کاهش ضرر تازه وارد‌ها با افزایش سرمایه گذاری غیر مستقیم

کارشناس بازار سرمایه گفت: مسئولان بورس قصد دارند که سرمایه گذاری غیر مستقیم را به سبب کاهش ریسک ارتقاء دهند، چنین تصمیمی را می‌توان به فال نیک گرفت.
کد خبر: ۱۰۵۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹ 17 May 2021

به گزارش بورس تابناک، عباسعلی حقانی نسب کارشناس بازار سرمایه با تشريح تاثیر  تصمیم جدید سازمان بورس مبنی بر مدیریت چند صندوق با در آمد ثابت توسط یک مدیر بر بازار سرمایه، اظهار کرد: رویکرد مصوبه مذکور در اصل برای تسهیل سازی روند معاملات سهامداران  به صورت غیر مستقیم در بازار سرمایه است یعنی قصد دارند که سرمایه گذاری غیر مستقیم را به سبب کاهش ریسک ارتقاء دهند، چنین تصمیمی را می توان به فال نیک گرفت.

او بیان افزود: نکته ای که در این مصوبه ذکر شده است نشان از توجه زیاد سازمان بورس به  بانک ها  دارد  که تا حدودی می توان گفت چنین مسئله ای  جای نگرانی دارد به سبب آنکه  انگار قصد دارند از این طریق منافع بانک ها را به یک طریقی  تامین کنند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: از آنجایی که بیشترین مشکل در بحث تاسیس صندوق های سرمایه گذاری بر دوش بانک ها بود به همین خاطر به نظر می آید مسئولان سازمان بورس  به منظور همکاری بیشتر بین بانک و بازار سرمایه برای تحقق اهداف اقتصادی چنین تصمیمی را اخذ کرده اند.

حقانی نسب گفت:  چند ماه گذشته نیز  به بانک ها مجوزی به منظور  تشکیل شرکت های تامین سرمایه داده شد، اعتقاد بنده بر این است که بانک ها نباید در فعالیت های بازار سرمایه دخالت چندانی را داشته باشند و باید به فعالیت بانکداری خود بپردازند به سبب آنکه عملا با چنین اقداماتی آن ها را  به سمت بنگاهداری دربازار سرمایه هدایت می کند.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اجبار صندوق های درآمد ثابت به خرید سهام نیز به نوعی به سود بانک ها تمام شد  به سبب آنکه که خیلی از سهامداران واحد هایشان را ابطلال کردند و سرمایه ها خود را به منظور سپرده گذاری به بانک ها سپردند .

او گفت: صندوق های درآمد ثابت دو بخش دارد که نخست می توان به  توسعه بازاریابی به منظور جذب منابع و در گام بعدی به مدیریت صندوق اشاره کرد، نکته حائز اهمیت آن است که قاعدتا یک مدیر باید توانایی لازم برای اداره چند صندوق را داشته باشد اما برای بازاریابی باید برنامه های متنوعی را در نظر گیرد به سبب آنکه در غیر این صورت تضاد منافع ایجاد می شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار