بازدید 14563

کشف گور دسته‌جمعی ۲۱۵ کودک در کانادا

کشف گور دسته جمعی ۲۱۵ کودک بومی در محوطه یک مدرسه سابق شبانه روزی واقع در استان بریتیش کلمبیای کانادا مقام های این کشور را شرمنده کرد.
کد خبر: ۱۰۵۴۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵ 29 May 2021

به گزارش  تابناک، روزنامه گاردین نوشت: به دنبال بررسی های انجام شده با استفاده از ابزارهای راداری که قابلیت نفوذ به داخل خاک را دارند کشف این گور دسته جمعی اعلام شد.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا کشف این گور را یادآور «فصل تاریک و شرم آور» تاریخ کشورش» و حادثه ای دلخراش توصیف کرده است.

روزان کازیمیر رئیس قبیله «تتز» (TteS) در شهر کملوپس در استان بریتیش کلمبیا در بیانیه ای گفت تا جایی که می دانیم فقدان این کودکان بومی هرگز ثبت نشده است.

کازیمیر گفت: برخی از این اجساد متعلق به کودکانی است که تنها سه سال داشتند اما دلیل مرگ و زمان آن هنوز مشخص نیست. تاکنون سوالات زیادی بی پاسخ مانده است.

مدرسه شبانه روزی کملوپس در سال ۱۸۹۰ میلادی توسط کلیسای رومن کاتولیک تاسیس و در سال ۱۹۷۸ تعطیل شد.

این مدرسه بخشی از شبکه مدارس شبانه روزی در سراسرکانادا بود که باهدف یکپارچه سازی اجباری کودکان بومی از طریق جدا کردن کودکان از خانواده و جامعه آنها و تحت فشار قرار دادن آنها به خودداری از صحبت کردن به زبان مادری یا انجام اقدامات خاص فرهنگی تاسیس شد.

دستکم ۱۵۰ هزار کودک در این مدارس حضور داشتند و کمیسیون حقیقت و آشتی ۲۰۱۵ آن را «فرهنگ نسل کشی با هدف بومی ها در کانادا» توصیف کرده است.

در اسناد ارائه شده به این کمیسیون کسانی که قبلا در این مدارس شرکت داشتند شرایط این مدارس را که کمک کافی از دولت برای جبران هزینه های خود دریافت نمی کردند، دشوار توصیف کرده اند.

به گفته جورج مانوئل که در دهه ۱۹۲۰ در این مدارس شرکت داشت دانش آموزان بومی و سرخپوست طعم گرسنگی را می چشیدند. این مدارس در فصل زمستان سرد بود و بهداشت در آنها رعایت نمی شد.

گزارش دیگری در سال ۱۹۳۵ درباره جان باختگان ناشی از ابتلا به سرخک در این مدارس بیان می کند که ۲۸۵ کودک شامل ۵ خوابگاه داشتند که بسیار فشرده بود و در دوران شیوع یک بیماری امکان جدا کردن مناسب کودکان وجود نداشت.

کمیسیون حقیقت و آشتی کانادا گزارش نهایی خود را درباره این مدارس کودکان بومی بیش از ۵ سال پیش ارائه داد. در گزارش تقریبا ۴ هزار صفحه ای این کمسیون جزییاتی از رفتارهای خشونت آمیز با این گروه از کودکان در این مدارس ارائه شده است. برخی منابع بیان کرده اند که در این مدارس به دلیل بی توجهی و بدرفتاری دستکم ۳ هزار و ۲۰۰ کودک جان باخته اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۹
این هم از فرهنگ اجداد بزرگواران فعلی مدعی حقوق بشر
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
بی فرهنگی اونا به معنی با فرهنگی شما نیست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
متن را خواندید؟ گزارش تهیه شده علت مرگ را شیوع
سرخک اعلام کرده. است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
چه فایده دارد وقتی چشم ها ، گوش ها ، دلها خفته باشند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
کانادا هر سال بانی اصلی قطعنامه ضد حقوق بشر علیه ایران است
اجداد متمدن اینها را بهتر بشناسید::در تاریخ ثبت
شده که وقتی انگلیسی های متمدن!! به آمریکا رفتند و با سرخپوستان قرارداد می بستند، بعد از مدتی به پیمان خود خیانت می کنند و برای سرخپوستان وحشی!! این بسیار عجیب بود و اصلا فکر اون را هم نمی کردند، چون واقعا بر این باور بودند که وقتی پیمان بسته شد باید حتما رعایت شود و تردیدی در آن نداشتند!
ناشناس
| - |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
اینکه غرب برای یکعده مدینه فاضله است و از دیدین یا شنیدن عیوب آن ناراحتو عصبانی می شوند مربوط به این است که غقده حقارت در برابر غرب دارند و خود کوچک و بی مقدار و فاقد عزت نفس می بینند به خودشان مربوط است ولی حق ندارند این امر را تبلیغ کنند
هنوز عرقشون خشک نشده اومدند به ما گیر میدهند
عجب
خاک تو سر سیستم کانادا
رامبد رفته کجا دخترش رو به دنیا آورده !!!!
دروغگویان مدعی حقوق بشر
هر دم از این باغ بری می رسد.
نسل کشی آلمانی ها در نامیبیا
نسل کشی کانادائی ها در خاک خود (کودکان بومی)
نسل کشی آمریکائی ها (سرخ پوستان بومی)
نسل کشی انگلیسی ها و شوروی ها در ایران در جنگ جهانی دوم
و این ماجرا ادامه دارد ...
تو برو خود را باش
دانشجویان هندی تبار چیه ، ترجمه هاتون هم کشکیه ، ایندین اونجا معنی سرخ پوست میده نه هندی!
غربیها به خیلی از کشورها مهاجرت کردند و خیلی از بومیها رو کشتند و زمینهاشون رو غصب کردند یک نمونه اش هم مهاجرت گسترده یهودیان به فلسطین و ایجاد اسراییل بود.
هر تمدنی از هر گروه و قوم و قبیله ای " قرن و قرون " که بر مبنای ظلم و تعدی پایه ریزی شود باطل است خواه در گذشته دور ، حال یا آینده دور باشد در اروپا ، کانادا ، آمریکا یا ایران و چین و مصر باستان و....
باور کنیم و گردن بنهیم به تعالیم بلند و قدسی که ریشه در غیب و خواست و سنت قطعی حضرت حق متعال دارد و بر دو مبنای فطرت الهی انسانها و انذار و تبشیر سلسله جلیله انبیاء و صلحاء دارد .
ابعاد عبرت آموز اینوع خبرها از اعجاب آن بسی بیشتر است .
سلام بر کسی که از هدایت پیروی کرد.
مرگ بر كانادا
پاسخ ها
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
قرصاتو خوردی بابام جان؟
حالا حی بگید کانادا خوبه بچه هاتون اونجا به دنیا بیارید تابهتون بگن با کلاس
من یه دختر چهار ساله دارم وقتی این خبرو خوندم خیلی خیلی متاسف و متاثر شدم
جنتلمن هایی که بصورت پنهانی و آشکار قاتل هستند و در هنگامی که منافعشان اقتضا می کند از هیچ جنایتی فرو گذار نیستند و دنبله روها و عاشقان غربی که سراب را را بجای بهشت گرفته اند و گروه دوم عجب بدبخت هایی هستند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر