بازدید 9399
۸
باز هم انتصاب در فدراسیون فوتبال حاشیه ساز شد، این‌بار فاطمه گلستانی‌نیا

آیا سرپرست دپارتمان حقوقی فدراسیون، یک کارآموز است؟

خانمی که فدراسیون فوتبال ایران او را به عنوان مدیر دپارتمان حقوقی منصوب کرده است، در جستجوی اینترنتی یک کارآموز وکالت معرفی شده که قاعدتا نمی‌توان او را یک وکیل و حقوقدان کارکشته و مجرب دانست. آیا چنین انتصاب ضعیفی برای دپارتمان مهم فوتبال در وضعیت حساس فعلی مناسب است؟
کد خبر: ۱۰۵۲۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۹ 18 May 2021

پرسپولیس استقلال روز 24 اردیبهشت به مصاف هم رفتند و دقیقا در همین روز تکلیف دپارتمان های داوری و حقوقی فدراسیون فوتبال مشخص شد.

به گزارش تابناک ورزشی، در سال هایی که خبری از فضای مجازی نبود و رسانه ها به این شکل هفته ای هفت روز و شبانه روزی کار نمی کردند، فدراسیون انتصاب ها و خبرهای جنجالی را برای روز پنج شنبه می گذاشت تا بازخورد کمتری در فضای رسانه داشته باشد. این بار هم فدراسیون از فرصت دربی استفاده کرد و بی سر و صدا دو حکم سرپرستی داد.

البته تکلیف دپارتمان داوری از پیش مشخص بود. شاید خیلی از داوران و پیشکسوتان داوری فوتبال میانه خوبی با علیرضا سهرابی، سرپرست پیشین نداشتند و حتی او را به خاطر تخصص در فوتسال، داور 20 در 40 می خواندند. حسن کامرانی فر از مدت ها پیش به عنوان گزینه اصلی دپارتمان داوری مطرح بود و همچنین داوران رابطه خوبی با او دارند.

فاطمه گلستانی نیا کیست؟

اما در خصوص دپارتمان حقوقی، طبیعتا فوتبالی ها نام فاطمه گلستانی نیا را تاکنون نشنیده اند. با جستجوی نام او به پایگاه خبری وکلاپرس و همینطور سایت حامی وکیل (صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری) رسیدیم. در بانک اطلاعاتی حامی وکیل، عبارت کارآموز وکالت دادگستری و عضو کانون وکلای مرکز در معرفی فاطمه گلستانی نیا به چشم می خورد. اما کارآموز در وکالت به چه معناست؟

کارآموز وکالت دادگستری مانند یک وکیل پایه یک اجازه فعالیت دارد و می تواند در بسیاری از دعاوی حقوقی، کیفری، خانوادگی، ملکی، چک و غیره به عنوان وکیل فعالیت کند اما صلاحیت او محدود است و اجازه فعالیت در پرونده های سنگین را ندارد. به طور مثال کارآموز اجازه مداخله به پرونده هایی که در دیوان عالی کشوری رسیدگی می شوند را ندارد. همچنین فعالیت های وکالتی کارآموز باید تحت نظارت یک وکیل پایه یک دادگستری باشد و وکالتنامه اش توسط همین وکیل سرپرست کنترل و امضا شود تا دادگاه به کارآموز اجازه ورود به پرونده را بدهد.

بعد از 18 ماه دوره کارآموزی و طی کردن مراحل آن که توضیحاتش در حوصله این متن نمی گنجد، کارآموز به عنوان وکیل پایه یک دادگستری فعالیتش را آغاز می کند.

البته ذکر این نکته ضروری است که طبق اعلام پایگاه خبری وکلا پرس، فاطمه گلستانی نیا در آزمون وکالت سال 97 رتبه 4 کانون وکلای مرکز را احراز کرده و مسلما این موضوع نشان از استعداد و دانش بالا دارد.

فدراسیون روشنگری کند

این احتمال وجود دارد که پایه فاطمه گلستانی نیا ارتقا یافته باشد و مشخصات او در سایت حامی وکیل کماکان به روزرسانی نشده باشد. با این حال همین که عبارت کارآموز در معرفی ایشان به چشم می خورد منجر به انتقاد و اعتراضات پراکنده حقوقدان های ورزشی شده است.

آیا یک کارآموز وکالت، سرپرست دپارتمان حقوقی فدراسیون شده؟

با توجه به این موارد و درگیری فوتبال ایران در پرونده های کوچک و بزرگ بین المللی از فدراسیون فوتبال انتظار می رود در این خصوص روشنگری کند.

منبع: طرفداری 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
به به چه روزگاری .
با توجه به اینکه در سایت کانون وکلا اسم ایشان جزو وکلا ثبت نشده است بنابراین هنوز ایشان کارآموز هستند و نه پایه یک .ولی این رتبه وکالت ارتباطی به سطح سواد ندارد و صرفا طی کردن دوره ای خاص است . ولی نشان از کم تجربگی در دعاوی است
جیگرررررررررر
ان شالله وکیل خوبی باشه ....
ضمنا کاراموز وکالت هم نیس وکیل پایه یک دادگستریه بنده خدا
الحمد الله در دستگاههای مختلف اجرایی کشور ،رانت و لابی ونفوذ نمایندگان و غیره فراوان است و شایسته سالاری نیز به فراموشی سپرده شده است .کسی نیست این بساط را جمع نماید.
شماره همراهش رو چرا نزاشتید پس ؟
ما عملکرد وکلای باتجربه با چندین سال سابقه در سطح باشگاهی و حتی ملی را هم دیده ایم.

چون بنده خدا جوونه باید کوبیدش؟؟؟ ولی اگر پیر بود به به چه چه میکردیم.
به نظر من جوونا انگیزه و چابکی بیشتری دارن
تبریک و خداقوت به ایشون
نفس کارآموز بودن اشکالی نداره چون در شرایط کنونی در دوره کارآموزی آموزشهای شغلی خاصی ارایه نمیشه.اما موضوع اصلی در اینجا شیوه انتصاب افراد است.معیار و محک سنجش چیه؟مثلا این خانم از چه توانمندی و تخصصی بهره مند بوده که برای چنین سمتی مناسب تشخیص داده شده اند؟کدام آزمون تخصصی را بین شرکت کنندگان متعدد نمره قبولی گرفته اند؟متاسفانه این موضوع مختص به این یک مورد نیست درد مشترک و معضل گریبانگیر اکثر دستگاههای دولتی و شبه دولتیه.به جای ایپکه معیار گزینش تخصص و تبحر و شایستگی باشد مواردی همچون فامیل و آشنا بودن و امثالهم هست.این نوع گزینش خیلی تاسف باره و مطمینا به رشد و تعالی کشور کمکی نمیکنه.از صمیم قلب آرزو میکنم روزی در این کشور هم شایسته سالاری ملاک باشه.موضوع بسیار حایز اهمیتیه.چون تنها در شایسته سالاریه که اشخاص بنابر قابلیتهای خودشان در محلی که شایسته آنهاست قرار میگیرند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر