بازدید 5772
مهرعلیزاده:

سهم اقتصاد دولتی باید تا ۲۵ درصد کاهش یابد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید سهم نزدیک به ۶۷ درصدی اقتصاد در دست دولت را به ۲۰ تا ۲۵ درصد برسانیم.
کد خبر: ۱۰۵۴۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶ 28 May 2021


به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن مهرعلیزاده در گفت‌وگویی درباره برنامه‌های خود اظهار کرد: ما باید راه را برای فعالیت‌های اقتصادی رقابتی باز کنیم که معنی مترادفش این است که بتوانیم این سهم بیش از ۶۰ درصد و شاید نزدیک به ۶۷ درصد اقتصاد در دست دولت را به رقم‌های پایین‌تر برسانیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: به عنوان مثال در یک روند طبیعی این رقم حداکثر به ۲۰ تا ۲۵ درصد در انتهای چهار سال برسد که برنامه من است و اگر به این ترتیب پیش برویم خواهیم توانست اقتصاد رقابتی را حاکم کنیم.

وی یادآور شد: در اقتصاد رقابتی تولید رشد می‌کند، با رشد تولید، تورم کنترل شده و با کنترل تورم نوسانات قیمتی در بازار کنترل می‌شود و امیدواریم با الگوی صحیحی که اتخاذ خواهیم کرد بتوانیم از پس این کار بربیایم که قطعا برخواهیم آمد.

معاون رییس دولت اصلاحات ادامه داد:نزدیک به دو سال است با همکاری دوستانم بر روی الگویی کار می‌کنیم و این الگو برگرفته از الگو‌های صحیح علمی در دنیا بوده و تحت عنوان اقتصاد اجتماعی پایه‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: اقتصاد اجتماعی در حقیقت یک اقتصاد توسعه‌ای همراه با مراقبت‌های اجتماعی است به نحوی که بتواند حمایت‌های اجتماعی لازم را از بعد مراقبت‌های تامین اجتماعی، حقوق بازنشستگی، خدمات، بهداشت، هزینه‌های پزشکی و حداقل دستمزد را در حدی که بتواند برای مردم یک زندگی زیبنده‌ای را فراهم کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: این الگو رسیدن به این اهداف را دنبال می‌کند در عین حال مانع توسعه هم نمی‌شود. به عبارتی اقتصاد اجتماعی مفهومش این است که راه رشد را باز می‌کند، ولی اجازه له شدن اقشار ضعیف در زیر چرخ‌های سنگین توسعه و رشد را هم نمی‌دهد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر