بازدید 4545

آخرین وضعیت ۲ آتش سوزی جنگل‌های باشت

کد خبر: ۱۰۵۲۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴ 15 May 2021

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون شاهد وزش باد شدید در منطقه محل آتش‌سوزی هستیم که مهار آتش را با کُندی مواجه کرده است.

به گزارش ایسنا، «محمد محمدی» در خصوص آخرین وضعیت آتش سوزی جنگل‌ها در دو نقطه از شهرستان باشت افزود: از ساعت ۱۷ عصر پنجشنبه آتش‌سوزی منطقه "لار" در شهرستان با شروع شد که نیروهای فرمانداری، بخشداری، نیروهای مردمی، ادارات مختلف و سپاه به سمت محل آتش سوزی بسیج شدند.

وی اظهارکرد: صبح روز جمعه آتش‌سوزی در یک مرحله مهار شد اما به علت وزش باد شدید بعد از ظهر روز جمعه دوباره شعله ور شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اکیپ های مختلفی از شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، تیپ ۴۸ فتح استان و گروه‌های کمکی از شهرستان‌های همجوار جهت مهار این آتش سوزی به منطقه اعزام شدند.

محمدی تصریح کرد: با هماهنگی های صورت گرفته از سوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز ۳ بالگرد، یک بالگرد از سوی هلال احمر و دو بالگرد از سوی هوافضای سپاه به این منطقه جهت کمک به مهار آتش سوزی ها اعزام شده است.

وی ادامه داد: بالگرد هلال احمر تاکنون ۷ سورتی پرواز جهت انتقال نیروهای امدادی به ارتفاعات محل آتش سوزی انجام داده و همچنین یک بالگرد سپاه جهت کمک به آتش سوزی منطقه «پیچاب» به این منطقه اعزام شده است و بالگرد دیگر سپاه نیز تاکنون ۳ سورتی پرواز جهت کمک به مهار آتش سوزی منطقه «لار» شهرستان باشت انجام داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هم اکنون حدود ۱۰۰ نفر نیرو از دستگاه‌های مختلف از جمله منابع طبیعی، محیط زیست، تیپ ۴۸ فتح، نیروهای مردمی، تشکل‌های مردم نهاد، کوهنوردان و نیروهای ادارات مختلف مشغول اطفای حریق در منطقه «لار» شهرستان باشت هستند.

محمدی تاکید کرد: هم اکنون شاهد وزش باد شدید در منطقه محل آتش‌سوزی هستیم که مهار آتش را با کُندی مواجه کرده است البته برنامه داریم که در صورت توقف وزش باد فردا صبح با بالگردهای آبپاش اقدام به اطفای کامل حریق کنیم.

وی در خصوص میزان خسارات وارده اظهارکرد: هنوز میزان خسارات وارده ناشی از این آتش سوزی ها مشخص نیست و پس از مهار کامل آتش سوزی ها ارزیابی می شود، بخش اعظمی از آتش سوزی جنگل های شهرستان باشت مهار شده اما هنوز خیلی از کار مهار آتش سوزی مانده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص علت این آتش سوزی ها تصریح کرد: این آتش سوزی ها در سطح استان معمولا بدلیل آتش زدن پسماند مزارع، روشن کردن آتش توسط شکارچیان، چوپانان و برخی ها که برای تفریح به کوه می روند، زخ می دهد که انتظار داریم مردم با توجه به گرمی هوا و خشک شدن مراتع جهت جلوگیری از وقوع آتش سوزی در عرصه های جنگلی استان پس از اطمینان از خاموش شدن آتشی که روشن کرده‌اند، منطقه را ترک کنند تا شاهد چنین آتش سوزی ها و سوختن سرمایه های ارزشمند ملی و استانی مربوط به ایندگان نباشیم.

محمدی بیان کرد: به علت بی مسئولیتی که برخی افراد داشتند در این آتش‌سوزی درختانی چندین ساله از بین رفتند که رضای خدا در این اقدامات ناپسند نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان