بازدید 9125
۳

تلف‌ شدن بیش از یک‌ تن ماهی در پی قطع برق

یکی از صاحبان پرورش ماهی در نایسر سنندج مدعی شده، علت تلف شدن ماهیان در چند روز گذشته ناشی از قطعی برق بدون اطلاع‌رسانی بوده است.
کد خبر: ۱۰۵۴۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳ 25 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، هر ساله با فرارسیدن فصل تابستان و فصل گرما قطعی مکرر برق بدون اطلاع قبلی موجب مشکلات بسیاری برای شهروندان، کسبه و بازاریان می‌شود، این‌روزها نیز در سراسر کشور و بیشتر نقاط استان کردستان شاهد قطعی برق بودیم که موجبات نارضایتی و ایجاد خسارت به مردم را فراهم کرد.

گر چه برخی از کارشناسان در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مختلف فرسودگی شبکه توزیع و تولید برق، نصف شدن ذخایر آب سدها، افزایش 20 درصدی مصرف، افزایش دما، گرم شدن هوا و بسیاری از موارد دیگر را عامل اصلی قطعی برق اعلام کرده اما باید شرکت توزیع نیروی برق با هر شرایطی این وضعیت را پیش‌بینی و با مدیریت صحیح مانع ضرر و زیان‌های مختلفی به مردم شود.

در همین زمینه و در راستای اجرای برنامه‌های مدیریت بار، شبکه توزیع نیروی برق باید برنامه احتمالی زمان‌بندی خاموشی در سطح استان را به اطلاع مردم کردستان برساند، امری که رعایت نمی‌شود و سبب تحمیل زیان میلیونی به مردم شده است.

ماجرا از این قرار است که شنبه شب هفته جاری در برخی از نقاط شهر سنندج قطعی برق اتفاق افتاد و در مرکز پرورش ماهی قانع در نایسر ناحیه منفصل شهری سنندج به دلیل عدم اطلاع‌رسانی از قبل و بی‌اطلاعی مالک از این تصمیم زیان‌بار مسئولان، ماهی‌ها تلف شدند.

نصرالله فتاحی سرپرست این مرکز پرورش ماهی در نایسر سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارتباط با چرایی تلف شدن تعداد بسیاری از ماهیان مرکزش اظهار داشت: روز شنبه متأسفانه در دو نوبت قطعی برق در ناحیه منفصل شهری نایسر اتفاق افتاد که از همان اوایل شب حدود سه ساعت این قطعی طول کشید.

وی افزود: علی‌رغم تماس‌های مکرر با شرکت نیروی برق استان، موفق به ارتباط و اطلاع از زمان وصل شدن برق نشدیم، گر چه موتور برق اضطراری نیز روشن بود اما جواب گوی زمان قطعی برق طولانی نبود، به همین دلیلی موجب ضرر مالی و تلف شدن ماهی‌های مرکزم شد.

سرپرست مرکز پرورش ماهی ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج گفت: در همین شب در پی قطعی برق، ۲ تن و ۷۰۰ کیلوگرم ماهی مرکزم تلف شد که با تلاش فراوان اقوام و آشنایان حدود ۷۰۰ کیلو در همان شب به فروش رفت و برای یک تن و ۸۰۰ تن دیگر ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان ضرر مالی متقبل شدم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
بی اعتباری دولت هم به موانع تولید اضافه کنید. یک ذره حساب کردن روی اعمال دولت، حماقت است. می خواهید پرورش ماهی بزنید قبلش برای خودتان نیروگاه برق بسازید! که دولت اعتباری ندارد مانند ریالش
چینی ها غارتگرند
حمایت از تولید بدون برق!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها