بازدید 35519
دو هزار و چهارصد و هشتاد و ششمین بسته ویژه خبری «تابناک»

نمازی: تهدید نامزد‌های انتخابات یک ناشی‌گری بزرگ بود / یک درخواست جدید برای تغییر تاریخ مناظره ها / سید حسن خمینی: پشت درهای بسته برای مردم تصمیم نگیرید/ مجید انصاری: قلدری کردن زیبنده شورای نگهبان نیست

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: عراقچی: آمریکا و اروپا تصمیمات دشوار خود را بگیرند / واکنش ظریف به معلق شدن حق رأی ایران در سازمان ملل / نبویان، عضو ستاد رئیسی: باید تبیین شود که مشکل اصلی مردم حجاب و آزادی نیست / سیدمحمد صدر: رد صلاحیت ها آب سردی بود که بر بدن اصلاحات ریخته شد / هجوم مسافران تهرانی به پایانه‌های مسافربری/ جریمه تردد کمتر از کرایه خطی‌ها! و … رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۵۶۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶ 03 June 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نمازی: تهدید نامزد‌های انتخابات موجب وهم بُعد جمهوریت است

علی محمد نمازی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به پرسش «آزادی» گفت: « من شخصا از شنیدن این اظهارات آقای دادستان تعجب کردم. چطور می‌شود که در یک کشور مدعی نظام دموکراتیک و اداره کشور با رای، خواست و اراده مردم در شرایطی که رئیس قوه قضاییه نیز خودش کاندیدا و رقیب 6 نفر دیگر است، چنین تهدیدی صورت بگیرد! به نظر من این رویکرد موجب وهم نظام جمهوری اسلامی، وهم انتخابات آزاد که این همه ادعا برای برگزاری آن وجود دارد و موجب این تصور است که با زور و فشار یا ایجاد محدودیت برای کاندیداها در نظر دارند که نامزد مورد نظر خودشان رای بیاورد و انتخاب شود».

وی با تاکید بر اینکه «این یک ناشی‌گری بزرگ بود که توسط آقای دادستان انجام گرفت» گفت: « اولا باید معلوم شود که خطوط قرمز مورد ایشان دقیقا چیست و در آیین دادرسی کیفری و سیستم قضایی کشور در کدام فصل یا ماده عبور از این خطوط که گفته‌اند، جرم تلقی شده است. دوما باید معلوم شود که مجازات عبور از این خطوط قرمز در قانون چیست که آقای دادستان کشور می‌گوید ما با «شدت» برخورد می‌کنیم! به هرحال در قوه قضاییه برخورد با متخلف اولا منوط به اثبات تخلف و جرم است. ثانیا در قانون مجازات‌ها پیش بینی شده است لذا با اینگونه اظهارات کلی، قوه قضاییه را زیر سوال می‌برد».

این عضو شورای مرکزی کارگزاران همچنین گفت: «اگر نظر آقای دادستان این بوده که با تخلفات انتخاباتی برخورد می‌کند، باید در نظر داشته باشد که در قانون انتخابات، همه تخلفات تبین شده و به مسائلی مثل رای خریدن، تبلیغ سوء، ترساندن رای دهند، تقلب در شمارش آرا و ... اشاره و مجازات آنان نیز مشخص شده است».وی همچنین گفت: «آقایان باید در نظر داشته باشند که این رویکرد در رای نامزدهای اصولگرا و حتی خود آقای رئیسی نیز تاثیر منفی خواهد داشت. نتیجه آنی این رویکرد آن آثار سوء بر رای نامزدی است که مردم او را نامزد مورد نظر حاکمیت می‌دانند. در عین حال اینگونه صحبت‌ها به اعتبار نظام، بعد جمهوریت و حق انتخاب مردم و همچنین به اعتبار دستگاه قضایی که مدعی است بر اساس قانون کار می‌کند، صدمه می‌زند.»

پیام تسلیت رهبر انقلاب به آیت الله مکارم شیرازی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت اخوی مکرّم آیت الله مکارم شیرازی را تسلیت گفتند.متن پیام تسلیت مقام معظم رهبری به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت آیت‌الله آقای مکارم شیرازی دامت‌برکاته
درگذشت اخوی مکرّم را به آن جناب تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان و عافیت و سلامت برای جنابعالی از خداوند متعال مسألت مینمایم.
سیّد علی خامنه‌ای

ادبیات عجیب سخنگوی سازمان غذا و دارو

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در رشته توئیتی نوشت:

بدن برخی افراد می‌تواند کم و بیش فلزات بخصوص آهن را به خود جذب کند و این موضوع هیچ ربطی به واکسن ندارد، هیچ نکته منفی یا توانایی مثبتی هم محسوب نمی‌شود، خطایی که یوتیوب و برخی شبکه های مجازی انجام دادند حذف این تصاویر در ماه‌های اخیر بود، یقینا واکسن شاهراه رهایی از کروناست!این موضوع ناشایع نیست، ممکن است حتی خود شما هم چنین باشید بدون اینکه ارتباطی به واکسن زدن شما داشته باشد، ممکن است برخی از این تصاویر فیک باشد ولی این قاعده عام نیست، چه واکسن زده باشید از هر نوعی چه نزده باشید این موضوع ممکن است در مورد شما یا برخی اطرافیان صادق باشد، واکسن بزنید.چنانکه بسیاری از کسانی که واکسن کرونا زده‌اند چنین موردی را ندارند و اما چه بسیار که واکسن نزده‌اند و چنین‌اند، فایزر و مدرنا و آسترازنکا و سینوفارم و اسپوتنیک هم ندارد، اراجیفی هم که می‌شنوید زاییده اذهان بیمار و مالیخولیایی است، راه نجات بشر از کرونا و مکافات آن واکسن است.

واکنش پانته‌آ بهرام به حواشی پیش‌آمده برای خواهرش

پانته‌آ بهرام در یک پست اینستاگرامی نسبت به حواشی پیش آمده برای خواهر خود واکنش نشان داد و همراه با عکسی از خود هنگام نواختن ساز هنگ درام نوشت:آیا این لحظه را در برنامه همرفیق دیدید؟ البته که نه! چون تقطیع و حذف جزئی از فرآیند برنامه‌سازی در ایران است. در ۴۸ ساعت گذشته پیگیر فایل اصلی برنامه بودم تا نسخه کامل لحظه اظهارنظر خواهرم را پخش کنم که متاسفانه به دلیل گذشت زمان و در دسترس نبودن دوستان برنامه‌ساز این کار میسر نشد!آن شب گفتگوی ما به اینجا رسید که به بچه‌هایی که در فضای مجازی فعالیت و تولید اثر می‌کنند آیا می‌توانند با ۲۰ میلیون فیلم کوتاه بسازند؟ (که با بی‌توجهی تدوینگر حذف شد) و خواهرک من، که پیش از این هرگز جلوی دوربین نرفته بود و اضطرابش کاملا هویداست، خواست مثلا زبان مادری را پاس بدارد و به جای لِوِل هنری و به اشتباه از کلمه طبقه استفاده کرد با این منظور که بگوید ۲۰ میلیون قطعا برای این سطح از تولید فیلم کوتاه مجازی کافیست!!

احمد خاتمی: افرادی که می‌گویند نباید ۱۲ نفر در شورای نگهبان برای مردم تصمیم بگیرند در واقع دارند قانون را زیر سؤال می‌برند

عضو فقهای شورای نگهبان:افرادی که می‌گویند نباید ۱۲ نفر در شورای نگهبان برای مردم تصمیم بگیرند در واقع دارند قانون را زیر سؤال می‌برند زیرا شورای نگهبان به وظایف قانونی خود عمل کرده است.شورای نگهبان صلاحیت افراد برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری را رد یا تائید نمی‌کند لذا فقط احراز آنان را بررسی می‌کند، چه‌بسا افرادی که صلاحیت آنان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری احراز نشده در مابقی سمت‌ها به موفقیت برسد./فارس

هجوم مسافران تهرانی به پایانه‌های مسافربری/ جریمه تردد کمتر از کرایه خطی‌ها!

تعطیلات ۴ روزه باعث هجوم مسافران به پایانه‌های مسافربری شد. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که ستاد کرونا اعلام کرده است که جریمه ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی برای خروج خودروهای سواری از شهرها خبر داده است. نه تنها تمام ظرفیت اتوبوس‌های بین‌شهری پر شده است که مسافرانی تقاضای نشستن در صندلی شاگرد و بوفه اتوبوس را دارند.افزایش تقاضا برای مسافرت، کرایه تاکسی‌های بین‌شهری را دو تا سه برابر کرده است.به عنوان مثال کرایه تاکسی برای سفر به قم نفری ۶۵ هزار تومان است اما حالا مبلغ کرایه به ۱۱۰ تا ۱۵۰ هزار تومان رسیده و رانندگان هر ۴ صندلی خودروی خود را مسافر سوار می‌کنند.کرایه سفر به اصفهان هم که تا پیش از این نفری ۲۳۰ هزار تومان بود به‌ ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.در این میان اما، مسافرانی هستند که با شنیدن نرخ کرایه‌ها ترجیح می‌دهند به پارکینگ خودروهای سواری پایانه‌ها برگشته و با اتومبیل شخصی به مسافرت بروند.

خرابکاری بودن ماهیت حادثه آتش سوزی پالایشگاه نفت تهران منتفی است

دادستان شهرستان ری:درپی تشکیل پرونده قضایی، شب گذشته جلسه فوق‌العاده شورای تامین در محل پالایشگاه نفت تهران برگزار شد و تصمیمات لازم درخصوص حادثه آتش‌سوزی اتخاذ شد.آتش به‌طور کامل مهار شده است و خطر سرایت به مخازن گاز مایع و بنزین کاملا رفع شده است.خرابکاری بودن ماهیت حادثه منتفی است/میزان

«تصمیم»، سامانه‌ای برای توقف طلاق توافقی

چند سالی می‌شود که بهزیستی و قوه قضائیه با راه‌اندازی «سامانه تصمیم» دوستانه جلوی زوج‌های متقاضی طلاق توافقی می‌ایستند و فرصتی به آن‌ها می‌دهند تا در آرامش یک‌بار دیگر شانسشان را برای ادامه زندگی امتحان کنند.حالا در سراسر کشور زوج‌هایی که بخواهند طلاق توافقی بگیرند اگر همه کارها را هم انجام داده باشند باید به این سامانه مراجعه کنند و تحت مشاوره‌های چندبعدی و روان‌شناختی قرار بگیرند.این سامانه ۴۹۰۰ زوج متقاضی طلاق توافقی را از تصمیم خود منصرف کرده است./فارس

اعلام موضع مهدی کروبی در مورد ردصلاحیت داوطلبان و انتخابات۱۴۰۰

فاطمه کروبی طی نامه‌ای اعلام کرد: آقای کروبی همواره بر لزوم انتخابات آزاد و رقابتی تاکید داشته اند. ایشان پیش از حصر بیش از ۱۰نامه در راستای حذف نظارت استصوابی به مقامات ارشد نظام و شورای نگهبان نوشته‌اند.ایشان هرگونه دخالت فراقانونی که منجر به تضییع حقوق ملت شود را به رسمیت نشناخته و نمی‌شناسند.در ارتباط با رفتار شورای نگهبان در کنار گذاشتن فله‌ای نامزدهای انتخابات پیش رو ایشان از من خواستند که از مواضع شجاعانه شخصیت‌هاى برجسته و همچنین جریان‌های اصلاح‌طلب بویژه بیانیه جامع مجمع روحانیون مبارز تقدیر و تشکر کنم.

انتقادات صریح مجید انصاری: قلدری کردن زیبنده شورای نگهبان نیست

مجید انصاری، فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:اینکه شورای نگهبان خود را بی نیاز از اقناع افکار عمومی بداند و تصمیمی بگیرد که به سرنوشت ۸۴ میلیون ایرانی ارتباط دارد، نگاهی کاملا نادرست و برخلاف نگاه مدیریتی حضرت امیر(ع) در نهج البلاغه و همچنین برخلاف دیدگاه حضرت امام و رهبری است.مگر می شود گروهی در جمهوری اسلامی بگویند پاسخگوی دیگران نیستند و جامعه هر برداشتی دوست دارد، داشته باشد.قلدری و گردن کلفتی کردن در برابر حق دیگران و جامعه، زیبنده شورای نگهبان نیست.اینکه هر کدام از اعضای شورای نگهبان بگوید صلاحیت فلان شخص برایش محرز نشده، از آنجا که این احراز جنبه ای شخصی دارد سنگ روی سنگ بند نمی شود. مگر قاضی می تواند به بهانه محرز نشدن همه پرونده ها را معلق کند؟اعضای شورای نگهبان، قصور و کوتاهی غیرقابل بخششی انجام دادند. ولی مطمئنم که در این میان، تقصیر صورت گرفته است و نه قصور. باید دید مبادی اطلاعات شورای نگهبان کجاست؟شورای نگهبان برای دفاع از حقوق اساسی مردم در برابر استبداد احتمالی و انحراف حکومت از مسیر آزادی ایجاد شد نه برای قیمومیت بر مردم.توهین کردن به یاران امام و یادگار گرانقدر ایشان آیت الله سیدحسن خمینی چه معنا دارد؟/جماران

سیدمحمد صدر: رد صلاحیت ها آب سردی بود که بر بدن اصلاحات ریخته شد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:شاید تحولات دیگری رخ دهد که باعث بازگشت انگیزه به اصلاحات و مردم برای برگزاری یک انتخابات پرشور باشد. اگر یکی از این دو نفر (مهرعلیزاده و همتی) کاندیدای احزاب و جناح اصلاح طلب شود طبیعتا می تواند زمینه رأی قابل قبولی داشته باشد.شورای نگهبان دارد یک ضربه تاریخی به روحانیت شیعه می زند.اگر شورای نگهبان از اول انقلاب تا حالا عملکردش جوری بود که نشان می داد بینش حکومتی دارد و مصلحت حکومت را درک می کرد، امام اصلا مجمع تشخیص مصلحت را تشکیل نمی داد./ جماران

سید حسن خمینی: پشت درهای بسته برای مردم تصمیم نگیرید/ حاکمیت دینی «حاکمیت صادق» است

با رهبر معظم انقلاب صحبت می‌کردم ایشان تعبیری داشتند. ایشان گفتند، «یکی از نکاتی که همیشه امام در جلسات خصوصی به ما می‌گفتند این بود که می‌گفتند هر کاری می‌کنید مراقب باشید بتوانید صادقانه با مردم در میان بگذارید».پشت درهای بسته برای مردم تصمیم نگیرید. هر چه هست را باید بتوانید به مردم بگویید./ جماران

نبویان، عضو ستاد رئیسی: باید تبیین شود که مشکل اصلی مردم حجاب و آزادی نیست

سیدمحمود نبویان مسئول هماهنگی ستادهای انتخاباتی رئیسی در مازندران:جریان رقیب به دنبال منحرف‌کردن اذهان مردم است و به همین دلیل مسأله حجاب و آزادی را در جامعه مطرح می کنند، باید نسبت به این گونه مسأله موضع گرفت و باید به‌گونه‌ای در جامعه تبیین شود که مشکل اصلی مردم امروز این چیزها نیست بلکه دغدغه‌های عمومی، تورم، اشتغال و گرانی است./تسنیم

واکنش ظریف به معلق شدن حق رأی ایران در سازمان ملل

«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به معلق شدن حق رأی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد واکنش نشان داد.ظریف در توییتر نوشت: «در دنیایی که "سیاه، سفید است" سازمان ملل ایران را به دلیل بدهی، از حق رأی در مجمع عمومی سازمان ملل محروم کرد. آنچه در نظر گرفته نشد این است: تروریسم اقتصادی به ایران اجازه پرداخت بابت غذا نمی‌دهد چه برسد به بدهی‌های سازمان ملل. این نامه من به آنتونیو گوترش است. پی‌نوشت: سازمان ملل می‌تواند این پول را از محل ۱۱۰ میلیون دلاری که آمریکا در دزدی دریایی اخیر به سرقت برد نیز به دست بیاورد.»ظریف به همراه این پیام در توییتر، تصویری از نامه‌اش به «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد که به زبان انگلیسی نوشته شده منتشر کرده است.منظور وزیر خارجه ایران از سرقت ۱۱۰ میلیون دلاری آمریکا، اقدام واشنگتن در فروش حدود ۲ میلیون بشکه نفت خام ایران بعد از توقیف یک نفتکش است.

عراقچی: آمریکا و اروپا تصمیمات دشوار خود را بگیرند

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با بیان این‌که پیشرفت‌های خوبی در روند مذاکرات در وین حاصل شده، ولی بر سر برخی موضوعات کلیدی باید به توافق دست یافت، گفت: زمان آن است که آمریکا و اروپا تصمیمات دشوار خود را بگیرند.«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مسئول تیم مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات وین پس از نشست شب گذشته (چهارشنبه) ۱۲ خرداد ماه کمیسیون مشترک برجام در وین، درباره روند مذاکرات اظهار داشت: با وجود این‌که پیشرفت‌های خوبی در روند مذاکرات حاصل شده، اما هنوز بر سر برخی موضوعات کلیدی باید به توافق دست یافت.وی که با پرس.تی.وی گفت‌وگو می‌کرد، تصریح کرد: طرف دیگر است که باید تصمیمات سختی بگیرد. اکنون زمان آن است که آمریکا و اروپایی‌ها تصمیات دشوار خود را بگیرند و امیدواریم که بتوانند این کار را انجام دهند.معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران همچنین در گفت‌وگویی با خبرگزاری صدا و سیما با بیان این‌که منطقا دور آینده می‌تواند دور پایانی مذاکرات وین باشد، یادآور شد: در مذاکرات دیپلماتیک هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست.

ورود رییسی به توییتر تکذیب شد

سخنگوی شورای هماهنگی ستادهای مردمی آیت الله رئیسی اعلام کرد: صفحاتی که در توییتر به نام آیت‌الله رییسی فعال است ارتباطی با ایشان ندارد.مهدی دوستی در این باره گفت: همچنانکه پیش از این نیز تصریح شده است آیت‌الله رییسی هیچ صفحه رسمی در توییتر ندارد و صفحات مزبور از طرف هواداران و بدون انتساب و هماهنگی با آیت‌الله رییسی فعال است؛ لذا مطالب آنها فاقد استناد است.پیش از این علی نادری مدیرکل روابط عمومی قوه قضائیه با بازتوییت صفحه سیدابراهیم رییسی خبر از ورود او به توییتر خبر داده بود.پس از آن عبدالناصر همتی در حساب کاربری خود در توییتر با استفاده از هشتگ «آزمون عدالت» نوشت:«‏حال که آیت الله رئیسی بالاخره بعد از مدت‌ها در شبکه‌های اجتماعی اکانت رسمی ایجاد کردند. برای رفع تبعیض در دسترسی و رفع ظلم فیلترینگ، از ایشان در خواست می‌کنم از فردا صبح دستور رفع فیلتر توییتر را صادر کنند تا همه مردم از مطالب ایشان بهره‌مند شوند.»

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی: چرا تاریخ مناظره را برای فوتبال عوض کردید اما به‌احترام شب شهادت عوض نمی‌کنید!

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیانیه داده و از زمان برگزاری نوبت اول مناظره‌های ‌انتخابات ‌ریاست‌جمهوری به سبب هم‌زمانی با سالگرد قیام ۱۵خرداد(علیه شاه پهلوی) و شب شهادت امام صادق(ع) انتقاد کرده.این نهاد، شاکی است که چرا همزمانی روز مناظرات با مسابقات فوتبال مقدماتی جام‌جهانی، تاریخ مناظره‌ها جابه‌جا شده و اما «نسبت به روز ۱۵خرداد و شهادت امام جعفرصادق غفلت شده.»در بیانیه این شورا، از نامزدهای انتخابات خواسته‌شده اگر زمان نخستین مناظره تغییر نکرد برای «حفظ حرمت» روز ۱۵ خرداد و شهادت امام صادق از مناظره «چشم‌پوشی» کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۲
رای بی رای .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
می دونم خیلی براتون سخته که بالاخره یک نفر آدم حسابی می خواد بیاد و رئیس جمهور بشه...
شورای تبلیغات! چون مناظرات دردی رو دوا نمی کنه
وقتی کسی نمی تواند از آن ها پاسخی بخواهد وهر روز هم از همه طرف بعضی نهادها و گروه هایی که منافعشان ۱۰۰ درصدی تامین می شود خوب به نهایت قلدری می رسند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
کار شورای نگهبان مثل کار امنیت اطلاعات است که اجباراً باید مخفی باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
آقای مجید انصاری انسان مودبی بود احتمالا اخلاق رئیس جمهور در ناسزا گفتن در او تاثیر گذاشته
البته پایداری ها تا حالا نشون دادن که دنبال کاندید متعهد و متخصص و با سواد و محبوب و مردمی نیستند چون خود این ویژگیها را ندارند و تنها به دنبال قدرت و تشنه قدرت هستند !!!!
سهم نفت و گاز ایران در بازار انرژی منطقه ی غرب و شرق آسیا را کدام کشور گرفته است؟
لطفا یک گزینه را انتخاب کنید.
۱-روسیه
۲-روسیه
۳-روسیه
۴-روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
چه اشکالی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
ما حتی از ظرفیت بازار روسیه هم نتوانسته ایم حداقل استفاده را ببریم.
روسیه آرزو می کند که به جای اروپا از ایران صادرات انجام دهد
دولت روحانی راه نمی آید!
اقای نبویان! ازادی و حجاب هم قسمتی از مطالبات مردم است. نظرات شخصی خود را به جای نظرات مردم‌ غالب نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
روحانی دست پخت آقایون آزاد و خانم های بی حجاب بود...
ما فقط نون شب می خوایم
جناح رقیب؟!!!
آقای انصاری تو با اینکه لباس پیامبر را پوشیدی توقع داری جهانگیری و لاریجانی که هر کدام یک عضو از خانواده‌شان مفسد اقتصادی بودند تایید صلاحیت شوند؟ وای بر توروزقیامت درپیشگاه خداوند متعال و رسولش
به رضایی بگید که متاسفانه این برخوردها رو نمی پسندیم..
مساله ما امدن الف یا ب نیست اگر کل کاندیداها هم تایید صلاحیت میشدند و 400نفر هم معرفی میشد ما انتخابات را برای سفره زندگی خود مفید نمیدانیم
نمازی، روزه ای، رضابی یا هرکس دیگه ای هم این حرف روبزنه
یه جواب ساده داره
مگه شما میخوای قانون شکنی بکنی که بهت بر خورده
اتفاقا کسی که در دوران نامزدی قانون شکنی کنه قطعا در دوران ریاست جمهوری احترامی به قنون نمیذاره
آیت الله رئیسی؟؟؟؟ صدا و سیما در معرفی ایشان میگوید حجت الاسلام رئیسی.
انقد گفتن آمریکا نمی تونه به کشتی های نفتی ایران دست درازی کنه. توقیف کردن محمولش هم فروختن. خود ظریف گفته. ناو آمریکا تو خلیج فارسه. نمی خواین بگیرینش؟ نمیشه یا...؟ دوران بزن در رو تموم شدا....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
با روی کار آمدن تیم روحانی ظریف دوران بزن در رو دوباره شروع شد.
مگه خبر نداری؟؟
علی
| United States of America |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
خیلی حال کردی که ایران رو جلو دزدی دریایی آمریکا مستأصل دیدی، نه؟

تو چرا نمی‌ری وطنت؟ چرا تو ایرانی؟
برای کاهش آمار طلاق هیچ کاری نمی کنند و فقط تاخیر ایجاد می کنند و این باعث افزایش خشونت، بیماری روحی و روانی، فساد و غیره میشه
چرا از دزدی دریایی آمریکا ننوشتین تاحالا؟ 110 میلیون دلار نفتمون رو بردن و فروختن و جیک هیچکی در نیومد؟
رای که بی رای ولی مناظره می خوان بکنن قرار نیست که برقصن
پشت در چرا؟! اشکارا و در روز روشن و با جرات و جسارت دارند بجای ملت تصمیم میگیرند،حاج حسن اقا این مال الان هم نیست،مال سالهاست که ادامه داره،خواب بودی عمو جون؟!
این هم اصلاح طلب ،
**ماجرای رشت الکتریک چیست؟
مهرماه سال ۸۲ و در دورانی که اسحاق جهانگیری سکاندار وزارت صنایع و معدن بود، در سکوت خبری ۷۲ درصد شرکت الکتریک ایران رشت که تا آن زمان متعلق به سازمان بازنشستگی کشوری بود، طی قراردادی که در راستای خصوصی‌سازی اعلام شده بود، به صورت اقساطی و براساس برخی شنیده‌ها با تخفیف ویژه در اختیار همسران و نزدیکان برخی شخصیت‌های سیاسی قرار گرفت
مالکان جدید کارخانه رشت الکتریک
براساس این سند، مالکان جدید شرکت رشت الکتریک کسانی نبودند جز خانم‌ها خیرالنساء عسگریان همسر غلامحسین کرباسچی، فاطمه صدیقیان همسر عبدالله نوری، گیتا شاه‌نواز همسر غلامرضا قبه و سوده جبلی دختر باجناق کرباسچی.
حسن خمینی اول یکم خودت نقد کن
این بو دجه ای که هر سال میگیری چه کار مثبتی انجام دادی ؟
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
بودجه‌اش چقدری هست حالا؟ و شما دلیل و مدرکی هم دارید؟
چطور وقتی شورای نگهبان خاتمی، روحانی، را تایید میکنه خوبه وقلدر نیست این همون شورای نگهبانه دراین دوره از هردو جناح افرادی تایید نشدند. ضمنا سال 88جناح شما بی قانونی کرد و یه رای مردم احترام نگذاشت حالا دم از قانون میزنید
تو این مملکت رسم شده با کلمات بازی می کنند احراز نشده یعنی چی خوب بگید تایید نکردیم
در ضمن چه بسا کسانی صلاحیت آنها تایید نشده و بسیار بهتر از تایید شده ها بتوانند عمل کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
تجربه ی روحانی نشان داد در تأیید افراد بیشتر باید حساسیت نشان داد.
دودستی نمی شود مملکت را به کسی سپرد که به کارآمدی او شک هست
آزادی هم ردیف استقلال و جمهوری جزء اهداف اولیه انقلاب بوده و حجاب هم در همان مقوله می گنجد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
آزادی از عقل؟؟
آزادی از دین؟؟

داداش! تو خوش باش!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
منظور آزادی های مشروع است مجید جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
آزادی از گناه و رذیلت، آزادی از طاغوت و استکبار، آزادی از غرب و شرق، آزادی از هوای نفس و شهوات حق مسلم ماست.
آزادی از بندگی خداوند متعال، آزادی از عقل و شرع، آزادی حقیقی نیست، عین بردگی شیطان/طاغوت و پستی و گمراهی است.
آزادی به اندازه هوا برای انسانها ضروری است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
بله. آزادی از جهل. آزادی از هوس
آقای نمازی وهن به معنی توهین درسته نه وهم به گمان
چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی !!!
نمیدانم این کاندیدها چطور خندشون نمیگیره
هر وقت میدونن بازنده هستند میگن رای نمی دیم
آزادی به اندازه هوا برای انسانها ضروری است.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر