بازدید 13196
۱
آیا وزارتخانه بدون جنجال و وقت کشی، پول فدراسیون را منتقل می‌کند؟

نوشداروی نوبخت قبل از مرگ فوتبال نیمه‌جان ایران، رسید

همه می‌دانیم این کمک دولتی، هر چه باشد تنها قرص مسکنی برای رفع مقطعی سردرد بی پولی در فدراسیون تاراج رفته فوتبال ایران است. بابد پذیرفت که در این فرصت کوتاه،  راهی جز درمان سرپایی با جذب کمک دولتی نبود هرچند جسم بیمار فوتبال ایران نیازمند یک جراحی سنگین است.
کد خبر: ۱۰۵۲۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۸ 18 May 2021

در دوره های پیشین مدیریت فدراسیون فوتبال گفته می‌شد که وظیفه اصلی رییس و هیات رییسه فدراسیون، تامین مخارج اداره این رشته پرخرج و البته مستعد برای درآمدزایی است. اما آنچه در عمل دیده می‌شد مدیریت هزینه روسایی بود که تمایلی به بکارگیری ارتباطات خود درجهت جذب منابع مالی برای سطح کلان فدراسیون نبودند.

به گزارش تابناک ورزشی، فدراسیون فوتبال ایران موظف به تامین هزینه ۲۰ تیم مختلف فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی تحت عنوان نیم های ملی در دو قسمت کلی زنان و مردان است.

مخارجی کمرشکن که اگر ایده و مجرای مشخصی برای جبران هزینه‌هایش نکرد، راهی جز انحلال تیم‌ها یا افزایش بدهی تا مرز انفجار باقی نمی‌ماند. هر دوی این حالت‌ها امروز رخ داده است؛ فدراسیون ساختمان و دارایی اصلی‌اش را از دست داده و در واقع خانه‌اش را بخاطر خطای بشدت مشکوک رییس پرمدعای قبلی به عنوان بخشی از بدهی و دیون به شستا از دست داده است و انفجار نخست را تجربه کرده. 

قرص مسکن نوبخت با تجویز عزیزی‌خادم برای احیای فوتبال نیمه‌جان ایران رسید

همچنین چند تیم ملی زیرنظر خود از جمله تیم ملی فوتبال زنان ایران را از دو سال پیش عملا تعطیل کرد اما صدایش را هم در نیاورد تا جایی که ملی پوشان بانوی ایران از رنکینگ فیفا هم خارج شدند و گویا کشور ۸۰ میلیون نفری ایران، یک تیم ملی فوتبال برای نیمی از جمعیت خود ندارد!

اوج بی کفایتی و نگاه درجه دو به زنان در دولت روحانی که هیچکس هم بانیان این افتضاح را تا امروز بازخواست نکرده است. یادمان نرفته که مدیران ارشد فدراسیون فوتبال به تیم های ملی بانوان به عنوان فرصت شغلی برای فرزندان خود می نگریستند که نمونه بارز آن را در اشتغال دختر محمود اسلامیان در دوره مسوولیت پدرش در هیات رئیسه فدراسیون، شاهد بودیم! فوتبال در همبن حد برای آقایان اهمیت داشت و ابایی هم از تعطیلی کامل برخی از تیم های ملی نداشتند.

رئیس جدید فدراسیون فوتبال در ابتدای جلوس خود بر صندلی ریاست این کشتی توفان زده، چاره ای جز درگیرشدن با بحران های روزمره و بجا مانده از میراث گذشتگان نداشت. 

موج طلبکار و شاکی و هزینه های ریز و درشت و حقوق دهها نفر پرسنل فدراسیون در کنار اولویتی همچون حضور با صلابت تیم ملی بزرگسالان ایران در دور برگشت مقدماتی جام جهانی قطر، و البته دفاع در محاکم بین المللی برای کاهش غرامت ویلموتس، همچون آوار بر سر رییس جدید ریخت و منصفانه نیست که رفع فوری همه آنها را ظرف سه ماه نخست از عزیزی خادم بخواهیم.

رئیس جدید که وضعیت شهر آشوب زده فوتبال و خزانه خالی اش را دید، در کوتاه مدت چاره ای جز خرج کردن کوپن های شخصی اش ندید و در دیدار با هر صاحب منصبی که می‌شناخت دنبال دریافت کمکی برای احیای فوتبال کشور و جلوگیری از مرگ کامل این بیمار سکته‌ای رفت.

این تیر اضطراری شهاب عزیزی خادم به هدف خورد و او مستقیم سراغ تقسیم کننده و تخصیص دهنده بودجه دولت رفت. این میانبر البته با دشواری هایی همراه بود اما مدیران قبلی هیچگاه دست به همین اقدام ساده و طلب استمداد از نهادهای مختلف حاکمیتی هم نزد.

حالا خبر می‌رسد پس از پیگیری های مدیران ارشد فدراسیون فوتبال، محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه ضمن اعلام حمایت از تیم های ملی فوتبال و فوتسال برای شرکت در مقدماتی جام جهانی فوتبال و جام جهانی فوتسال از کمک مالی و لجستیکی به این دو تیم‌ خبر داد.

گزارش های رسیده حاکی است اولین قسط این اعتبار تخصیصی ویژه در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته تا به فدراسیون فوتبال پرداخت شود.

در شرایط خاص تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال و وضعیت سختی که تحریم‌های ظالمانه آمریکا پیش روی کشور و فوتبال ایران برای مدیریت و تامین منابع مالی به وجود آورده، این اعتبار ویژه حمایتی، در حساس ترین برهه ممکن بار زیادی از مشکلات را از روی دوش مدیریت فدراسیون برمی‌دارد.

به این ترتیب بعد از رایزنی های لازم، رئیس سازمان برنامه و بودجه دو جلسه با شهاب عزیزی خادم رییس فدراسیون برگزار کرد و همچنین  با اعضای کادر فنی تیم ملی بزرگسالان هم دیدار صمیمانه ای داشت، در سریع ترین زمان ممکن امور مربوط با پرداخت این اعتبار ویژه انجام شد.

در همین راستا شنیده می‌شود که قسط اول کمک سازمان برنامه و بودجه با رعایت موازین قانونی و دستور مستقیم رییس سازمان در اختیار وزارت ورزش و جوانان جهت پرداخت به فدراسیون فوتبال قرار گرفت.

گفتنی است احتمالا این مبلغ در یکی دو روز آینده در اختیار تیم‌های ملی قرار می‌گیرد و در روزهای آینده باید منتظر تخصیص اقساط بعدی باشیم. البته فوتبالی ها نگرانی هم بابت تاخیر در انجام این پروسه در همان وزارت ورزش دارند. درست مانند اتفاقی که معاون زن وزارتخانه در ماجرای انتقال بودجه ویژه فدراسیون کشتی هم رقم زد و موجب دعوای شدید علیرضا دبیر با وزارت ورزش شد. جایی که فریبا محمدیان عادت ندارد به آسانی نقش یک رسانا را ایفا کند!

همه می‌دانیم این کمک هر چه باشد تنها قرص مسکنی برای رفع مقطعی سردرد بی پولی در فدراسیون تاراج رفته فوتبال ایران است. راهی میان‌بر که تا رسیدن به مقصد چندان آسان نخواهد بود.

بابد پذیرفت که در این فرصت کوتاه،  راهی جز درمان های سرپایی و کوتاه‌مدت همچون جذب کمک دولتی که وظیفه دولت در قبال علاقه مردم است، ممکن نبود و جسم بیمار فوتبال ایران نیازمند یک جراحی سنگین است.

 

طبق اعلام AFC تیم ملی فوتبال کشورمان از ١٣ خرداد ماه در منامه بحرین در چارچوب گروه C رقابت‌های مقدماتی جام جهانی به مصاف حریفان خواهد رفت و تزریق فوری این پول به تیم ملی فوتبال ضروری است.

نویسنده: بهنام شریفی

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فقط دستگیری تاج و دریافت مبلغ و غرامت قرارداد ننگین ویلموتس ازش ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار