بازدید 22953
۱

رای شورا به تسهیل دوچرخه‌سواری در تهران

اعضای شورای شهر تهران با کلیات لایحه برنامه اجرایی توسعه و تسهیل دوچرخه‌سواری در شهر تهران موافقت کردند.
کد خبر: ۱۰۵۵۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳ 30 May 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، در جریان دویست و نود و هشتمین جلسه شورای شهر تهران بررسی لایحه برنامه اجرایی توسعه و تسهیل دوچرخه سورای در شهر تهران در دستور کار اعضای شورای شهر قرار گرفت.

زهرا صدراعظم نوری گزارش مشترک کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و همچنین کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر را قرائت کرد و گفت: آلودگی هوا یکی از موضوعات جدی است که همه شهروندان تهرانی را آزار می‌دهد و جزو مطالبات اصلی و اولیه شهروندان است. در مدهای حمل و نقل بحث استفاده از خودرو و وسائل حمل و نقل عمومی و خصوصی به عنوان منابع آلاینده متحرک بیشترین سهم را در آلودگی هوای شهر تهران دارند و هر چقدر بتوانیم از میزان استفاده از وسائل حمل و نقل که آلو دگی هوا را تشدید می‌کند بکاهیم، به تحقق مطالبه شهروندان کمک می‌کند.

او ادامه داد: چرا که حق همه شهروندان داشتن هوای پاک است. در این ارتباط استفاده از دوچرخه به عنوان یک فرهنگ مطرح شد تا ترویج یابد و به عنوان یکی از مدهای حمل ونقل در بخشی از مسیرها به عنوان مکمل استفاده از مترو و اتوبوس استفاده شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران اضافه کرد: بر همین اساس طبق مصوبات قبلی شورا مقرر شده است تا اقداماتی صورت گیرد. مشخصا در برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهر تهران و ماده ۱۷ و ۵۵ این برنامه شهرداری مکلف به ارائه برنامه اجرائی توسعه و تسهیل دوچرخه سواری در شهر تهران شده است.

او افزود: در این ارتباط شهرداری تهران لایحه‌ای را ارائه کرد که در کمیسیون‌های مشترک عمران و حمل و نقل و سلامت و محیط زیست مورد بحث و بررسی قرار گرفت و امروز در صحن شورا مطرح شد.

نوری ضمن قدردانی از شهرداری تهران برای ارائه این لایحه گفت: از شهردار تهران تشکر می‌کنم چرا که از روزی که منصوب شدند سه شنبه‌های بدون خودرو را تبلیغ کردند و خودشان به این شعار پایبند بودند و در هر شرایطی سه شنبه‌ها از دوچرخه استفاده کردند.

رای شورا به تسهیل دوچرخه‌سواری درتهران | شهرداری زیرساخت های دوچرخه سواری در پایتخت را توسعه می دهد

او در ادامه با اشاره به لایحه پیشنهادی شهرداری که در دو بخش ارائه شده است گفت: یک بخش برنامه و تکالیف نرم افزاری و دیگری برنامه‌ها و تکالیف سخت افزاری است. بخش نرم افزاری شهرداری تهران را مکلف کرده است که در راستای افزایش سهم سفر با دوچرخه و توسعه دوچرخه‌های اشتراکی و اتصال مسیرهای دوچرخه به شبکه حمل ونقل همگانی، برنامه‌ها و تکالیف اجتماعی، آموزش، فرهنگی و توسعه و تسهیل دوچرخه سواری در شهر تهران را به انجام برساند.

نوری افزود: دربندی از این لایحه فرهنگ‌سازی و اجرای اقدامات فرهنگی در محلات پیش بینی شود و از سفیران دوچرخه سواری در سطح شهر استفاده کند. شهرداری همچنین می تواند از ظرفیت رسانه‌ها، شورایاری‌ها و گروه‌های مشارکت‌های مردمی برای ارتقا فرهنگ دوچرخه استفاده کند.

او ادامه داد: درگاه اطلاع‌رسانی خدمات و آموزش دوچرخه سواری را با قابلیت دسترسی به نقشه‌های مسیریاب و مکان‌یاب برای دوچرخه و پارکینگ طراحی و محتواهای آموزشی را در قالب متن، صوت و تصویر در شبکه‌های اجتماعی شهری و بیلبوردهای تبلیغاتی ارائه کند.

صدراعظم نوری با اشاره به تکالیف سخت افزاری گفت: شهرداری تهران مکلف شده است احداث پارکنیگ دوچرخه در ایستگاه‌های مترو، امکان حمل و نقل دوچرخه با اتوبوس، توسعه دوچرخه اشتراکی، تکالیف مربوط به زیرساخت‌های فنی تسهیل دوچرخه سواری انجام شود.

بعد از قرائت گزارش کمیسیون مشترک، در نهایت شورای شهربا اکثریت آراء با کلیات این لایحه موافقت کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
حق همه شهروندان است هوای پاک داشته باشن
حق همه شهروندان است از دوچرخه استفاده کنند
ظاهرا این "همه "فقط شامل آقایان است و خانمها نه جز شهروندان هستن و نه حق دارند...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر