بازدید 12393
۴
شریف :

رئیس دولت اصلاحات از هیچ‌کس حمایت نخواهد کرد

فعال اصلاح طلب درباره انتخابات ۱۴۰۰ نکاتی را بیان کرد.
کد خبر: ۱۰۵۵۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳ 01 June 2021

به گزارش تابناک، احمد شریف عضو شورای مرکزی جبهه اصلاحات ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره احتمال حمایت اصلاح طلبان از همتی به عنوان نامزد اصلی خود گفت: جبهه اصلاحات ایران هنوز موضع گیری نهایی خود برای انتخابات ریاست جمهوری را انجام نداده؛ اما در گزارش اولیه که در قالب یک بیانیه کوتاه منعکس شد اعلام کرد که چون ما کاندیداهایمان احراز صلاحیت نشدند؛ بنابراین کاندیدایی در انتخابات ریاست جمهوری معرفی نخواهیم کرد. این امری طبیعی بود، زیرا آن ۹ نامزدی که جبهه برنامه هایشان را گرفته بود و قرار بود بعد از ثبت نام درباره آن‌ها رای گیری انجام شود، متاسفانه هیچ یک از این ۹ نفر احراز صلاحیت نشدند.

او درباره همتی و مهرعلیزاده گفت: من به شخصه معتقدم که اگرچه این دو نفر اسم‌شان در شمار داوطلبان نامزدی که در جبهه مطرح بودند عنوان شده بود، اما چون موفق نشدند که رای لازم را کسب کنند، بنابراین وارد فرایند ارائه برنامه نشدند و اینکه کلیت جبهه اصلاحات بخواهد از این افراد حمایت کند بسیار بعید است.

شریف افزود: اما این که احزاب به تنهایی به سراغ یک فرد بروند هرچند بعید نیست، اما کمی جای اما و اگر دارد، زیرا در سال ۹۸ اتفاقی افتاد که شورای عالی سیاست‌گذاری نزدیک دو سال فعالیت کرد و قرار شد تصمیم‌ها جمعی باشد، اما در نهایت وقتی که با رد صلاحیت اعضای خودش مواجه شد تصمیم گرفت که تصمیم نهایی را برعهده احزاب بگذارد که نتیجه آن بروز چند صدایی در اردوگاه اصلاحات بود؛ لذا این دوره بعید است چنین تصمیمی اتخاذ شود.

فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: ممکن است که اشخاص بنا به نظر شخصی خودشان بخواهند در یکی از ستاد‌ها فعالیت داشته باشند، اما اینکه تصمیمات در شکل حزبی برای حمایت از کاندیدای خاصی گرفته شود بعید است. با این حال هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده، اما صحبت‌هایی در این باره انجام گرفته که برای اینکه به تصمیم جمعی خللی وارد نشود همه به تصمیم جبهه احترام بگذارند.

دبیرکل حزب همبستگی درباره احتمال ورود رئیس دولت اصلاحات بیان کرد: در این دوره احتمال ورود رئیس دولت اصلاحات خیلی کم است، البته اینکه او و اعضای احزاب اصلاح طلب در رای گیری مشارکت داشته باشند یک امر طبیعی است، زیرا اساسا اصلاح طلبان هرگونه تغییر را از طریق صندوق‌های رای پیگیری می‌کنند. وقتی ما کاندیدایی که نظر ما را تامین کند نداریم یعنی امکان رقابت از جریان سیاسی ما گرفته شده و جریان اصلاحات برای این عدم معرفی کاندیدا مقصر نیست، زیرا جریان اصلاحات بیش از یک سال وقت گذاشت و شخصیت‌هایی را معرفی کرد که همین الان هم دارای مسئولیت‌های مهمی در کشور هستند.

او اضافه کرد: آیا اصولگرایان الان از همه نامزد‌های شان حمایت می‌کنند که توقع دارند ما از همه حمایت کنیم؟ اگر اصلاح طلبان نامزد جدی داشتند تصمیم گرفته بودند که در عرصه حضور یابند و برد و باخت برایشان هم تفاوت نداشت، اما صرفا نام اصلاح طلبی دلیل نمی‌شود که افراد توانمندی این را داشته باشد که کشور را از این وضعیت بحرانی عبور دهد؛ یعنی نمی‌شود انتظار داشت که ما از کسی که صرفا اصلاح طلب است، اما توانمندی مدیریت قوه مجریه برای خروج کشور از این شرایط را ندارد حمایت کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
یه بار سر تکرار
روحانی خودتو ضایع کردی بس نبود؟
آقای دکتر زیبا کلام که از بزرگان اصلاح طلبان است حدود یکسال پیش اعلام کردکه اصلاح طلبان باید بابت عملکرد ضعیف آقای روحانی از مردم عذرخواهی کنند ولی بزرگان اصلاحات اینجور فکر کردند که با عذرخواهی در واقع قبول کرده اند که اشتباه کرده اند و این چیزی است که مطلقا اصلاح طلبان آماده آن نیستند لذا کم کم به دفاع از عملکرد آقای روحانی پرداختند ؛ تا جائی که همین پریروز هشتک "روحانی متچکریم" ترند شد...... این در حالی است که آقایان اصلاح طلبان خودشان را خیلی مردمی می دانند .... خوب است سری به میان مردم بزنند تا ببینند مردم در خصوص عملکرد آقای روحانی چه می گویند . . . . متاسفانه این بزرگواران که خیلی هم به آمریکا ارادت دارند ؛ حتی همین رویه آمریکائیها را هم انجام نمی دهند که هیچگاه نهادهای قانونی آمریکا را زیر سوال نمی برند و فصل الخطاب قانون است . ......
اصولا کسی اینو به حساب نمیاره.(چه اصلاح طلب چه اصولگرا چه ضدانقلاب.چه هرکس دیگه.......)
حالا مشارکت هر چقدر کم هم باشه اینا بالا اعلام میکنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل