بازدید 10477
۹

هشدار رئیسی: واکسن روی کرونای آفریقایی اثر ندارد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره واکسیناسیون خبرنگاران و خبرنگارانی که در اولویت تزریق واکسن در فاز سه قرار دارند، توضیح داد.
کد خبر: ۱۰۵۲۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰ 18 May 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: واکسیناسیون خبرنگاران در فاز سه صورت می‌گیرد و خبرنگاران میدانی و خبرنگارانی که در نشست‌ها و برنامه‌های خبری حضور پیدا می‌کنند و مصاحبه نزدیک با افراد انجام می‌دهند در فاز سوم اولویت واکسیناسیون کرونا قرار دارند و انجمن و نهادهای متولی باید لیست خبرنگاران در معرض خطر را به ما اعلام کنند تا این خبرنگاران در فهرست واکسیناسیون فاز سه قرار گیرند.

علیرضا رییسی ادامه داد: این احتمال وجود دارد که مدیران تخلف کنند و اسامی افرادی خارج از لیست و خبرنگاران دورکار را که در معرض خطر نیستند، در فهرست قرار دهند اما نباید اسم این خبرنگاران هم ردیف افراد پرخطر اعلام شود.

جزئیات شناسایی مبتلایان به کرونای هندی و آفریقای جنوبی در ایران

رییسی در ادامه درباره شناسایی موارد ابتلا به کرونای جهش یافته هندی و آفریقای جنوبی در کشور بیان کرد: یک سری کارگر و مسافرهندی در جنوب شناسایی شدند و نیروهای بهداشت در گشت شهری یک سری اتباع هندی مشاهده و بررسی کردند که ۱۸ نفر در یک هتل اسکان دارند که ۴ نفر آنها علامت داشتند و بعد از تست گرفتن از این گروه مشخص شد که این اتباع به کرونا مبتلا هستند و بعد این افراد قرنطینه شدند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: در پارسیان و عسلویه در هرمزگان و آذربایجان غربی موارد ابتلا به کروناهای جهش یافته همین گونه رصد شد و همه مبتلایان به سرعت قرنطینه شدند و خوشبختانه این دوره در رصد و پایش اتباع خارجی مشکوک دانشگاه های علوم پزشکی به سرعت عمل کردند و افراد مبتلا و مشکوک شناسایی شدند و از آنها تست گرفته شد.

هیچکدام از مبتلایان به کرونای هندی و آفریقای جنوبی بستری نشده‌اند

رییسی با تاکید بر قرنطینه سریع مبتلایان به کرونای جهش یافته و اطرافیان این افراد گفت: خیلی سریع مبتلایان و تمام اطرافیان آنها در این دوره سفت و سخت قرنطینه شدند و نکته جالب این بود که تاکنون از 40 تا 50 نفری که به کرونای هندی و آفریقای جنوبی مبتلا شده اند، کسی بستری نشده است.

احتمال جهش ویروس کرونا در ایران

وی با اشاره به احتمال جهش کرونا در ایران گفت: ما نباید فکر کنیم قرار است ویروس از هند، آفریقای جنوبی و برزیل به ایران بیاید و این احتمال وجود دارد که در ایران ویروس کرونا جهش پیدا کند البته باید توجه داشت زمانی می گوییم کرونای ایرانی داریم که ویروس جهش یافته ای در کشور شناسایی کنیم که سوش غالب باشد؛ ویروس انگلیسی و هندی و آفریقای جنوبی چون سوش غالب این کشورها بودند به کرونای انگلیسی و هندی مشهور شدند و باید دانست که ما هنوز چیزی به نام کرونای ایرانی نداریم و سوش غالب کشور کرونای انگلیسی است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: ما نگران کرونای آفریقای جنوبی هستیم چرا که واکسن‌گریز است و این می تواند خطرناک باشد و باید دانست که ویروس هندی قدرت سرایت بالاتری دارد و به طور کلی جهش در ویروس کرونا قدرت چسبندگی و نفوذپذیری آن به سلول را بالا می برد و می تواند میزان کشندگی ویروس افزایش پیدا کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۹
جناب رییسی مستندات علمی شما در این خصوص را بیان کنید کدام آزمایشگاه به این نتیجه رسیده که واکسن روی این ویروس تاثیر نداره متاسفانه وزیر بهداشت و زیر مجموعه ایشان فقط ترس به جامعه تزریق می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
یه جستجوی ساده به انگلیسی انجام بدین کلی از مقامهای علمی گفتن بنظر میاد که ویروس آفریقای جنوبی مقاوم هست در برابر واکسن های موجود
.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
این ترس واکسنه دیگه... فعلاْ تا واکسن تزریقی نیست باید بترسی و مواظب خودت باشی
کدام واکسن؟!!
فایزر و مدرنا؟! لطفا مستندات علمی بیار.

از یک دکتر بعیده مثل عوام حرف بزنه‌. شعور مخاطب برای شما مهم نیست؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
ايشان براي عوام حرف زده نه براي دانشمندان ضمنا نتيجه تحقيقات دانشمندان را براي عوام بازگو كرده نه تخيلات خود را
بهانه شما برای عدم خرید واکسن جور شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
آخ كه چقدر اين حرفها تكراري و عوام پسند است؟
ناشناس جان! كشورهايي كه واكسن توليد كرده اند اولويت اولشان واكسيناسيون مردم خودشان هست و بر اساس برنامه سازمان بهداشت جهاني درصد كمي از آن را به ديگر كشورها مي فروشند
این جناب وزیر بهداشت و رئیسی برای خودشان دکان بازار درست کردند یک سال است نصف جمعیت ایران از کار کاسبی افتادند همین جناب رئیسی که فقط بلده ترس القا کنه حاضره دو ماه حقوق نگیره بده به یک کاسب
اگه جهش یافته ها خطرناکترن پس چرا میگی اون 40 _ 50 نفر که گرفتن هیشکدوم طوریشون نشده ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان