بازدید 36250
کیوسک بین الملل تابناک

حمله ۱۶۰ جنگنده اسرائیلی به غزه و شلیک ۲۰۰۰ موشک مقاومت به سرزمین‌های اشغالی/ قدردانی خالد مشعل از ایران/ پیشنهاد عجیب بن زاید به نتانیاهو برای حمله زمینی به غزه/ درخواست گوترش برای توقف فوری تنش میان رژیم صهیونیستی و فلسطین

حمله ۱۶۰ جنگنده اسرائیلی به غزه و شلیک ۲۰۰۰ موشک مقاومت به سرزمین‌های اشغالی، قدردانی خالد مشعل از ایران، پیشنهاد عجیب بن زاید به نتانیاهو برای حمله زمینی به غزه، درخواست گوترش برای توقف فوری تنش میان رژیم صهیونیستی و فلسطین و خروج آمریکا از بزرگترین پایگاه نظامی خود در جنوب افغانستان از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۵۱۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲ 14 May 2021

حمله ۱۶۰ جنگنده اسرائیلی به غزه و شلیک ۲۰۰۰ موشک مقاومت به سرزمین های اشغالی/ قدردانی خالد مشعل از ایران/ پیشنهاد عجیب بن زاید به نتانیاهو برای حمله زمینی به غزه/ درخواست گوترش برای توقف فوری تنش میان رژیم صهیونیستی و فلسطین

کیوسک بین الملل تابناک: حمله ۱۶۰ جنگنده اسرائیلی به غزه و شلیک ۲۰۰۰ موشک مقاومت به سرزمین های اشغالی، قدردانی خالد مشعل از ایران، پیشنهاد عجیب بن زاید به نتانیاهو برای حمله زمینی به غزه، درخواست گوترش برای توقف فوری تنش میان رژیم صهیونیستی و فلسطین و خروج آمریکا از بزرگترین پایگاه نظامی خود در جنوب افغانستان، از مهم ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حمله ۱۶۰ جنگنده اسرائیلی به غزه و شلیک ۲۰۰۰ موشک مقاومت به سرزمین های اشغالی

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) اعلام کرد، در حملات بامدادی و نیمه‌شب گذشته حدود ۱۶۰ جنگنده نیروی هوایی این رژیم، نوار غزه را زیر حملات موشکی خود گرفتند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»؛ در بیانیه ارتش این رژیم آمده است که صدوشصت جنگنده در عرض فقط ۴۰ دقیقه، حدود ۴۵۰ موشک به ۱۵۰ هدف در شمال نوار غزه شلیک کردند.

سخنگوی ارتش رژیم کودک‌کش اسرائیل با بیان اینکه عملیات شب گذشته بزرگترین حملات طی درگیری‌های چند روز اخیر به نوار غزه بود، گفت: هنوز در حال ارزیابی اثرات بمباران شب گذشته بر گروه‌های مقاومت فلسطینی از جمله حماس هستند.

بر اساس این بیانیه، علاوه بر تجاوز هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، تانک‌ها و توپخانه‌های این رژیم نیز طی شب گذشته حملات شدیدی را به مردم بی‌گناه نوار غزه انجام دادند.

حمله ۱۶۰ جنگنده اسرائیلی به غزه و شلیک ۲۰۰۰ موشک مقاومت به سرزمین های اشغالی/ قدردانی خالد مشعل از ایران/ پیشنهاد عجیب بن زاید به نتانیاهو برای حمله زمینی به غزه/ درخواست گوترش برای توقف فوری تنش میان رژیم صهیونیستی و فلسطین

سخنگوی ارتش این رژیم با بیان اینکه نیروی زمینی هنوز عملیات علیه نوار غزه را آغاز نکرده و فعلا در مناطق مرزی مستقر هستند، گفت: ۵۰۰ گلوله توپخانه و ۵۰ گلوله تانک در عرض یک ساعت،  فلسطینیان را هدف گرفتند.

به نوشته تایمز اسرائیل، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که طی عملیات‌ گروه‌های مقاومت نوار غزه در چهار روز گذشته، حدود ۲۰۰۰ فروند موشک و راکت به سمت صهیونیست‌ها شلیک شده است.

در این بیانیه با اذعان به اینکه سامانه‌های پدافندی «گنبد آهنین» فقط توانستند چند ده فروند از این موشک‌ها و راکت‌ها را رهگیری کنند، آمده است که تعداد زیادی از آنها به مناطق پرجمعیت در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطرف غزه برخورد کرده است.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو، مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است. وزارت بهداشت نوار غزه امروز اعلام کرد که تا این لحظه، شمار قربانیان حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها به ۱۱۹ شهید از جمله ۲۷ کودک و ۱۱ زن رسیده است. همچنین بیش از ۶۰۰ فلسطینی تا کنون مجروح شده‌اند.

«ابوحمزه» سخنگوی نظامی گروه سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین  در واکنش به تهدید رژیم صهیونیستی به حمله زمینی علیه غزه تاکید کرد که نبرد زمینی کوتاه‌ترین راه برای رسیدن مقاومت به پیروزی است و در این نبرد سرنوشت نظامیان صهیونیستی جز کشته یا اسیر شدن نخواهد بود.

با این حال«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم غاصب صهیونیستی امروز تهدید کرد حملات به نوار غزه را تا «زمانی که لازم باشد» ادامه می‌دهند.

قدردانی خالد مشعل از ایران

«خالد مشعل»  رئیس جنبش حماس در خارج از سرزمین اشغالی در مصاحبه‌ای به اظهار نظر در خصوص جنگ غزه و روابط این جنبش با کشورهای مختلف پرداخت.

او به خبرگزاری روسیا الیوم گفت، ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این، انجام عملیات نظامی زمینی در غزه را آزموده و می‌داند که این عملیات چگونه علیه‌ نیروهایش خواهد شد و هرگونه عملیات زمینی، دامی برای ارتش اسرائیل خواهد بود.

خالد مشعل تأکید کرد که مردم فلسطین به دنبال آزادی هستند و هیچ زمانی در راستای رسیدن به هدف خود توقفی نخواهند داشت و همچنین تصمیم برای مقاومت، تحت تأثیر دخالت‌های کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی نخواهد بود.

حمله ۱۶۰ جنگنده اسرائیلی به غزه و شلیک ۲۰۰۰ موشک مقاومت به سرزمین های اشغالی/ قدردانی خالد مشعل از ایران/ پیشنهاد عجیب بن زاید به نتانیاهو برای حمله زمینی به غزه/ درخواست گوترش برای توقف فوری تنش میان رژیم صهیونیستی و فلسطین

این مقام ارشد حماس در خصوص سلاح مقاومت در غزه نیز گفت: «ساخت سلاح در غزه صورت می‌گیرد و از خارج غزه هیچ موشکی به حماس نمی‌رسد.»

وی در پاسخ به این که آیا احتمال ورود حزب‌الله لبنان به جنگ وجود دارد یا نه، پاسخ داد: «این مسأله به طرفی که می‌خواهد در درگیری کنونی وارد شود، مربوط می‌شود. ما ارزیابی امور را به خودشان واگذار می‌کنیم. حماس و گروه های فلسطینی متوجه پیچیدگی اوضاع هستند و از کسی نمی‌خواهیم که وارد جنگ شوند اما امیدواریم همگی در این معرکه ورود کنند.»

خالد مشعل در خصوص آتش‌بس نیز گفت کسی که تجاوز را آغاز کرده باید متوقف کند و رژیم صهیونیستی باید از مسجدالاقصی خارج شده و شهرک‌نشینان را بیرون کند و حملات به غزه را متوقف کرده و دست از اخراج اهالی محله «الشیخ جراح» در بیت‌المقدس بردارد.

او در خصوص فضای سیاسی رژیم صهیونیستی نیز گفت که نتانیاهو غرق در بحران است و با این جنگ بیش از پیش در آن فرو می‌رود.

رئیس حماس در خارج از فلسطین در ادامه به موضوع سازش برخی کشورهای عربی با رژیم اسرائیل پرداخت و گفت که عادی‌سازی روابط از سال‌ها پیش جریان داشته و این رویداد موجب تضعیف موضع عربی می‌رود و تأثیر چندانی بر فلسطینی‌ها ندارد، چرا که مردم فلسطین به خودشان اتکا کرده‌اند و منتظر احدی نیستند.

خالد مشعل به روابط حماس با سوریه نیز اشاره کرد و گفت که در حال حاضر ارتباطی میان حماس و دولت دمشق وجود ندارد و پیش از آغاز بحران در این کشور، دوره طلایی روابط دو جانبه بود و پس از بحران شرایط اجازه ادامه آن مناسبات را نداد.

او افزود: «اما ما با کسی دشمنی نداریم و از اتفاقاتی که در سوریه رخ می‌دهد نگران و دردمند هستیم و امیدواریم که سوریه یکپارچه بماند و ما در این بحران طرف کسی نیستیم و امیدواریم که به دور از قطب‌بندی‌های دینی و طائفی بتوانیم کنار یکدیگر بوده و مبارزه کنیم.»

این مقام حماس به عربستان سعودی نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد که ریاض در قبال فلسطین موضع خود را اصلاح و شخصیت‌های فلسطینی که بدون هیچ جرمی بازداشت شده‌اند را آزاد کند و در مقابل ظلم و ستم رژیم اسرائیل بایستد و بداند که اسرائیل اساس مشکل است و بخشی از راه‌حل نیست.

خالد مشعل در پایان به رابطه حماس و جمهوری اسلامی ایران پرداخت و روابط دو طرف را «بسیار عالی» توصیف کرد و گفت ایران در کنار حقوق فلسطینی‌ها ایستاده و حماس از این موضع ایران تشکر می‌کند.

او همچنین ابراز امیدواری کرد که گفت‌و‌گوهای ایران و عربستان سعودی به نتیجه برسد و دو طرف بتوانند در راستای منافع مشترک حرکت کنند.

پیشنهاد عجیب بن زاید به نتانیاهو برای حمله زمینی به غزه

«محمود رفعت» کارشناس حقوق بین‌الملل و رئیس انستیتوی اروپایی حقوق و روابط بین‌الملل اروپا در بروکسل مدعی شد که «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی پیشنهادی درباره غزه به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ارائه کرده است.

بر اساس گزارش امروز (جمعه) پایگاه خبری «فلسطین الان»، محمود رفعت در توئیتی در حساب کاربری خود نوشته است: «محمد بن زاید پیشنهاد فرستادن مزدور به اسرائیل را به نتانیاهو داده است، همچون کسانی که در یمن می‌جنگند و امارات آن‌ها را تأمین مالی می‌کند تا به صورت زمینی به غزه حمله کنند.»

حمله ۱۶۰ جنگنده اسرائیلی به غزه و شلیک ۲۰۰۰ موشک مقاومت به سرزمین های اشغالی/ قدردانی خالد مشعل از ایران/ پیشنهاد عجیب بن زاید به نتانیاهو برای حمله زمینی به غزه/ درخواست گوترش برای توقف فوری تنش میان رژیم صهیونیستی و فلسطین

این ادعا در حالی مطرح شده است که برخی منابع خبری از جمله خبرگزاری فرانسه بامداد امروز گزارش دادند ارتش رژیم صهیونیستی، حمله زمینی به نوار غزه را آغاز کرده است.

لحظاتی پس از انتشار این گزارش رسانه‌های صهیونیستی گزارش منابع مذکور درباره آغاز عملیات زمینی به نوار غزه را تکذیب کردند و توضیح دادند که ارتش اسرائیل تنها آغاز بمباران زمینی و هوایی علیه نوار غزه را اعلام کرده است.

امارات و رژیم صهیونیستی ۱۵ سپتامبر سال ۲۰۲۰ با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا رسما توافق عادی‌سازی روابط امضا کردند.

درخواست گوترش برای توقف فوری تنش میان رژیم صهیونیستی و فلسطین

دبیرکل سازمان ملل در سخنانی خواستار توقف فوری تنش میان رژیم صهیونیستی و فلسطین به احترام عید فطر شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواستار توقف فوری تنش میان گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه و رژیم صهیونیستی به احترام عید فطر شد.

وی در این باره گفت: شمار بسیار زیادی از غیر نظامیان بی‌گناه در جریان این درگیری‌ها کشته شدند.گوترش در ادامه تاکید کرد: این منازعه تنها منجر به افزایش تندروی و افراط گرایی در سراسر منطقه خواهد شد.

خروج آمریکا از بزرگترین پایگاه نظامی خود در جنوب افغانستان

مقامات نظامی آمریکا اعلام کردند که نظامیان این کشور از یکی از بزرگترین پایگاه‌های خود در قندهار در جنوب افغانستان خارج شدند.

یک مقام نظامی آمریکایی به ان بی سی نیوز گفت: پایگاه هوایی قندهار اوایل هفته جاری به نیروهای نظامی افغانستان واگذار شد و نظامیان آمریکا از این پایگاه خارج شدند. 

حمله ۱۶۰ جنگنده اسرائیلی به غزه و شلیک ۲۰۰۰ موشک مقاومت به سرزمین های اشغالی/ قدردانی خالد مشعل از ایران/ پیشنهاد عجیب بن زاید به نتانیاهو برای حمله زمینی به غزه/ درخواست گوترش برای توقف فوری تنش میان رژیم صهیونیستی و فلسطین

پایگاه هوایی قندهار در جنوب افغانستان یکی از بزرگترین مقر‌های نظامیان خارجی و آمریکایی بوده و در گذشته میزبان ۲۶ هزار نظامی خارجی و آمریکایی در زمان اوج جنگ با طالبان بوده است.

به نوشته این رسانه آمریکایی، پس از خروج خارجی در سال ۲۰۱۴ پایگاه هوایی قندهار به مرکز اصلی مشاوره و آموزش نظامیان افغان در منطقه جنوب این کشور تبدیل شده بود.

در ماه گذشته و پس از اعلام خروج نظامیان خارجی، پایگاه هوایی قندهار مورد حمله راکتی قرار گرفته که در این حادثه به کسی آسیبی وارد نشد.

رئیس جمهور جدید آمریکا اعلام کرد، تمام نظامیان این کشور تا ۱۱ سپتامبر از افغانستان خارج خواهند شد و پس از بیست سال واشنگتن به جنگ افغانستان همزمان با تشدید خشونت و ناامنی پایان خواهد داد.

از سال ۲۰۰۱ تاکنون ۲۳۰۰ نظامی آمریکایی در جنگ افغانستان کشته و ۲۰ هزار تن نیز در این مدت زخمی شدند و همچنین از سال ۲۰۰۹ میلادی بیش از ۱۰۰ هزار شهروند افغان نیز در طولانی‌ترین جنگ آمریکا کشته و زخمی شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۲۷
خواهش میکنم خالد جان راستش ما تو مملکت خودمون گرسنه و مظلوم نداشتیم دیگه گفتیم یه دستی به سر فلسطین بکشیم ثصسواب داره آره
امارات فعلا تخمی که در یمن گذاشته به جوجه تبدیل نشده در اسراییل چه غلطی می کند تازه سربازان اسراییلی حداقل جنگ دیده تر هستند و مرده شان از زنده ده تا سرباز سوسول اماراتی با عرضه تره
هزینه این جنگ های نیابتی از کجا تامین میشوند
ایران برای گرفتن انتقام شهدای هسته ای خود از رژیم صهیونیستی اکنون بهترین فرصت زمان است با امکاناتی که در اختیار دارد غیر مستقیم وارد عمل شود. رزمنده های تکاور حتی میتوانند وارد خاک فلسطین اشغالی شده وضربه پشیمان کننده به تاسیسات حیاتی دشمن بزنند
چه برادرانی دارن این فلسطینی ها.خیلی بی شرف هستن سران امارات.
ما در این بحران طرف کسی نیستیم و امیدواریم که به دور از قطب‌بندی‌های دینی و طائفی بتوانیم کنار یکدیگر بوده و مبارزه کنیم.» طرف کسی نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بحران سوریه بحران دوطرفه بود که تو طرف کسی باشی؟؟؟بیچاره کسی که خودشو برا این احمق ها خرج بکنه بیچاره سوریه که همه این دردها رو بخاطر شماها به جان خریده حیف ار ایران که قطعا بعدها که اینها کمی حالشون بهتر بشه بپرن به ایران ومثل بقیه اعراب ساز دشمنی علم کنن ........اینده مشخص میکنه
این چه جور خبر نوشتن یه!!!!
ده بار یه پاراگراف را تکرار کردی
رییس حماس در خارج از فلسطین!!!!
خالد مشعل در نقطه ای امن لفاظی میکنه، چه می دونه مردم بیچاره چه می کشن!!!
شلیک ۲۰۰۰ موشک با پول ملت ایران
درود
پول برجام قبلی.......موشک شده تشکر هم کردن...بار دیگر میدان سنگ اندازی جهت برجام بعدی را شروع کرده....
علی برکت الله
آقای مشعل خوب گفتی هنوز اذهان بیدار خیانت و خباثت شماها را در سوریه فراموش نکردن. نمک خوردن و نمکدان شکستن آیین شماست.
مقامات ایران هنوز فکر می کنن حمایت از شماها حمایت از مسلمین است ولی واقعیت شماها همان متحجرین اخوان است
۱۶۰جنگنده در عرض ۴۰دقیقه ۴۵۰ موشک شلیک کردن در عرض یکساعت هم ۵۰۰گلوله توپ و ۵۰تا گلوله تانک زدن تازه هنوز نیروهای پیادشونو نفرسستادن از اونورم نتانیاهو گفته ک جهان حق بده بما ک داریم دفاع از خود میکنیم ینی خیلی هم فشار نیاوردیم اینطرفم راکتها رو بیشترررررشو رهگیری میکنه سامانه گنبد اهنینشون از اینورم بچها کم اوردن هول برشون داشته ک جماعت مسلمون بریزید تو خیابون در دفاع از ملت مطلوم گوربابای اسراییل و کودک کش و هر چی اسمشه فقط خواهشا دو روز نگید پیروزی قدرتمند فلسطین چون تقریبا پودرشون کرده
پول مردم ایران خرج موشک حماس میشود
خدا کنه مسوولین محترم کشور زودتر فکری بکنن و بچه هاشون رو از اروپا و آمریکا برای دفاع از فلسطین به اونجا منتقل کنن.
واقعا2000موشک شلیک شد؟ اگر چنین باشد الان اسرائیلی نباید باقی میموند احتمالا موشک موشک نیست یعنی قدرت تخریب ندارد وصرفا صدای انفجاری دارد یا اسرائیل همه انرا دراسمان منفجرمیکند ویاشاید بلوف میزنند 2000تا
طبق امارا اسراییل 90 درصد موشک ها هدف قرار گرفتند یا به هدف نخوردند.
اگر 4000 موشک می خورد به اسراییل الان با خاک یکی شده بود.
این اقای علی مطهری همین دوهفته پیش میگفت ارزویش شهادت در فلسطین هست. حسن اقای خمینی هم همینطور.وخیلی های دیگه مثل این دوستمون این بالا
‏توصیه میکنم فوری چمدانها رو ببندند تا جنگ تموم نشده و فرصت باقی هست.
‏پول بلیطشون روهم خیلی هاحاضرند تقبل کنند.
‏قدیم ها میگفتند مردهست وحرفش
آقای بن زاید این پیشنهاد شما ««پیشنهاد عجیب بن زاید به نتانیاهو برای حمله زمینی به غزه»»، همانند پیشنهاد یک فروشنده است که میخواهد فرزند خود را به مشتری پیشنهاد کند! مبارکتان باد این شغل شریف
تابی جون این امار هواپیما و موشک را از کجا می گیری خبر را صحیح بنویس که همین اعتباری را داری از دست ندهی.
2000 موشک پرتاب شده که چند ده ناش رهگیری شده چند ده تا حداکثر میتونه 100 تا باشه یعنی به عبارتی 1900 تاش به هدف رسیدن تو خبر ها اومده بود 19 نفر اسراییلی هم کشته شدن ینی هر 100 تا موشک یه نفرو کشته !!!! جنسش چیه این موشکا ؟؟؟؟ اگه سنگ پرت میکردن هم کم خرج تر بود هم بیشتر خسارت میزد ......
خالد مشعل
فردی مزدور که در حساسترین شرایط پشت ایران را خالی کرد و با تروریستها هم پیاله شد
حالم ازش به هم می خوره
زمانی عرب به حمیت و جوانمردی شناخته می شد ولی این شیخ آبروی اعراب که هیچ، آبروی انسان را برده. لعنت خدا به ظالمان و راضیان به این وضع اسف بار
این که اسرائیل غاصب است و جنایت می کند، خبر امروز و دیروز نیست، اما این که در شرایط کنونی این جنگ چه معنائی می تواند داشته باشد مهم است. از سوی دیگر برخی رهبران حماس که سازمانی وابسته به اخوان المسلمین است و در جمع آنان هستند کسانی که سیمشان روی سیم محافل بین المللی است ناگهان دوستی خاله خرسه کرده و از ایران بخاطر دریافت موشک های پیشرفته تشکر کردند. این تشکر از هر ناسزائی بدتر بود زیرا عملا پای ایران را هم به جنگ غزه و اسرائیل کشاند. اسرائیل امیدوار است با یک تیر دو نشان بزند. نخست تاسیسات نظامی و ارتباطی حماس را نابود کند و سپس اگر توانست روی مذاکرات وین نیز تاثیر بگذارد که در این بخش از هدف خود، اظهارات برخی رهبران حماس برای تشکر از دریافت موشک های ارسالی ایران بهانه مناسبی است! جنایات اسرائیل محکوم است، دفاع از حقوق مردم فلسطین نیز یک وظیفه انسانی اما در هر رویدادهای باید به انگیزه های هر حادثه و رخدادی نیز اندیشید. کاری که رسانه های داخلی عمدتا و رسانه های خارجی عمومی به آن نمی پردازند و صرفا با حاشیه پردازی پیرامون خبر، سعی می کنند اجازه ردیابی انگیزه ها را به مردم ندهند.
خالد چرا غزه نیستی
هرموشکی که ازغزه به سمت اسرائیل شلیک میشود چندین هزار واکسن کرونا برای ما ایرانیان را به هدرداده چون منابع مالیش ازحیب این ملت تامین شده است
به نظر بنده
حمایت از مظلوم همواره پسندیده و مطلوب هست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل