بازدید 6099
۶

پیگیری‌های هلال‌احمر برای واردات واکسن کرونا

سخنگوی جمعیت هلال احمر از پیگیری شبانه روزی هلال‌احمر با استفاده از دیپلماسی بشردوستانه برای واردات واکسن کرونا به کشور خبر داد و گفت: امیدواریم به زودی خبرهای خوبی در حوزه واردات واکسن کووید ۱۹ با کمک شرکای بین المللی خود برای مردم شریف ایران داشته باشیم.
کد خبر: ۱۰۵۴۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶ 26 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، محمدحسن قوسیان مقدم روز چهارشنبه با اعلام این مطلب افزود: برخی کشورهای دوست و هم پیمان این جمعیت بر اساس اصول بنیادین نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، برای تامین و واردات واکسن کرونا به کشور قول همکاری داده اند. بنابراین به زودی و در آینده ای نزدیک مقادیر قابل توجهی واکسن کرونا با همکاری وزارت بهداشت، بانک مرکزی، سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت امورخارجه و سایر دستگاه ها توسط هلال احمر و برای گروه های هدف دریافت و وارد کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر دغدغه جمعیت هلال احمر این است که بتواند با تعامل و همکاری شرکای بین المللی خود واکسن بیشتری را برای کنترل و کاهش ابتلا به بیماری کرونا وارد کشور کند، ادامه داد: این روزها تهیه و خرید واکسن کرونا در دنیا وضعیت خاصی دارد، اما جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضوی از فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر از همه راههای قابل اعتمادی که بتواند واکسن را تهیه کند، اقدام خواهد کرد تا با تقویت مقاوم سازی جامعه در مقابل ویروس منحوس کرونا به کاهش مرگ و میر، تلفات و خسارات و سایر پیامدهای بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری کمک ویژه ای کند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر توضیح داد: این جمعیت برای واردات واکسن کرونا از دیپلماسی بشردوستانه و ترغیب تصمیم گیران و صاحبنظران به این موضوع به نفع افراد آسیب پذیر و با رعایت کامل اصول بنیادین نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر استفاده کرده تا ضمن تاکید به نیازها و حقوق افراد آسیب پذیر صدای رسای آنان باشد.

قوسیان مقدم اضافه کرد: با پیگیری شبانه روزی برای واردات واکسن کرونا به کشور درصدد هستیم با استفاده از موقعیت و نقش جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر به عنوان معین، از آسیب پذیری بیشتر گروه های هدف پیشگیری کرده و یا از آن بکاهیم و به طور مناسب دسترسی بیشتری به افراد نیازمند داشته باشیم و توجه همگان را به ریشه های آسیب پذیری های نو پدید و باز پدید و پیامدهای بالقوه آن جلب کنیم.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌ها، در مقابل ویروس کرونا به بهترین شکل عمل کرد و هلال احمر نیز در این مسیر دیپلماسی بشردوستانه را به خدمت گرفته است.

به گزارش ایرنا، نام جمعیت هلال احمر می تواند برای افراد مختلف جامعه تداعی کننده خدمات عام المنفعه و بشردوستانه باشد، عده ای آن را سازمانی پیشرو و پاسخگو در ارائه خدمات اولیه امداد و نجات در حوادث و سوانح، بعضی ها آن را تامین کننده داروهای خاص و داروخانه های ویژه و تک نسخه ای، گروهی ارائه دهنده خدمات توانبخشی و عده ای دیگر آنرا سازمانی داوطلبانه و حمایتی می شناسند.

نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر یک شبکه بشردوستانه جهانی متشکل از ۸۰ میلیون نفر است که به افرادی که با مشکلات ناشی از بلایا، مخاصمه و مشکلات بهداشتی و اجتماعی مواجهند کمک می کند.

بشردوستی، بی غرضی، بی طرفی، استقلال، خدمت داوطلبانه، یگانگی و جهان شمولی اصول بنیادین هفتگانه چارچوب اخلاقی، عملیاتی و سازمانی کار نهضت صلیب سرخ و هلال احمر را تشکیل می دهند که این اصول در بطن رویکرد نهضت برای کمک به مردم نیازمند در جریان مخاصمه مسلحانه، بلایای طبیعی و دیگر شرایط اضطراری قرار دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
بهتر است به فکر مردم غزه باشند/
به نظرم تلاش کنن کرونایاب مستعان را به تولید انبوه برسانند مگه تولید یه درب قابلمه چقدر کار میبره؟
پاسخ ها
فریدون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
100% موافقم
خوب نتیجه؟
فرض بر اينكه واكسن كرونا وارد شد ولي وقتي توزيع ناعادلانه باشه ، چه نتيجه اي داره براي مردم . بنده با حدود 60 سال سن و ابتلا به سه بيماري زمينه اي ديابت ، فشار خون و آسم ، هنوز واكسن دريافت نكرده ام ولي به كاركنان صدا و سيما و بازيگران و بسياري از افرادي كه استحقاق و اولويت ندارند ، تزريق شد !!!!!! معيارهاي وزارت بهداشت براي تزريق واكسن كرونا غلط و ناعادلانه است .
طبق معمول همیشه از گلوی ملت ایران میزنید و میفرستید برای مردم مظلوم غزه !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی