بازدید 4549

هر 20 سال یکبار پایتخت درگیر سیل

کد خبر: ۱۰۵۳۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸ 19 May 2021

شهردار تهران با اشاره به اینکه هر 20 سال یکبار یک سیل شدید تهران را تهدید می‌کند، گفت: بودجه مقابله با سیلاب در سال 1400، 250 میلیارد تومان است.

به گزارش فارس، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بهره‌برداری از دو پروژه مدیریت سیلاب در غرب تهران اظهار داشت: زلزله و سیل همواره یکی از خطراتی بوده که شهر تهران را تهدید کرده است و در سال‌های 95، 65 و 48 سیل‌های بزرگی را در تهران داشتیم و این مسئله مؤید آن است که پایتخت هر بیست سال یکبار سیل شدیدی را تجربه کرده است.

وی افزود: شهرداری پایتخت از طریق توسعه آبخیزداری، لایروبی و انجام جنگل‌کاری‌ها اقداماتی را جهت مقابله با سیلاب انجام داده است. همچنین در مناطقی که خدمات زیربنایی متناسب با توسعه بخش مسکونی مورد توجه قرار نگرفته بود، با افتتاح پروژه‌های امروز وضعیت‌شان بهبود می‌یابد.

شهردار تهران اعلام کرد: دو سال پیش که همه کشور درگیر سیل شده بود و تهران نیز شرایط سختی را داشت و خوشبختانه توانستیم ان دوران پرخطر را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه افتتاح دو پروژه امروز در غرب تهران بسیار حائز اهمیت است، گفت:‌ این پروژه‌ها در معرض دید نیستند ولی در عین حال تأثیرگذاری آنها زیاد است.

حناچی با تأکید بر اینکه برای رسیدن به چشم‌انداز مناسب باید برنامه‌ها در راستای مدیریت هر چه بهتر سیلاب باشد، گفت: در سال 97 بودجه مدیریت سیلاب 50 میلیارد تومان و در سال 1400، 250 میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت سیلاب در نظر گرفتیم.

وی گفت: تا پایان این دوره مدیریت شهری؛ بازسازی میدان توپخانه، ساختمان بلدیه و کوچه پشت ساختمان شهرداری انجام می‌شود.

وی در پایان درباره صحبت‌های محسن هاشمی در مورد میانگین سنی مدیران شهری، گفت: میانگین سنی مدیران شهری پایتخت حدود 50 سال است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان