بازدید 6661
۱

فیروزآبادی:راهکارهای حل مشکلات‌کشور را ارایه می‌کنم

یک داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در بیانیه ای با اشاره به شناسایی ۱۵۰ مشکل در کشور، اعلام کرد که برنامه ها و راهکارهای مشخص دولت «تحول و عدالت» را که متناسب با یکصد و پنجاه مشکل و صورت مساله شناسایی شده در کشور تبیین و تدوین شده است را به مردم ارایه خواهم کرد.
کد خبر: ۱۰۵۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶ 17 May 2021


به گزارش تابناک به نقل از  ایسنا، متن بیانیه سید ابوالحسن فیروزآبادی به شرح زیر است:

مردم سرافراز ایران اسلامی؛
امروز که به فضل الهی انقلاب اسلامی ایران با معماری خمینی کبیر و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب گام دوم خویش را آغاز کرده، نظام حکمرانی کشور در یک پیچ تاریخی و سرنوشت‌ساز به سر می‌برد و از این حیث انتخابات ریاست جمهوری 1400 به عنوان آخرین انتخابات قرن چهاردهم و طلوع قرن پانزدهم اهمیت شایانی دارد.

دولت در تاریخ سیاسی معاصر همواره نقطه‌ توازن و تعادل نظام حکمرانی کشورها بوده است. اما در عصر فضای مجازی (جهانی‌شدن، اطلاعاتی‌شدن، شبکه‌ای‌شدن، اجتماعی‌شدن و ...) که از مهم‌ترین پیامدهای آن «دولت‌گریزی» و «ساختارشکنی» برشمرده می‌شود، این نقطه توازن و تعادل دستخوش تغییرات اساسی شده است. بنابراین اگر دولت جدید (1400) نتواند ضمن اتکا به مبانی و آرمانهای انقلاب اسلامی، نقش و کارویژه‌ خود را در این شرایط جدید در چارچوب یک نظریه جامع بازتعریف کند و مانند سنوات گذشته که با دولتهای بدون نظریه و برنامه جامع مواجه بوده‌ایم، به مسیر خود ادامه دهد، نظام حکمرانی با چالش هایی جدی مواجه و کشور در لبه پرتگاهی قرار خواهد گرفت که تبعات و پیامدهای سهمگینی را در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی در پی دارد که «سرنوشتی جز عقب‌ماندگی و استعمار از جانب قدرت‌ها» نخواهد داشت. ابرچالش های کشور و جزئیات مسائل آنها نظیر موارد زیر می تواند در تسریع وضعیت پیش‌گفته موثر باشد:
1- مواجهه نامناسب دولت با تحولات جهانی؛
2- فشار تحریمها و تعمیق مشکلات؛
3- بحران آب، گرد و غبار، آلودگی هوا و سایر بحران‌های زیست‌محیطی؛
4 - بی‌عدالتی، فساد ساختاری، رکود اقتصادی، تورم و افزایش فقر و محرومیت، بحران اشتغال، رفاه نامناسب، آسیبهای فزاینده اجتماعی و فرهنگی، انسداد چرخش نخبگان و ... و جلوه‌دادن آنها بنحوی که امیدی به حل آنها نباشد؛
5- افزایش حاشیه‌نشینی برآمده از مهاجرت روستا به شهر و از متن شهر به حاشیه (سقوط طبقه متوسط)؛
6- عدم انسجام دولت و حکومت؛
7- مداخله خارج از ضابطه نهادهای نظارتی در دولت؛
8- ...
البته کشور برخوردار از فرصت‌های کم‌نظیری است که می‌تواند علاوه بر حل ابرچالش‌های پیش‌رو، باعث سربلندی و فتح قله‌های پیشرفت نیز شود. فرصت‌هایی مانند:
1-رهبری فرزانه و وحدت بخش؛
2-ملتی صبور و وفادار؛
3-جوانان تحصیلکرده و متخصص؛
4-منابع و ذخایر عظیم انرژی، معدنی و طبیعی؛
5-موقعیت کم‌نظیر جغرافیایی و ژئوپلیتیکی؛
6- اصالت تمدنی، هویتی و تنوع کم نظیر قومیتی؛
7-تنوع کم‌نظیر زیستی و اقلیمی؛
8 -تغییر موازنه قدرت در مقیاس جهانی و منطقه‌ای و افزایش روزافزون قدرت ایران
9- ....

لذا استقرار یک دولت قوی، تحول‎خواه و عدالت‌مدار که دارای نظریه‌ای جامع و منسجم و برنامه کامل و موثر برای استفاده از فرصت‌ها جهت حل مشکلات، که مورد حمایت وسیع ملت باشد، برای تحول اساسی و ارتقاء امید در آحاد جامعه و بخصوص جوانان ضرورتی حیاتی دارد.

بر این اساس اینجانب با توجه به سابقه بیش از 4 دهه فعالیت در سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی در عرصه‌های گوناگون، برخورداری از آگاهی نسبی از وضعیت جهان و ایران، بهره مندی از دانش فنی در سطح عالی و علوم انسانی، سابقه طولانی در سطوح مدیریت عالی حوزه فناوری کشور، تجارب طولانی در حوزه ارتباطات و فعالیتهای بین‌المللی و تعامل با شرکتهای بزرگ جهان (حدود 40 کشور)، تجربه مدیریت کلان اقتصادی از جمله در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجموعه‌های وابسته به آن، اشراف کامل بر قابلیتها و ظرفیتهای فضای مجازی، تجربه مدیریت اجتماعی و شناخت آسیبهای جامعه، آگاهی و ایمان به توانمندیها و ظرفیتهای کشور، تجربه اجرای پروژه‌ها در مناطق مختلف کشور و اشراف به مسائل استانها، تحقیق و تدریس در سطوح عالی دانشگاهی، اعلام آمادگی می‌کنم، آبرو و جان خود را برای خدمت به مردم و نظام اسلامی به میدان آورم. بطور جدی بر این باور و اعتقادم این دوره نیازمند حضور چهره‌های پرتجربه، توانمند و کارآمد – و نه لزوما تکراری- و بخصوص اطمینان‌بخش در سبد انتخاب مردم است و داوطلبان انتخابات باید برای حل مشکلات و دغدغه‌های مردم برنامه شفاف و فراتر از شعارهای کلی ارائه نمایند.

لذا اینجانب در مراحل بعدی فرآیند انتخابات، برنامه ها و راهکارهای مشخص دولت «تحول و عدالت» را که متناسب با یکصد و پنجاه مشکل و صورت مساله شناسایی شده در کشور تبیین و تدوین شده است ارایه و در معرض قضاوت عموم ملت شریف و عزیز ایران قرار خواهم داد.
خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار

سید ابوالحسن فیروزآبادی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱
:)))))))))))))
مشخصه خیلی مطالعه کرده و دقیق همه چی رو تحت نظر گرفته. چون فهمیدن این نقاط قوت و ضعف خیلی کار تخصصیه و قدرت درکش از حدود توان عوام خارجه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر