بازدید 13591
۱
بسته ویدیویی «تابناک»

ساعات آخر نبرد استالینگراد / حملات کامی‌کازه ژاپن به روایت تصاویر واقعی / یوری گاگارین اولین انسان در فضا / همه رسوایی‌های سلطنتی اروپا / تصاویر قدیمی از آل‌ کاپون

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۵۳۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸ 24 May 2021

ساعات آخر نبرد استالینگراد / حملات کامی‌کازه ژاپن به روایت تصاویر واقعی / یوری گاگارین اولین انسان در فضا / همه رسوایی‌های سلطنتی اروپا / تصاویر قدیمی از آل‌ کاپون

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


ساعات آخر نبرد استالینگراد

نبرد استالینگراد یکی از نبردهای تعیین کننده سرنوشت جنگ جهانی دوم بود. اکنون تصاویری از ساعات آخر نبرد استالینگراد را می بینید که در آن نیروهای اتحاد جماهیر شوروی، لشکر ششم آلمان به فرماندهی بزرگ‌ارتشبد پائولوس را شکست داده و او را به اسارت گرفتند. هیتلر که اجازه تسلیم و عقب نشینی به نیروهای خود نداده بود، در عمل آن‌ها را محکوم به نابودی کرده بود. او با اشاره به اینکه ژنرال‌های آلمانی تسلیم نمی‌شوند، به پائولوس دستور داده بود که در صورت خطر اسارت خودکشی کند. اما پائلوس نهایتا تسلیم شد و روسیه ۲۴ ژنرال آلمانی را در این نبرد اسیر گرفت و شعار رادیو‌های آلمانی را در هم شکست. در این ویدئو آخرین شلیک‌های ارتش سرخ و لحظه تسلیم نیرو‌های آلمانی را ببینید؛ پایانی برای یکی از بزرگترین نبردهای تاریخ جنگ. در «تابناک» با زیرنویس فارسی برای نخستین بار تماشا می‌کنید.

 

 

حملات کامی‌کازه ژاپن به روایت تصاویر واقعی

«کامی کازه / Kamikaze» یکی از رعب آورترین حملات ژاپن علیه ارتش آمریکا در جریان جنگ جهانی دوم بود. کامی‌کازه یا باد الهی که رسما "واحد حمله ویژه" خوانده می‌شد به خلبانان انتحاری نیرو هوایی ارتش امپراتوری ژاپن گفته می‌شد که در اقدامی از سر ناچاری برای مقابله با قدرت مقتدر دریایی نیروهای متفقین هواپیمای خود را که پر از مواد منفجره شده بود به ناوهای دشمن می‌کوبیدند. در جریان جنگ جهانی دوم، حدود ۳۸۶۰ خلبان کامی‌کازه در حملات انتحاری جان خود را از دست دادند و از این تعداد، تنها نزدیک به ۱۹ درصد به هدف خود اصابت کردند. هواپیماهای کامی‌کازه در اساس موشک‌های هدایت شونده توسط خلبانی بودند که تنها هدف آن‌ها نابودی ناوهای قدرتمندی بود که از طرق معمولی قابل نابودی نبودند. رسم مرگ به جای تسلیم شدن و شرم و حقارتی که از شکست و تسلیم شدن بدون مرگ ناشی می‌شود، در بین نظامیان ژاپنی که خود را پیرو مرام سامورایی می‌دانستند قوی بود. در نتیجه ایده مرگی پر افتخار در راه وارد کردن شدیدترین ضربه به دشمن برای آن‌ها قابل قبول بود. این ویدیو را در «تابناک» می‌بینید.

 


یوری گاگارین اولین انسان در فضا

یوری الکسی‌یویچ گاگارین اولین انسانی بود که به فضا رفت و دور مدار زمین را پیمود. این فضانورد روسی سوار بر فضاپیمای وستوک-۱ بعد از رسیدن به مدار زمین یک ساعت و هشت دقیقه دور زمین را پیمود و برای همیشه نام خود را در تاریخ ثبت کرد. ویدیویی از لحظات زندگی پر افتخارش را تماشا کنید.

 


همه رسوایی‌های سلطنتی اروپا

نگاهی به تاثیر رشد رسانه‌های جمعی بر کنجکاوی مردم راجع به زندگی خانواده‌های سلطنتی در اروپا و مشکلاتی که برای ایشان ایجاد کرده است. مانند ازدواج شاه انگلستان با یک زن مطلقه و واکنش منفی کلیسا.

 


آخرین سخنرانی استالین

نوزدهمین کنگره حزب کمونیست جماهیر شوروی از ۵ تا ۱۴ اکتبر ۱۹۵۲ برگزار شد و ژوزف استالین نخستین رهبر حزب کمونیست شوروی، آخرین سخنرانی خود را در اختتامیه این کنگره انجام داد. این سخنرانی تاریخی که نگاه این دیکتاتور به نظم مورد اشاره کمونیست را به تصویر می‌کشد با زیرنویس فارسی در «تابناک» می‌بینید.

 


تصاویر قدیمی از آل‌ کاپون

آل کاپون معروف‌ترین گانگستر و خلافکار آمریکا و بزرگترین نماد قانون شکنی در دهه ۲۰ آمریکاست. او یک آمریکایی ایتالیایی تبار بود که در نیویورک به دنیا آمد و در محله بروکلین خلافکاری خود را آغاز و سپس به شیکاگو منتقل کرد. کاپون یک خلافکار باهوش و زیرک بود که مدرکی از خود به جای نمی‌گذاشت و پلیس بعد از تصویب قوانین جدید توسط دولت، توانست او را به دلیل فرار از پرداخت مالیات به ۱۱ سال زندان محکوم کند. او در اواخر عمر دچار بیماری روانی شده بود و نهایتا در سال ۱۹۴۷ در اثر ایست قلبی جان خود را از دست داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عاقبت ژاپنی ها با آنهمه جانفشانی در جنگ با آمریکا و خسارات تلفات انسانی بالا چه شد؟
الان همه چیز را فراموش کرده اند و دارند زندگیشان را می کنند.
کاش ایرانی ها هم کمی یاد می گرفتند...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان