بازدید 12502
۸

افزایش ۳۵ درصدی قیمت تخم مرغ

مشاهدات میدانی از افزایش ۳۵ درصدی تخم مرغ و ۱۰ درصدی قند و شکر حکایت دارد.
کد خبر: ۱۰۵۴۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲ 28 May 2021


خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم، روند افزایش قیمت کالا‌های اساسی در چند روز اخیر به سایر کالا‌های اساسی از جمله لبنیات و شکر رسیده است. مشاهدات بازار نشان می‌دهد در جدیدترین تغییرات قیمتی تخم مرغ با افزایش ۳۵ درصد و قند و شکر ۱۰ درصد روبه رو شده اند.

در حال حاضر در عمده فروشی‌ها هر کارتن تخم مرغ از ۱۳۷ هزار تومان به ۱۸۷ هزار تومان رسیده است. به نوعی هر شانه ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر دانه تخم مرغ ۱۲۵۰ تومان قیمت گذاری شده است. قند نیز به هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و شکر ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

البته افزایش قیمت کالا‌های اساسی آن هم در روز‌های پایانی فعالیت دولت دوازدهم به این کالا تمام نشده بلکه واحد‌های تولیدی از شرایط انتخاباتی سوءاستفاده کرده و با همکاری مراجع تصمیم‌گیر هر روز لیست جدید قیمت محصولات خود را در معرض دید مردم قرار داده‌اند.

علاوه براین قیمت کمپوت نیز افزایش پیدا کرده است، به‌نحوی که کمپوت ۱۵ هزارتومانی به ۲۷ هزار تومان رسیده است البته این رقم قبل از محاسبه قیمت‌های جدید شکر است و به‌طور حتم با افزایش قیمت شکر، کمپوت هم شاهد افزایش قیمت خواهد شد.

جالب اینجاست معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص این افزایش قیمت‌ها با تأکید بر اینکه گرانی کالا ارتباطی به سازمان حمایت ندارد، گفت: همچنین گرانی کالا ارتباطی به اتاق‌های اصناف ندارد، زیرا مقوله گرانی و گرانفروشی دو موضوع جدا از یکدیگر است و بازرسین سازمان حمایت و اتاق‌های اصناف به موضوع گرانفروشی‌ها ورود می‌کنند نه گرانی‌ها.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۸
خلاصه اینکه هرروز به یک بهانه جدید باید گوشت تنمان بلرزد
پایان کار دولت است نمایندگان نگران معیشت مردم که مالیات پشت مالیات تصویب می کنند کجا هستند؟
دیگه دست مردم به تخم مرغ هم نمی رسه
انانی که میگویند حل مشکلات کشور در صندوق رای است را باور نمیکنیم راست میگویند همین الان قیمت تخم مرغ را درست کنند چرا وعده سر خرمن میدهند ؟
خب یدفعه بگن ونزوئلا شدیم دیگه .....
الله اکبر
دستون درد نکنه بی نهایت ممنون خسته نباشید
پس کلا ول کنید برید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل