بازدید 44832
آخرین تحولات خاورمیانه

تهدید گوترش به تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل/ پایان و حذف نتانیاهو از قدرت در اسرائیل/ رایزنی تلفنی وزیر دفاع آمریکا با ولیعهد سعودی درباره جنگ یمن/ تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل

تهدید گوترش به تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل، پایان و حذف نتانیاهو از قدرت در اسرائیل، رایزنی تلفنی وزیر دفاع آمریکا با ولیعهد سعودی درباره جنگ یمن، تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل و درخواست چین از آمریکا برای رفع تحریم‌های ایران، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۵۵۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 03 June 2021

تهدید گوترش به تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل/ پایان و حذف نتانیاهو از قدرت در اسرائیل/ رایزنی تلفنی وزیر دفاع آمریکا با ولیعهد سعودی درباره جنگ یمن/ تبادل اسیران مبان حماس و اسرائیلبین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: تهدید گوترش به تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل، پایان و حذف نتانیاهو از قدرت در اسرائیل، رایزنی تلفنی وزیر دفاع آمریکا با ولیعهد سعودی درباره جنگ یمن، تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل و درخواست چین از آمریکا برای رفع تحریم‌های ایران، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

تهدید گوترش به تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل 

«آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل، روز چهارشنبه تهدید کرد، پنج کشور از جمله ایران در خطر از دست دادن حق رای خود در مجمع عمومی این سازمان هستند.

به گفته گوترش، تاخیر در پرداخت حق عضویت ایران در سازمان ملل مطابق با ماده ۱۹ منشور ملل متحد را علت این مساله عنوان کرده است.

تحریمه ای آمریکا و مخالفت این کشور با نقل و انتقال پول توسط ایران در سیستم مالی بین‌المللی از دلایل عدم پراخت حق عضویت ایران در سازمان ملل است.

تهدید گوترش به تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل/ پایان و حذف نتانیاهو از قدرت در اسرائیل/ رایزنی تلفنی وزیر دفاع آمریکا با ولیعهد سعودی درباره جنگ یمن/ تبادل اسیران مبان حماس و اسرائیل

بر اساس ماده ۱۹ اساسنامه سازمان ملل، کشوری که دو سال حق عضویتش را پرداخت نکند، از رأی دادن در مجمع عمومی محروم می‌شود.

پیش از این، وزارت خارجه ایران اعلام کرده بود، در حال حل و فصل این مساله از طریق دارایی های بلوکه شده ایران در بانک های کره جنوبی است.

یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی نیز بهمن ماه ۱۳۹۹ گفته بود، مذاکرات با آمریکا برای آزادسازی اموال بلوکه‌شده ایران در بانک‌های این کشور جهت پرداخت بدهی ایران به سازمان ملل در حال نهایی شدن است.

بر اساس گزارش دویچه وله، سازمان ملل سال گذشته میلادی به دلیل پرداخت نکردن حق عضویت از سوی برخی کشور‌ها با کمبود بودجه روبه رو شده بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در آوریل ۲۰۲۰ گزارش داد، گوترش در نامه‌ای خطاب به اعضا گفته بود، این نهاد با کمبود دو میلیارد و ۲۷۰ میلیون دلار بودجه روبه روست.

پایان و حذف نتانیاهو از قدرت در اسرائیل

منابع خبری صهیونیستی چهارشنبه شب گزارش دادند، «یائیر لاپید» رهبر حزب «یش عتید» موافقت اکثریت نمایندگان کنست برای تشکیل دولت ائتلافی به منظور حذف بنیامین نتانیاهو از قدرت را به دست آورده است.

به گزارش شبکه "الجزیره" قطر، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد، لاپید توافق برای تشکیل کابینه ائتلافی به منظور سرنگونی دولت نتانیاهو را امضا کرد.

بر اساس این گزارش، لاپید همچنین به رییس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که می‌تواند کابینه تشکیل دهد.

لاپید بامداد چهارشنبه توانست با «بنی گانتس» رهبر ائتلاف «آبی‌-سفید» برای تشکیل کابینه به توافق برسد.

رهبر حزب «یش عتید» که از سوی رییس رژیم صهیونیستی مأمور تشکیل کابینه شده بود تا ساعت ۲۳:۵۹ امشب به وقت قدس مهلت داشت تا توانایی خود را برای تشکیل کابینه اعلام کند.

با تشکیل این دولت ائتلافی توسط لاپید، دوران نخست وزیری دوازده ساله نتانیاهو رسما پایان می‌یابد.

گزارش‌ها همچنین حاکی است، دقایقی پیش، رهبر حزب امید نیز توافق مشارکت در ائتلاف ضد نتانیاهو را امضا کرده تا این حزب نیز به ائتلاف مخالف بی‌بی بیپوندد.

تهدید گوترش به تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل/ پایان و حذف نتانیاهو از قدرت در اسرائیل/ رایزنی تلفنی وزیر دفاع آمریکا با ولیعهد سعودی درباره جنگ یمن/ تبادل اسیران مبان حماس و اسرائیل

ساعاتی پیش نیز "عباس منصور" رهبر فهرست یکپارچه عربی برای پیوستن به ائتلاف مخالف ضد نتانیاهو و تشکیل کابینه‌ای جدید به ریاست "یائیر لاپید" امضا کرده بود.

منصور در این باره گفت: یک تصمیم بسیار دشوار است، برای نخستین بار یک حزب عرب می‌تواند در تشکیل دولت اسرائیل مشارکت داشته باشد.

در همین حال خبرگزاری "شهاب" فلسطین به نقل از منابع صهیونیستی اعلام کرد که لاپید امضاهای مورد نظر احزاب برای تشکیل کابینه ائتلافی را به دست آورده است و با وجود آن که هنوز تشکیل کابینه وی محرز نیست، تشکیل دولت را اعلام خواهد کرد.

نفتالی بنت، رهبر حزب راستگرای «یمینا» نیز یکشنبه شب گفته بود، قصد تشکیل دولت جدید برای کنار زدن نتانیاهو را دارد.

وی در کنفرانسی مطبوعاتی افزود: در حال مذاکره برای پیوستن به دولت تغییر هستیم که وظیفه آن پایان دادن به نخست وزیری نتانیاهوست.

رایزنی تلفنی وزیر دفاع آمریکا با ولیعهد سعودی درباره جنگ یمن

وزارت دفاع آمریکا از تماس تلفنی «لوید آستین» رئیس پنتاگون با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی خبر داد.

براساس بیانیه پنتاگون، آستین در این گفت‌وگوی تلفنی، بر حمایت آمریکا از امنیت عربستان سعودی و کمک به ریاض برای دفاع از سرزمین و مردم خود در برابر حملات خارجی تاکید کرده است.

تهدید گوترش به تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل/ پایان و حذف نتانیاهو از قدرت در اسرائیل/ رایزنی تلفنی وزیر دفاع آمریکا با ولیعهد سعودی درباره جنگ یمن/ تبادل اسیران مبان حماس و اسرائیل

بر اساس گزارش شبکه الجزیره، آستین و بن سلمان علاوه بر این درباره مسائل مربوط به امنیت منطقه از جمله پایان دادن به جنگ در یمن نیز رایزنی کرده‌اند.

تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل 

یک مسئول سیاسی ارشد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که احتمال معامله تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی قوت گرفته است.

 سایت واینت و روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از یک مسئول ارشد اسرائیلی اعلام کردند: احتمال امضای معامله تبادل اسیران با حماس افزایش یافته است. اسرائیل در حال حاضر منتظر پیشنهادی از سوی میانجیگران مصری برای چنین معامله‌ای است که شامل آزادی زندانیان امنیتی در اسرائیل در ازای بازگرداندن اجساد ارون شاوول و هدار گولدن، دو سرباز اسرائیلی و ابرا منغیستو و هشام السید، دو شهروند اسرائیلی است که توسط حماس در غزه بازداشت شده‌اند.

به گفته این مسئول، مصری‌ها به این پرونده توجه دارند و درک می‌کنند که بدون حل پرونده اسرا و مفقود شدگان هرگز بازسازی صورت نمی‌گیرد. نقش مصر در رسیدن به آتش بس بین گروه‌های فلسطین و اسرائیل جایگاه قاهره را در مقابل دولت آمریکا بالا برده است. دولت آمریکا مصر را عامل اساسی در حفظ ثبات منطقه می‌داند، برای همین صحبت درباره دستاورد بزرگی است که عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر آن را محقق کرده و جایگاه بین‌المللی‌اش را بالا برده است.

تهدید گوترش به تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل/ پایان و حذف نتانیاهو از قدرت در اسرائیل/ رایزنی تلفنی وزیر دفاع آمریکا با ولیعهد سعودی درباره جنگ یمن/ تبادل اسیران مبان حماس و اسرائیل

این مسئول گفت: در وضعیت کنونی مصری‌ها مصمم به رسیدن به توافقی هستند. پیش بینی‌هایی درباره ارائه این پیشنهاد ظرف روزهای آتی وجود دارد. اسرائیل پیش‌بینی می‌کند که مصر فشارهایی بر حماس برای نشان دادن انعطاف در این زمینه برای بررسی پرونده بازسازی غزه با کمک جامعه بین‌المللی بیاورد.

در زمان کنونی حماس بر جدا کردن پرونده اسرا از پرونده بازسازی غزه تأکید دارد؛ اما رژیم صهیونیستی مجددا بازسازی غزه را به تبادل اسرا مشروط کرده است.

قرار است بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طی دیدارهایش در روز پنج‌شنبه در واشنگتن درباره این پرونده با وزیر دفاع آمریکا گفت‌وگو کند. همچنین قرار است یک هیات امنیتی اسرائیلی برای بررسی پرونده به قاهره برود.

روزنامه یدیعوت درباره اظهارات یحیی السنوار، رئیس حماس در غزه درخصوص ربط دادن عملیات تبادل به شماره ۱۱۱۱ گفت: حماس خواهان آزادی ۱۱۱۱ اسیر در ازای آزادی اسرا و مفقود شدگان است.

مسئول اسرائیلی مذکور ادعا کرد: مشکل در کمیت نیست. ما زندانیانی را که دستشان را به خون آلوده کرده‌اند آزاد نمی‌کنیم.

تعداد اسرای فلسطینی بالغ بر ۴۵۰۰ تن هستند. آخرین معامله تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی سال ۲۰۱۱ با میانجیگری مصر انجام شد که شامل آزادی یک سرباز اسرائیلی در ازای بیش از ۱۰۰۰ اسیر حماس بود.

درخواست چین از آمریکا برای رفع تحریم های ایران

وانگ کوان، سفیر و نماینده دائم چین به خبرنگاران مستقر در وین گفت، برخی اختلاف نظرهای عمده درباره رفع تحریم‌های علیه ایران باقی مانده و این مساله نشان می‌دهد اساس رویکرد اشتباه (دولت سابق واشنگتن) شناسایی نشده است.

وی با بیان اینکه خروج یکجانبه آمریکا از برجام و سیاست فشار حداکثری ریشه اصلی بحران در توافق هسته‌ای ایران است افزود: رفع تمام تحریم‌های مرتبط، کامل و یکباره از جمله تحریم‌های ضد ایران و علیه طرف‌های ثالث، کلید بازگشت آمریکا و ایران به اجرای کامل برجام است.

این دیپلمات بلندپایه چینی در همین حال تصریح کرد در توافق برای احیای برجام باید تدابیر عملی و بندهایی در نظر گرفته شود که از خروج دل‌به‌خواهی برخی طرف‌ها (امریکا) از توافق جلوگیری کند.

تهدید گوترش به تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل/ پایان و حذف نتانیاهو از قدرت در اسرائیل/ رایزنی تلفنی وزیر دفاع آمریکا با ولیعهد سعودی درباره جنگ یمن/ تبادل اسیران مبان حماس و اسرائیل

سفیر چین تصریح کرد: اکنون زمان تصمیم‌گیری سیاسی است. خواسته‌های منطقی ایران در برجام باید به درستی پاسخ داده شود. این در حالی است که چین نیز به تلاش با سایر طرف‌ها برای رسیدن به توافق سریع درباره احیای برجام ادامه می‌دهد.

نشست کمیسیون مشترک برجام به دنبال بیش از یک هفته گفت‌وگوهای فشرده در قالب های دوجانبه و چندجانبه در سطوح مختلف، چهارشنبه شب در گراندهتل وین تشکیل شد.

در این نشست، روسای هیات های کشورهای عضو برجام به ارزیابی آخرین وضعیت گفت‌وگوها پرداختند. همه هیات ها ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته تا این مرحله، یک بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفت‌وگوها در روزهای آتی با هدف یافتن راه حل هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده اند تاکید کردند.

در نشست کمیسیون مشترک مقرر شد، ضمن تداوم تماس ها و گفت‌وگوها در سطح کارشناسی، روسای هیات ها چند روز برای رایزنی و مشورت به پایتخت ها عزیمت کرده و مذاکرات ظرف روزهای آتی دوباره از سر گرفته شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶۷
پول دادن سازمان بی خاصیتی مثل سازمان ملل متحد چه سودی دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
خصوصا که قطعنامه هایش،کاغذپاره هم باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
یکی دیگه هم میگفت این قطعنامه ها کاغذ پاره هست و دیدیم چه به روز این مملکت آمد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
هیچی. شما که فعلا همفکران زیادی در راس قدرت دارید. از آنها بخواهید از تمام سازمانهای بین المللی از جمله سازمان ملل خارج شوند.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
همون بنده خا که می‌گفت کاغذ پاره ن اوایل قدرتش پرسیده بود مگه هزینه های سازمان ملل چقدری میشه تا خودمون بدیم وازش رای بگیریم به نفع خود مون.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
خیلی واضحه هرچی بیشتر به سازمان ملل باج بدیم بیشتر پررو میشه میاد جلو تر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
خب اگه بی فایده است چرا ایران هنوز در این سازمان مونده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
پس اونی که نمیگفت کاغذ پاره هست چرا وضع مملکت اینه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
نتیجه هشت سال تلاش برای برجام این شد که حق رای ما را در سازمان ملل از ما بگیرند؟ روحانی مچکریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
اونایی که منفی دادن بیان بفرمان دلیلشون چیه. همونمدلی که هشت سال پیشرای دادین اینجا هم منفی دادین
ناشناس
| Canada |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
فقط می دونم که ما ملت خیلی بدبخت هستیم که گیر این مسولین افتادیم ...
آنتونیو گوترش! که قراره مدافع حقوق ملت ها باشی! بجای اینکه تحریم ظالمانه علیه ایران رو حل کنی به فکر پول جیب خودت هستی؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
با آی پی پاکستان اومدی از مردم ایران دفاع کنی؟
شما تو ایران یه ماه قبض ابتو نده ببین میان قطع میکنن انشعابتو یا نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
گوترش که دستوراتو فقط اجرا میکنه
اگر ایران یک ابزار رسانه ای قوی داشت، این تهدید گوترش می توانست به نفع ایران تمام شود، چون نشان مظلومیت ایران در افکار جهانی بود که حتی اجازه انتقال پول به سازمان ملل ندارد
اما چه کنیم که آن قدر ابزار رسانه ای غرب قوی است که حتی برخی از ایرانیان نادان فکر می کنند که آمریکا انتقال پول برای امور خیرخواهانه مانند تهیه مواد غذایی، دارو و.... را می دهد و دولت ایران سرباز می زند
پاسخ ها
REZA
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
اینو باید دولت منتخب شما جواب بده 8 سال فرصت داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
است نه تحریمFATFمشکل اصلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
از کی تاحالا افکار جهان مهم شده. برا شاها افکار فقط پنج کشور اروپایی و امریکا مهمبوده همیشه.حتی توی تجارت و اقتصاد هم دنیا رو توی همین پنج کشور خلاصه کردین الان چطور شده بقیت صدو بیست کشور براتون مهم شدن
قبلا که گفتن از کره پول فرستادن کجا رفت پس پول؟!! ضمنان تهدید نکرده نو خبرها اومده ایران حق رای ش رو از دست داده
پاسخ ها
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
رییس دولت از پستوی دفترش بیرون نیاد این میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
احتمالا رفت برای تهیه واکسن. وقتی تحریم ظالمانه است، تصمیم در مورد اینکه اندک پولی که آزاد می شود را چطور خرج کنیم، دشوار می شود
ما رای نمیدیم، شمام رای نده !!!
پاسخ ها
REZA
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
اتفاقا ما با افتخار میریم و رای میدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
رای ندادن بدترین نوع رای دادنه
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
به ۱۰:۴۳
اتفاقا رای ندادن بهترین شیوه اعتراض مدنی ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
12:37
صدای معترضان خاموش هیچ کجای دنیا شنیده نمیشه
دریغ از اندکی مطالعه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
وقتی رای ندادی یعنی بعدا حق حرف زدن واعتراض هم ندارید
ناشناس
| Portugal |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
رای بی رای
ناشناس
| Germany |
۰۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
رای بی رای.
ناشناس
| Bulgaria |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
به ۱۴:۵۴
پسر جان از غار اصحاب کهف بیا بیرون مردم ایران معترض خاموش نیستند وگرنه 78و ۸۸ و ۹۶ و ۹۸ دربست نمی شد رای ندادن هم اعتراض خاموش نیست بلکه رفراندوم است برو ساندیست رو میل کن....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
آقای علی شما به چه حقی می خواهید تعیین کنید چه کسی حق حرف زدن داره و چه کسی نداره؟
مشکل همینه که کسانی که قدرتی در اختیار دارند بنا بر میل و سلیقه شخصی هر طور که میخوان تصمیم بگیرند و اجرا کنند
همه حق دارند هر طور صلاح می دانند رای بدهند یا ندهند
همین طور حق اعتراض بر عملکرد مسئولان یک حق عمومی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
ناشناس ۲۰:۱۱ درود به شرفت
همین طوری ذهن ها رو آماده می کنند و مردم رو از حقوق قانونی خودشون دور می کنند
واقعا تاسفباره
چرا چین بعد از گرفتن همه امتیازات مالی ، غیرتی و ... از ایران ، بازم از ایران حمایت نمیکنه درست و حسابی ، هر چی میخاست گرفت ، دیگه چی میخاد از این مردم
پاسخ ها
REZA
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
چرا بی دلیل و سند بعد از این همه فاجعه که دولت منتخب شما به بار آورد مانع توسعه و مناسبات اقتصادی با کشورهای شرقی هستید؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
چرا فکر می کنید هر کس انتقادی به چین داشته باشه طرفدار دولته؟ روابط این دولت که با چین خیلی حسنه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
میدونی چی میخواد؟ لابد میگه بمنم مشابه امتیازایی کع به غرب و امریکا دادین بدین. حق وتو میدونی چیه؟ به چین چی دادی عزیزم؟ میشه دوتاش رو با سند و مدرک اسم ببری فقط؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
آقارضا همین که می گویید : "دولت منتخب شما" همین باعث میشه که دیگه کسی رای ندهد. مگر صلاحیت روحانی توسط شورای نگهبان احراز نشده بود؟ پس چرا مردم را سرزنش می کنید؟ اگر می خواهید سرزنش کنید باید شورای نگهبان را سرزنش کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
دوره حرف درمانی تموم شد
برجام امضا شد این همه امتیاز دادیم
تف کف دستمون ندادند
چرا ؟
دلتون فقط برای حزبتون میسوزه

ضمنا هنوز با چین چند صفحه کلی توافق نوشتیم
نه مثل برجااام
"تهدید گوترش به تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل" . عجب!!!!!! این تحریمهایی که فقط یک مشت کاغذ پاره بودند چه بر سر این ملت و مملکت آورده است. قابل توجه کسانی که می خواهند برجام را آتش بزنید و هر بار به FATF رای منفی می دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
اخه ادم ساده لوح شما ک برجام امضا کردی بتن هم در راکتور ریختی از سب و نه بند اف ای تی اف هم سی و هفت تاش رو اجرا کردی پس این مطالب زرد چیه میبافی؟؟؟ بلا رو هم سو مدیریت کسایی به بار اورده که بهش رای دادی الان دیگه چه بهونه ای داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
شما نبودی میخواستید عزت به پاسپورت ایرانی برگردوندی
شما این همه امتیاز دادید که تحریم بردارند
یه کارت به کارت هم نمیتوانید از سازمان ملل بزنید
فقط ادعااااا
سازمان ملل غیر از ابراز تاسف چه کاری می کند. کارکنان ان هم در کشورهای بحران زده دنیا یا دنبال قاچاق اشیای عتیقه و مواد مخدر هستند و یا فروش اسلحه به طرفهای درگیر . جاسوسی . این را مردم کشور افغانستان از نزدیک شاهدند. در ضمن سازمان ملل با توجه به اینکه ایران تمام تعهدات خود در برجام را اجرا کرد باید به طرفهای مقابل فشار می اورد که اموال ایران را ازاد کنند تا ایران هم سهم خود را بدهد نه اینکه ایران را تهدید کند. البته این سازمان ابزاری در دست کشورهایی است که حقوق کارکنان ان را تامین می کنند و در درگیریهای اخیر در فلسطین حتی نتوانست یک ببانیه خاصیت کند. این سازمان تبدیل به عامل اجرایی چند کشور پولدار و قدرتمند شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
سازمان به اصطلاح ملل تاسیس شده که با حق وتو جلوی هرگونه اعلام نظر بر علیه منافع پنج کشور رو بگیره. همه صدو چند کشور اگه چیزی بخوان ولی یه کشور دارای حق وتو بگه نه، قضیه منتفیه. پس اسمش سازمان ملل نیست. آلت دست پنج کشور هست
اینهمه سروصدا برای چیه؟مگه این پول چقدره؟اون نقدی پرداخت کننن!چراافراد رده سوم وچهارم دولتمردان دربرخی کشورهاازجمله کاناداواسترالیاسرمایه گذاری ده هامیلیون دلاری میکنن،ملک ومسکن میخرن...ولی ننمیتونن حق عضویت درسازمان ملل روپرداخت کنن؟
آیا عدم تصویب FATF مانع ابتقال پول به سازمان ملل است یا دلایل دیگری دارد ؟
برای چی پول به سازمان ملل می دهیم سازمان مللی که حتی اجازه ندارد حق عضویت خودش را از طریق سیستم مالی بین المللی بگیرد؟!!!!!
چرا از پول بلوکه شده کره جنوبی؟؟ سازمان ملل باید امکان پرداخت را فراهم کند تا ایران مبلغ را پرداخت کند.
متاسفانه دولت روحانی نه تنها در اقتصاد داخلی فشل بود بلکه در صحنه بین الملل بلایی سر کشور آورد که به ذلیل ترین دوره در تاریخ ایران تبدیل شد و الان هم دنبال مذاکره بی نتیجه است
نظام باید در صورت عدم موفقیت تیم مذاکره کننده بطور جدی دولت روحانی و تیم مذاکره کننده را که هزینه بی جهت برای کشور تراشیدند محاکمه کند و حداقل تاوانی که باید بدهند این است که تمام هزینه هایی که برای ماموریت های خارجی و تشریفات آنها شده است از آنها پس بگیرد تا بفهمند که کسانی که دچار فقر معیشتی شدند چه کشیده اند
سئوال این است که آیا FATF شامل تراکنش های بین المللی می شود و یا داخلی؟ و اگر فقط بین المللی می شود پس باید مطابق با اکثریت جامعه بین الملل عمل کرد و بنظر می رسد تصویب آن منطقی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
اره لابد مثل برجام منطقی هست
هروقت پولشویی بانکهای سوییس تعطیل شد ما هم میریم عضو میشیم
بعضی از دوستان هیچ اطلاعی از حق عضویت در سازمان ملل متحد ندارن، انتظار دارن بخاطر حق عضویت حرف ما تصویب بشه، اونجا باید رایزنی کنی و رای بگیری تا منافع کشورت تامین بشه. حق عضویت هم چیزی شبیه شارژ آپارتمان در یک مجتمع هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
و البته به جیب دبیرکل هم نمی رود و خرج اداره سازمان می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
شما ظاهرا خودت اطلاع نداری عزیزم. تا وقتی حق وتو هست رای ایران جایی تاثیری نداره و عضویت یا عدم عضویتشدر سازمان ملل فرق زیادی نداره
تصمیم اجرایی شد. گوترش رای ایران و آفریقای مرکزی را تعلیق کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
تاسف برای فلسطینی ها . برای ما که فرقی نداره
انان که راه دانند و بیراهه می روند
بگذار روند تا ببینند سزای عمل خویش .
------------
مردم ایران دست به دست هم دادند تا مدینه فاضله ای بسازند که علما و بزرگان دین وعده انرا داده بودند .
وقتی بزرگان صحبت از و من یعمل مثقال ذره خیرا یره . می کردند همه ما شیفته ان مدینه فاضله می شدیم .
وقتی صحبت از این می کردند که حتی به اندازه خلال دندان هم از درخت کسی نمی توان شکست همه ما شیفته ان مدینه فاضله می شدیم .
وقتی صحبت از این می کردند که اوج احساس ایات قران مجید توجه به یتیمان است همه ما شیفته ان مدینه فاضله می شدیم .
در تمامی ان صحبتها و مواعظ از حفظ ابروی مومن صحبت می شد که اینکه از کعبه هم بالا تر است و همه ما شیفته ان مدینه فاضله می شدیم .
وقتی می گفتند که برای مردم کار و مسکن فراهم کنند همه ما شیفته ان مدینه فاضله می شدیم .
وقتی می گفتند نمی توانند ازادیهای انسانی انسان را به بهانه حفظ امنیت محدود کند همه ما شیفته ان مدینه فاضله می شد فعلا ما چشم به راه مدینه فاضله نیستیم و به حد اقل ها راضی شدیم ایا قرار است است حد اقل ها را هم از ما بگیرند/
؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
خوبه خودت هم می گی:" می گفتند" از حرف تا عمل فاصله بسیار است
هر چیزی پایانی دارد حتی نتانیاهو. ولی کو‌ عبرت؟
روحانی مچکریم. از این که کاری کرد که ما خودمان اصلاً به این حق رای نیاز نداشته باشیم و به چهل و پنج هزار تومن هم نیاز نداشته باشیم از شما مچکریم. ای کاش دوره بعد هم کاندیدا شوید
در کشورهایی که آزادی احزاب وجود دارد و دمکراسی حاکم است رفتن یک نفر هم عادی است و هم تاثیری در سیاست های کلی ندارد ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
فقط برای ما که عادت نداریم غیرعادی است
میخاد حقوق کارمندای امریکایش رو بده؟ پول نداریم دارو بخریم میگه پول زور بده! خب تعلیق شد که شد بهتر. مگه چه گلی به سر ایران زده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
با همین طرز فکر کشور را به اینجا رساندید
یخچالهای خالی
جوانهای بیکار
پدرهای شرمنده
چرا اینطور شدیم
نمیدانم چرا پول برای سوریه و حماس و بازسازی عراق و لبنان هست ولی برای سازمان ملل نیست
ما هنوز تو لیست سیاه اِف ای تی آف نیستیم
هنوز مهلت گرفتیم
بهونه نکنید الکی
ملت دیگه از حرفهای بی سروته خسته شدند
مشکل تحریمه که ۸ سال میخواهید برش دارید
آقای گوترش خاک برسراون سازمان مللتون. الان به جای اینکه درکنارملت زجرکشیده ایران ازدست استکبار باشید ماراتهدید هم می کنید. باید خاک عالم راریخت روسر سازمان مللتون که به هیچ دردی نمی خوره. واقعا آبروی خودتون رابدید. واقعا شرم آور شما این شرایط بداقتصادی وتواین جنگ اقتصادی به جای اینکه به ما کمک کنید وباما همدلی وهمدردی کنید واقعا متاسفیم براتون خجالت بکشید برید بمیرید. کلا درسازمان ملل راگل بگیرید. ماملت ایران خواستار گل گرفتن درسازمان ملل هستیم. شرم آور
آقای گوترش خاک برسراون سازمان مللتون.
دبیرکل سازمان ملل،سازمان مللی که نتواند جلوی آمریکا برای حق خودش بایستاد برای دیگران چه می خواهد انجام دهد؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار