰۰ کد حقوقی متخلف را به دادگاه معرفی کرده ایم و باید در وهله اول منابع این شرکت‌ها به صندوق تثبیت بازار هدایت شود.

حذف قیمت دستوری، ارائه مشوق‌های مالیاتی به شرکت‌های بورسی، تعاملی شدن بازار سرمایه، ایجاد ابزار‌های بیمه گر در بازار از دیگر راهکار‌های درازمدت قاضی زاده هاشمی برای ساماندهی بازار بورس بود.
وی فقدان نگاه آینده نگر در دولت‌های گذشته را موجب لاینحل ماندن مشکلات کشور دانست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱
هرکی میاد گیر میده به این چندرغاز پول
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر