بازدید 6671

هشدار هواشناسی نسبت به احتمال وقوع سیل در شش استان

کد خبر: ۱۰۵۴۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴ 24 May 2021

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ نسبت به احتمال وقوع سیل در شش استان هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با رشد ابرهای همرفتی آورده است: وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ امروز (۳ خردادماه) برای شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و سه‌شنبه (۴ خردادماه) برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان و شمال کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود.

از مخاطرات حاکمیت این شرایط جوی می‌توان به بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه و برق‌گرفتگی، احتمال وقوع سیلاب، آبگرفتگی معابر عمومی، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و خسارت به محصولات کشاورزی اشاره کرد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات و مناطق مستعدِ وقوع صاعقه به‌ویژه در ساعات بعداز ظهر، احتیاط در چرای دام‌ها در مراتع و در مجاورت رودخانه‌ها و مسیل‌ها در برابر صاعقه و اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی می‌توان اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر