بازدید 4266
توسط آمریکا، کانادا و انگلیس؛

تحریم ده‌ها مقام ارشد شورای نظامی میانمار

آمریکا، انگلیس و کانادا از تحریم ده‌ها مقام ارشد نظامی میانمار و برخی شرکت‌های دولتی این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۱۰۵۲۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۰ 18 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، رسانه‌ها غروب دوشنبه به وقت تهران از تحریم‌های تازه آمریکا، کانادا و انگلیس علیه شورای نظامی میانمار خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری انگلیسی «رویترز» وزارت خزانه داری آمریکا ۱۳ مقام نظامی در میانمار را تحریم کرده است. کانادا نیز اعلام کرده که تحریم‌های اضافی را علیه افراد و نهاد‌های وابسته به نیرو‌های مسلح میانمار اعمال کرده است، انگلیس نیز از تحریم‌هایی یک شرکت دولتی میانمار خبر داد.

خبرگزاری «آناتولی» نیز گزارش داد که آمریکا ده‌ها مقام ارشد نظامی میانمار از جمله وزرا را با ادعای اعمال خشونت علیه مردم تحریم کرده است. این تحریم‌ها تازه‌ترین اقدام‌های تحریمی آمریکا علیه میانمار است.

پیش از این، دولت آمریکا به همراه متحدانش برخی مقام‌های ارشد نظامی و امنیتی میانمار را به دلیل سرکوب معترضان تحریم کرد.

ارتش میانمار اول فوریه (۱۳ بهمن گذشته) به بهانه تقلب در انتخابات در این کشور، «آنگ سان سوچی» و دیگر مقام‌های ارشد دولت را بازداشت کرد و خود قدرت را در اختیار گرفت. از زمان وقوع کودتای ارتش، مردم میانمار در شهر‌های مختلف دست به اعتراض زده و خواستار آزادی مقامات دولت سابق این کشور و کنار رفتن نظامیان هستند.





گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در میانمار، نظامیانِ کودتاچی در این کشور را به ارتکاب جنایت علیه بشریت متهم کرده است. سخنگوی سازمان ملل نیز اخیرا گفت که در جریان کودتای نظامی در میانمار تا کنون ۵۶۸ نفر ار مردم این کشور کشته شده‌اند.

کشور‌هایی از قبیل چین و روسیه ضمن محکوم کردن کشتار غیر نظامیان، به کشور‌های غربی به ویژه آمریکا هشدار داده‌اند که در امور داخلی میانمار دخالت نکند. اخیرا نیز سران کشور‌های عضو گروه «آسه‌آن» بر سر راه حل بحران میانمار از جمله آزادی زندانیان سیاسی، آغاز گفتگو‌های طرفین و خاتمه یافتن خشونت‌ها به توافق رسیدند.

در این نشست که به میزبانی کشور اندونزی و در شهر جاکارتا برگزار شد، رئیس دولت کودتای میانمار نیز حضور یافت. «جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی پس از پایان این نشست گفت، دموکراسی باید به میانمار بازگردد و خشونت علیه شهروندان خاتمه یابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل