بازدید 7299

رایزنی دیپلمات‌های ارشد روسیه و آمریکا درباره غزه

وزارت خارجه روسیه از رایزنی دیپلمات ارشد خود با یک دپیلمات ارشد آمریکایی در زمینه آخرین تحولات منطقه از جمله آتش بس در غزه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۵۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۷ 31 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزارت خارجه روسیه دوشنبه شب از رایزنی دیپلمات ارشد خود در امور خاورمیانه با یک دپیلمات آمریکایی در خصوص بررسی آخرین تحولات منطقه به ویژه آتش بس در غزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «ولادیمیر صافرانکوف» نماینده ویژه وزارت خارجه روسیه در امور خاورمیانه با «هادی عمرو» معاون وزارت خارجه ایالات متحده در امور اسرائیل و فلسطین در مورد اقدام‌ها در جلوگیری از درگیری مجدد بین فلسطینی و رژیم اسرائیلی تلفنی گفتگو کردند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «طرفین در این گفت‌گو نسبت به پایبندی طرفین درگیری در غزه به آتش بس اعلام شده در ۲۱ ماه مه ابراز رضایت کرده و در مورد اقدامات گروه چهار شامل روسیه، ایالات متحده، سازمان ملل و اتحادیه اروپا برای جلوگیری از درگیری مسلحانه در اطراف نوار غزه رایزنی کردند.»

روسیه بر لزوم ایجاد شرایط برای ازسرگیری مذاکرات مستقیم بین رژیم اسرائیل و فلسطین در اسرع وقت به منظورحل و فصل مسائل اساسی و بر اساس تصمیمات مجمع عمومی سازمان ملل متحد و شورای امنیت و همچنین راه حل دو دولتی تاکید دارد.

درگیری رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری که تا بامداد روز جمعه دو هفته پیش در جریان بود، رژیم صهیونیستی در غالب حملات خود با هجوم به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشید که گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حمله گسترده راکتی قرار دادند و سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از آن‌ها ناموفق عمل کرد. پس از گزارش برخی منابع خبری درباره احتمال آتش‌بس، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی رسما با توقف درگیری‌ها و آتش‌بس با میانجیگری مصر موافقت کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین نیز ساعاتی بعد در بیانیه‌هایی جداگانه تأکید کردند که تا زمان پایبندی تل‌آویو به آتش‌بس به آن متعهد خواهند بود.

وزارت بهداشت فلسطین یکشنبه اعلام کرد در جریان بمباران ۱۲ روزه نوار غزه از سوی نیرو‌های رژیم صهیونیستی، اعضای ۱۹ خانواده فلسطینی به شهادت رسیدند.

در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین آمده است که ۹۱ فلسطینی از ۱۹ خانواده در این حملات هوایی از جمله ۴۱ کودک و ۲۵ زن به شهادت رسیدند. در ۱۲ روز حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه دست کم ۲۵۵ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک و ۳۹ زن و بیش از ۱۹۰۰ نفر زخمی شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل