بازدید 7741

المرت:زمان پایان محاصره غزه فرا رسیده

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اکنون زمان تغییر رویکرد و ممانعت از دور آتی شلیک موشک‌ها به اراضی اشغالی رسیده است.
کد خبر: ۱۰۵۴۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴ 24 May 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، ایهود المرت، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای در روزنامه اورشلیم پست نوشت: باید محاصره نوار غزه پایان یابد و به ساکنانش اجازه ایجاد زیرساخت غیرنظامی ضروری برای تحقق حیاتی بهتر داده شود. بعد از آتش‌بس نوار غزه مثل قبل نخواهد بود. اسرائیل گزینه‌ای جز انتقام و حملات کوبنده به طرفی که امنیتش را تهدید می‌کرد، نداشت.

وی گفت:" آیا لازم بود ساختمان‌ها و محل استقرار رسانه‌های بین المللی در غزه منهدم شود؟ ارتش اسرائیل برای کاهش آسیب‌های جانبی جنگ تلاش کرد اما متاسفانه بی گناهان هم در این جنگ کشته شدند. من با ساکنان غزه در حزن و غمشان همدردی می‌کنم. اسرائیل به خوبی می‌داند برای از بین بردن حماس در غزه و تغییر توازن قدرت چه کاری باید انجام دهد. "

وی گفت: تنها راه برای ایجاد تغییر، ورود ارتش اسرائیل به غزه با تمام قوا یعنی نیروهای پیاده نظام، زرهی، یگان ویژه و استفاده از سلاح‌های هوشمند و پهپادها و جنگنده‌ها است. ما آماده چنین اقدامی نیستیم چراکه هزینه سنگینی دارد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به خوبی می‌داند که آماده رهبری چنین تصمیمی نیست.

وی درباره نتایج جنگ غزه برای رژیم صهیونیستی گفت: "درحالی که جاده‌های اسرائیل خالی از خودروهاست نه به دلیل کرونا بلکه به دلیل تهدیدات محمد الضیف، فرمانده گردان‌های القسام برای منفجر کردن تل‌آویو، شهروندان اسرائیلی نه فقط در سدیروت بلکه در مرکز اسرائیل به پناهگاه‌ها پناه می‌برند. به نظر می‌رسد در میان دودستگی بی سابقه در جامعه اسرائیل حماس دستاورد بزرگی را جشن می‌گیرد. دو برنده در این جنگ وجود دارد: یکی حماس که ترس و ناامنی را در میان اسرائیلی‌ها به وجود آورد و دوم نتانیاهو که از همان لحظه نخست می‌دانست حماس شکست نمی‌خورد اما خواست این جنگ رخ بدهد تا دستورکار شخصی‌اش را تغییر دهد. بزرگترین دستاورد برای نتانیاهو این است که قلعه بالفور(مقر نخست‌وزیری)‌ سقوط نکرده است."

المرت گفت: اسرائیل می‌تواند مسیر متفاوتی در پیش بگیرد. می‌توانیم از حماس عبور کنیم و راه مستقیمی را برای ساکنان غزه ایجاد کنیم. باید محاصره غیرنظامی غزه را متوقف کنیم.اکنون زمان تغییر رویکرد و ممانعت از دور آتی شلیک موشک‌ها به اراضی اسرائیل رسیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر