بازدید 8606

ظریف: لغو تحریم‌های ایران اهرم مذاکره نیست

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخی صریح به وزیر خارجه آمریکا گوشزد کرد که لغو تحریم‌های آمریکا وظیفه اخلاقی و قانونی آمریکا است و نباید از آن به عنوان اهرم مذاکره استفاده کرد.
کد خبر: ۱۰۵۳۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴ 24 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از افراس، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اظهارات جدید «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده در خصوص لغو تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز (یکشنبه) در مصاحبه‌ای مدعی شد این کشور هنوز نشانه‌ای از سوی ایران در خصوص آنچه لازم است برای بازگشت به تعهداتش ذیل برجام برای لغو تحریم‌ها انجام دهد را شاهد نبوده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در واکنش به این اظهارات بلینکن در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، گفت: «آنتونی بلینکن، لغو تحریم‌های (دوران) ترامپ یک وظیفه قانونی است و یک اهرم مذاکره نیست».

وی سپس با انتقاد از تحریم‌های ترامپ علیه ایران ادامه داد: «به کار ترامپ نیامد- به کار شما هم نمی‌آید میلیاردها دلار از پول مردم ایران که به واسطه قلدری ایالات متحده در خارج از کشور مسدود شده را آزاد کنید».

محمدجواد ظریف سپس در پایان توییت خود گفت: «تاریخ انقضای میراث ترامپ گذشته است. (جو بایدن) رئیس‌جمهور آمریکا، آن را رها کن».

وزیر خارجه آمریکا طی مصاحبه‌ای با شبکه «ای بی سی نیوز» گفت: «ایران، فکر می‌کنم می‌داند چه کاری لازم است برای بازگشت به تعهدات هسته‌ای انجام دهد. و چیزی که هنوز ندیده‌ایم این است که آیا ایران آماده است و تمایل دارد تصمیم بگیرد که کاری را که لازم است، انجام دهد. آزمون این است و ما هنوز جوابی برای آن نداریم».

این ادعا در حالی است که ایران بارها اعلام کرده آمریکا طرفی بوده که توافق را ترک کرده و باید ابتدا همه تحریم‌ها را رفع کند و پس از راستی‌آزمایی توسط ایران، تهران اقدامات جبرانی خود را به عقب باز خواهد گرداند.

پیش از این نیز محمد جواد ظریف خطاب به «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرده بود که تداوم تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی ترامپ به عنوان اهرم مذاکره توسط دولت بایدن غیرقابل قبول است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر