بازدید 18404
پیمانه اقتصادی

کاهش میانگین قیمت مسکن به کانال ۲۸ میلیون تومان/ نوسان معاملات بورس در نخستین هفته خرداد ماه/ رشد نرخ دلار در هفته‌ای که گذشت

این پیمانه تیتر‌هایی همچون دکتر رضایی: یارانه نقدی را به ۴۵۰ هزار تومان می‌رسانم، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: ۵ درصد فرار مالیاتی طبیعی است، زیان ۷ هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو تخم‌مرغ، کاهش لوازم‌جانبی و خدمات پس از فروش به بهانه گرانی لوازم خانگی، تخمین ۶۹ میلیون بشکه نفت آماده صادرات ایران و بهای انواع سکه در آخرین روز هفته را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۵۴۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 28 May 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون دکتر رضایی: یارانه نقدی را به ۴۵۰ هزار تومان می‌رسانم، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: ۵ درصد فرار مالیاتی طبیعی است، زیان ۷ هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو تخم‌مرغ، کاهش لوازم‌جانبی و خدمات پس از فروش به بهانه گرانی لوازم خانگی، تخمین ۶۹ میلیون بشکه نفت آماده صادرات ایران و بهای انواع سکه در آخرین روز هفته را در بر دارد.

دکتر رضایی: یارانه نقدی را به ۴۵۰ هزار تومان می‌رسانم

دکتر محسن رضایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم پس از ضبط برنامه رادیویی در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه‌های خود، گفت: اولین مساله‌ای که در دولت من به آن توجه خواهد شد، ساماندهی یارانه‌های پنهان در کشور است. بنزین و گازوئیل به قیمت واقعی خودش به دهک ثروتمند و به دهک‌های ۹ گانه دیگر نی ترجیحی فروخته می‌شود. در نتیجه این اقدام، ما ۴ میلیارد دلار صرفه‌جویی خواهیم داشت و می‌توانیم به ۴۰ میلیون نفر ۱۷۸ هزار تومان یارانه بپردازیم.

کاهش میانگین قیمت مسکن به کانال ۲۸ میلیون تومان/ نوسان معاملات بورس در نخستین هفته خرداد ماه/ رشد نرخ دلار در هفته‌ای که گذشت

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: ۴ میلیارد دلار دیگر را نیز در نهاده‌های دامی و اساسی صرفه‌جویی خواهیم کرد که از این میزان صرفه‌جویی، چیزی حدود ۳۵۰ هزار تومان یارانه پرداخت خواهیم کرد که با ۹۱ هزار تومان یارانه فعلی، ۴۵۰ هزار تومان یارانه نقدی می‌دهیم. رضایی گفت: این اقدام به گونه‌ای انجام خواهد شد که قیمت‌ها تغییر اساسی نکند و با کمبود بودجه هم مواجه نشویم.

کاهش میانگین قیمت مسکن به کانال ۲۸ میلیون تومان

بانک مرکزی در گزارشی اعلام کرد: در اردیبهشت امسال متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است که نسبت به ماه قبل ۱.۸ درصد کاهش و معادل ۶۹.۷ درصد افزایش را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد. علاوه بر این، تعداد معاملات انجام شده در این ماه، معادل ۳.۹ هزار فقره بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۵.۲ درصد کاهش و در مقایسه با ماه قبل ۸۸.۱ افزایش را نشان می‌دهد و بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا حاکی از آن است که واحدهای تا پنج سال ساخت با سهم ۳۵.۷ درصد، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

کاهش میانگین قیمت مسکن به کانال ۲۸ میلیون تومان/ نوسان معاملات بورس در نخستین هفته خرداد ماه/ رشد نرخ دلار در هفته‌ای که گذشت

این در حالی است که در میان مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران بیشترین قیمت هر متر خانه ۶۰ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان در منطقه یک و کمترین آن با ۱۱ میلیون و۹۷۰ هزار تومان در منطقه ۱۸ بوده است که هر یک از آنها با افزایش ۷۷.۶ درصدی در منطقه یک و ۵۲.۶ درصدی در منطقه ۱۸ مواجه شده‌اند. /جزئیات بیشتر

۵ درصد فرار مالیاتی طبیعی است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ۵ درصد فرار مالیاتی طبیعی است، گفت: رونق تولید، هدف طرح مالیات بر عایدی سرمایه است.

به نقل از صدا و سیما، مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان این که در طرح مالیات بر عایدی سرمایه قرار است سرمایه‌ها به جای خروج از مسیر تولید وارد عرصه تولید و اشتغال شود، گفت: اکنون ۱۸۷ کشور قانون مالیات بر عایدی سرمایه را اجرا می‌کنند و بر اساس تجربیات جهانی این قانون مفید بوده است. نبود چنین قوانینی موجب بی ثباتی اقتصادی است و اگر قانون مالیات بر عایدی سرمایه داشتیم، سرمایه‌ها در بازار سکه و ارز و خانه و خودرو نمی‌چرخید.

وی با اشاره به این که تورم در این حوزه‌ها ۳۰ درصد در مقایسه با دیگر بخش‌ها بیشتر است، اضافه کرد: قانون مالیات بر عایدی سرمایه درباره املاک با انواع کاربری، وسایل نقلیه موتوری زمینی، مسکوکات طلا و شمش و ارز خارجی اجرا می‌شود. در سال نخست کسی که ملک را بخرد و بفروشد ۴۰ درصد براساس اختلاف خرید و فروش باید مالیات بپردازد و در بخش وسایل نقلیه موتوری، مسکوکات طلا و شمش و ارز خارجی میزان مالیات در سال نخست ۳۰ درصد است، اما در سال‌های بعد پلکانی مالیات کاهش می‌یابد و در سال چهارم به حداقل می‌رسد. مالیات بر عایدی سرمایه به مازاد نیاز افراد اختصاص می‌یابد

زیان ۷ هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو تخم‌مرغ

ناصر نبی پور، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران، با اشاره به اینکه توزیع نهاده های دامی از سامانه بازارگاه همچنان با مشکلاتی روبه روست، اظهار کرد: با توجه به تاخیر ارسال در توزیع نهاده های دامی، مرغداران همچنان در تامین ذرت و کنجاله با نرخ مصوب با مشکلاتی روبه رو هستند. وی قیمت کنونی هر کیلو کنجاله سویا در بازار آزاد را ۷ تا ۸ هزار تومان و ذرت را ۴ هزار و ۶۰۰ تا ۴ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد. با توجه به تامین بخش عمده ذرت از بازار آزاد و تاثیرگذاری بر قیمت تمام شده تولید انتظار می رود که تجدید نظری در اصلاح قیمت مصوب صورت گیرد، در غیر این صورت بازار تخم مرغ دچار چالش می شود‌.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار نسبت به آینده تولید تخم مرغ هشدار داد و گفت: با کاهش جوجه ریزی در ۵ ماه اخیر و عرضه تخم مرغ کمتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار و قیمت تمام شده تولید پیش بینی می شود که طی ماه های آتی نوساناتی در بازار رخ دهد. نبی پور متوسط قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری را ۱۰ هزار و ۲۰۰ تا ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ را ۱۴ هزار تومان اعلام کرد که بعد از آن نرخ مصوب ذرت و کنجاله را ۱۵ درصد افزایش دادند که با وجود این، قیمت تمام شده هر کیلو محصول ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان است. به گفته وی، در شرایط کنونی مرغداران در فروش هر کیلو تخم‌مرغ ۷ تا ۸ هزار تومان متضرر هستند که با ادامه این روند آینده روشنی پیش روی این صنعت نیست. این مقام مسئول تولید روزانه تخم مرغ را ۲ هزار و ۶۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰تن اعلام کرد و گفت: تولید تخم مرغ خطی است و در طول سال از ۲ هزار و ۶۰۰ تا ۲ هزار و ۹۰۰ تن در نوسان است. /باشگاه خبرنگاران جوان

نوسان معاملات بورس در نخستین هفته خرداد ماه

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته‌ای که گذشت (چهارشنبه، پنجم خرداد ‌ماه) با ۴۵ هزار واحد کاهش به عدد یک میلیون و ۱۰۹ هزار واحد رسید و حدود چهار درصد افت داشت، این در حالی است که در دو روز پایانی معاملات شاخص بورس مثبت بود و بخشی از ریزش هفته را جبران کرد.
کاهش میانگین قیمت مسکن به کانال ۲۸ میلیون تومان/ نوسان معاملات بورس در نخستین هفته خرداد ماه/ رشد نرخ دلار در هفته‌ای که گذشت
 
شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (۲۹ اردیبهشت ماه) در حالی با رقم یک میلیون و ۱۵۴ هزار واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (پنجم خرداد ماه) به یک میلیون و ۱۰۹ هزار واحد رسید. شاخص کل (هم‌وزن) در پایان هفته گذشته ۳۹۶ هزار و ۹۸۱ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۳۸۳ هزار و ۱۴۰ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) از ۲۵۷ هزار و ۱۱ واحد به عدد ۲۴۷ هزار و ۶۰۸ واحد رسید. در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای پالایش نفت اصفهان (شپنا)، توسعه و عمران امید (ثامید)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، پالایش نفت تهران (شتران)، لیزینگ پارسیان (ولپارس)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در گروه نمادهای پرتراکنش قرار داشتند. در هفته‌ای که گذشت منسوجات و واسطه گری های مالی و پولی جزو صنایع مثبت بازار بودند.

رشد نرخ دلار در هفته‌ای که گذشت

مروری بر روند هفتگی بازار ارز، نشان میدهد در شش روز فعالیت بازار، نرخ فروش دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور با رشد ۳۵۳ تومانی به رقم ۲۲۶۵۲۱ تومان در آخرین روز هفته رسیده است. همچنین نرخ فروش هر اسکناس یورو در این صرافی ها، با رشد ۵۵۲ تومانی به رقم ۲۷۷۲۴ تومان رسید.

کاهش میانگین قیمت مسکن به کانال ۲۸ میلیون تومان/ نوسان معاملات بورس در نخستین هفته خرداد ماه/ رشد نرخ دلار در هفته‌ای که گذشت

بهای انواع سکه در آخرین روز هفته

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید دیروز (پنجشنبه) در بازار تهران با افزایش ۱۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته به رقم ۱۰ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان معامله شد. همچنین نیم‌سکه بهار آزادی پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۸۵۰ تومان و سکه یک گرمی هم ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۴۶ هزار تومان رسید. قیمت مثقال طلا نیز چهار میلیون و ۵۳۲ هزار تومان شد.

کاهش لوازم‌جانبی و خدمات پس از فروش به بهانه گرانی لوازم خانگی

در حالی که برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی به بهانه گرانی، لوازم جانبی و خدمات پس از فروش را کاهش می‌دهند که به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، این تولیدکنندگان حق کاهش لوازم‌جانبی و خدمات پس از فروش را ندارند و در این زمینه آماده دریافت و رسیدگی به شکایت‌های مردمی هستیم. عباس تابش در گفت‌وگو با ایرنا در پاسخ به اینکه برخی شرکت‌ها در شرایط کنونی و عدم کشش‌پذیری افزایش بیشتر قیمت‌ها، اقدام به کاهش عرضه لوازم جانبی یا خدمات پس از فروش کرده‌اند، افزود: اگر تولیدکننده‌ای افزایش قیمت را حق خود می‌داند، باید نسبت به آن اقدام کند و افزایش ندادن قیمت و در عوض کاستن از خدمات یا لوازم جانبی درست نیست.

وی با بیان اینکه لوازم‌خانگی به هیچ‌عنوان مشمول قیمت‌گذاری تثبیتی نیست، یادآور شد: تولیدکنندگان ضمن رعایت ضوابط هیات تعیین و تثبیت قیمت، راسا نسبت به قیمت‌گذاری اقدام می‌کنند و آن را در سامانه «گارانتی» ‌ به ثبت می‌رسانند و سازمان حمایت نیز نقش نظارتی خود را انجام می‌دهد. رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به راه‌اندازی سامانه گارانتی از حدود شش ماه قبل، خاطرنشان‌ کرد: استناد مصرف‌کنندگان از اصالت داشتن کالاها در این حوزه، سامانه گارانتی است که قیمت و کد کالا در آن درج می‌شود. هرگونه عدم رعایت ضوابط هیات تعیین و تثبیت قیمت مستوجب تعزیر و برخورد است و تولیدکنندگان موظفند بر اساس ضوابط تعیین‌ شده قیمت‌گذاری کنند. تابش تاکید کرد: حتی اگر یک قلم کالای تولیدی یک شرکت در این سامانه ثبت و رجیستر نشده باشد، به مثابه یک کالای قاچاق با آن برخورد می‌شود.

تخمین ۶۹ میلیون بشکه نفت آماده صادرات ایران

به نقل از اویل پرایس، تخمین زده می‌شود ایران ۶۹ میلیون بشکه نفت در ذخایر شناور خود روی نفتکش‌ها داشته باشد تا به محض برداشته شدن تحریم‌های آمریکا به دست خریداران آن برسند. سیتی گروپ طی یادداشتی اعلام کرد، ایران احتمالاً حدود ۶۵ میلیون بشکه نفت روی دریا ذخیره کرده و ۵۴ میلیون بشکه هم در ذخایر ساحلی خود دارد. ایران و آمریکا از ماه گذشته در حال برگزاری مذاکرات غیرمستقیم در وین هستند تا به راه‌هایی برای بازگشت به قرارداد اتمی برجام برسند. جو بایدن تمایل خود را برای بازگشت به قرارداد برجام اعلام کرده است ولی به‌شرطی که ایران به تعهدات خود عمل کند. ایران هم به‌نوبه خود اعلام کرده است تنها پس از برداشته شدن تحریم‌ها تعهدات خود را عملی می‌کند. در صورت رسیدن به یک قرارداد و پس از برداشته‌شدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، ایران می‌تواند نفت خود را طی ۱۰ تا ۲۰ روز به بازارهای بزرگ دنیا از جمله هند و چین صادر کند. طبق گفته ریچارد متیوز، مدیر تحقیقات در شرکت «گیبسون شیپ بروکرز»، خالی‌ شدن ذخایر نفت شناور ایران پس از برداشته شدن تحریم‌ها یک‌شبه امکان‌پذیر نیست، کانال‌های پرداخت هم باید برقرار شوند و خریداران باید اطمینان حاصل کنند که قانونی نفت ایران را می‌خرند، به این ترتیب ذخایر نفت ایران طی چند ماه و تدریجی وارد بازار می‌شوند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
یک نفر کارمند ویا یک جوان چقدر باید کار بکند نا بتواند از این خانه ها بخرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
همین که یک جوان بتواند برای خویشتن یک قبر بخرد جای
شکرگزاریست.
``کاهش میانگین قیمت مسکن به کانال ۲۸ میلیون تومان``
آخ جووووووووووون چه عالی شد. الان با ماهی ۵ تومن حقوقم به راحتی میتونم ۵۰ سال دیگه یک خونه ۶۰ متری بخرم
اشک های شوقم بند نمیاد از خوشحالی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
البته اگه بیشتر نشه... خخ
طلاکارت

پیشنهاد طرح راهبردی “طلاکارت ایرانیان”-تجمیع تمام یارانه‌ها در یک بستۀ اعتباری معادل طلا- برای عموم مردم ایران.
من فرض بر این می‌گیرم، هدف از پرداخت یارانه به مردم، پر کردن شکاف‌های مالی عدم تناسب درآمد عموم مردم با گران شدن و تورم بالا و بی‌عدالتی در توزیع ثروت است.
هر چند وضع کارمندان حکومتی اکنون بسیار خوب است و همگی متناسب به سبد معیشت مزد می‌گیرند و بلکه درصد بزرگی از آنها چندین برابر و با انوهی مزایا و به حدی که چک کارمنید حکم پول نقد دارد در بازار و اعتبار کارمندی اکنون دست کمی از کاسب بازاری ندارد!
اما این چیز بدیهی است با وجود ناعدالانه بودن دستمزدهای مزدبیگران کارگر بخش خصوصی و غیر حکومتی، و با اذعان خود مراجع مسئول، حتی میلیون نفر خارج از سیستم پایۀ حقوق رسمی هستند(!)، به طوری که بخش بزرگی از حقوق بگیران کارگر و غیره نصف و بدتر یک سوم پایه حقوق رسمی می‌گیرند و در حالیکه خود پایۀ حقوق رسمی کارگری، بایست در حفظ ارزش دارایی نقدی مردم علاج اساسی صورت گیرد. و با توجه تسلط لابی و نفوذ سرمایه داری بیگاری‌کش از طبقات فرودست مزدبگیر، هیچ امیدی هم نیست حتی تا قرن دیگر این اجحاف مزدی برطرف شود!
پیشنهاد مهم و مؤثری چند سال پیش شد که تحت عنوان زرچک ، و متأسفانه دولت وقت و سایر مراجع مسئول عمل نکردند وگرنه اکنون با ما بحران ناتوانی قدرت رخید عمومی روبرو نبودیم که اکثریت مردم از سبد رفاه و غذا و سایر مایحتاجشان بزنند و در مرز مرگ و زندگی قرار بگیرند، و این صادارات کاذب مایحتاج مردم صورت نگیرد!
می‌توان گفت، بسیاری از این صادارتی که اکنون انجام می‌شود کاذب است! صادرات واقعی وقتی صادق است که کالاها و خدمات مازاد بر نیاز داخلی باشد، اگر غذا یا کالای صنعتی و غیره صادر می‌شود نخست بایست نیاز حقیقی مردم برآورده بر اساس معیار علمی سرانه نیاز، و بعد مازدش صادر شود، مثلاً رب گوجه فرنگی صادر شود و در حالیکه مردم داخل نصف نیازشان استفاده کنند بخاطر فقر، این صادرات کاذب است! در طرح پیشنهادی زرچک- با توجه کاهش همیشگی ارزش پول ملی، بر اساس حقیقت نرخ سود بانکی حداقل ۲۰% و در مواقع بحران‌های سیاسی یا اقتصادی گاه به بیش از ۱۰۰% می‌رسد!
حفظ ارزش حقیقی یارانه بود دغدغه ملیون و خیرخواهان کشور است، مثلا مشاهده کردیم ارزش ارزی-طلایی یارانه ۴۵ هزار تومانی اکنون به یک دهم رسیده!، اکنون چند میلیارد دلار برای وادرات کالاهای اساسی و نهاده ها به بخش خصوصی و غیره اختصاص داده می‌شود، چون عملاً همگان دیدند تأثیری در جلوگیری از قیمت‌ها نداشت و باز در حق عموم مردم احجاف شد و ظلم و بلای ضد بشری احتکار-گران‌فروشی-کم‌فروشی و تقلب در کالاها با افزایش بیشتری ادامه یافت!، و مجلس می‌خواست معادل ما به تفاوت این یارانه ارزی را به صورت ریالی به مردم بدهد و از آن طرف قیمت ارز یکسان شود به نرخ بازار آزاد. اما ایراد اساسی این طرح گرفته شد و آن احتمال بروز تورم وحشتناک است ناشی افزایش نقدینگی.
تنها راه عقلانی اقتصادی، ارائه یارانه در اقلب طلاکارت ایرانیان است، یعنی اینکه همه یارانه های نقدی و حتی غیر نقدی معدال نرخ روز طلا محاسبه شده و در طلاکارت عرضه شود، هنگام خرید، به صورت هوشمند به نرخ روز تبدیل شود ریال-تومان و دیگر این دغدغه کاهش ارزش یارانه مردم نباشد. در این صورت قدرت خرید مردم حفظ می‌شود.
از نظر اجرایی، هیچ نیازی به زیرساخت و هزینه خاصی نیست، با توجه نرم‌افزار و کامپیوتر، براحتی در همین کارت فعلی یارانه‌ها قابل اجرا است، و حتی ظرف چند هفته قابلیت اجرایی دارد.
شرایط مهم:
۱- طلاکارت ایرانیان، باید به همه اتباع ایران باشد و هیچ فرق و تبعیضی میان فقیر و غنی نباشد، به دلایل مختلف، اول اینکه یارانه حق عموم است و دوم اینکه باز هم ممکن است مثل موارد قبلی اشتباه در تشخیص فرودست و فرادست باشد و کما اینکه میلیون‌ها نفر فرودست در طرح‌های قبلی مانند یارانۀ معیشتی و یا سهام عدالت و غیره محروم شدند و در عوض میلیون‌ها نفر فرادست برخودار!، البته خوداظهاری برای کسای که ثروتمند هستند و از اباب کمک بیشتر فرودستان داوطلبانه می‌توانند از این حق صرف نظر کنند.
۲- طلاکارت مقدمه باشد برای عدالت توزیعی ثروت‌های عمومی، در نهایت حتی می‌توان بستر رسیدن به پیشنهاد زرچک باشد. زرچک یا همان پول حقیقی معادل طلا، آخرین و بهترین راه حل برای نجات اقتصاد کشور از تورم، و فقر ناشی کاهش قدرت خرید و نابرابری درآمدها است.
محمد احمدی
بیش از 95% قیمت مسکن کاذب توهمی است و هیچ وقت خریداری پیدا نمی کنه حتی اگر کمتر از نصف شود!
تا سقوط بیش از 95% قیمت کاذب مسکن فروشی وجود نخواهد داشت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
وقتی اطلاعات نداری الکی نظر نده
مصالح ساختمانی و دستمزد و قیمت زمین و نگاه کن بعد بگو کاذب!!!!
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
شما نگران نباش همين مسكن ها هم خريدار دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
مسکن راهی جز سقوط آزاد قیمت راه دیگری ندارد
از سال 96 این قیمتهای کاذب خیالی اصلاً خریداری نداشته و نخواهد داشت و تنها ضرر نصیب سودجویان شده و میشود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
ادعاهای پوچی مثل افزایش قیمت مصالح و دلار و غیره تمام بهانه ای برای گرانی کاذب 10 الی 20 برابری مسکن است. درحالیکه افزایش قیمت مصالح و غیره تنها می تواند یکصدهزارم گرانی های کاذب مسکن رو باعث بشه و دلار هم همه می دونن که فقط یک عامل روانی برای گرانی های کاذب مسکنه و وقتی قیمتش پائین میاد همه سودجویانی که مسکن رو به بهانه افزایش قیمت دلار گران کرده بودند یهو سکوت می کنن و با کاهش قیمت دلار قیمت مسکن کاهش پیدا نمی کنه!
ادعای فروش مسکن با قیمتهای کاذب توهمی کاملاً دروغه و تا حالا هیچ عاقلی با این قیمتها مسکن نخریده و نخواهد خرید و اتمام معاملات مسکن صوری و جعلیه که توسط دو طرف یا سه طرف که یکی از طرفها املاکی ها انجام میشه و چون اینها با هم تبانی دارند هیچ وقت صوری بودن معامله شون به دادگاه کشیده نمیشه دلیل آنهم وجود خانه های خالی چند بار معامله شده است که همیشه خالی از سکنه است!
رییس مشاوران املاک میگه میانگین قیمت ملک در تهران ۲۵ میلیون هست مانده ایم بانک مرکزی از کجا این آمار ها را میدهد. آیا بانک مرکزی میداند بیشتر این قراردادها صوری بسته شده اند و عملا خرید و فروشی نیست
فقط 5 درصد فرار مالیاتی داریم؟ کشوری که سالانه هزار میلیارد دلار تولید ناخالص دارد اگر فقط 10 درصد درآمد را مالیات بپردازد معادل 100 میلیارد دلار بودجه دولت را تامین خواهد کرد. الان بودجه کشور با پول نفت و مالیات و غیره شده 40 میلیارد دلار! دولت سرمایه داران فقط از کارمند و کارگر مالیات میگیره!
مالیات بر خانه خالی باید اجرا شود. رشد قیمت مسکن خیلی بالاتر از مقدار تورم هست و این نشانه سوداگری و دلالی است.
خارج از کشور خانه ارزان تر از ایران است.
مرغداران که همیشه درحال ضرر هستند معلوم نیست چطور بکار ادامه میدهند!!!
تا دخالت‌ها در بورس پایان نیابد این بازار ثباتی پیدا نمیکند
اینها وعده سر خرمن 40 سال همه از این وعده میدن
در زمان وزارت جناب عبدالعلیزاده که افتخار میکردند مسکن را در تهران به مترمربعی صد هزار تومان رسانده اند ،گفتم جناب وزیر این هنر نیست که قیمت مسکن را چهار برابر کرده اید چون روزی میرسد که بازار مسکن قفل میشود ، معاملات کنونی مسکن برای رفع نیاز نیست بلکه سرمایه گذاری راکد است که با توجه به کاهش دایمی ارزس پول ایران برای پولدارها سودهی میکند ؟،،البته اعتراض من تبعاتی سخت برایم داشت که هنوزم بعداز سیزده سال از بازنشستگی و حتی تاآخر عمر محقین مستمری ادامه دارد ؟حکومت باید مانند سال پنجاه و هشت که همه زمینها را ملی اعلام کرد ،همهٔ‌مسکن را نیز ملی اعلام کند و به هر خانواده فقط یک مسکن برای زیستن بدهد ،و این دلال بازیها را جمع نماید ، تعداد بنگاههای معاملات ملکی از تعداد مراکز خدمات عمومی مثل مطبها و داروخانه ها و میادین و فروشگاههای بزرگ‌ چند برابر بیشتر است ، یک جراحی درد ناک لازم است ؟،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
دیگه کسی از ترس عدم نقدشوندگی بسمت خرید مسکن جهت سرمایه گذاری نمی رود زیرا در صورت خرید دیگر صاحب سرمایه اش نیست و سرمایه اش قفل میشود و قابلیت نقدشوندگی ندارد.
زیان مرغداران ...دوباره مرغ ..بازهم دوباره مرق....
یارو یک ویلا ۲۰۰ متری توشمال را مبلغ ۲۰ میلیارد تومان قیمت گداری کرده کسی نیست به این بابا بگه با همین نرخ دلار فعلی نزدیک به یک میلیون دلار میشه کدام ادمی یک میلیون دلار بابت خرید یک آپارتمان در شمال شهر تهران یا یک ویلا در شمال می پردازه با این پول میشه توسواحل آمریکا وکانادا ویلا ۱۰۰۰ متری با بهترین کیفیت وگرین کارت آمریکا وکانادا را گرفت قیمت مسکن حداقل ۱۰۰ درصد باید پایین بیاد
چرا الکی ادرس غلط به مردم می دهید، آخه چطور ممکنه با افزایش چندین برابری قیمت مصالح ساختمانی و فیمت زمین و .... طی چند ماه گذشته آیا امکان پایین آمدن قیمت مسکن وجود دارد ؟ بهتره از بنگاههای مناطق مختلف تهران قیمت مسکن را بپرسی تا متوجه همه چیز بسی .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل